Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door S@nnie »

Fijn dat jullie vragen om me zusje, heb helaas weinig nieuws
Ik heb geen idee heb mijn zusje al paar weken niet meer gesproken.
Weet van me vader dat hij mail kreeg dat haar "man" de oudste een uur voor de muur met zijn handje tegen de muur had laten slaan en ze er werk van ging maken.
Maar ze komt zelf niet online dus weet het niet.
Mss heeft me vader bericht gekregen dan zal ik dat nog wel horen neem ik aan.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Sannie,

Het is erg jammer dat er geen schot is in de nare situatie.
Het lijkt mij erg fustrerend dat je steeds moet afwachten.

Heel veel sterkte.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Sannie, is er inmiddels al iets meer bekend over de situatie van je zus?
Wat is er op 19 oktober bij de rechtbank uitgekomen?
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Het enigste wat ik weet is dat ze gescheiden zijn en de kids nog steeds bij hem.
Ze mocht ze onder toezicht zien in de shelter waar ze verbleef maar daar waren nogal wat problemen rond zoals ik begreep van me zusje.
Heb haar 2x gesproken al die tijd en weet niet veel.

Kreeg vandaag via me vader mail van de advocaat dat ze niet meer in de shelter zou ziin en rond zwierf??
Maar als ik eerlijk ben, ze zoeken het maar uit ben alles een beetje zat van hoe mijn ouders naar mij gedaan hebben, heb het gevoel dat we goed waren voor het geld en meer niet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

S@nnie, dat is niet leuk als je tracht te helpen zover je kan, en je krijgt dan het gevoel dat men dat helemaal niet in dank afneemt...
Maar je zus is dus niet het land uitgezet of zo, dus het huwelijk zal echt geweest zijn.
Jij hebt je best gedaan, en de tijd zal wel uitwijzen hoe het verder gaat. Hopelijk gebruikt je zus de volgende keer wat beter haar verstand.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Tja idd stank voor dank:(

Dit is de mail die ik kreeg deze ochtend:

We have been informed by M........ that the sojourner center has told M........ that she has to leave the center by tomorrow 5 PM. The sojourner center a non-profit private organization and notified her to leave, because the center has to make space for women who are in immediate threat. The average stay for women in the shelter is no more than 30 days.

If the situation doesn’t change, as of tomorrow 5 PM M........ has nowhere to stay. Since M........ has no funds and the center is no longer providing shelter, the options are extremely limited. Please note that the US government will not provide any assistance or financial support. I believe the M........’s situation is becoming unsustainable.

As I see it, there really are only two options:

1) M........ is immediately given funds by the family (from the Netherlands, through the Dutch Consulate), so she can at least get temporary shelter (such as a motel), allowing her to continue to fight her case for legal status;
2) The Dutch Consulate issues an emergency travel document, so M........ can travel back to the Netherlands (giving up all her rights in the US to legal status).

We’ll try to help as much as we can to prevent that M........ becomes homeless tomorrow evening, but the likelihood that M......... will find another shelter is very small.

Kind regards,
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 23 nov 2011, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste volle naam alleen initiaal gemaakt
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jammer S@nnie; jij hoeft jezelf m.i. niets te verwijten.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Goh, wat erg voor je zus dat ze niet meer in de shelter kan blijven. Ze lijkt in een vreselijke situatie te zitten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Aan de andere kant weet je dat de shelter maar tijdelijk is en dat je gelijk moet werken aan een oplossing.
Zoals ik het begrijp heeft de zus niet veel gedaan om met familie actief een oplossing te zoekn ook al probeert Sannie wat ze kan.
Dan kan je maar een ding doen en dat is loslaten, hoe moeilijk dat misschien ook is. Mensen moeten wel geholpen willen worden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

S@nnie schreef:
1) M........ is immediately given funds by the family (from the Netherlands, through the Dutch Consulate), so she can at least get temporary shelter (such as a motel), allowing her to continue to fight her case for legal status;
Hieruit blijkt dus dat ze wel degelijk illegaal in het land is. Zou het huwelijk dan nooit officieel geweest zijn? Of heeft de familie de greencard-procedure getorpedeerd door niet het proces te volgen dat daarvoor nodig is?

Onvoorstelbaar in wat voor situatie jouw zus terecht is gekomen, de schoonfamilie lijkt echt in en in slecht.

Maar inderdaad, wat Ned in Mo zegt, jij heb gedaan wat je kon. Loslaten lijkt me inderdaad de enige mogelijkheid voor jou.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Sterkte Sannie,

ik heb de indruk dat je gedaan hebt wat je kon. Maar jij moet ook voor jezelf en je eigen gezin zorgen. Het is goed dat je je eigen grenzen stelt en respecteert.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Bedankt allemaal,
Ja die fam is idd in en in slecht en ik ben de enigste die dit vanaf het begin heeft gezien en gezegd, maar niemand luisterde naar mij en geloofden alle leugens:(

Heb me druk gemaakt heb uren en uren erin gestoken, gebeld en gedaan wat ik moest en kon doen, en ik ben op het punt gekomen dat ik zoiets heb van helaas maar tis niet anders.....

Ik ben heel druk met me dieren, hebben er sinds zondag een pupje erbij waar ik al mijn tijd in steek en daar krijg je veel meer van terug:):)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Jammer zeg dat het zo is gelopen. Ik weet uit de verhalen die we persoonlijk hebben gedeeld dat jij er veel moeite en energie in hebt gestoken om te helpen, maar eens is de koek op natuurlijk. Het lijkt me toch ook wel moeilijk om los te laten, want dat betekent waarschijnlijk ook dat de band die je met je ouders hebt slechter zal zijn dan voorheen. Ik wens jou sterkte met alles en hoop voor je gemoedsrust dat er toch eens een oplossing gaat komen daarginds.

@RiverCola: zelfs als het huwelijk echt is (en dat is echt want een huwelijkscontract heeft niks met je verblijfsstuatus te maken), dan hebben zij verzuimd om de juiste petitie in te dienen voor een green card aanvraag. Dat had er dan misschien weer mee te maken dat de familie dacht dat zij ook illegaal waren of het ook zijn of dat er gewoon geen geld was of kennis was om de juiste procedures te doorlopen. Wie zal het zeggen. Er zijn zoveel mogelijkheden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar zou zij dan, in deze omstandigheden, met een goede advocaat, in staat moeten zijn om via een of andere verzachtende omstandigheid zoals 'mijn kinderen zijn Amerikanen en wonen hier' in de US te kunnen blijven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ja idd de relatie met mijn ouders is idd nu heel slecht, maar sorry er zijn al vele profiteurs hier gekomen en hebben laatst besloten iedereen buiten te zwieren.
Kreeg gisteren die mail nog in het NL en komt er op neer dat er weer betaald moet worden maar sorry het stopt gewoon!
Er werd 8000$ verstuurd naar daar en dat is blijkbaar allemaal al op

Uw dochter heeft mij gevraagd om u alsnog de email in het Nederlands toe te sturen en om u in te lichten omtrent de huidige situatie.

M...... is gisteren uit het “blijf van mijn lijf” huis gezet. Dit huis heet de “sojourner center”. Dit is geen overheidsinstantie, maar een prive organisatie. Kennelijk heeft dit “blijf van mijn lijf” huis geen plek meer voor M......, aangezien er plaats moet worden gemaakt voor andere en nieuwe misbruikte vrouwen (met hogere prioriteit). Wij hebben haar gisteren kunnen onderbrengen in een week-hotel Inn Town Suites, Phoenix. Wij hebben een week vooruit betaald en wij hebben M...... tevens geld gegeven zodat zij eten kan kopen. M...... kan nog een week verblijven in dit hotel. Wij kunnen echter niet bijdragen aan haar verblijf na volgende week dinsdag.

Het is mijn mening dat M...... situatie in de VS niet langer houdbaar is. Er zijn nu twee opties:

1) M...... krijgt onmiddellijk financiele ondersteuning van haar familie of van vrienden (wellicht vanuit Nederland, via het consulaat of het ministerie van buitenlandse zaken), zodat zij in ieder geval voor tijdelijk onderkomen kan betalen. Dan kan zij haar strijd voortzetten voor legale status in de VS. U moet weten dat zo’n zaak vaak meer dan een jaar kan duren, bovendien is het niet zeker dat haar aanvraag kan worden goedgekeurd;
2) M...... vraagt bij het Nederlandse Consulaat een nood paspoort aan, zodat zij per direct terug kan naar Nederland (M...... geeft dan al haar rechten op in de VS).

Ik kan u helaas vanwege mijn geheimhoudingsplicht niet alle details meedelen, maar mijn mening is gebaseerd op een grondige analyse van deze zaak.

Er is geen overheidshulp voor M...... beschikbaar in de Verenigde Staten.

De advocaten kosten die u heeft betaald zijn meer dan opgebruikt in de uren die wij hebben besteed aan deze zaak en aan gemaakte kosten.

Met hartelijke groeten,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wie stuurde die mail? Een advocaat met ervaring in immigratiezaken? Of is de bewering dat jouw zus alle rechten opgeeft in en aangaande de VS uit de lucht gegrepen?

Misschien zal het uit de shelter worden gezet en geen geld meer krijgen eindelijk de wake up call zijn die je zus nodig heeft S@nnie. Laten we het hopen.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Deze mail kwam van haar advocaat, een ervan doet de immigratie en de andere deed de zaak met man en kids
Ze is blijkbaar al uit die shelter gezet en zit voor een week op hotel
Maar ze kunnen toch niet verlangen dat we even haar hotel enzo gaan betalen he...... now way heb het echt gehad
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sorry, maar je reactie is verwarrend. De mail komt van haar advocaat, of van het kantoor waar haar advocaat werkt? Je spreekt namelijk over twee advocaten.
De reden dat ik dit vraag is dat er in de mail een uitspraak is gedaan over de rechten die je zus in de VS zou hebben als ze terugkeert naar Nederland, en dan is het van belang om te weten of de persoon die die uitspraak gedaan heeft weet waarover hij/zij praat.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ja degene die de mail verstuurde is de advocaat van me zusje en die weet heel goed hoe alles in een zit.
Deze deed de rechtszaak voor haar wegens het scheiden en de kinderen, zijn collega zou de papier zaken regelen en deze 2 zijn beide van alles op de hoogte en werken samen aan deze zooi
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Besluit: de 8,000 is al op aan 2 advocaten, en een van die advocaten zegt heel eerlijk niet eens zeker te zijn of ze haar status ooit legaal krijgen. Het zal in ieder geval weer meer geld kosten.

Is je zus bij een kerk aangesloten?
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer