Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nightwing: 2de reis (groeps-/busreis)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nightwing
Amerika-ontdekker

Reis nightwing: 2de reis (groeps-/busreis)

Bericht door nightwing »

Goeieavond allemaal

Na een eerste kennismaking met la en san diego wil ik nu graag een groepsreis meedoen met enkele vrienden om zo een ruimer beeld van de westkust te krijgen zonder zelf ettelijke km's te moeten rijden.

Graag had ik dan ook wat advies gekregen over onderstaande reis. Hou wel in gedachten dat het bedoeld is als een proevertje van andere dingen zodat ik daarna ook nog zelf kan terugkeren voor langere periode naar mijn favoriete plek(jes).

Anyway, dit is de reis waarover ik graag wat advies wil:
dag 1 brussel - los angeles
ramada hotel
dag 2 los angeles vrije dag (facultatief bezoek universal of disney)
dag 3 los angeles - las vegas
stratosphere hotel
dag 4 las vegas vrije dag
dag 5 grand canyon
grand canyon plaza
dag 6 page / lake powel
oostwaars langs de south rim rijden verder lans de cameron handelspost en painted desert naar navajo reservaat en lake powell. overnachting in holiday inn express.
dag 7 monument valley
best western gateway
dag 8 bryce canyon
volledige dag in bryce canyon met overnachting in bryce valley inn
dag 9 death valley
hotel stove pipe wells
dag 10 yosemite
bezoek yosemite en zicht op bridalveil falls en el capitan en half dome
dag 11 san francisco
dag 12 san francisco met city tour
dag 13 san francisco naar san simeon via kustroute
san simeon lodge
dag 14 los angeles met stadsrondrit
dag 15 retourvlucht

Graag had ik jullie mening over bovenstaande reisschema en de hotels.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door markro op 22 nov 2011, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
gastxyz

Re: 2de reis nightwing

Bericht door gastxyz »

Wat bedoel je met groepsreis? Met de bus o.i.d.? Ligt de route al vast? Ligt de vlucht al vast (tickets geboekt?) Wat voor tips had je gehad willen hebben? Je route zit eerlijk gezegd al vol.

Het is handiger om route zo uit te schrijven:

dag 01 brussel - los angeles (ramada hotel)
dag 02 los angeles (bezoek universal of disney)
dag 03 los angeles - las vegas (stratosphere hotel)
dag 04 las vegas
dag 05 las vegas - grand canyon (grand canyon plaza)
dag 06 grand canyon - page (cameron handelspost / painted desert / lake powell). (holiday inn express page)
dag 07 page - blanding (monument valley) (best western gateway inn)
dag 08 blanding - tropic (bryce canyon) (americas best vallue inn(?) aka bryce valley inn)
dag 09 tropic - death valley (stove pipe wells)
dag 10 death valley - yosemite (bezoek yosemite en zicht op bridalveil falls en el capitan en half dome)
dag 11 yosemite - san francisco
dag 12 san francisco (city tour)
dag 13 san francisco - san simeon (via kustroute) (san simeon lodge)
dag 14 san simeon - los angeles (stadsrondrit)
dag 15 los angeles - brussel
dag 16 brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een aardige afstand voor 2 weken, met een wat onlogisch moment voor een stop in Las Vegas. Handiger zou zijn om tussen Bryce en death Valley in Las Vegas te overnachten, want dat is nu een erg lange rit.
Verder mis ik Zion, en de tijd voor Yosemite is net voldoende om Bridalveil Fall te zien, maar niet veel meer.
Ik zou zelf liever een wat kleiner rondje maken met wat meer tijd voor alles, maar als je een indruk wilt krijgen en je wilt het later nog eens wat uitgebreider doen, dan kan het wel. Maar bedenk wel dat je heel weinig tijd voor de parken hebt (hoe komen ze aan een volle dag Bryce, die zie ik echt niet), en dat je relatief lang onderweg bent.
Wat de overnachtingen betreft: die liggen vrijwel allemaal buiten de parken (die BW bij Monument valley zegt me niets, dat is niet bij MV), en dat betekent nog minder tijd voor de parken.

Marianne
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

Arno schreef:Wat bedoel je met groepsreis? Met de bus o.i.d.? Ligt de route al vast? Ligt de vlucht al vast (tickets geboekt?) Wat voor tips had je gehad willen hebben? Je route zit eerlijk gezegd al vol.

Het is handiger om route zo uit te schrijven:

dag 01 brussel - los angeles (ramada hotel)
dag 02 los angeles (bezoek universal of disney)
dag 03 los angeles - las vegas (stratosphere hotel)
dag 04 las vegas
dag 05 las vegas - grand canyon (grand canyon plaza)
dag 06 grand canyon - page (cameron handelspost / painted desert / lake powell). (holiday inn express page)
dag 07 page - blanding (monument valley) (best western gateway inn)
dag 08 blanding - tropic (bryce canyon) (americas best vallue inn(?) aka bryce valley inn)
dag 09 tropic - death valley (stove pipe wells)
dag 10 death valley - yosemite (bezoek yosemite en zicht op bridalveil falls en el capitan en half dome)
dag 11 yosemite - san francisco
dag 12 san francisco (city tour)
dag 13 san francisco - san simeon (via kustroute) (san simeon lodge)
dag 14 san simeon - los angeles (stadsrondrit)
dag 15 los angeles - brussel
dag 16 brussel
Hey Arno!

Ja programma ligt op voorhand vast, is zo een busrondreis in groep.

Had gewoon graag geweten of er wat tijd is om wat te bekijken en of het programma wat doenbaar was.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik vind het ook behoorlijk vol.
Van Death Valley naar Yosemite bv, is een erg lange rit, net als die van Bryce naar DV, helaas ook zonder Zion.
Je gaat ongetwijfeld mooie dingen zien maar echt veel tijd in de parken is er helaas niet. Dat zie je beter in het schema van Arno.

Veel plezier gewenst
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis nightwing: 2de reis

Bericht door Hockey »

Ik snap het ook nog niet. Is dit een al vastgelegde georganiseerde busreis? En wil je weten of dit een schema waarmee je wat indrukken op doet?
Of kan je nog dingen verschuiven? En de reis naar eigen inzicht samenstellen?

In geval 1, ja je doet indrukken op en krijgt een beeld. In geval 2, lees eens wat reizen van andere forumgangers.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind dit een erg vol programma.
het lijkt wel een klein beetje op ons rondje van juli 2010, maar nog meer rijden. En omdat het een groeps-bus reis is verlies je sowieso meer tijd dan als je met z'n tweetjes of zo met de auto gaat.
Ik persoonlijk zou uitkijken naar een busrondreis met een beter, logischer schema.
Je gaat zeker mooie indrukken opdoen, en in de steden is er wel wat tijd, maar voor de rest is dit rondje toch vooral busrijden en snelle stops bij uitzichtpunten vrees ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben in Blanding wel eens in een Best Western gelogeerd maar volgens mij bestaat die al een aantal jaren niet meer. En ik ken geen Gateway Inn in die buurt.
Ik begrijp het ook niet. Dag 7 naar Monument Valley (Gateway Inn???) en dan dag 8 een hele dag Bryce?? En hoe zit het dan met de rit tussen Monument Valley en Bryce?
Bryce-Death Valley en Death Valley-Yosemite. Kan allemaal wel in 2 dagen maar je zult niet veel zien onderweg.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Nightwing, hebben jullie die groepsreis met de bus al vast geboekt ?
Met hoeveel personen gaan jullie ?
Zelf een route uitstippelen, de overnachtingen boeken, auto huren en vliegtickets boeken kun je gemakkelijk zelf doen.
Je bent dan in ieder geval veel flexibeler.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
nightwing
Amerika-ontdekker

Bericht door nightwing »

2 personen, nog niets geboekt, ben gewoon aan het zien voor een route per bus omdat ik 2j geleden al per auto een stukje heb gezien en voor de grote tour liever niet zelf rijd.

Mij ging het er gewoon om of dat het programma wat tijd gaf in de nationale parken, maar blijkbaar is dat dus niet zo goed.
Denk dat ik ff uitkijk naar een alternatieve groepsreis van 16-18 dagen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De meeste georganiseerde reizen zullen je minder tijd geven dan je wil en je laten verblijven op plekken die niet altijd optimaal zijn.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Waarom wil je niet zelf rijden? Of kan je vriend niet (een deel) rijden? Er zijn meerdere aanbieders van groepsrondreizen. Ik weet niet van wie deze ronde is? Mijn smaak is zo'n bustocht niet, ik heb een keer zo'n georganiseerde reis naar Parijs gemaakt en ik knapte er op af toen we met de bus bij de Notre Dame stonden en de reisleider zei: Dames, heren dit is de Notre Dame hier aan de overkant. U heeft een kwartiertje om te kijken en foto's te maken.... en ik zie mezelf zo al bij Bryce staan. Je hebt daar geen hele dag als je nog van Monument Valley moet komen. Die bus mag net zo hard rijden als een personenauto dus kijk maar eens naar de rijtijden in google maps, deze zijn zonder stops ed. Je levert een hele boel flexibiliteit in, slaapt op net de verkeerde plaatsen en loopt aan de leiband van een groep terwijl het rijden daar een eitje is vergeleken met hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien kun je eens bij Trekamerica kijken. Volgens mij hebben die wat rustigere reizen.
Of bij Djoser.
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Het rijden is echt een eitje en heel ontspannend. Je wint zoveel aan flexibiliteit dat kan je geen enkele groepsreis
bieden. En wil je ergens iets langer blijven dan kan dat op eigen houtje gewoon. Ik zou er nog eens grondig over
denken. het is gewoon doodzonde wanneer je veel geld aan zo'n groepsreis betaald en dan langs alle mooie dingen
gejaagd wordt zoals we dat kennen met die bussen vol Japanners die overal voorbij razen.
Groetjes Theo.

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij Suntrek hebben ze ook leuke rondreizen. Volgens mij zijn er mensen van het forum al met deze organisatie op reis geweest, misschien even zoeken op het forum met de woordjes Suntrek/Djoser/trekamerica of groepsreis of busreis?

TO geeft duidelijk aan dat hij/zij niet zelf wil rijden, dus het lijkt me handiger om tips voor busreizen te geven.

Misschien kan één van de moderators even "busreis" in de titel erbij zettten? Dan zul je misschien reacties krijgen van mensen die op deze manier gereisd hebben.
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Vana, titel kan de topic starter ook zelf aanpassen, maar het is een goed idee om busreis in de titel erbij te zetten. :wink:
Groetjes Theo.

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat klopt niet Theo, je kunt zelf je titel niet meer aanpassen.
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik dacht dat dat ging alweer wat geleerd. :wink:
Groetjes Theo.

Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

vana schreef:Bij Suntrek hebben ze ook leuke rondreizen. Volgens mij zijn er mensen van het forum al met deze organisatie op reis geweest,
Ik heb geen ervaring met Suntrek. Wel met http://www.trekamerica.com/, zij het dat die ervaring van >30 jaar geleden is.
Groot voordeel was in ieder geval, dat we toen in de Nationale Parken kampeerden. Ik vond ook de internationale samenstelling van de reisgroepen een toegevoegde waarde.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer