Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
chrisenandre74
Amerika-newbie

Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...

Bericht door chrisenandre74 »

Hallo iedereen,

Ik heb nu al verschillende verhalen gehoord van bagage en douane bij aankomst in amerika.
Het zit als volgt :
We hebben een reis naar las vegas geboekt met een vlucht vanuit brussel met een tussenlanding en overstap naar een ander vliegtuig in Washington.
Hoe zit het nu met de bagage ??? Ik hoor verschillende verhalen ... hoe zit het met de procedure hiervoor ???
Is het juist dat we deze eerst moeten ophalen en terug moeten inchecken of gaat deze automatisch door naar de andere vlucht? En hoe zit het met de douane diensten ?

Alvast bedankt voor de info!!!
DejaVu
Amerika-expert

Re: Hoe gaat het in z'n werk op de luchthaven...

Bericht door DejaVu »

Komt uit vliegtuig >> Langs de immigratie >> pak je koffer van de band >> Door de Douane >> leg je koffer terug op de band voor passagiers die doorvliegen.

Je komt overal langs, het is net EuroDisney, je moet eerst langs alle winkeltjes voordat je het park uit bent :lol:

Op de terugweg heb je hier geen last van.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hoeveel tijd heb je voor je overstap? Je moet er op rekenen dat je aardig in de rij kunt staat bij immigration.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij de meeste vliegvelden zie je als je door costoms heenbent (dus wanneer ze je foto's en vingeradrukken hebben genomen en je officieel tot de VS bent toegelaten) zogeheten Baggage drop-off's staan. Dit zijn gewoon gaten in de muur, waar je je koffer weer gelijk kunt afgeven. Meestal staat er ook wel een mannetje/vrouwtje van het vliegveld bij en daar kun je het ook gewoon even aan vragen. Maar dit scheelt wel dat je niet misschien nog uren met je koffer rondloopt. Heb je dit gedaan dan loop je verder en dan komt er nog een 'controle' waar je het witte papiertje wat je in het vliegtuig krijgt in in moet vullen nog af moet geven.

Heb je op de terugweg een overstap in de VS, dan zie je je koffer pas weer in Brussel! Het staat in principe allemaal wel goed aangegeven en je kunt het bij het inchecken in Brussel en terug als je incheckt in Las Vegas ook altijd nog even vragen. (volgens mij staat het ook op de labels die aan je koffer gaan, als je naar Vegas vliegt staat er LAS en volgens mij staat er klein ook nog iad van Dulles (als je via dulles washington vliegt)bij.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

PSVwally schreef:Bij de meeste vliegvelden zie je als je door costoms heenbent (dus wanneer ze je foto's en vingeradrukken hebben genomen en je officieel tot de VS bent toegelaten) zogeheten Baggage drop-off's staan. Dit zijn gewoon gaten in de muur, waar je je koffer weer gelijk kunt afgeven. Meestal staat er ook wel een mannetje/vrouwtje van het vliegveld bij en daar kun je het ook gewoon even aan vragen. Maar dit scheelt wel dat je niet misschien nog uren met je koffer rondloopt. Heb je dit gedaan dan loop je verder en dan komt er nog een 'controle' waar je het witte papiertje wat je in het vliegtuig krijgt in in moet vullen nog af moet geven.
Het witte papiertje geef je af bij customs en daar heb je ook je bagage nog want die moet daar eventueel gecontroleerd worden, waar ze je foto en vingerafdrukken nemen is immigration.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Je moet er op rekenen dat je aardig in de rij kunt staat bij immigration
ik heb wel de ervaring, dat dit sinds het afschaffen van die groene formulieren, een stuk beter is geworden.
laatste keer binnen 5 minuten er door (Washington), maximaal was echter ooit eens 2 uur.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Het is wel degelijk bij de douane dat je het witte papiertje afgeeft .Indien je iets van voeding of iets dergelijks bij hebt ,wordt je gevraagd om welke items het gaat . Als het om goederen gaat die je mag invoeren ,mag je meteen ook verder doorwandelen .

Gr,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je mag niet altijd doorwandelen. De ene customs man zal je koffer willen bekijken, zelfs als al het voedsel wat je aangeeft mag, en de ander niet. Ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken, anders dan dat de persoon het bepaalt.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Neen ,dat kan gebeuren .Ik heb op mijn 17 reizen ook 1 maal uit gepikt geweest .Maar niet nadat ik heb laten horen wat ik bij had maar zomaar willekeurig uit de rij gepikt en is me met openen van de koffers gevraagd wat ik zoal bijhad .
Ik ben er wel heel eerlijk in en vul ook elk product in dat ingevuld moet worden .Je kan namelijk boetes krijgen als je op het wit papier aangeeft niets bij te hebben en als ze na controle wel degelijk iets vinden . Ik heb nog nooit problemen ondervonden met de voeding die bij heb maar hou me wel aan de regels .

Gr,
chrisenandre74
Amerika-newbie

Bericht door chrisenandre74 »

Klinkt toch redelijk ingewikkeld nu ja we trekken ons plan wel hoor en genoeg mensen om het aan te vragen als we het niet weten... we hebben 3u15min overstaptijd dus ik hoop dat dit voldoende is ...
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat moet ruim voldoende zijn. In principe wijst alles zichzelf als je het vliegtuig uitkomt kun je niet veel anders dan met de stroom mee en anders zijn er meer dan genoeg mensen die je kunnen helpen. Is typisch iets waarvan je je achteraf afvraagt waarom je je er druk over hebt gemaakt.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Het is echt niet ingewikkeld hoor. ;-) En je tijd zou zeker voldoende moeten zijn.

Onthou gewoon: immigrations, koffer halen, douane, koffer terug afgeven. Daarna ga je gewoon naar je volgende vlucht. Waarschijnlijk moet je hiervoor terug door de security. Maar je kan eigenlijk niet echt missen. En weet je het niet goed: gewoon vragen aan iemand van het personeel wat je moet doen.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Als je iets tax free wil kopen in Brussel ,doe dan niet de stommiteit die wij gedaan hebben :?
Wij kochten nog vlug een kadootje voor onze Amerikaanse vrienden nl 4 flesjes Duvel bier met een mooi bierglas in een geschenkverpakking. Aan de kassa moet je je boardingcard laten zien en daar vragen ze welke bestemming je hebt. Wij vlogen naar Miami met een tussenlanding in Chicago dus mijn man dacht dat ze de eerste vlucht bedoelde nl bestemming Chicago.
De tas werd verzegeld en als handbagage meegenomen op het vliegtuig.
Nadat we door immigrations waren gegaan hebben we terug onze koffers afgegeven en wilden we langs douane gaan maar hier werden we tegengehouden omdat wij dat kadootje met bier bijhadden.Het bierglas mochten we meenemen maar het bier niet, met het gevolg dat we alles gelijk de vuilbak ingekieperd hebben . :evil:
De man zei dat we het kado in onze koffers hadden moeten steken alvorens ze terug af te geven in Chicago dan had er geen enkel probleem geweest.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had toch echt het idee dat ik mn koffer gelijk nadat mijn foto en vingerafdrukken waren genomen al in een baggedrop gegooid op Newark hoor en daarna heb ik pas het witte formulier ingeleverd. Maar nu ik er nog eens goed over nadenk was dat idd daarna...excuses.

Maar het maakt in principe weinig uit, de werking op de luchthavens in Amerika is vrij duidelijk en alles staat soms nog beter aangegeven dan hier in Nederland. Bv dat Laptops ed ook uit de handbaggage moesten, dat stond toen in Nederland nog niet aangegeven. Ik hoop alleen wel voor je dat je niet de 8e vlucht uit Europa bent die aankomt, want dan kunnen er echt megarijen staan jammergenoeg
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Dus ik begrijp hieruit dat een laptop NIET in de handbagage mag?

Claudia
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

tnc0503 schreef:Dus ik begrijp hieruit dat een laptop NIET in de handbagage mag?

Claudia
Alleen even uit de tas halen bij de controle, daarna mag die weer in de tas. Is voor de scan.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik had juist een vraag andersom: Mag je hem ook in de koffer meenemen? Wij nemen altijd 2 laptops mee :oops: en ik vind het altijd zo'n gesleep...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Yup, wel een beetje goed inpakken anders krijg je hem in stukjes terug. Misschien ook in een plastic tas, ik kreeg vorige keer mijn koffer helemaal zeikesnat terug. Waarschijnlijk een fles water(of iets anders :lol: ) uit een andere koffer open gegaan ofzo :/
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Hmmm... dat was/is ook een beetje mijn angst. Ze gaan niet bepaald zachtzinnig met je koffer om. Een optie zou ook bubbelplastic (is dat een woord??) kunnen zijn. Voor alle zekerheid zal het waarschijnlijk toch weer slepen met 2 laptoptassen worden ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb altijd zo'n minikoffertje bij me (ik irriteer me nl altijd aan mensen die gewoon een halve hutkoffer als handbaggage meesjouwen). Een beetje ouderwets ding en dan leg ik er altijd een handdoek omheen. Die laptop is zo uit mn tas, dat vind ik het probleem niet echt, wel dat het een breedbeeldlaptop is en die bakjes bij de controle er vaak niet op gemaakt zijn ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer