Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zonnepanelen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Zonnepanelen in Amerika

Bericht door ned in MO »

Tenzij je dat jaar meer afschrijven kan als dat je aan inkomen hebt of kan je dat overhevelen naar het volgende jaar?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Blijkbaar is het allemaal wat ingewikkelder en niet echt winstgevend om bij jullie zonnepanelen te plaatsen.
Toch hoor je hier regelmatig verhalen dat Amerika volop inzet op zonne-energie. Vanwaar komen dan deze verhalen of zijn er wel overheden die bezig zijn hun eigen gebouwen voorzien van groene energie in de vorm van wind/zon?
En om welke redenen wordt het niet gestimuleerd? (Mja waarschijnlijk zoals overal, geld te kort?)

Wat is trouwens dat geothermal gedoe? wat houdt dat precies in?

en met isolatie gaan jullie wat mij betreft niet offtopic hoor, want het hoort ook thuis in dit rijtje (energiebesparend) dus laat die discussie maar gewoon verder lopen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dude schreef: Wat is trouwens dat geothermal gedoe? wat houdt dat precies in?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwarmte en http://www.aardwarmtekorf.nl/
Groet,

Old Faithful
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Toch hoor je hier regelmatig verhalen dat Amerika volop inzet op zonne-energie. Vanwaar komen dan deze verhalen of zijn er wel overheden die bezig zijn hun eigen gebouwen voorzien van groene energie in de vorm van wind/zon?
De locale overheid is er hier wel mee bezig. Ook met de 'groene daken'. Een beetje een grappige anecdote hierover; een van de colleges hier heeft een dak met gras, en het grote 4 juli vuurwerk werd er altijd in de buurt afgestoken. Totdat we een keer een droge periode hadden en het dorre gras in brand vloog van de vuurwerk vonken.

Isolatie is zeker onderdeed van zuinigere energie; we hebben zelf pas een energie-audit gehad en er kwam uit dat we nog veel kunnen besparen met de zolder beter isoleren, wat we maar eens gaan doen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Wiepster : Wat is een cap ...een plafond ofzo ??
Ik denk er nog steeds over om een huis te laten bouwen en dan wil ik het ook graag op zonne-energie laten lopen.
Ga even je link beter bekijken ! Thanks.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hier trouwens enkele foto's van de isolatie die ik afgelopen maand heb gelegd op de zolder.
18 cm dik met een isolatiewaarde van 4,5 Rd. Het is nog niet erg koud maar toch al enkele nachten onder het vriespunt geweest de voorbije weken, maar we voelen al echt de gevolgen ervan.
Wij hebben een erg grote vide in onze living, daardoor steeg de warmte lucht tot tegen het plafond (volledig twee hoog) en de afgekoelde lucht viel dus weer terug naar beneden via de vide. Net waar wij zaten tv te kijken. Dat probleem hebben we tot nogtoe niet meer gevoeld omdat de warmte niet meer door de zoldervloer heen kan.

Ook stond vroeger de temperatuur van het water van de vloerverwarming op zo'n 34°C terwijl die nu nauwelijks 28°C bereikt. Wij hopen op een winst van 1000 euro per jaar en dat is realistisch want wij verstookte maar liefst 4000 liter :oops: mazout per jaar. 'Ze' spreken van 33% besparing door te isoleren. Dat komt neer op 1200 liter, en als je dat omzet naar eurootjes komt dat neer op 1200 x (+-)0,84 = 1008 euro
Bij het uittellen van onze stookinstallatie werd er gezegd dat we rond de 2800 liter zouden zitten, mits geisoleerd. Dat kan nu kloppen met onze 4000 - 1200 winst = 2800

Ongelooflijk stom dat we dit niet eerder hebben gedaan :evil: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook een regenwaterput van 10.000 liter waardoor we de WC en het wasmachine en enkele buitenkranen op regenwater later draaien (de pomp is nu even kapot maar wordt vervangen)
Nu komen er dus nog zonnepanelen bij en dus denk ik dat onze ecologische voetafdruk, zoals dat zo mooi gezegd wordt , toch erg verkleint is. Even mijn auto buiten beschouwing gelaten :mrgreen: :mrgreen: Al rijdt die op LPI, de zuiverste fossiele brandstof voor wagens.
Wij sorteren ook enorm goed en hebben daardoor maar een 3-tal vuilniszakken per jaar.

Bart
Grts, Bart

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is wel een enorme besparing Bart, en natuurlijk het comfort is ook nog veel beter. Maar wat is mazout?, is dat hetzelfde als wat wij huisbrandolie noemen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja sorry. In België wordt dat meestal mazout genoemd. Staat dus gelijk aan huisbrandolie.
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Helemaal goed Harry :thumbup: in Belgie draaien veel verwarmingen nog op huisbrandolie ze hebben daar geen aardgasbel
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dude schreef:Hier trouwens enkele foto's van de isolatie die ik afgelopen maand heb gelegd op de zolder.
18 cm dik met een isolatiewaarde van 4,5 Rd. Het is nog niet erg koud maar toch al enkele nachten onder het vriespunt geweest de voorbije weken, maar we voelen al echt de gevolgen ervan.
Stelt de R waarde in NL/BE iets anders voor dan die in de US? Het advies voor zolder isolering hier in Colorado is R-40. Ik kan me niet voor stellen dat die waardes zoveel hoger liggen dan bij jullie.

Edit: Inderdaad verschillend. Hier een vergelijk.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat lijkt me nog erg hoog ten opzichte van hier Loek, maar hoe dikker hoe beter natuurlijk.

In België kom je vanaf 3 Rd in aanmerking voor de premies die eraan verbonden zijn. Laatst was nog op het nieuws dat ze tegen 2020 alle daken willen geisoleerd zien.
In deze link gaat het over de huurwoningen maar verleden week was er nog een item in het nieuws over alle woningen en daar hadden ze dezelfde doelstelling.

Ons verbruik van electriciteit is dit jaar ook gezakt van 4300 Kw naar 3800 Kw terwijl we eigenlijk niet weten hoe het komt. Enkel die waterpomp is al geruime tijd stuk maar het lijkt me sterk dat die daling enkel daarvan komt.

Bart
Grts, Bart

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien het gevolg van lekstroom. Wij hebben zoiets meegemaakt met een pomp voor de septic system. Omdat de "grounding" niet goed meer werkte, bleef de pomp altijd stroom trekken ook als hij niet aanstond. We merkten aan onze electrarekening dat er iets mis moest zijn, want het verbruik van de ene maand naar de ander verdubbelde ineens. Een electricien erbij gehaald die de pomp identificeerde als de boosdoener.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lijkt me erop dat het zo iets geweest zal zijn. Dat is ook de reden waarom we wisten dat er iets scheelde met de pomp, die draaide veel te vaak, ook als we geen water afnamen. Dat deed ze ervoor ook af en toe om druk te houden, maar de laatste dagen draaide die bijna continu. Eer we dat fatsoenlijk doorhadden waren we een paar dagen verder zodat de (zware) pomp erg veel gedraaid heeft. Wellicht ligt daar het verschil. Al hadden we de jaren ervoor ongeveer een zelfde verbruik, zo rond de 4100 Kw. Een combinatie is dus mogelijk:
Eind vorig jaar veel meer gedraaid omdat ze kapot was = 4300 Kw.
Het jaar daarvoor normaal gedraaid = 4100 Kw.
Dit jaar niet gedraaid = 3800 Kw.

Het wordt trouwens tijd dat ik een nieuwe ga halen want nu doen we alles met kraantjes water en dat is niet nodig en weggegooid geld. Nieuwe pomp kost 450 euro en we krijgen een gedeelte terug van de brandverzekering. Dus weer een investering die we vrij snel kunnen terugverdienen. Regenwater maakt de was ook zachter en houdt de WC beter proper volgens Evy (en dan heb ik het over de kalkaanslag :wink: )

Bart
Grts, Bart

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wel mooi dat dat mag bij jullie; het is om een of andere vreemde reden verboden in Colorado om regenwater op te vangen voor later gebruik. Je mag het alleen als je een speciale vergunning hebt: "Although it is permissible to direct your residential property roof downspouts toward landscaped areas, unless you own a specific type of exempt well permit, you cannot collect rainwater in any other manner, such as storage in a cistern or tank, for later use."

(Bron)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kaap koraal schreef:@ Wiepster : Wat is een cap ...een plafond ofzo ??
Ik denk er nog steeds over om een huis te laten bouwen en dan wil ik het ook graag op zonne-energie laten lopen.
Ga even je link beter bekijken ! Thanks.
Cap is een max bedrag, idd plafond. Voorbeeld: er word ook subsidy/credit gegeven voor apparaten in het huishouden, zoals bv. een waterheater of airconditioning, daar is een cap op; je krijgt max. $1500 credit.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik kom nog even terug op onze panelen.
We hebben heel wat geduld moeten hebben. Half november zijn ze de rails komen leggen
Nu goed, iedereen zal wel weten hoe zonnepanelen uitzien maar toch ff enkele foto's:

Afbeelding

en pas half december zijn ze de panelen zelf komen leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de omvormer in de garage
Afbeelding

Volgende maandag komt de keurder en dan kan het systeem eindelijk opgestart worden en beginnen we de zon te gebruiken voor onze eigen stroom, mits ze een beetje zal schijnen natuurlijk :)

Bart
Grts, Bart

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ziet er mooi uit hoor, dat de zon maar veel mag schijnen. :wink:

Mooi strak symmetrisch huis trouwens. :thumbup:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Oude discussie, maar Rd 4,5 of R40 op zolder is dus niet echt hoog vergeleken met Maine. Wij moeten minstens R60 op zolder - er is in onze county zelfs een isolatie inspecteur. Belachelijk, vind ik, want dat is toch mijn zaak als ik mijn dollars het dak uit wil laten vliegen?

Wat ik ook weer raar van de huidige regering vind is dat ze aan de ene kant 'groen' roepen maar dan wel de maandelijkse IRS tax credit voor openbaar vervoer met de helft verlagen van $230 naar $125 en de tax credit voor parkeren verhogen van $230 naar $240.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar hebben we hier gelukkig geen last van. Ik mag zelf bepalen hoe goed ik isoleer
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben ook in november zonnepanelen laten leggen.
We waren net op tijd aangezien eind november beslist werd om vanaf 2012 alle belastingteruggave voor zonnepanelen af te schaffen.
Bij ons ligt er 5126Wp.
http://www.gobien.be/SUNNY/foto.jpg

Hier in België zie je regelmatig panelen op de daken. Ik heb dat nog niet veel gezien in de VS. Natuurlijk wel enorm veel windmolens rond Palm Springs gezien.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer