Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

orlando en cruise

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
marij
Amerikafan

orlando en cruise

Bericht door marij »

het duurt nog even maar het is al geboekt. :clap: :clap:
we ( andre marij stacey en ferry) vliegen 12 september 2012 naar orlando
daar blijven we tot 16 september in een hotel ( moet nog geboekt worden)
voor die tijd hebben we een full size suv gehuurd bij alamo.
dan rijden we 16 september naar fortlauderdale
en gaan cruisen met de freedom van carnival waarop we 2 balkon hutten hebben geboekt!!
deze route
Dag 1: Fort Lauderdale
Dag 2: Cruisedag op zee
Dag 3: Grand Turk & Caicos Eilanden
Dag 4: La Romana ( dominicaanse republiek)
Dag 5: Curacao ( nederlandse antillen)
Dag 6: Aruba ( nederlandse antillen)
Dag 7: Cruisedag op zee
Dag 8: Cruisedag op zee
Dag 9: Fort Lauderdale
Dag 10: Key West (Florida)
Dag 11: Cruisedag op zee
Dag 12: Grand Cayman ( cayman eilanden)
Dag 13: Ocho Rios (jamaica)
Dag 14: Cruisedag op zee
Dag 15: Fort Lauderdale
en dan vliegen we 30 september weer terug naar nederland vanaf fort lauderdale waar we 1 oktober aankomen !!
ik zou graag tips hebben voor een goed hotel in orlando voor 4 dagen...we willen 2 dagen doorbrengen in de 2 parken van universal en natuurlijk 1 dag shoppen bij de outlets.dus een beetje in de buurt van universal is wel prettig
dus tips zijn zeker welkom :idea: :idea:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: orlando en cruise

Bericht door PSVwally »

Leuke trip staat jullie te wachten!

Je kunt altijd een hotel in Orlando vinden, maar misschien zou je ook als optie wat hotels in Kissimmee kunnen bekijken. Dat is ook op rijafstand en ik had het idee dat het daar net wat goedkoper was.
Jammer dat je de rest van FLorida een beetje voorbij laat gaan (Miami, golf van Mexico, Everglades, Kennedy SPace Center), maar ok dat is een keuze.

Wrs blijf je de dag dat je in Curacao bent in Willemstad. Dat heb je in zeer korte tijd wel gezien en dan zou ik een taxi pakken naar Mambo Beach om lekker aan het strand te gaan liggen (snorkel meenemen). Let in Otrabanda een beetje op je spullen, vooral als het evt wat schermerig wordt, mocht je daar dan nog zijn. Niet dat het onveilig is, maar dat is wel een beetje het crimi buurtje. Goedkoop en op zn Nederlands eten kun je op het Willeminaplein. Het wat duurdere eetgelegenheden zitten voornamelijk bij het waterfort.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ziet er erg leuk uit!!! Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Wil zelf ook een keer een cruise meemaken, maar we durven er geen te boeken welke langer dan een week duurt :lol: Stel dat het tegenvalt... Maar je hebt zo in ieder geval wel genoeg afwisseling van eilanden. Zelf wil ik Curacao, Aruba en Jamaica ook graag in de planning hebben, maar meestal is het één van de eilanden welke dan aangeboden worden in een week. Wellicht dat we toch maar onze eerste keer gewoon meteen een lange cruise moeten doen 8)

Heel veel plezier met de voorpret in ieder geval!

En ohja:
marij schreef:Dag 5: Curacao ( nederlandse antillen)
Dag 6: Aruba ( nederlandse antillen)
:shh: De Nederlandse Antillen bestaan (sinds 10-10-2010) niet meer... ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

PSVwally schreef:Wrs blijf je de dag dat je in Curacao bent in Willemstad. Dat heb je in zeer korte tijd wel gezien
Heb me daar toch best kunnen vermaken. Lekker aan de kade zitten, huisjes kijken. En goedkoop winkelen.
PSVwally schreef:en dan zou ik een taxi pakken naar Mambo Beach om lekker aan het strand te gaan liggen (snorkel meenemen)
Of 1 van de andere stranden daar. Lekker naar de nederlandse Snackbar voor een Frikandel speciaal :)
PSVwally schreef:Goedkoop en op zn Nederlands eten
Leuker is om lokaal te eten. Dit kan heel goedkoop bij 'Marshe Bieuw' in Punda. (oude markt)
Deze overdekte eetmarkt bevindt zich achter het postkantoor. De drukste (en lekkerste!) is 'Zus di Plaza' de meest achterste lokatie, gerekend vanaf de ingang achter het postkantoor. Je kunt hier alleen lunchen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ohja, die lunch bij de Oude Markt, kwijl :notworthy:
Goede tip inderdaad!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

@ spaceace het is niet onze eerste cruise hoor onze derde met carnival en we zijn ook al vaker met de holland america line geweest..wij vinden een weekje te kort...
er waren weinig langere cruises in die periode in het caribische gebied..dus we hebben er 2 aan elkaar geplakt..( het zijn dus eigenlijk 2 cruises) dus we blijven op hetzelfde schip en in dezelfde hut...we moeten wel die wissel dag in fortlauderdale even van boord maar de bagage mag aan boord gewoon in de hut blijven..die dag pakken we een taxi naar de seegrassmall voor te shoppen.. en of het je zal bevallen hahahahaha kijk maar uit dat het niet verslavend wordt :lol:

@psv wally we zijn al vaker in orlando geweest...anderhalf jaar geleden nog voor 2 weken en ook miami en de rest van florida hebben we in de loop der jaren al wel gezien...onze intresse is sinds een paar jaar echt cruisen...en omdat we harry potter nog niet hadden gezien hebben we 4 dagen ervoor geplakt in orlando...maar de hoofdmoot is cruisen..
ook ben ik al vaker op curacao geweest en al heeeel vaak op aruba dus daar weten we de weg wel...maar bedankt voor de leuke reactie :thumbup:
ScubaJP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door ScubaJP »

marij schreef:16 september naar fort lauderdale
en gaan cruisen met de freedom van carnival waarop we 2 balkon hutten hebben geboekt!!
dus tips zijn zeker welkom :idea: :idea:
Cruisetips:

Wij hebben begin deze maand ook een back-to-back gedaan, met de Carnival Miracle en precies dezelfde route als jullie cruise #1 (Grand Turk, La Romana, Aruba, Curacao). Grand Turk is een soort privéstrand met een shopping center. La Romana is erg arm en er is weinig te doen. Ik hoorde van een aantal mensen dat een dagpas bij het Dreams Resort erg was bevallen. Aruba en Curacao zijn top. (Let op: Curacao heeft sales tax, Aruba niet.)

Op de wisseldag kun je met een speciaal In Transit-pasje eerder van boord (wij waren al om 07:45 weg). Wij hebben een auto gehuurd ($43 + $4 benzine)en zijn daarmee naar de Mills heen en weer gereden. Dat is veel goedkoper dan een taxi (>$50 per rit). Shuttlebusjes van autoverhuurders komen bij de cruise terminal langsgereden. Bij het weer aan boord gaan mag je dan via de VIP-ingang naar binnen, dat scheelt weer tijd. Je moet wel vóór 15:30 terug aan boord zijn!

Doe vooral rustig aan met shows en activiteiten aan boord - je kunt alles over twee cruises spreiden. Maaltijden in het restaurant zijn ook hetzelfde (dus kun je afwisselen).

Veel plezier!
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

@ scuba
wat leuk dat jullie dezelfde route hebben gevaren...en je tips zijn zeeeeeeeeeeer welkom......
ik heb al wat leuke tours geboekt hier en daar...en aruba en curacao zijn we al meerdere malen geweest dus daar weten we de weg wel...
die transit pasjes hebben jullie die zelf moeten regelen ???
dat van de maaltijden en shows wist ik dat dat elke cruise hetzelfde is ( dus zich herhaalt) je kan ook zo online het hele menu tevoorschijn toveren voor de hele week...dat is ook op alle schepen hetzelfde blijkt.
hebben jullie de auto ook gehuurd daar of al hier geregeld ?? anders kan ik het voor die dag net zo goed hier regelen als we daar toch opgehaald kunnen worden door BV alamo...of zeg je doe dat gewoon daar net zo gemak ???
als je nog meer leuke tips hebt zijn ze zeker welkom....vonden jullie de mills een leuke bestemming ??? en hoe lang is het ongeveer rijden naar de mills ??

voor onze terug vlucht dag hebben we een tour geboekt bij carnival door de everglades en daarna worden we afgezet op het vliegveld we vliegen pas laat in de middag dus leek ons net zo leuk...en we moeten toch naar dat vliegveld.
alvast bedankt voor je bruikbare tips
gr marij
ScubaJP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door ScubaJP »

marij schreef:die transit pasjes hebben jullie die zelf moeten regelen ???
hebben jullie de auto ook gehuurd daar of al hier geregeld ?? anders kan ik het voor die dag net zo goed hier regelen als we daar toch opgehaald kunnen worden door BV alamo...of zeg je doe dat gewoon daar net zo gemak ???
als je nog meer leuke tips hebt zijn ze zeker welkom....vonden jullie de mills een leuke bestemming ??? en hoe lang is het ongeveer rijden naar de mills ??
De In Transit-passen zitten bij een brief van Guest Services die je een of twee dagen voor aankomst in je hut krijgt. Hiermee kun je van boord zodra het schip is geklaard, dat wil zeggen zodra ze gaan omroepen dat de self-debarkation is gestart. Bij het verlaten van het schip vraagt iedereen waar je bagage is, maar als je het pasje laat zien snappen ze het.

Autohuur heb ik van tevoren via Budget.nl geregeld. Dan zitten alle verzekeringen erbij en hoef je die niet aan de balie aan te schaffen. Het was daardoor was het ook goedkoper dan op de bonnefooi huren. Budget zit van alle verhuurders het dichtst bij de haven (17th St). Alamo zit bij de luchthaven, is daardoor wat drukker.

Mills vonden we leuk, kruising tussen een Outlet een gewoon winkelcentrum. Ongeveer 20 mijl en 25 minuten rijden (45 minuten als je pech hebt). Veel winkels en goede prijzen. Wij zijn overigens eerst naar Wal*Mart gereden voor blikjes - frisdranken aan boord zijn niet gratis en we blijven Nederlanders, hè? :wink:
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

bedankt voor je hulp helemaal duidelijk :clap: ...wij pakken altijd een frisdrank kaart voor de gehele cruise...3 van ons in ieder geval....mijn man is niet zo van de fris meer van de fosters biertjes....en ik ben (als een van de weinige denk ik :wink: ) geen walmart fan...dus op naar de mils
bedankt :thumbup: :thumbup:
gr marij
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer