Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wonen in Houston
Wonen in Houston
Vanwege een nieuwe baan moet ik het komende jaar naar Houston verhuizen, momenteel woon ik in een voorstad van Atlanta en wat ons goed is bevallen is het contact met andere Nederlanders. Wij hebben een 8 jaar oude zoon die naar de Nederlandse school gaat in Alpharetta en daardoor hebben we veel contact gekregen met andere Nederlanders. Zo'n zelfde constructie willen we ook in Houston proberen te vinden. Ik weet dat er een Nederlandse school in The Woodlands is en ik vraag me af waar de meeste Nederlanders zich hebben gevestigd.
Alvast dank,
Ruud
Alvast dank,
Ruud
Re: Wonen in Houston
Ik woon hier pas kort, dus zal je denk ik niet veel kunnen helpen. Zover ik weet zijn er 3 plekken in/rond Houston waar je nederlandse les kunt volgen. Aangezien je het hebt over die in The Woodlands, neem ik aan dat je het na-schoolse programma bedoelt, dat kan inderdaad daar, maar ook op de Awty International school. Mijn man werkt in Sugar Land, dus The Woodlands is voor ons veel te ver, ik denk al gauw 1,5 uur rijden, maar ik geloof dat daar wel aardig wat nederlanders wonen. Onze zoon van 6 gaat sinds een paar maanden naar Awty eens per week, dat bevalt op zich goed. Er zijn maar weinig kinderen die dat doen (de meeste nederlandse kinderen gaan gewoon full-time naar Awty en volgen de nederlandse lessen geintegreerd in het normale programma) dus de groepjes zijn heel klein. Wel zijn er een aantal culturele activiteiten samen met de kinderen die het geintegreerde programma volgen (binnenkort bijvoorbeeld Sinterklaas), dus je komt zo inderdaad toch wel in contact met Nederlanders. Ook is er een speciaal klaslokaal voor de Nederlandse lessen, waar dus ook de kinderen die na schooltijd komen les hebben. Volop materialen, want die worden gewoon voor alle kinderen gebruikt. Nadeel van Awty vind ik dat het weinig uren zijn (al zou meer voor ons door de afstand ook lastig worden), en dus ongesubsidieerd en duur. The Woodlands klinkt wat dat betreft beter, en ik denkt dat de groepjes daar wat groter zijn (en dus meer contact met andere nederlanders), maar, het hangt er dan maar net weer af waar je woont (en dat zal weer afhangen van waar je werkt, je kunt hier lange reistijden hebben, dus wij hebben bewust ervoor gekozen dicht bij mijn mans werk te wonen). Awty ligt een stuk centraler.
Overigens kun je zowel op Awty als op de British School Nederlands geintegreerd binnen het normale lesprogramma volgen, maar dat ligt er dus aan of je zo'n dure school kunt/wilt betalen.
Ik ben dus niet bekend met de Woodlands, heb alleen gehoord dat daar redelijk veel Nederlanders wonen. Er wonen in elk geval veel Nederlanders in de omgeving van de Awty school (veel werknemers van Shell), dus in de wijken rond Memorial. En verder volgens mij overal door de stad verspreid wel eens wat Nederlanders.
Overigens kun je zowel op Awty als op de British School Nederlands geintegreerd binnen het normale lesprogramma volgen, maar dat ligt er dus aan of je zo'n dure school kunt/wilt betalen.
Ik ben dus niet bekend met de Woodlands, heb alleen gehoord dat daar redelijk veel Nederlanders wonen. Er wonen in elk geval veel Nederlanders in de omgeving van de Awty school (veel werknemers van Shell), dus in de wijken rond Memorial. En verder volgens mij overal door de stad verspreid wel eens wat Nederlanders.
Terug in Texas!
Ik kan je niet adviseren qua Nederlandse scholen in Houston maar ik heb er wel 20 jaar gewoond dus ken de stad wel goed. Hemmie heeft je al geadviseerd dat er een Nederlandse school in The Woodlands is en kennelijk is er ook een in de Memorial area.
Ik heb zelf in de Memorial area gewoond. Het is een prima upscale woongebied met uitstekende winkelcentra, restaurants enz. en ik vermoed wel prijziger dan de Woodlands area (ik ben er al weer een tijdje weg). Ook zit je in Memorial centraler in de stad als dat belangrijk voor je is. Zelf vind ik The Woodlands ook heel acceptabel, ik kwam er vroeger redelijk vaak. Kenmerkend van The Woodlands vind ik dat er veel bomen zijn en het is er erg groen, een plezierig woongebied in andere woorden. Je zit wel verder af van het centrum van de stad, en de I-45 die naar de stad leidt was vroeger gedurende de spits erg vervelend, hoewel ze die weg de laatste paar jaren veel breder gemaakt hebben. Mocht je vaak er in het weekend op uit willen naar East Texas of andere plaatsen buiten de stad dan is The Woodlands echt aan te raden.
De Memorial Area ligt dus veel centraler, en hoewel er wel uitstekende uitvalswegen zijn zal het langer duren om de stad uit te komen. De huizen zijn er over het algemeen wat ouder en er is over het algemeen ook wat meer prestige als je dat belangrijk vindt. De bomen en vegetatie zijn allemaal wat meer mature (ben het Nederlandse woord even vergeten). Mocht je in de stad werken en je werkverkeer tot een minimum willen behouden dan zou ik Memorial aanraden.
Sugar Land is de laatste 20 jaar ook enorm uitgebreid. Het ligt ook buiten de stad net als The Woodlands. Het ligt in Fort Bend County and vroeger was het zo dat de real estate taxes in Fort Bend County behoorlijk duurder waren dan de omringende counties. Zou ik ook even nagaan als ik jullie was of dat nog zo is. Zoals ik al zei, ik ben al weer een behoorlijk tijdje weg.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb zelf in de Memorial area gewoond. Het is een prima upscale woongebied met uitstekende winkelcentra, restaurants enz. en ik vermoed wel prijziger dan de Woodlands area (ik ben er al weer een tijdje weg). Ook zit je in Memorial centraler in de stad als dat belangrijk voor je is. Zelf vind ik The Woodlands ook heel acceptabel, ik kwam er vroeger redelijk vaak. Kenmerkend van The Woodlands vind ik dat er veel bomen zijn en het is er erg groen, een plezierig woongebied in andere woorden. Je zit wel verder af van het centrum van de stad, en de I-45 die naar de stad leidt was vroeger gedurende de spits erg vervelend, hoewel ze die weg de laatste paar jaren veel breder gemaakt hebben. Mocht je vaak er in het weekend op uit willen naar East Texas of andere plaatsen buiten de stad dan is The Woodlands echt aan te raden.
De Memorial Area ligt dus veel centraler, en hoewel er wel uitstekende uitvalswegen zijn zal het langer duren om de stad uit te komen. De huizen zijn er over het algemeen wat ouder en er is over het algemeen ook wat meer prestige als je dat belangrijk vindt. De bomen en vegetatie zijn allemaal wat meer mature (ben het Nederlandse woord even vergeten). Mocht je in de stad werken en je werkverkeer tot een minimum willen behouden dan zou ik Memorial aanraden.
Sugar Land is de laatste 20 jaar ook enorm uitgebreid. Het ligt ook buiten de stad net als The Woodlands. Het ligt in Fort Bend County and vroeger was het zo dat de real estate taxes in Fort Bend County behoorlijk duurder waren dan de omringende counties. Zou ik ook even nagaan als ik jullie was of dat nog zo is. Zoals ik al zei, ik ben al weer een behoorlijk tijdje weg.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Houston is groot, dus het zou handig zijn als je zou kunnen aangeven waar je gaat werken. Dan kun je ook kijken wat daar het dichtst bij in de buurt zit, want het heeft weinig zin om over The Woodlands te praten als jij voor je werk in Pearland zit bijvoorbeeld.
In Houston schijnen wel veel Nederlanders te zitten, dus ik denk dat als je het zoekt, het geen probleem is om ook hier weer contacten op te bouwen met Nederlanders. Ik woon hier nu al bijna 6 jaar en heb wel verschillende mogelijkheden gehad om contacten met Nederlanders te hebben. Waar ik moeite mee heb is dat veel Nederlanders hier zijn op expat basis. Zij blijven meer op Nederland gericht, omdat ze daar na een paar jaar weer gaan wonen. Met zo'n contact weet je dus dat het na een tijdje weer over is. Ik heb zelf geen zin om daar mijn tijd in te investeren, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk.
In Houston schijnen wel veel Nederlanders te zitten, dus ik denk dat als je het zoekt, het geen probleem is om ook hier weer contacten op te bouwen met Nederlanders. Ik woon hier nu al bijna 6 jaar en heb wel verschillende mogelijkheden gehad om contacten met Nederlanders te hebben. Waar ik moeite mee heb is dat veel Nederlanders hier zijn op expat basis. Zij blijven meer op Nederland gericht, omdat ze daar na een paar jaar weer gaan wonen. Met zo'n contact weet je dus dat het na een tijdje weer over is. Ik heb zelf geen zin om daar mijn tijd in te investeren, maar dat is iets persoonlijks natuurlijk.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bedankt voor de uitgebreide reacties,ter aanvulling het volgende. Ik ben gaan werken voor een Nederlands bedrijf dat een Amerikaanse vestiging gaat opzetten. De intentie is om in de omgeving van Kingwood/Bush Intercontinental Airport/Noord Houston een kantoor te openen. Vandaar mijn verwijzing naar The Woodlands omdat dit redelijk in de buurt ligt. Ik heb hier afgelopen week een tijdje rond gereden en heb een makelaarskantoor gevraagd te helpen met het vinden van een woning. Mijn eerste indruk van The Woodlands is prima en ik heb zelfs een Nederlands winkeltje ontdekt in Spring.
Ruud
Ruud
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tenzij je cash hebt om de woning te kopen heeft een makelaar weinig zin. Een lening krijg je niet
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat Rudolfje al een jaar of 3 in de US woont, dus dan zou je al wel een credit score hebben kunnen opbouwen die je een aanvaardbare
lening geeft?
lening geeft?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
The Woodlands is een stuk duurder dan Spring. Wij wonen net op de grens met The Woodlands in Spring.Wel de lusten, niet de (dure) lasten. We zijn trouwens net verhuisd en ons vorige huis staat nog te koop
Dat Nederlandse winkeltje zit op een kwartiertje rijden bij ons vandaan. Als je in The Woodlands gaat wonen, moet je wel even opletten bij welke ISD je gaat horen. Sommige delen van The Woodlands (zuidkant) zijn aangesloten bij Tomball ISD en dit is in verhouding nèt iets minder van kwaliteit. Alhoewel; jij wilde je kinderen toch naar de Internationale school laten gaan hè?
Wij zijn zelf aangesloten bij Klein ISD en dat is 1 van de beste schooldistricten in de omgeving.
Dat Nederlandse winkeltje zit op een kwartiertje rijden bij ons vandaan. Als je in The Woodlands gaat wonen, moet je wel even opletten bij welke ISD je gaat horen. Sommige delen van The Woodlands (zuidkant) zijn aangesloten bij Tomball ISD en dit is in verhouding nèt iets minder van kwaliteit. Alhoewel; jij wilde je kinderen toch naar de Internationale school laten gaan hè?
Wij zijn zelf aangesloten bij Klein ISD en dat is 1 van de beste schooldistricten in de omgeving.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 8264 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 14 Reacties