Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Thanksgiving 2011

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Thanksgiving 2011

Bericht door Georgie »

Morgen is het weer Thanksgiving! De Nederamerikanen onder ons zijn misschien al druk met inkopen of de familie bij elkaar krijgen. Eten jullie dit jaar een traditioneel menu of wat aparte dingen er bij? Met wie vieren jullie het allemaal? En voor de gewone Hollanders en Belgen onder ons, wie viert het ook?

Ik vier het vrijdag pas, omdat dat beter uit kwam, samen met m'n vriend en met Larissa (Magnolia, vriendin van me die hier ook komt). Ik weet nog niet of ik echt een traditioneel menu ga maken, want a) een kalkoen is een beetje te veel met z'n drietjes, b) niemand houdt echt van pumpkin pie, c) vriend houdt niet echt van cranberry saus.. Dus eigenlijk valt alles wel zo'n beetje weg. Maar ik bedenk wel wat, een kleinere kip misschien, met wat lekkere bijgerechten. In elk geval een avond met een Amerikaans tintje wil ik er van maken!

Rest mij te zeggen:

Afbeelding

(en plaats vooral je foto's hier!)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
boeffie
Amerikakenner

Re: Thanksgiving 2011

Bericht door boeffie »

Wij vieren zaterdag Thanksgiving! Ons maal zal o.a. bestaan uit kalkoen incl. stuffing, cranberry saus, applesauce, pumpkin pie & shoofly pie, sperziebonen, mashed potatoes, dinner rolls, sweet potatoes, gravy, mais, jello met fruit, met een hele rits familie en vrienden (ik geloof dat er zo'n 25 man komt) gezellig genietend aan een in Thanksgiving stijl gedekte tafel.

Happy Thanksgiving!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Klinkt goed!

Ik heb net mijn menu'tje ook samengesteld:

Kalkoenfilet (dan hoef ik geen hele turkey te kopen)
Sperziebonen met spekjes en pecans
Stuffing balletjes
Aardappelpuree
Cranberrysaus

En als dessert maak ik cupcakes van carrot cake in de vorm van herfstblaadjes en pompoentjes (daar heb ik een siliconen vorm van) met oranje icing.

Vrijdag ga ik toch nog naar de Kingsalmarkt in Amstelveen, dus kan daar nog 't een en 't ander halen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hé wat grappig, wij vieren Thanksgiving vlakbij de KA. Ik ga er zaterdag heen voor de laatste inkopen.

Leuk idee die cupcakes!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ha, wij ook! Wonen jullie ook in A'veen?
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Niemand houdt van pumpkin Pie? Heb het zelf nog niet geprobeerd, was onlangs in een pumpkins (taartenshop). Heb er heerlijk genoten van een stuk appeltaart met ijs. Zalig gewoon! Morgen eten wij gewoon totaal iets anders, Scampies!!! Het dessert zal wel amerikaans getint zijn :D
Ijs met brownies en m&m's. :mrgreen:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Mijn schoonouders zijn -nu- onderweg (ze moeten uit Ohio komen, dus zijn wel een uurtje of 13 onderweg), manlief is inkopen aan het doen, en ik ben het huis aan het opruimen.

We vieren het uiteraard morgen, en eten een vrij standaard menu (voor ons dan):

Kalkoen
Corn casserole
Sweet potato casserole
Mashed potatotoes
Green beans
Worteltjes
Stuffing
Gravy
Rolls
Cranberry sauce

En dan pumpkin pie en apple pie voor desert.

Het zal wel weer een enorm gegoochel worden met de oven, maar dat is altijd wel leuk ("Als we om drie uur willen eten, dan -moet- de corn casserole er om twee uur in - de kalkoen moet dan al klaar zijn...etc")
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net terug van een idioot druk Vienna en een paar al bereide dingen bij Whole Foods gekocht. De rest maakt Rick vanavond en morgen. Wij zijn met zijn vijven en ik ben dolblij, dat we nergens heen hoeven te rijden, want het verkeer is verschrikkelijk! Menu:
kalkoen (maar liefst 20 lbs, het is dat manlief van "leftovers" houdt!)
traditionele stuffing
cornbread stuffing (van WF)
aardappelpuree
candied carrots (in cranberrysap)
boontjes
zoete aardappelen met marshmallows
gegrilde squash (WF)
broodjes
pumpkin pie met verse slagroom toe (die vond ik in het begin hier niet lekker, maar heb er nu wel een smaak voor ontwikkeld)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Ideetje voor een originele kalkoen op tafel :lol:
167196204885726943_jHAyHK59_c.jpg
167196204885726943_jHAyHK59_c.jpg (25.88 KiB) 1581 keer bekeken
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij vieren het dit jaar bij de buren in de tuin, met een groep van 12 mensen. Helaas wordt het geen goed weer, maar de tent zal ons wel droog houden. Wij brengen een eigengebakken quiche mee. We hebben drie weken geleden al Thanksgiving met goede vrienden gevierd, omdat zij nu naar hun familie gaan. Zo worden wel aardig in de Amerikaanse cultuur ondergedompeld.

Mijn vrouw heeft overigens afgelopen weekend zelf pumpkin pie gemaakt. Yummi hoor!

Happy Thanksgiving allemaal!
Gast

Bericht door Gast »

Wij vieren morgen Thanksgiving bij onze buren en hun familie. We krijgen een traditioneel Thanksgiving-diner en ik neem zelf stoofpeertjes mee. Ik vind dat er wel bij passen. Ik heb er nu al zin in!
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Gisteren weer van NC naar South Florida gereden om vandaag thanksgiving te vieren met de family.
Het was achterlijk druk op de weg!
Onze bijdrage is meestal een Honey baked ham, yummie.

Happy Thanksgiving everyone! Gobble gobble...
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vier het in Tempe, AZ bij vrienden en haar familie.
Ik heb er heel veel zin in, zeker omdat het mijn eerste Thanksgiving is in Amerika.

Ik heb trouwens geen idee wat we gaan eten naast turkey, maar het zal vast lekker zijn ;-).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zit het hier op vliegveld van Newark te vieren. Strak de volgende etappe naar Schiphol; toch een drukkere reisdag dan ik verwachtte.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Helaas geen Thanksgiving voor ons dit jaar maar een gewone werkdag.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het was dit jaar een heel lekkere en gezellige Thanksgiving. Hier wat foto's:
Afbeelding

Tijdens mijn wandeling gezien, een huis met twee enorme opblaaskalkoenen

Afbeelding

Afbeelding

De Thanksgiving tafel is fascinerend voor kittens (en andere katers, alleen de vrouwelijke kat had er geen interesse in, interessant, toch? ;))

Afbeelding

Afbeelding

De kalkoen bijna klaar

Afbeelding

De feesttafel

Afbeelding

Klaar om aan te vallen

Afbeelding

Slagroom kloppen voor de pumpkin pie, die ik nu ga nuttigen ;)

Hoe was jullie Thanksgiving? Foto's?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

We hebben een ontzettend leuke Thanksgiving gehad. Onze allereerste hier. Zoals ik al schreef waren we uitgenodigd bij onze buren en hun familie. Het diner was erg smakelijk. We hadden o.a. kalkoen, stuffing, green bean casserole, mashed potatoes, sweet potatoes, cranberry saus. M'n stoofpeertjes werden gelukkig met smaak opgegeten. Als toetje was er pumkpin pie, pecan pie en lekkere bonbons. We hebben een hele gezellige middag/avond gehad!

Ik vind het een leuke feestdag, het zet je ook aan het denken over al die dingen waar je dankbaar voor bent en waar je normaal niet zo bij stilstaat. Voordat we aan het diner begonnen werd iedereen gevraagd te vertellen waarvoor zij dankbaar waren. Ik vind het dan wel leuk om te horen dat mijn jongste dan zegt dat hij blij is dat hij in Amerika mag wonen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Loek schreef:Ik zit het hier op vliegveld van Newark te vieren. Strak de volgende etappe naar Schiphol; toch een drukkere reisdag dan ik verwachtte.
Je kan op Schiphol altijd nog een "Happy Thanksgiving" spandoek voor jezelf maken.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Leuke foto's Petra! Wat staan je kinderen er stralend op. Fijn om ze allemaal bij elkaar te hebben. Blijven ze het hele weekend?

Ik ga zometeen naar m'n vriend toe en de voorbereidingen treffen, Larissa komt in de loop van de middag. Heb er zin in! Zal ook wel foto's maken! En het zal sowieso een avond worden met een Amerikaans tintje omdat ze allemaal cadeautjes voor me heeft meegenomen van haar laatste reis en ik wil natuurlijk alle verhalen horen over haar reis en de tour met jou!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Veel plezier vanavond! Katja en Kai gaan zondag weer terug. Ze moeten vandaag en waarschijnlijk ook morgen werken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer