Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sassya: 21 dagen camper Zuid-West

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sassya: 21 dagen camper Zuid-West

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een dag Bryce minder kunnen doen. Maar je hebt nu toch al 2 volle dagen SF? Dat is niet zo gek vind ik. Een extra dagje Moab zou ook kunnen. Gewoon een dag er aan vast knopen misschien? :wink:
Ik moet zeggen dat ik het ook niet gek zou vinden om Moab te laten vallen, en via Monument valley en Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, etc) naar Bryce te rijden. Dan heb je voor alles net wat meer tijd.

Zie nu Rob z'n bericht; is oko een mogelijkheid. Maar je hebt dan wel weinig tijd voor de rand Canyon vind ik.

Marianne
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Eigenlijk 1 volle dag Sf zoal het er nu staat, dag 21 is vertrekdag naar huis. Heb ik idd niet duidelijk neergezet zie ik nu. Lijkt ons leuk 2 dagen in de stad te zijn, dagje bezienswaardigheden en dagje ontspannen, winkelen etc.

Denk dat de wijziging ergens tussen Monument Valley en Bryce moet komen. Denk dat ik maar eens flink ga googlen om te kijken wat we echt willen zien. Alles waarschijnkijk :lol: .
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

We zijn gisteren op informatiedag van Tiogatours geweest en hebben geboekt! De planning is iets aangepast, Page is erbij gekomen en Death valley eruit gehaald. Durfden toch het risico niet aan rijden door DV met camper. Dus wel langere rit hierdoor er nu bij, maar dat komt wel goed. We tuffen gewoon rustig door. Begint nu allemaal werkelijkheid te worden, echt spannend.

Datum Plaats
25-05-2012 Las Vegas
26-05-2012 Kingman
27-05-2012 Grand Canyon
28-05-2012 Page
29-05-2012 Monument Valley
30-05-2012 Arches
31-05-2012 Overnachting in Arches  
01-06-2012 Capitol Reef
02-06-2012 Bryce Canyon
03-06-2012 Overnachting in Bryce Canyon  
04-06-2012 Zion
05-06-2012 Overnachting in Zion  
06-06-2012 Las Vegas
07-06-2012 Overnachting in Las Vegas  
08-06-2012 Mono Lake of Sequoia afhankelijk of Tioga road open is
09-06-2012 Yosemite
10-06-2012 Overnachting in Yosemite
11-06-2012 Overnachting in Yosemite
12-06-2012 San Francisco
13-06-2012 Overnachting in San Francisco  
14-06-2012 Overnachting in San Francisco  

Het lijkt mij leuk om bij de tussenstop Mono Lake 's ochtends Bodie te bezoeken als we op weg gaan naar Yosemite (als Tioga road open is). Is dit te doen met een camper? Is wel dirt road, maar zag een filmpje op de site van Bodie, en daar leek het mij geen heftige weg. Heeft iemand ervaring hiermee?
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik denk dat het stuk van Las Vegas naar Yosemite of via Mono Lake/Bodie of via Sequoia is wel erg ver voor een dag.
Van Las Vegas via een van die 2 routes zou het de route via Death Valley logisch zijn, maar ik weet niet of dat begin
juni nog door Death Valley mag van je camperverhuurder. Mag dat niet meer kun je boven langs DV naar Mono Lake/Bodie
of onder langs DV naar Sequoia. Maar dit op een dag met een camper ? :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

DV mag wel dan nog net, maar je bent niet verzekerd. En ook begin juni kan het heel warm zijn. Kunnen eventueel als temperaturen blijken mee te vallen, alsnog erdoor gaan. Maar denk dat iets eerder stoppen, in Bishop bv, misschien ook optie is. Hebben we 2e dag naar Yosemite iets meer reistijd, maar dan is het beter verspreid.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

We zijn inmiddels weer een stuk verder met plannen. Zelfs Yosemite is gelukt met rerserveren. We zitten nog mer 3 nachten die we niet vastgelegd hebben, waarvan ik bij eentje jullie hulp wil vragen.

We moeten onze camper 13 juni inleveren in San Francisco voor 11 uur. Ik ben nu op zoek naar een camping tussen Yosemite Village en San Francisco. Ik heb een aantal in SF zelf gevonden, maar dat is best nog wel veel reistijd vanuit Yosemite. Heeft iemand tips voor campgrounds tussen Yosemite en SF?
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Niemand? :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waar precies moet je de camper inleveren? Ik weet niets van campings bij SF, maar je kunt eens in reisverslagen kijken waar men de laatste nacht heeft gestaan. In het topic met reisverslagen kun je zien wie met een camper reist en van waar naar waar.

Marianne
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Op de San Leandro boulevard in San Leandro bij Moturis. Heb aardig wat reisverslagen gelezen inmiddels :geek2: , maar behalve de campings in San Francisco zelf, ben ik daar niet veel tegen gekomen. Niet iedereen noemt waar ze precies overnachten. Daarom hoopte ik dat iemand een tip had. Maar ik zal inderdaad nog eens verder zoeken in de reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij starten wel eens in SF maar eindigen er nooit.
Misschien heb je wat aan onderstaande link is maar een paar mile van San Leandro
http://www.ebparks.org/parks/anthony_chabot
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn wel eens geëindigd in San Francisco maar nemen dan inderdaad een camping bij/in San Francisco zelf. Om de volgende dag maar zo min mogelijk kilometers te hoeven rijden, naar het schoonmaken en aftanken van de camper.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

De rit is dus te doen vanuit Yosemite begrijp ik, daar twijfelde ik een beetje over namelijk. Goed te horen. 's Ochtends weinig reistijd heeft zeker mijn voorkeur. Dus misschien toch maar kijken naar camping in San Francisco.

Hebben jullie toen gereserveerd eigenlijk? Wij komen half juni in SF aan, weet niet of dat al een drukke periode is.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben toen niet gereserveerd, maar dat was eind oktober. Ik weet dus niet of dat in juni wel zou moeten.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je schema lijkt heeel rustig, nu is het niet superdruk maar voor je eigen indruk (en die van ons) is het duidelijker als je aangeeft wanneer je van waar naar wara rijdt en wanneer je ergen staat .. ik pas het ff aan in je schema in de quote... en dan de km en de rijtijd erin zetten. Nu lijkt het alsof je steeds ergens staat.
Let even op laatste weekeinde van mei is labor day dan is het druk kijk even waar je dan bent ik heb zo het overzicht niet van weekenden.
Sassya schreef: Datum Plaats
25-05-2012 Las Vegas
26-05-2012 LV - Kingman
27-05-2012 Kingman - Grand Canyon
28-05-2012 Grand Canyon - Page
29-05-2012 Page - Monument Valley (goulding's Rv park)
30-05-2012 MV - Arches (devils garden ik zou reserveren dan heb je iig plek)
31-05-2012 Arches  (niet nachtje in Moab? of naar Dead Horse Point SP/ Canyonlands Isle in the sky?)
01-06-2012 Arches (moab) - Capitol Reef (Fruita cg)
02-06-2012 Capitol Reef - Bryce Canyon (North cg)
03-06-2012 Bryce Canyon  
04-06-2012 Bryce - Zion (watchman cg )
05-06-2012 Zion  
06-06-2012 Zion- Las Vegas (Sam's town)
07-06-2012 Las Vegas  
08-06-2012 LV - Mono Lake of Sequoia afhankelijk of Tioga road open is
09-06-2012 Lee Vinning / Sequoia - Yosemite
10-06-2012 Yosemite
11-06-2012 Yosemite
12-06-2012 Yosemite - San Francisco
13-06-2012 San Francisco  
14-06-2012 San Francisco ??? vlucht naar huis???  

Ik heb er gelijk wat vragen/ ideeën ingezet.. voor campings
Als je nog ene dagje extra in SF wilt kun je dag Bryce laten vallen.. je kunt dit park op zich ook doen in 2x een halve dag. Ene dag een middag langs de uitzichten en de volgende ochtend wandelen ofzo. (vroege licht bij Sunset Point is mooi) Vanaf North cg kun je lopend naar de Rim. Misschien wel even de camper op P plek net buiten de camping zetten omdat je om 12 u van de plek weg moet zijn. Bij visitor center hebben ze 's avonds ook regelmatig astronomy evenings.. inetressant als je wat van sterren wilt weten en wilt kijken door een grote kijker!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Let even op laatste weekeinde van mei is labor day
Memorial Day zal je bedoelen, Labor Day is 1ste maandag van september :wink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja idd Rob ik gooi die twee altijd door elkaar... maar wel goed om even te kijken waar ze dan zitten. Alle amerikanen hebben dan een paar dagen vrij en trekken er veelal op uit.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is wel een ezelsbruggetje voor hoor Memorial Day is in Mei :lol:
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Bedankt voor de tip Rob, die had ik nog niet gezien. Maar kan pas in mei geboekt worden zag ik. Zat naar Half Moonbay te kijken. Iets verder rijde, maar dan sta je wel bij de oceaan, ook leuk als afsluiting aangezien we Highway 1 niet kunnen meepakken.

Rond Memorial Day zitten we in Kingman, Grand Canyon en Page. Had Memorial Day liever vermeden, maar qua planning met o.a. werk lukte dit niet. Het is dus niet anders :roll:. Bryce heb ik expres 2 nachten gedaan, zodat ik ook een beetje rustig aan kan doen wegens mijn ziekte. In het begin verplaatsen we bijna elke dag, en ken mezelf, tegen die tijd wil ik even gas terug kunnen nemen. En als ik dagje niet lekker ben en je staat maar 1 nacht, dan mis ik meteen alles (voor mijn gevoel dan). Staan ook 2 nachten in Moab ipv Arches. Hier gekozen voor campground in Moab zelf zodat we als brake van de natuur ook makkelijk stadje in kunnen gaan. Voor de rest staan we wel in de NP's zelf als dat mogelijk was. Heb u alles geboekt op Capitol Reef, overnachting tussen LV en Yosemite en eerste nacht SF na dan.

Grappig dat ik aantal van jouw tips gekozen heb Isis. Maar heb ook veel aan forum gehad, dus misschien niet eens zo heel gek.

Planning is nu als volgt.

Datum Plaats
25-05-2012 Las Vegas (Luxor)
26-05-2012 LV - Kingman (KOA)
27-05-2012 Kingman - Grand Canyon (Mather Campground)
28-05-2012 Grand Canyon - Page (Whaheep)
29-05-2012 Page - Monument Valley (goulding's Rv park)
30-05-2012 MV - Moab (Canyonsland)
31-05-2012 Moab (Canyonsland)
01-06-2012 Moab - Capitol Reef (Fruita cg)
02-06-2012 Capitol Reef - Bryce Canyon (North cg)
03-06-2012 Bryce Canyon (North)
04-06-2012 Bryce - Zion (watchman cg )
05-06-2012 Zion( Watchman)
06-06-2012 Zion- Las Vegas (Planet Hollywood)
07-06-2012 Las Vegas (Planet Hollywood)
08-06-2012 LV - Mono Lake/Lee Vining of Sequoia afhankelijk of Tioga road open is
09-06-2012 Lee Vinning / Sequoia - Yosemite (North Pines)
10-06-2012 Yosemite (North Pines)
11-06-2012 Yosemite (North Pines)
12-06-2012 Yosemite - San Francisco (Halfmoon Bay of A Habot)
13-06-2012 San Francisco (Baldwin Hotel)
14-06-2012 San Francisco (Baldwin Hotel)
15-06-2012. San Francisco - vlucht naar huis

De afstanden heb ik er nu niet bijgezet, maar heb ze wel ergens staan en heb ook zo'n routekaartje van Bart. Zitten paar pittige ritten bij oa doordat we DV vermijden. Maar voor de rest max 3,5 rijden als ik het goed heb. En doordat we bijna alles reserveren, kunnen daar zo lang over doen als we willen. Ook over nagedacht, ben beetje controlefreak :D .

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als je nara ARches gata dan is de campground in Arches wel ultiem mooi hoor. En lekekr dichtbij als je zonsondergang bij Delicate Arche wilt zien of 's morgens vroeg in Devils garden wilt wandelen.
Half Moon Bay kan inderdaad je kunt ook kiezen voor 1 van de State Parks nabij Santa CRuz. Wij stonden op Sunset beach, echt over de duin en je zit aan strand dat is bij Pelican Point Rv (Half Moon Bay)ook zo. Er zijn bij Sunset Beach 3 SP aan het strand.. je bent dan laat in de middag de enige aan het strand.. het is ook geen zwemwater wel mooi om uit te waaien en de zon onder te zien gaan.

Wahweap vonden wij leuk omdat het zo op loopafstand van het meer is. Ga niet daar douchen maar in de camper het kost je kwartjes.. echte hollander.... :D
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Sunset Beach ziet er ook goed uit, maar is nog zeker 1,5 uur rijden van ons inleverpunt van de camper. Half Moon Bay Ligt stukje dichterbij, 45 minuten ongeveer.

Mmmm misschien eerste nacht in Moab/Canyonsland RV inwisselen voor nacht in Arches, Devils Garden. Heb eerder verlangend naar deze camping gekeken, maar vonden het ook leuk om keer bij een plaatsje te staan. Maar als we het verdelen, hebben we het beste van beide werelden. We gaan ook de Fiery Furnace hike doen. Weet niet of startpunt vlakbij de campground is? zou helemaal handig zijn :D .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer