Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betatakin guided tour in Navajo National Monument

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Betatakin guided tour in Navajo National Monument

Bericht door Henriëtte »

We willen graag de Betatakin Ruin in Navajo National Monument gaan bekijken. Uiteraard heb ik de zoekfunctie hier op het forum al gebruikt, en de site van de NPS goed bekeken. Maar ik blijf toch met een paar vragen zitten, misschien zijn er ervaringsdeskundigen hier die me wat wijzer kunnen maken? Voor zover ik het nu zie, zijn er drie mogelijkheden:

Allereerst : een eenvoudige trail (1 mijl) naar een uitkijkpunt, we zien de Cliff Dwellings dan alleen maar van veraf. We hebben een telelens, die zal dan zeker mee moeten.
Als tweede: een guided tour van 5 mijl, waarbij we Betatakin Canyon ingaan. Op de site van de NPS staat niet vermeld hoe goed je de Cliff Dwellings tijdens deze hike te zien krijgt. Deze hike wordt 'strenuous' genoemd.
Als derde: een guided tour van 3 mijl waarbij we echt bij de Cliff Dwellings komen. Deze hike zou 'very strenuous' zijn.

Heeft iemand ervaring met een of meer van deze trails? Zijn de guided tours echt zwaar, of zijn ze voor een gemiddelde hiker wel te doen? En voegen ze ook iets toe, of is het uitkijkpunt voldoende om een mooi beeld van deze ruïnes te krijgen?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Betatakin guided tour in Navajo National Monument

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2005 de eerste trail gedaan, die gaat volledig over een asfaltpad en je ziet de dwelling van grote afstand, wij vonden het een leuke wandeling maar meer voor de omgeving dan voor de dwelling.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html dag 7
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben in juli 2010 ook die korte trail gedaan.
dit is ons reisverslag, zie 27 juli http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm

Hier twee foto's (met compleet verkeerde lichtinval, wij waren hier om 8 u 's morgens.

Afbeelding
Afbeelding

Je ziet de ruine inderdaad van heeeeeeeel ver, maar het is een leuk wandelingetje over een super makkelijk pad. Wij vonden de vegetatie daar erg bijzonder.
wij hebben dit parkje bezocht omdat het een leuke ochtendstop was op weg van Kayenta naar Page. en ik heb een zwak voor deze kleinere sympathieke National monuments, dus ik vond het wel een leuke stop. Roel vond het absoluut niet de moeite, maar wij waren ook nog maar net in Mesa Verde geweest dus al heel wat cliff dwellings achter de kiezen. Het deed me ook wel een beetje denken aan Tonto NM trouwens, maar dan veraf ;-) en de vegetatie/manier van bekijken lijkt wat op Walnut Canyon NM.
De tocht naar de verdere cliff dwelling lijkt mij een fantastische ervaring!!! Daar had ik ook over gelezen en dat trok mij wel aan. Maar dat is dan wel met gids en niet op eigen houtje, dus daar moe je van houden...

Oh ja, in dat geweldige boek, photographing the southwest dat jullie ook hebben he, staat een hele uitleg.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef: Oh ja, in dat geweldige boek, photographing the southwest dat jullie ook hebben he, staat een hele uitleg.
Dat boek staat dus hier recht voor m'n neus..... ik heb er helemaal nog niet aan gedacht om daarin te kijken! En dat ga ik nu meteen even doen, uiteraard. Wij zijn trouwens niet echt fans van guided tours, we gaan liever zonder gids op pad. Maar heel soms doen we het wel eens hoor, als we daardoor op bijzondere plekken kunnen komen die anders niet mogelijk zijn. We puzzelen nog even verder hier, we zijn nog maar net begonnen met het plannen van een nieuwe reis. Dus op dit moment is het nog voornamelijk ideeën opdoen, een route hebben we nog niet echt voor ogen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

henriëtte, bedacht me nog twee dingen die misschien echt wel iets voor jou zijn:
- Wupatki NM, ben je daar al geweest? echt prachtig om te fotograferen. Die rode stenen met een erg bijzonder landschap er rond.
- Grand Falls of Little Colorado: één van de mooiste plekken van onze US reizen. Zeker als jullie in het voorjaar zouden gaan, erg spectaculair. Maar ook het omringende landschap is prachtig en heerlijk eenzaam. En het is via een (gemakkelijke maar toch ;-) ) dirtroad!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

en walnut canyon nm, vlakbij flagstaff : klein, rustig, geen gids

Jacques
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wij zijn er najaar 2009 geweest, omdat we Mesa Verde niet gingen halen en we onze vrienden toch cliff dwellings wilden laten zien. En ik vind het nog steeds een aanrader voor mensen die daar niet heen kunnen/willen.

Het is er inderdaad volledig aangelegd. ( eerste trail) en met een goed fototoestel dat jullie hebben moet je de dwellings prima kunnen fotograferen ( vergelijk met Canyon de Chelly)
We waren er in tegen zonsondergang en dat gaf prachtig licht, zowel op de dwellings als de vallei.
Er zijn door ons wel mooie foto's gemaakt, inderdaad ook van de vegetatie en van vogeltjes.Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling :lol:

Er werd verteld dat de andere trails moeilijk zijn ( afdaling) en weersafhankelijk. (Niet voor niets is bv Rainbowbridge NM zo moeilijk over land bereikbaar)
Maar we ontmoetten daar mensen van onze leeftijd ( en die van jullie dus) die het gedaan hadden, dus moeten jullie dat ook kunnen. :wink: En die waren razend enthousiast. Kwamen regelmatig terug.
Er zijn verschillende dwellings, dus ook verder dan degene die je ziet vanaf het uitkijkpunt. Betatakin is die van het uitkijkpunt en het hele jaar te bezoeken kunnen ( Sandal, Canyon View en Aspen Trail) en via tours.
Keet Seel is verder weg en alleen vanaf eind mei te bezoeken ( met gids).

:offtopic: De mooiste foto trouwens destijds was een zonsondergang achter Navajo Mt, die je goed vanaf de campground zag liggen. Bijzonder mooie campground, GRATIS ( voor ons NL-ers aantrekkelijk :mrgreen: ) met slechts de noodzakelijke voorzieningen.

De info die ik heb ( in het Nederlands gaat over de dwellings en historie) iha.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Tipsy_1 schreef: Wupatki NM, ben je daar al geweest? echt prachtig om te fotograferen.
Ja, hier zijn we in mei van dit jaar geweest. En we vonden het inderdaad verrassend mooi, alleen hadden we de pech dat de zon echt helemaal verkeerd stond. De ene helft van de ruïne stond in het felle licht, de andere helft zat dik in de schaduw. Als we hier nog ooit in de buurt komen willen we er graag nog eens naar toe, maar dan wel in de ochtend, we hopen dat het licht dan beter is.
Tipsy_1 schreef:-Grand Falls of Little Colorado:
Hier zijn we nog niet geweest, het staat wel op ons verlanglijstje. Meestal gaan we eind april / begin mei, volgend jaar zal het waarschijnlijk iets later worden. De kans is groot dat we dan niet op het goede tijdstip daar zullen zijn.
jta schreef:en walnut canyon nm, vlakbij flagstaff : klein, rustig, geen gids
Ik ken de naam, maar ik heb me er tot nu toe nog nooit echt in verdiept. Ga ik zeker doen!
Mrs.Bean schreef:Wij zijn er najaar 2009 geweest ... en met een goed fototoestel dat jullie hebben moet je de dwellings prima kunnen fotograferen ( vergelijk met Canyon de Chelly) We waren er in tegen zonsondergang en dat gaf prachtig licht, zowel op de dwellings als de vallei.
Er werd verteld dat de andere trails moeilijk zijn.... Maar we ontmoetten daar mensen van onze leeftijd ( en die van jullie dus) die het gedaan hadden, dus moeten jullie dat ook kunnen. :wink: En die waren razend enthousiast. Kwamen regelmatig terug.
Bedankt voor de info, zeker zo'n tip dat zonsondergang een goed tijdstip is voor het maken van foto's, daar kunnen we wat mee :thumbup: Of we de guided tour gaan doen, dat zullen we denk ik pas beslissen als we ginds zijn. Hangt af van de temperatuur en de conditie..... maar even flink gaan trainen dus!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

walnut canyon vonden wij wel wat minder; zeer klein en slechts twee heel korte trail (en eentje was dan nog half afgesloten). ik vond het wel "sympathiek" maar niet meer dan dat. LIjkt trouwens wel wat op Navajo NM, al vond ik dat laatste meer de moeite owv de toch wel spectaculaire cliff dwelling. Walnut is wel zeer informatief.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Waar is little Colorado, schijnt dat je er ook kan zwemmen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer