Ik ben eigenlijk op zoek naar een mooi fotoboek van de South West (niet zozeer tips zoals in de "Photographing the South West"-serie, die heb ik al), iemand een idee?
Eliza schreef:Ik breng het topic nog even naar boven...want ik merk dat sommige topics al 'oud' zijn. Zijn er recent nog goede boeken gepubliceerd over Amerika? Ik krijg zo zin om te lezen, zeker nu dat het zo donkere avonden worden.
Els70, ik heb vandaag het boek van Tom Van Dijk zien liggen in de fnac. Is het een goed boek?
Groetjes,
Elisa
Ik vond het nu niet slecht maar nu echt heel goed vond ik het nu ook weer niet. De meeste zaken waren niet nieuw voor me, en er waren tal van zaken bij die mij persoonlijk niet interesseerde. Het boek leest wel vrij vlot uit.
Persoonlijk vind ik het boek van Rik Vanwalleghem "De Amerikaanse ziel" veel beter
Een boek dat ik vorige week kocht op de boekenbeurs in Antwerpen is: 100 mooiste schatten van Noord-amerika. Prachtig boek, beschrijft de 100 mooiste steden van VS en Canada aangevuld met fotos en informatie!
Vooruitlopend, volgend jaar verschijnt volgens dit bericht een boek van Geert Mak over Amerika. Geert Mak stort zich op Amerika
Laatste update: 13 november 2011 14:38 info
AMSTERDAM - Schrijver Geert Mak heeft zich na de geschiedschrijving over Nederland en Europa op Amerika gestort.
Foto: ANP In mei verschijnt Reizen zonder John, Amerika 1960-2010, aldus uitgeverij Atlas zondag.
In het boek beschrijft Mak wat er in de afgelopen halve eeuw in Amerikaanse steden en dorpen is veranderd.
De auteur trad hiervoor in het voetspoor van de Amerikaanse schrijver John Steinbeck, die in 1960 met zijn poedel Charley dwars door het Amerikaanse continent trok. Mak vermeed, net als Steinbeck, de gebaande paden.
Caleidoscoop
De reis van Mak leest volgens de uitgever ''als een caleidoscoop van gebeurtenissen. Hij reed mijl na mijl door de aardappelvelden van Maine en de eindeloosheid van de Midwest, zat aan tafel met boeren, arbeiders, vissers en schoolmeesters en stuitte op glanzende voorsteden en dichtgetimmerde dorpswinkels.'' De schrijver onderzoekt in zijn boek wat Amerika en Europa in de 21e eeuw nog bindt.
Mak verwierf veel bekendheid met De eeuw van mijn vader, waarvan 550.000 exemplaren zijn verkocht, en In Europa (450.000 verkochte exemplaren). Beide boeken gaan over de 20e eeuw.
Beatland van Frank Albers in het spoor van Jack Kerouacs On the Road
In Beatland reist Frank Albers, precies vijftig jaar na dato, in het spoor van Sal Paradise, de mythische held van On the road (1957) van Jack Kerouac. In geen enkel ander boek of gedicht werd de vrijheidsdrift van de angry young men in het moderne Amerika treffender en meeslepender verwoord. In Beatland doet Albers verslag van zijn eenzame, schijnbaar eindeloze tocht over de highways. Hij koerst met zijn Chrysler minivan van New York – waar de founding fathers van de Beatbeweging, Kerouac, William S. Burroughs en Allen Ginsberg elkaar in 1944 ontmoetten – naar de fameuze City Lights Bookstore in San Francisco.Net als Sal Paradise reist Albers slechts ten dele met vooropgezet plan. Niet ergens
aankomen, maar onderweg zijn – dat is de kwestie. Beatland bevat een wervelende zoektocht naar de ware identiteit van een roman, een land en een schrijver.
Ik vond dit echt een heel leuk boek en ik zag dat het nu heel goedkoop is bij de Slegte !
De la démocratie en Amerique van Alexis de Tocqueville (zowel in het Nederlands als in het Engels) vertaalt blijft ook na 200 jaar nog steeds een verrassend actueel en zeer interessant leeswerk over de VS.
James Loewen - Lies My Teacher Told Me: Everything Your American History Textbook Got Wrong
James McPherson’s - Battle Cry for Freedom (over de Civil War), onderdeel van een serie van andere boeken over Amerikaanse geschiedenis die ik (nog) niet heb gelezen.
Ulysses S. Grant - Memoirs
D Brown - Bury My Heart at Wounded Knee: An Indian History of the American West
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.