Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe een Fiery Furnace Tour boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
buur
Amerikakenner

Hoe een Fiery Furnace Tour boeken?

Bericht door buur »

Ik verzoek, voor mei 2012 een rondleiding in Fiery Furnace te boeken op dit site:
http://www.recreation.gov/tourParkSearc ... x=FindTour

Probleem: Voor de dag in precies 6 maanden is die antwoord:
"No Times For Date!"

Maar voor een dag later:
"Not On Sale Yet!"

Heb ik iets misgedaan? Of zijn de rondleidingen zo snel vol? :shock:
Groetjes, Thomas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Hoe een Fierey Furnace Tour boeken?

Bericht door dimple »

Het is heel erg lastig te bepalen of de tour door gaat vanwege het weer.

Onze eigen ervaring is een dag van te voren even langs gaan en voor de volgende dag boeken. Was nog plek zat.

Zoek anders even op het forum naar andere ervaringen, er staan al meerdere dingen over geschreven. En anders een paar dagen van te voren even bellen, moet vast goed komen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik denk dat er iets mis is met hun website want er zijn precies nooit tours beschikbaar.

Als je in mei gaat heb je misschien geluk dat je ter plaatse nog een plek kan reseveren. Toen wij er in september waren was alles voor 4 dagen erna vol! Wij hadden gelukkig op voorhand geboekt. Als je zeker weet dat je het wilt doen zou ik zeker proberen van op voorhand iets vast te leggen. ;-)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Misschien even bellen? Wellicht kunnen ze je dan plaatsen voor je reserveren, of vertellen wat er met het systeem aan de hand is. Ik zou zeker reserveren; toen wij er in juni 2010 waren, zaten de tours ook voor vier of vijf dagen vooruit al volgeboekt. Wij hadden via internet gereserveerd en konden dus gelukkig wel mee, echt een geweldige ervaring!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb net ook even gekeken en idd geeft hij steeds aan dat er niets beschikbaar is, er staan wel allerlei tijden op maar Fiery Furnace is toch maar 2 x per dag, rond 09.00u en rond 16.00u.? Je kan toch pas 6 maanden van te voren boeken? Het zal toch niet zijn dat zodra de lijnen open zijn alles gelijk is volgeboekt?
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe een Fiery Furnace Tour boeken?

Bericht door IvoH »

Ik heb vandaag de Fiery Furnace Tour gelopen.
Iedereen die hem nog gaat doen: Ik vond hem verschrikkelijk mooi en zeer interessant.
Het was nu wie het eerst komt wie het eerst maalt, we waren maar met 5 personen.

De Ranger zei al dat je voor volgend jaar de tours speciaal moet gaan reserveren. Dit jaar hebben ze 15000 mensen gehad (erg veel).
Zeker in het hoogseizoen had je weinig kans om op de bonnefooi een ticket te bemachtigen.
Wat ik begreep van hem is dat je pas 6 maanden voor datum kan reserveren tot 4 dagen voor datum.
Ze gaan 3 rondleidingen per dag uitvoeren en 25 personen per rondleiding.

Ze raden wel aan om in het hoogseizoen vroeg te reserveren.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus precies 6 maanden van te voren de wekker zetten!!!
Sienna
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sienna »

Zou deze Tour ook te doen zijn met kinderen (zoontje van 8 jaar)?
2022 Texas
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lees even op de website er is min leeftijd. Als hij handig is met klimmen en klauteren en hij mag qua leeftijd dan zou ik het doen. Het enige is ... begrijpt hij engels.. er zijn wel steeds verhaaltjes over de natuur en geologie.. niet ingewikkeld maar als je niks snapt is het minder lollig.
Ik heb pas een paar maanden tevoren gereserveerd en dat was in 2010. Maar als je zeker wilt zijn 6 mnd tevoren reserveren nu zal het voor juni gewoon nog niet kunnen. De kids (toen 11 en 14) vonden het erg leuk en de gids praatte ook met ze )ze liepen steeds vlakbij de gids met hem te praten. Zoon had gelukkig al 2 jaar engels op school. Soms legden we nog wat dingen uit.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze kinderen vonden het erg leuk, en er is tijd genoeg om ook zo nu en dan even wat vertaalwerk te doen tussendoor. Voor de kinderen is vooral het klauterwerk leuk. Met 8 jaar moet het prima kunnen tenzij hij heel klein is voor zijn leeftijd.
Er staan een video op de site zodat je een goed beeld krijgt van wat je te wachten staat. Zie ook ons 2008-verslag (29 juli).

Marianne
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

8 jaar is OK:
Due to the tour's difficulty and length, children under five years of age are not permitted. Children twelve and under must be accompanied by a responsible adult.
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm

Ik had nog geen success met het boeken van de tour, maar ik denk nu, dat wij Fiery Furnace individuël gaan bezoeken.
Groetjes, Thomas.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Houd in de gaten dat je niet op eigen gelegenheid de Fiery Furnace kan bezoeken, volgens mij heb je hier een permit voor nodig. De tour is wel ontzettend leuk, onze jongste dochter wilde hem wel 2x lopen. Als je naar het filmpje op de site kijkt, zie je ons lopen. Ik draag een grasgroen hemd en mijn zoon een rood t-shirt. Deze beelden zijn uit 2009, er gingen toen filmers mee met de tour. De gids die je op de film ziet, hadden wij ook, ze geeft duidelijke uitleg, ook gericht op kinderen. Echt een aanrader.
Sienna
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sienna »

Dank u voor het antwoord. Ik heb zonet het filmpje bekeken en ik zal dan ook zeker proberen om deze te boeken rond half januari.
2022 Texas
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat grappig Nicole, dat jullie op dat filmpje staan!

Marianne
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik had dit video al gezien. Maar ik wist niet, dat twee van de acteurs hier in dit forum zijn! :lol:
Groetjes, Thomas.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Hoi,

wij deden de tour in 2010. Hadden niets gereserveerd, dat kon ook niet want alles zat vol. Maar ter plekke, bij het Visitor Centre, bleek dat er nog ruim voldoende plaats was, als je tenminste niet dezelfde dag wilt. Kennelijk houden ze altijd enkele plaatsen vrij. Voor de goede orde: wij waren er in het hoogseizoen (juli).
Het was zeer de moeite waard!

Saskia
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Maar als je zeker wilt zijn van deelname .... het zou jammer zijn als er net voor je een paar mensen die vrije plekken in genomen hebben. Als je weet dat je wilt gaan zou ik reserveren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Wij willen ook graag aan deze tour mee doen in juni. Mijn vraag alleen is hoe zwaar is de tour? Ik heb namelijk geen goede conditie en overgewicht. Hier kan natuurlijk aan gewerkt worden, maar ik moet ook realistisch blijven.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Eerlijk gezegd vond ik het erg meevallen. Er wordt veel gestopt onderweg, dan kregen we uitleg en kon je zonodig weer even op adem komen. Als je thuis de trap een paar keer op en neer kunt lopen kun je deze tocht ook wel aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Blondie88 schreef:Wij willen ook graag aan deze tour mee doen in juni. Mijn vraag alleen is hoe zwaar is de tour? Ik heb namelijk geen goede conditie en overgewicht. Hier kan natuurlijk aan gewerkt worden, maar ik moet ook realistisch blijven.
Het is geen zware tocht, maar het vereist wel enige behendigheid/lenigheid. Kijk eens op de video om een idee te krijgen van wat je te wachten staat.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer