Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht gewijzigd
Vlucht gewijzigd
In mei 2011 heb ik, voor maart/april 2012, vliegtickets geboekt via Dreizen bij Lufthansa. Afgelopen maandag werd ik gebeld door Dreizen dat wij op een andere vlucht zijn gezet.
De oorspronkelijke vlucht was:
7/4 LAX-MUNCHEN 21:05-17:25 LH453
8/4 MUNCHEN-BRU 19:15-20:35 LH2294
En nu zitten we op:
7/4 LAX-FRANKFURT 14:50-10:30 LH457
8/4 FRANKFURT-BRU 11:40-12:35 LH1010
Moet ik dit zomaar accepteren? Ik wil graag een alternatief (avondvlucht), maar Dreizen zegt dat er niets aan te doen is.
Ik heb bij de voorwaarden van Lufthansa gekeken en daar staat dit:
If, after you purchase your ticket, we make a significant change to the scheduled flight time, which is not acceptable to you, you will be entitled to a refund in accordance with article 10.2
De oorspronkelijke vlucht was:
7/4 LAX-MUNCHEN 21:05-17:25 LH453
8/4 MUNCHEN-BRU 19:15-20:35 LH2294
En nu zitten we op:
7/4 LAX-FRANKFURT 14:50-10:30 LH457
8/4 FRANKFURT-BRU 11:40-12:35 LH1010
Moet ik dit zomaar accepteren? Ik wil graag een alternatief (avondvlucht), maar Dreizen zegt dat er niets aan te doen is.
If, after you purchase your ticket, we make a significant change to the scheduled flight time, which is not acceptable to you, you will be entitled to a refund in accordance with article 10.2
-
danielle86
- Amerika-ontdekker
Re: Vlucht gewijzigd
Hoi,
Ik zou nogmaals bij D-reizen vragen naar een alternatief.
Ze kunnen dit toch niet zomaar voor de klant bepalen, laat ze nog maar even wat proberen te veranderen.
Daniëlle
Ik zou nogmaals bij D-reizen vragen naar een alternatief.
Ze kunnen dit toch niet zomaar voor de klant bepalen, laat ze nog maar even wat proberen te veranderen.
Daniëlle
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Belangrijke vraag is of dit door de vervoerder als een " significant change" gezien wordt
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hebt in principe te maken met de voorwaarden van D-reizen en niet van Lufthansa.xoxo89 schreef: Moet ik dit zomaar accepteren? Ik wil graag een alternatief (avondvlucht), maar Dreizen zegt dat er niets aan te doen is.
Heb je alleen de tickets geboekt of een complete reis ?
Alleen tickets, dan heb je een redelijke kans om de tickets te annuleren of D-reizen er toe te bewegen beter hun best te doen.
Complete reis, dan zul je toch de voorwaarden van D-reizen moeten bekijken wat die hier over zeggen. Persoonlijk denk ik dat je niet heel veel kans maakt.
Je kunt je wel afvragen als je de tickets kunt annuleren wat je er mee wint. Ben je bijv. al tickets tegengekomen voor dezelfde prijs of goedkoper.
Mocht je zeker willen annuleren dan hoop ik dat je een rechtsbijstandverzekering hebt of lid bent van bijv. de consumentenbond. Die kunnen je dan helpen.
Ik heb alleen de tickets geboekt.US-fanboy schreef:
Heb je alleen de tickets geboekt of een complete reis ?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik geef je heel weinig kans, je koopt een vervoersbewijs tussen 2 plaatsen voor een bepaalde datum, de tijden en route bepalen de luchtvaartmaatschappijen vervolgens zelf. In dit geval zou je het kunnen proberen te annuleren omdat het zinnetje van de significant change er staat, in artikel 10.2 zal wel staan wat dat inhoud en of de 6 uur tijdswijziging voldoende is voor een annulering.
Dit is eigenlijk een vaak voorkomend probleem bij het heel vroeg boeken van tickets, de vluchtschema's zijn dan nog helemaal niet bekent en kunnen dan ook nog veranderen zoals in dit geval.
Dit is eigenlijk een vaak voorkomend probleem bij het heel vroeg boeken van tickets, de vluchtschema's zijn dan nog helemaal niet bekent en kunnen dan ook nog veranderen zoals in dit geval.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Dan zou ik maar alvast beginnen met een briefje te schrijven naar D-reizen dat de gewijzigde vluchttijden voor jou niet acceptabel zijn.
Kijk ondertussen ook nog even bij Lufthansa wat artikel 10.2 zegt over een refund.
En ga ondertussen bedenken tot hoe ver je wilt gaan en wat je eventuele alternatieven zijn.
Als je meer geld kwijt bent om een paar uurtjes langer in LA te kunnen zijn moet je je afvragen of je het dat waard vindt.
Ehh... niet dat het ter zake doet, maar slechts uit nieuwsgierigheid : waarom heb je eigenlijk je tickets via D-reizen geboekt en niet rechtstreeks bij Lufthansa ?
Kijk ondertussen ook nog even bij Lufthansa wat artikel 10.2 zegt over een refund.
En ga ondertussen bedenken tot hoe ver je wilt gaan en wat je eventuele alternatieven zijn.
Als je meer geld kwijt bent om een paar uurtjes langer in LA te kunnen zijn moet je je afvragen of je het dat waard vindt.
Ehh... niet dat het ter zake doet, maar slechts uit nieuwsgierigheid : waarom heb je eigenlijk je tickets via D-reizen geboekt en niet rechtstreeks bij Lufthansa ?
Ik heb mijn reis bij Dreizen geboekt, omdat ons creditcardlimiet €1250 is. Heb een multicity boeking (BRU-NY-LA-BRU) en moest €1600 betalen. Bij Dreizen kon met pinpas betaald worden.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mocht je reis nog doorgaan zou ik in ieder geval eens gaan kijken/vragen of die CC limiet omhoog kan, als je borg voor de autohuur ook van die CC moet hou je niet veel speelruimte meer over.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met hoeveel pesonen ga je?, als je met 2 personen zou gaan vind ik € 800 pp wel heel erg duur voor maart/april.
Rob schreef:Mocht je reis nog doorgaan zou ik in ieder geval eens gaan kijken/vragen of die CC limiet omhoog kan, als je borg voor de autohuur ook van die CC moet hou je niet veel speelruimte meer over.
Inmiddels in CC limiet al verhoogd. Hotels zijn al betaald en autohuur hoef ik me geen zorgen over te maken (jonge bestuurder (wordt te duur) en de ander geen rijbewijs)
Ik ga met twee personen. Ben vanaf het kon meteen gaan zoeken naar goedkope tickets €1600 was na weken zoeken het goedkoopste.Harry schreef:Met hoeveel pesonen ga je?, als je met 2 personen zou gaan vind ik € 800 pp wel heel erg duur voor maart/april.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zit eens even te kijken en zo te zien gaat dit over je terugvlucht! Ik denk dat je in dit geval je beklag kunt doen, mss dat je bv kunt zeggen dat je al iets geplend hebt voor de laatste dag en dat je daar voor betaald hebt en dit nu niet kunt doen? Geen idee of d-reizen daar mss iets mee zou kunnen doen. Persoonlijk denk ik dat je gewoon iets te vroeg geboekt hebt, want je tast wel erg diep in de buidel voor die tickets. Ik hoop voor je dat d-reizen je gewillig is, maar ik ben bang dat ze daar niet aan kunnen/gaan/willen veranderen.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou aan D-reizen voor kunnen stellen of ze je vlucht om willen zetten naar een andere maatschappij binnen de Star aliance, er is nog een vlucht van United via Londen of een vlucht met Swiss via Zurich, beide vertrekken later dan de Lufthansa vlucht. Ik heb een willekeurige datum in april genomen want ik weet niet precies wanneer je terug vliegt.
Dit is zwaar K....
Ik zou eens flink stampij gaan maken bij D-Reizen. Niet bij Lufthansa, daar heb jij namelijk niets mee te maken. Een verschil van 8 uur qua vertrektijd vind ik wel significant.
Nog wel even een vraag, kloppen je data wel? Je vertrekt nu op de 7e april naar LA en vliegt de volgende dag alweer terug.
Ik zou eens flink stampij gaan maken bij D-Reizen. Niet bij Lufthansa, daar heb jij namelijk niets mee te maken. Een verschil van 8 uur qua vertrektijd vind ik wel significant.
Nog wel even een vraag, kloppen je data wel? Je vertrekt nu op de 7e april naar LA en vliegt de volgende dag alweer terug.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik denk dat je het verkeerd leest; is een vlucht met tussenstop in Frankfurt; je vertrekt op 7/4 en komt uiteindelijk op 8/4 in Brussel aanHockey schreef: Nog wel even een vraag, kloppen je data wel? Je vertrekt nu op de 7e april naar LA en vliegt de volgende dag alweer terug.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Goed lezen Hockey
Volgens mij is de eerste vlucht is LAX > Duitsland en de tweede vlucht is Duitsland > BRU (Brussel)
Volgens mij is de eerste vlucht is LAX > Duitsland en de tweede vlucht is Duitsland > BRU (Brussel)
Ik zag het, sorry. Dan nog vind ik het qua tijd significant. Je verliest nu namelijk de middag die je anders nog in LA had.
Ik boek altijd rechtstreeks bij vliegmaatschappijen en over het algemeen kun je dan bij een flinke vluchtwijziging voor een andere vlucht kiezen, als die er tenminste is bij die maatschappij. Soms is er namelijke een beter alternatief via een andere route. Als ze geen betere vluchttijd hebben of als die vol zit heb je pech. Het kan zijn dat je dan mag annuleren, maar ik heb me daar nooit in verdiept.
Maar jij hebt bij een tussenpersoon geboekt, dus dan moet je sowieso bij D reizen zijn voor een eventuele wijziging of annulering. Zou eerst de kleine lettertjes maar gaan lezen als ik jou was (van D reizen).
Maar jij hebt bij een tussenpersoon geboekt, dus dan moet je sowieso bij D reizen zijn voor een eventuele wijziging of annulering. Zou eerst de kleine lettertjes maar gaan lezen als ik jou was (van D reizen).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou ook eerst even gaan bellen met D-Reizen. In het algemeen zijn die best vriendelijk..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
heb zelf bij KLM geboekt, en ook daar was een verandering in het vluchtschema, even met KLM gebeld, en werd zonder probleem op een betere vlucht gezet, dat is voor mij het voordeel van rechtstreeks bij de airline boeken en niet via een tussenpersoon, je hebt dan maar met 1 partij te maken, die niet naar iemand anders kan wijzen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1847 Weergaves
-
Laatste bericht door HennyCox
-
- 14 Reacties