Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

High School in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

High School in Amerika

Bericht door David_Fly »

Ik had een paar vragen, ben volgend jaar (eind 2007) van plan naar amerika te gaan om een 1 jaar high school te doen en misschien als het bevalt er nog een jaar te blijven om high-school af te maken.

Ik heb in Detroit famillie zitten dus een verblijfsadres is al geregeld.
Hoeveel kost ongeveer een visum voor Studenten in de Vs die daar een jaar verblijven en is dit verlengbaar als ik na dat een jaartje high school het wil afmaken.
Is de huidige verzekering die ik in Nederland ook bruikbaar in de Vs of moet je verzekeren in de VS
Kan ik die school gewoon bellen en kijken of ze foreign students accepteren of moet dat echt via een organizatie gaan.
De taal heb ik al helemaal onder de knie vanwege mijn 3 jarig verblijf in Saudi arabie.
Heeft iemand ervaring met de high schools in detroit

Bedankt voor uw reacties

Ps: ik ben nu 14 en heb mijn aandacht gericht op deze high school
(South en Noth)
- http://south.gpschools.org/
- http://north.gpschools.org/
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Je weet neem ik aan wel dat je je havo diploma moet hebben om naar een Highschool in Amerika te gaan?
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Magnolia87 schreef:Je weet neem ik aan wel dat je je havo diploma moet hebben om naar een Highschool in Amerika te gaan?
Is dat tegenwoordig zo?
Mijn broertje had een Lagere Detailhandel School diploma en heeft daarna een jaar High School gedaan. Maar dat is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden, dus het zou veranderd kunnen zijn.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Volgens mij heb je je diploma niet nodig lees overal op van die school programs dat je minimaal 15 moet zijn
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

En er staat nergens dat je een diploma nodig hebt
Magnolia87
Amerikakenner

David_Fly schreef:En er staat nergens dat je een diploma nodig hebt
Als je via een organisatie gaat moet je wel een havo-diploma hebben geloof ik. Vriendin van mij ging geloof ik met EF en als ze zou zakken dan zou ze niet mogen ofzo.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Lijkt me sterk met EF kan je vanaf je 14e al mee en dan kan je nog niet je havo diploma hebben (lijkt mij)
Magnolia87
Amerikakenner

Oh naja, dan weet ik het ook niet, zij kon in ieder geval niet gaan als ze der havo-diploma niet had.
Maar ik raad jou ook aan om gewoon eerst je havo diploma te halen (ik weet niet wat voor niveau je doet?) en dan pas naar de highschool te gaan.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je hoeft toch niet al een diploma te hebben om naar high school te kunnen gaan! Op onze high school is het zelfs zo dat studenten die in hun eigen land al een diploma hebben er niet op kunnen komen om een jaartje mee te doen. Misschien was het een regel van een organisatie dat je dat wel moest.
David, ik denk dat je familie je moet aanmelden op de school.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Magnolia87
Amerikakenner

ANY schreef:Je hoeft toch niet al een diploma te hebben om naar high school te kunnen gaan! Op onze high school is het zelfs zo dat studenten die in hun eigen land al een diploma hebben er niet op kunnen komen om een jaartje mee te doen. Misschien was het een regel van een organisatie dat je dat wel moest.David, ik denk dat je familie je moet aanmelden op de school.
Annemiek
Ja ik denk inderdaad dat dat de regel was van de organistatie van m'n vriendin, dan deed ze het waarschijnlijk ook niet met EF.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Oke bedankt annemiek maar kan ik daar dan ook gewoon mijn high school diploma halen en naar een goede college gaan als ik goede cijfers haal of kan dat niet omdat ik in Nederland op school heb gezeten
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Een havo diploma is niet nodig. Sterker nog, toen ik in Amerika zat moesten een hoop exchange students examen gaan doen zodra ze terug kwamen in hun eigen land. Inclusief Nederlanders.

Alhoewel, ik kan mij wel herinneren dat er sprake was van havo. Maar ik ben met mijn vmbo-tl toch ook terecht gekomen in Amerika. Ik had zelfs al 1 jaar mbo gedaan op dat moment :-). Ik denk meer dat het een formaliteit is en dat diegene die de cijfers invoert voor jou een beetje creatief moet zijn.
Want laten we eerlijk zijn. Onze cijfers zeggen natuurlijk niet heel erg veel over je prestaties in Amerika.

Ik ging overigens via travelactive.nl

Detroit is gaaf. Ben er een aantal keren geweest, zover zat ik er immers niet vanaf.

Er zijn twee verschillende visa. Normaal gesproken verblijf je daar voor 10 maanden(schooljaar) en dan kun je al vrij gauw weer terug vliegen. Er is ook een ander visum, maar dan krijg je een 2 year penalty. Dan mag je dus de 2 volgende jaren niet meer in Amerika komen, het is de bedoeling dat je de opgedane kennis in je eigen land besteed.

Je huidige verzekering is niet voldoende. Je zult een speciale verzekering nodig hebben. Waarschijnlijk het beste om die gewoon in Nederland af te sluiten. Via travelactive konden we ook goedkoop een verzekering afsluiten.

Ik denk trouwens dat het ook niet makkelijk is om op die highschool te komen alleen. Volgens mij moet dat gewoon via een organisatie. In Michigan waren er twee grote organisaties. YFU en AYUSA. Die laatste werkt samen met travelactive, YFU gebruikt dezelde naam in Nederland.
Vergeet niet dat een highschool geen geld krijgt voor buitenlandse studenten. Waar ze voor elke Amerikaanse student een X bedrag krijgen van de overheid, zullen ze jouw schooljaar zelf dokken. Je begrijpt dus wel dat niet elke school die mogelijkheid heeft en dat dit op sommige scholen ook conseqenties inhoud.
Soms mag je niet graduaten, soms word je in het 11th grade geplaatst en niet in het Senior jaar.

In mijn geval zat ik op een vrij rijke school met een stuk of 10 studenten(bijzonder veel dus) waarbij de meesten van ons gewoon in het laatste jaar zaten, aan alles mochten meedoen en zelfs een diploma kregen. Die hangt hier ook trots aan de muur! ;-)

Nu ik erover schrijf moet ik plots weer denken aan een stukje aan het begin van post.
Het hebben van een diploma beperkt je eigenlijk alleen maar! Van die 10 studenten was ik de enige die al een diploma had. En volgens de regels van de Michigan Highschool Athletics Committee mag je dan niet meedoen met schoolsporten. Dit om te voorkomen dat highschools gaan recruiten. Dat zou oneerlijk zijn, stel je eens voor een aantal europeanen in het zwemteam of voetbalteam. Of een goede Amerikaanse basketball speler die voor een kleine vergoeding nog wel een jaartje wil wachten met college!
Ik zat dus letterlijk voor spek en bonen bij Track and Field :-P.

Zow, dat is een bijzonder lange post op deze uitzonderlijke warme dag. Ik mis de airco..
- Mike
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Magnolia87 schreef:Maar ik raad jou ook aan om gewoon eerst je havo diploma te halen (ik weet niet wat voor niveau je doet?) en dan pas naar de highschool te gaan.
Waarom?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Magnolia87
Amerikakenner

kastelke schreef:
Magnolia87 schreef:Maar ik raad jou ook aan om gewoon eerst je havo diploma te halen (ik weet niet wat voor niveau je doet?) en dan pas naar de highschool te gaan.
Waarom?
Ja ik weet niet waarom ik dat vind eigenlijk, ik vind dat gewoon, haha. Iedereen die ik ken die een jaar de Highschool heeft gedaan, heeft dat ná het behalen van zijn of haar Havo-diploma gedaan.

Het lijkt mij gewoon zo onlogisch, om er een jaar tussenuit te gaan, en daarna weer terugkomen. Veel van de leerstof die je in het 4e jaar leert, heb je ook nodig voor je examen in 5 havo, en als je er dan een jaar tussenuit gaat, tjah dan zakt dat weg. Ten tweede, als je na het 4e jaar gaat, heb je ook al cijfers enzo gehaald die voor je examen gelden. Maja, ik vind het gewoon zelf onlogisch om in het midden van je Havo een jaar weg te gaan en dan weer terugkomen.
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Bedankt voor jullie reacties trouwens het is eigenlijk een test jaar als het me bevalt blijf ik er gewoon om mijn high school diploma te halen en naar een goede college te gaan
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Dus als je met diploma gaat mag je niet sporten en als je zonder diploma gaat mag je wel sporten
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

David_Fly schreef:Bedankt voor jullie reacties trouwens het is eigenlijk een test jaar als het me bevalt blijf ik er gewoon om mijn high school diploma te halen en naar een goede college te gaan
Ik weet niet of dat zo direct mogelijk is...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Magnolia87 schreef: Ja ik weet niet waarom ik dat vind eigenlijk, ik vind dat gewoon, haha. Iedereen die ik ken die een jaar de Highschool heeft gedaan, heeft dat ná het behalen van zijn of haar Havo-diploma gedaan.

Het lijkt mij gewoon zo onlogisch, om er een jaar tussenuit te gaan, en daarna weer terugkomen. Veel van de leerstof die je in het 4e jaar leert, heb je ook nodig voor je examen in 5 havo, en als je er dan een jaar tussenuit gaat, tjah dan zakt dat weg. Ten tweede, als je na het 4e jaar gaat, heb je ook al cijfers enzo gehaald die voor je examen gelden. Maja, ik vind het gewoon zelf onlogisch om in het midden van je Havo een jaar weg te gaan en dan weer terugkomen.
Een oud klasgenootje van mij ging na de 4e een jaartje naar Australië om daar naar school te gaan, het jaar daarna is ze gewoon weer in de 5e begonnen en heeft haar examen gehaald. Je verbeterd natuurlijk ook weer je Engels, dus er zitten ook positieve kanten aan. Vaak wordt de meeste stof toch wel herhaald voor de examens, en je hebt altijd je aantekeningen en boeken. Zelfs als je er geen jaartje tussenuit gaat zal de stof die je aan het begin van HAVO 4 geleerd hebt wel wat weggezakt zijn tegen de tijd dat je examen doet.

David, als je het heel graag wil zou ik er gewoon voor gaan! Bij ons op school had de decaan ook wat informatie over een aantal organisaties, probeer het anders even bij de decaan op jouw school. Die kan je vast ook wat beter adviseren over een aantal zaken, en verder, kijk goed rond en laat je goed informeren.

Besef wel dat je niet zomaar als high school je bevalt naar een college kan. Er zijn veel hogere kosten aan verbonden en je krijgt geen studiefinfanciering als je van plan bent daar een volledige opleiding te gaan doen.

Succes
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Oke bedankt 1 van de dingen waar ik ook al voor bang was was dat ik gewoon een jaar zou verspillen. Kosten zijn wel geregeld maar heb ook al onderzocht voor een sport scholarschip (basketball) speel het hoogste nievo in Nederland dus daar zou ik dan wel mijn best voor willen doen
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Helaas kan je een scholarship vergeten.
Jij als nederlands basketballertje stelt niks voor daar.....
Of je moet toevallig echt goed zijn oals Peter van Paassen en Vincent Krieger bv waren, Tuurlijk hebben we nu ook nederlanders in de NBA maar dat is iets anders gegaan allemaal. Plus daarbij dat je dan geselecteerd moet worden door een amerikaanse school, zij kiezen jou dus uit en niet andersom....

Tuurlijk kun je jouw famillie gebruiken zeg maar om daar te komen en naar school te gaan, voor 1 misschien 2 jaar.
Je zult veel moeite krijgen om daarna ook nog eens een visum te regelen voor 4 jaar college....
Maar een scholarschip voor basketbal, echt zet dat maar uit je hoofd.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer