Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis joreki: Welke richting/route 21 dagen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joreki
Amerika-newbie

Reis joreki: Welke richting/route 21 dagen?

Bericht door joreki »

Wij ( 3 volwassenen) gaan 4 mei 2012 voor 3 weken rondreis maken voor de eerste keer met camper. Vliegen op SF en pikken op maandag camper (Roadbear) op.
Route in grote lijnen:
-SF
-Montery
-Pismo beach
-LA ( 2 dagen)
-Needles
-Williams
-Page
-Bluff
-Cannonville
-Bryce Cannon
-Zion NP
-Las Vegas (2 x overnachting: campground of hotel??)-
-Death Valley Furnace Creek
-Lake Isabella
-Yosimite NP : welke campground: lower pines?
-SF

Wij weten niet goed wat de beste route is: beginnen met Yosimite NP of toch eerst langs de kust naar LA?
Alvast bedankt voor goede adviezen. :?
Habi
Amerikafan

Re: Welke richting/route 21 dagen?

Bericht door Habi »

In deze periode van het jaar zou ik eerst richting LA rijden zodat de sneeuw in Yosemite in de tussentijd nog wat kan smelten en heel misschien de tioga road open is tegen die tijd dat jullie er langs komen maar die kans is niet erg groot.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik sluit me aan bij Habi. Eerst maar naar het Zuiden afzakken en dan aan het eind Yosemite.
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Het is altijd handig als je even vertelt wat je interesses zijn: natuur, stad, historie. Dan kun je betere adviezen geven ;)

Mei is een hele mooie maand om rond te reizen maar hou het weer inde gaten. Op de hoge passen kan nog zeer veel sneeuw liggen waardoor je niet kunt oversteken van het westen (CA) naar Nevada. Je noemt verder vooral overnachtingsplaatsen maar niet wat je wilt zien. Opvallend vind ik dat je twee dagen in LA wilt blijven maar blijkbaar maar een dag.nacht in SF. Zal wel met Disney en Universal te maken hebben maar SF verdient echt wat meer denk ik . Zeker als je daar na een lange vlucht eindelijk bent.
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
joreki
Amerika-newbie

Re: Reis joreki: Welke richting/route 21 dagen?

Bericht door joreki »

SF zijn we inderdaad 2 dagen, we komen op vrijdag aan en pikken op maandag de camper op.

Onze twijfel was: of rondreis beginnen richting Yosemite of eerst langs de kust naar LA, want hiervan hebben we gelezen dat hij mooier is vanaf LA naar SF.
Maar in verband met het weer is het dus handiger begrijp ik om toch route richting Sf- LA te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis joreki: Welke richting/route 21 dagen?

Bericht door Martin & Marianne »

Meestal wordt aangeraden om de kustroute van noord naar zuid te doen. En zeker in jullie geval zou ik eerst naar het zuiden gaan.
Waarom hebben jullie Bluff en Cannonville opgenomen? Hoe wil je naar Bryce rijden?
En willen jullie niet naar de Grand Canyon?
Voor Yosemite is Lower Pines goed, maar de andere 2 campings in de vallei zijn ook prima, ze liggen vlak bij elkaar. Hebben jullie je al verdiept in het reserveren van de camping in Yosemite?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer