Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke bank keuze USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dirkwood
Amerikakenner

Re: Welke bank keuze USA?

Bericht door dirkwood »

Ik stick met cashiers checks en de prijs of een postzegel om ze te sturen.

Ik krijg mijn checks gratis van BofA om te zenden naar het buitenland.NO FEES.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

D-lite schreef:Ok, en dan vanuit Paypal weer naar mijn NL account..
HHmm misschien moet ik mijn eigen bank opzetten met internationale contacten voor de 'normale mens' :D !

Thanks!
Ik ben ff te lui om het hele topic door te lezen. Maar ik wilde ff reageren op de Paypal accounts.
Ik had eerst altijd een Nederlandse account, toen ik mijn Amerikaanse account wilde toevoegen kreeg ik de melding dat ik een aparte account moest aanmaken. Dus nu heb ik een Nederlandse account voor Paypal en een Amerikaanse voor mijn Amerikaanse account.
Just wanted to let you know! Geen idee of ze dat nu hebben veranderd, dit was meer dan 2 jaar geleden.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Ik de plaats waar ik woonde afgelopen jaar in de US had ook een Rabobank. Aangezien ik hier in NL ook bij de Rabobank zit, vond ik het wel handig om ook in de US een Rabo account te nemen. Ik kon evt via een wire transfer oid wel geld overmaken, maar ik heb het zoals eerder gezegd, via paypal gedaan. Vond ik een betere en overigens veiligere manier eigenlijk. Ik had al een NL paypal account die gekoppeld stond aan m'n NL bankrekening, en heb toen ook een account gemaakt voor m'n US bankrekening. Was binnen een week geregeld allemaal. En als ik dan geld overmaakte, stond dat max. binnen 3 dagen op het andere account. Ik vond het wel heel handig! :thumbup:
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

en wat koste dat ?
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Zover ik weet worden er bij Paypal nooit kosten gerekend wanneer je geld van je Paypal account naar je bankrekening stuurt (nog nooit gezien). Er word wel een kleine omreken fee gerekend als je euros omzet naar dollars en andersom.

Daarom, gewoon 2 accounts maken. De euro bedragen naar je Nederlandse rekening sturen en de dollars naar je Amerikaanse, problem solved! :)
A Dutch girl in Oregon!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Wanneer ik wat geld van onze Nederlandse ING-rekening op onze Amerikaanse rekening bij Wells Fargo wil zetten, haal ik gewoon met mijn Nederlandse bankpas geld uit de ATM bij de bank (meestal het maximum dat je van de ING per dag kunnen pinnen, afhankelijk van de wisselkoers zo'n 700 tot 800 dollar) en loop vervolgens met dat contant geld de bank binnen om het op onze Wells Fargo-rekening te storten. Als ik het wel heb, kost het pinnen met een niet-Amerikaanse bankpas drie dollar, dus da's veel goedkoper dan elektronisch overboeken, wat behoorlijk in de papieren kan lopen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad: in deze wereld waar je bijna alles via het internet kan doen, is de goedkoopste en snelste manier om geld over te hevelen nog steeds: naar de machine lopen en dan met een forse stapel briefjes van 20 dollar je aansluiten bij de rij voor de baliemedewerkers van de Amerikaanse bank om dat stapeltje weer in te leveren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

@Machteld....dank voor je antwoord.Nooit geweten dat PayPal gratis is.Als het komt tot zulke dingen met banken en geld dan zoek ik altijd naar de goed koopste en makkelijkste weg,wat dat dat betreft ben ik echt nog steeds een Nederlander. :mrgreen:
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

De Rabobank heeft ook filialen in de VS.
Albert.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dutch_in_seattle schreef:Als ik het wel heb, kost het pinnen met een niet-Amerikaanse bankpas drie dollar, dus da's veel goedkoper dan elektronisch overboeken, wat behoorlijk in de papieren kan lopen.
Afhankelijk van de ATM die je gebruikt kan het echter wel zijn dat je de $700 niet in één transactie uit de muur kan trekken. Ik heb het al meerdere malen gehad dat ik eerst een transactie van $400 moest doen, daarna een van $200, en daarna nog een van $100. Als ik de $700 ineens probeerde kreeg ik de melding dat er 'insufficient funds' op de rekening stonden. Als je ook nog de pech hebt dat de ATM $3 per transactie rekent kost het je dus $9 aan transactie kosten. Maar het is dan nog altijd beduidend minder dan $40, natuurlijk...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Dento schreef:
dutch_in_seattle schreef:Als ik het wel heb, kost het pinnen met een niet-Amerikaanse bankpas drie dollar, dus da's veel goedkoper dan elektronisch overboeken, wat behoorlijk in de papieren kan lopen.
Als ik de $700 ineens probeerde kreeg ik de melding dat er 'insufficient funds' op de rekening stonden
Dat betekend gewoon dat die bank een lager bedrag heeft van wat je kan pinnen op een dag, misschien is het $500 ipv $700. Ik weet dat ik altijd maar $500 per keer er uit kan halen, ook al heb ik meer dan genoeg geld op mijn rekening staan : )
A Dutch girl in Oregon!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als dat zo was zou ik niet drie transacties achter elkaar kunnen doen, bij dezelfde ATM, want dan was het dagmaximum al bereikt. Immers, als de bank maar $500 per dag toestaat, zou ik niet eerst $400 kunnen doen, en direct daarna nog eens $200, en dan nog eens $100. Aan het banksaldo lag het zeer zeker niet.

Bovendien heb ik dit nu meerdere malen meegemaakt bij verschillende ATM's van verschillende banken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dennis, misschien wel. Onze oude bankdirecteur vertelde me ooit eens het volgende: in hun bank stond een automaat buiten aan de muur, en schuin tegenover hen bij een concurrerende bank ook. Wat zij regelmatig zagen, is dat mensen kwamen pinnen bij hen, dan snel de straat over staken, en dan daar weer eens gingen pinnen en zo dus veel verder in het rood gingen dan eigenlijk kan. Maar de transacties worden (werden?) blijkbaar niet zo snel verwerkt. Dit verhaal speelde zich al enkel jaren geleden af, dus het kan nu anders zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar hoe verklaar je dan het feit dat ik niet meer dan $700 op kan nemen bij die ene automaat? Als ik na die $700 namelijk probeer ook maar $20 op te nemen lukt dat niet meer. Tenzij binnen die drie minuten na de eerste transactie deze inmiddels wel is geregistreerd...

(Maar het is nog steeds toevallig dat het is gebeurd bij diverse banken - die moeten dan wel allemaal dat maximum hebben, of het is door de ING opgelegd).

Onze website | Mijn blog
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Nadat ik drie keer vergat mijn eige kaart uit de machine te halen heb ik nooit meer een ATM gebruikt. :roll:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier is het zo dat je eerst je kaart uit de automaat moet halen, en daarna komt het geld pas uit de automaat. Zo kan je je kaart eigenlijk niet meer vergeten, want zonder dat je je kaart eerst neemt, krijg je geen geld. Ik denk dat dat ondertussen ook in de States wel zo al zal zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

ja...het is allemaal verandert al.Wat ze ook hadden zelfs niet dat lang geleden was dat als je hem vergat than werd je kaart geschred..ik weet niet hoe je dat moet zeggen in Nederlands LOL...verscheurd?Versnippert?Geloof nu dat het hier in Texas is zoals je zegt ..maar goed ik gebruik nog steeds geen ATM lol...ik zie graag een persoon en van all die verschillende PIN nummers en paswoords wordt ik ook niet goed van.Ik ben dus echt een ouwe zak aan het worden en waarschijnlijk al ben :wink: :lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

kastelke schreef:Hier is het zo dat je eerst je kaart uit de automaat moet halen, en daarna komt het geld pas uit de automaat. Zo kan je je kaart eigenlijk niet meer vergeten, want zonder dat je je kaart eerst neemt, krijg je geen geld. Ik denk dat dat ondertussen ook in de States wel zo al zal zijn?
Ligt eraan of je meerdere transacties doet in een keer. Dan pak je eerst je geld, daarna doe je nog een transfer of deposit en dan komt je bonnetje en je kaart er weer uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer