Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sassya: 21 dagen camper Zuid-West

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Sassya: 21 dagen camper Zuid-West

Bericht door Sassya »

Hi,

Wij willen de laatste week van mei 2012 en de eerste 2 weken juni 2012 rondtrekken in ZW Amerika. Het is voor ons de eerste keer en wij zijn aan het plannen. We zijn iets meer geintresseerd in de NP's dan in steden, vandaar maar 2 steden (deze willen we wel graag zien). Mijn vriendin heeft een chronische darmziekte en is hierdoor sneller vermoeid dus we vragen ons af of onderstaande route misschien iets te hoog is gegrepen. Ook weten we niet echt of bepaalde stukken te ver zullen zijn met een camper.

Schieten maar! :-)

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Ophalen camper - Kingman
Dag 4: Kingman - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Moab/Arches
Dag 8: Moab/Arches - Capital Reef
Dag 9: Capital Reef - Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Sequoia/King Canyon
Dag 15: Sequoia - Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - tussenstop richting San Francisco (????)
Dag 19: Inleveren camper / San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: Fly home

Groetjes,
Cyriel
Habi
Amerikafan

Re: 21 dagen camper Zuid-West

Bericht door Habi »

Als je de Moab area goed wilt bekijken heb je daar minimaal 2 volle dagen nodig met Arches, Canyonlands en allerlei andere activiteiten die daar te doen zijn.

Deze extra dagen zou je weg kunnen halen bij Grand Canyon (alleen een volle dag nodig als je de Canyon ingaat) en mogelijk bij Death Valley waarbij het niet zeker is of je met camper daardoor mag vanwege de hitte daar (per verhuurder verschillend).
Bovendien is de rit Zion - Death Valley wel een erg lange.

Ook zou ik kings/sequoia schrappen ten gunste van een extra dag SF.

Als de tioga road open is kom je vanuit Lone Pine eerst in Yosemite.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Bedankt Habi voor je reactie. Kings/seq wil ik er graag inhouden, zijn wel bosmensen :D . Volgens Tioga Tours mochten we in juni nog door DV, dus daar ben ik vanuit gegaan. Was wel op eigen risico :shock: .

Grand Canyon dag inkorten zeker optie. Heeft iemand suggestie tussen Zion en DV?
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Ik denk dat je in Yosemite ook wel aan je trekken komt qua bos :wink: en sequoia's zie je ook ruim voldoende in de wawona area van Yosemite.

Voor wat betreft Zion - DV zou LV een logische stopplaats zijn maar daar start je natuurlijk ook al...
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wil je veel wandelen of alleen langs viewpoints rijden en kijken. Dat maakt nogal uit.
Als je snel vermoeid bent is af en toe een rustdag, dus ergens blijven hangen wel handig. Ook voor tegenvallers, het weer of juist ergens willen blijven.
Kortom niet te strak plannen, dat is juist handig met een camper.

In Moab kun je best in een dag langs de belangrijkste viepoints rijden, dat geldt voor de GC, Bryce, Yosemite; en ik weet ook van mensen die Zion slechts van de tunnelroute kennen. Die waren te lang in Bryce blijven hangen :wink:

Maar of een dergelijke snelle rit verstandig is voor iemand die snel vermoeid is ( ze kan natuurlijk onderweg in bed gaan liggen, al mag dat geloof ik niet :roll: )

Tussen Yosemite en SF hoef je niet te opvernachten, dat kan goed op een dag. Ik zou ook Sequoia schrappen die bomen kun je zien in Yosemite, ook bos. Zion en Bryce trouwens ook genoeg bomen ( oude bristlecones, oudste bomen ter wereld)).
Tussen Zion en DV heb je behalve LV ook nog Valley of Fire. Maar ook dat is nog ver van DV, dat je juist vroeg zou moeten doorkruisen met het oog op de hitte.

NB kun je de route niet omgooien en van LV meteen naar Zion vertrekken en van de GC via Kingman LV bezoeken en dan door naar Death Valley?
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Het lastige is dat de ziekte onvoorspelbaar is. Als ik goede periode heb kan ik best wat trails lopen, als er maar wat rust tussen zit. Heb ik slechte periode, dan moet ik in de buurt van de camper blijven :shock: .

Zat te denken dat bij LA starten misschien ook optie is en Moab/Arches en CP Reef over te slaan en dan via Joshua Tree, Kingman, GC, Monument Valley, Page, Bryce 2 nachten, Zion 2 nachten, LV 2 nachten en dan naar DV te gaan, Lone Pine, Yosemity 3 nachten en eindigen SF 3 nachten en Sequoia idd overslaan. Volgens mij heb ik dan nog 1 dag speling over.

Had tussenstop tussen Yosemity en SF bedacht omdat je de camper volgens mij voor 11 uur terug moet brengen. Dus leek me dat het minst stressvol. En dat vermijden helpt bij mijn conditie :wink: .

Gr. Saskia
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De laatste volle camperdag op het gemak richting SF rijden, campground in de buurt van het verhuurstation zoeken ( de meeste campgrounds zitten op 1 á 2 uur van de verhuurstations) en op het gemak koffers inpakken en camper schoonmaken.
Reken voor de rit Yosemite naar een campground bij SF rond de 4 uur, hoe laat je dan uit Yosemite weggaat ligt puur aan de tijd die je nodig denkt te hebben voor koffers pakken en schoonmaken.
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Het lijkt me wel een leuke route met een paar opmerkingen, Ik begrijp niet zo goed wat je in Kingman gaat doen. Qua afstand is dit nu niet echt gunstig ten opzichte van Las vegas. Waarom ga je niet meteen naar de Grand canyon? Ik zou zeker Sequoia/Kings Canyon meenemen. Al die dagen in yosemite is wellicht wat lang maar dat ligt er aan wat je wilt zien en of je wilt wandelen. Ik heb de dagen niet bekeken maar ik zou Yosemite mijden in het weekend omdat het in mei/juni erg druk kan zijn en met de camper voel je je dan niet prettig.

Hoe wil je van lone Pine naar Sequoia rijden? Alternatief is om eest naar Yosemite te gaan via de Tioga pas (is vaak pas eind mei open, hou dit hoe dan ook in de gaten als ja van I395 naar het westen gaat). Je kunt dan van Death Valley naar Mono Lake/Lee Vining (ik weet niet of daar een RV park is) en dan vervolgens de Tioga pas nemen naar Yosemite.

Nog wat tips:

In Yosemite kun je heerlijk eten in het Wanona hotel.
In Springdale/Zion is de Spotted dog een aanrader voor diner.

Gr, Edward
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Dacht dat meteen naar GC rijden vanuit LV wat teveel was op eerste camperdag, dacht dat Kingman logische tussenstop was. En met Lone Pine ben ik denk ik in volgorde in de war geraakt. Best lastig nog alles goed uit te vogelen, zijn daarom erg blij met de tips. Staat zoveel op het forum, zien soms door de sequoia's het bos niet meer :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

8)

Kingman is niet eens zo vreemde tussenstop voor een camper vanuit LV. Je moet hem halen, je moet boodschappen doen en dat kost allemaal tijd.

En even serieus; eerst naar Yosemite, dan naar Sequoia en dan weer naar SF, dat lijkt me nou niet bepaald rustig. En dan wordt het verhaal van de rit naar SF wel weer anders dan Rob aangaf.
Je moet inderdaad doen waar jij je het prettigst bij voelt, dat geeft inderdaad de minste stress. En het is jullie vakantie niet de onze!!
Vind die andere optie niet eens zo gek, je hebt veel rustdagen. Jammer van Moab en CR maar genoeg mooie dingen te zien hoor.

en je kunt bij het ophalen en terugbrengen een optie nemen waarbij je meer speling hebt in de tijd. Bij Cruise America heet dat early bird. Vroeger halen ( met vervoer, is rustiger) en later wegbrengen ( tot 15 uur dacht ik en ook met vervoer) Idee geeft misschien al minder stress ?
Sassya
Amerikakenner

Re: Reis Sassya: 21 dagen camper Zuid-West

Bericht door Sassya »

Wist wel dat je voor vroeg ophalen kon kiezen, maar niet dat laat terugbrengen ook optie is. Dat is goede tip, bedankt. Sequioa gaat eruit denk ik. En idd direct van Yosemitie naar SF. Begin juni is er nog steeds de kans dat de Tioga Pass dicht is, kost omrijden veel extra tijd?
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Heb even zitten puzzelen met alle tips en kom nu als volgt uit:

1 Las Vegas
2 camper ophalen Las Vegas early bird - Kingman
3 Kingman - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument Valley
5 Monument Valley - Moab/Arches
6 Moab/Arches
7 Moab/Arches - Capitol Reef
8 Capitol Reef - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon
10 Bryce Canyon - Zion
11 Zion
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley Fournace Creek
15 Death Valley - Bishop (of via Bakersfield als Tioga Pass nog dicht is)
16 Bishop - Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - inleveren camper San Francisco 15.00 uur
20 San Francisco
21 San Francisco
22 Thuiskomst

Eerste parken kunnen qua dagen anders worden, bv. dagje langer Bryce en 1 in Zion. Dat wil ik flexibel houden, volgens mij is dat gedeelte ook wel haalbaar zo. Maar twijfel vooral over het stuk Death Valley - Yosemite (waar stoppen). Afhankelijk of we laatste week mei of eerste week juni de reis starten, is er altijd nog kans dat de Tioga Pass dicht is. Kom je dan met omrijden niet langs Sequioa NP? En zijn er ook campgrounds bij Yosemite waar je niet hoeft te reserveren? Zag op de site dat die vaak pas in juli open gaan. Zijn er nog andere opties?

Maak me ook beetje zorgen dat het in juni te heet is voor de camper, is omrijden een optie? Lastig dit hoor, ga je te vroeg dan Tioga Pass dicht, ga je later, dan te heet in DV. Of zie ik teveel beren op de weg? Misschien beter in mei gaan en kans op dichte Tioga Pass voor lief nemen. Lijkt mij minder erg dan vastzitten in DV met oververhitte moter.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

De route lijkt me een prima route zo. Veel rust, veel speling. En in het begin ben je toch een beetje drukker dan op het eind en kun je lekker direct op stap.

het is moeilijk te voorspellen of de pas open is of dat DV te heet is. Weer is niet te voorspellen. We hebben destijds mogelijk mazzel gehad. DV was net niet te heet ( half mei) en de Tioga ging net open. Maar ja het had net zo goed anders kunnen lopen.
Vandaar dat je altijd daar rekening mee moet houden in die tijd.
De andere mogelijkheden behalve via Bakersfield ken ik niet goed. Of de andere pas ook geschikt is voor campers?? En helemaal via het noorden omrijden is wel erg ver.
Orienteer je ook goed inderdaad hoe je de motor het best kan koelen. Airco uit dacht ik ( lekker warm voor jullie) Maar jullie gaan in DV overnachten. Misschien moet je gewoon midden op de dag als het het heetst is al op die campground staan en 's ochtends vroeg en 's avonds de dingen doen. Dan is het licht ook mooier.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Vergeet in Moab ook geen bezoek te brengen aan het nabij gelegen Canyonlands NP en dan met name het Isle in the sky gedeelte. Je komt er praktisch langs als je naar Capitol Reef gaat en het uitzicht is werkelijk schitterend.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Canyonsland is inderdaad prachtig maar om dat te doen op weg naar Capitol Reef??
Het is toch nog een flink stuk rijden naar het grand viewpoint heen en terug.( zeker als je ook nog DHSP mee wilt nemen bv en richting CR Goblin Valley)
Houd daar rekening mee in de NP's. Je moet soms toch nog behoorlijk miles maken om bij de eigenlijke points te komen.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van de kruising met de US-191 naar Grand View overlook is 33,4 mijl een kleine 50 minuten oneway
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Ik neem hem gewoon mee op de wensenlijst, we hebben extra tijd bij Moab, kunnen altijd ter plekke nog besluiten het wel of niet mee te nemen. Bedankt voor de tip!

Gaan denk ik dagje Zion inleveren voor San Francisco, verder heb ik het idee dat ik de route zo heb.

Heel erg bedankt voor het meedenken!!! Geeft me gerust gevoel dat wat we willen haalbaar is. Nu nog de exacte data vastleggen en we kunnen gaan :D . Ben het forum al aan het uitpluizen voor tips ter plekke, heerlijk die voorpret. Kan niet wachten tot wij ook al dat moois gaan zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het jammer om een dag Zion in te leveren. Lijkt me juist heerlijk om daar met de camper te staan. Er zijn ook veel leuke, korte wandelingen, en ook als je niet wandelt is het heel prettig daar.
Je kunt natuurlijk ter plekke bekijken hoe lang je ergens wilt blijven, maar hou er rekening mee dat je voor Yosemite wel moet reserveren. Ik zou voor een camping in de vallei gaan, de andere campings gaan inderdaad vaak later open. En in de vallei kun je de shuttlebus gebruiken zodat je niet alles met de camper hoeft te doen. Een fiets huren is ook een leuke optie.

Marianne
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Waar zou jij een dag inruilen ipv Zion, Marianne?
Moet eerlijk toegeven dat Zion me vanaf het begin al aansprak. Net even foto's zitten kijken en het is wel erg mooi daar zeg. Hij blijft! En nee, niet omdat iemand dat roept, maar omdat ik al twijfelde :wink: . Maar waar dan wel een dag inleveren voor SF? Lastig lastig.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Misschien dag 3, als je een early bird hebrt kan je die dag gemakkelijk naar de Grand Canyon rijden, de volgende dag rond een uur of drie van GC naar Monument Valley dan ben je daar mooi op tijd voor de sunset.
Cruise Amerika in LV zit aan Boulder hyway aan die zelfde weg zit (op een paar mijl van het verhuurstation) een Walmart supercenter waar je al de nodige boodschappen kan halen en daarna is het een kwestie van mijlen maar richting de GC.
Met de nieuwe brug gaat de route LV naar Kingman bijna een uur vlugger omdat je geen securitycheck meer hebt bij Hoover Dam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer