Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Bericht door Hockey »

Wat is TOTR?
Empire State Building kan en 's avonds en levert zeer zeker een mooi uitzicht op. Maar reken dan wel op lange rijen. Helaas.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Top of the Rock.
Maar zelfs in de periode dat wij gaan staan er overal lange rijen?
Laatst gewijzigd door Rob op 07 okt 2011, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Top of the Rock geen ervaring mee. Maar helaas, voor zowel Vrijheidsbeeld als Empire State Building staan rijen. Ook in de periode dat jullie gaan. Natuurlijk minder dan in het hoogseizoen, maar die rijen zullen niet verdwijnen, hooguit minder worden.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ach ja we zijn op vakantie, ga me niet druk maken om rijen.. maar denk wel dat we Vrijheidsbeeld en ESB op ochtend gaan doen.

Bestaat er ook een city-walk tour langs de bekende buurten, dus langs chinatown, little italy, soho bijvoorbeeld, met gids die er dan over verteld?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou Monument Valley na Page doen. Je komt namelijk al door Page als je naar Monument Valley rijdt, tenzij je via Highway 12 wilt rijden.:

06-12 Bryce Canyon – Page
07-12 Page - Monument Valley
08-12 Monument Valley – Grand Canyon
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
GritGrut
Amerika-ontdekker

Bericht door GritGrut »

Je kunt een combi-kaart kopen, met zowel bezoek aan Empire State als TOTR. Wij hebben TOTR 's avonds gedaan zodat je ook het ESB verlicht ziet, het was prachtig en absoluut een aanrader. Je kunt via roltrappen nog verder naar boven dan het eerste terras, het viel ons op dat veel toeristen dit gewoonweg niet weten/zien. In Central Park kun je ook een bootje huren en over toch een behoorlijk stukje roeien, leuke afwisseling. Misschien is Staten Island Ferry ook nog wel iets bij lekker weer, waarmee je best dicht langs het Vrijheidsbeeld vaart. Gratis overtochtje, wel rechtsvoor gaan staan voor het beste uitzicht, vaart ook 's avonds als de stad verlicht is. Kun je vast goed combineren bij je bezoek/wandeling aan Wall Street, de skyline op de terugweg is ook prachtig. Brooklyn Bridge zeker bezoeken, prachtig om daar halverwege tussen die touwen door de skyline te bekijken. Misschien heb je iets aan ons reisverslag (zie ondertekening), jullie rondje komt me erg bekend voor..
Grtz Ingrid
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Bedankt voor de tips, nemen we zeker mee!
Jullie verslag ook even gelezen, leuk geschreven :thumbup:

Ik heb nu al zoveel verslagen gelezen dat ik alles wel kan dromen. Nu nog alleen alles met eigen ogen bekijken :)
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Hallo mensen,

Wij zijn nu bezig met het boeken van hotels op onze route, we zijn alleen nog niet uit over waar we overnachten tussen Yosemite en DV, we hebben het nu zo ingepland:

28-11 Yosemite
29-11 Yosemite – Ridgecrest
30-11 Ridgecrest – DV

We willen de dag dat we uit Yosemite komen langs Mariposa Grove. We hebben geen andere keus om 'onderlangs' te rijden omdat de Tioga Pass is afgesloten.
Moeten we het dus zo laten of zijn er betere opties?

Graag jullie reacties :thumbup:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Gewoon zo laten staan, maar niets boeken en kijken waar je geraakt die dag. Ik kan me niet inbeelden dat in die periode van het jaar alles volboekt zou zijn. Gewoon rijden tot je geen zin meer hebt. (wel af en toe op de kaart kijken dat je niet te ver rijdt, vooraleer het volgende stadje opduikt) :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
wimennicole
Amerika-newbie

Bericht door wimennicole »

Hallo,
Ik ben door de vele reacties verticaal gegaan, dus 't kan zijn dat je mijn tips al gekregen hebt.

1. Wij hebben vluchten en huur auto (alamo) via reisbureau in België geregeld (joker). De hotels heb ik via internet geboekt, direct bij 't hotel zelf. Alles dik in orde. kijk eens bij 'Tripadvisor'
2. Wij vlogen naar LA en terug vanuit SF. Alamo rekent geen 'drop-off' kosten.
3. Tioga pas kan toe zijn vanaf september/oktober. best vooraf informeren om een (grote) omweg te vermijden
4. Je hebt minstens 15 dagen nodig als je buiten auto rijden nog iets anders wil doen/bezichtigen
5. Wij verbleven soms 2 nachten op dezelfde plaats. Dan heb je een dag om een park (of twee) te bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jaydee84 schreef:We willen de dag dat we uit Yosemite komen langs Mariposa Grove. We hebben geen andere keus om 'onderlangs' te rijden omdat de Tioga Pass is afgesloten.
Moeten we het dus zo laten of zijn er betere opties?
Je kunt ook bovenlangs rijden. In dat geval kun je het beste de Mariposa grove bezoeken als je van SF naar Yosemite rijdt. Bekijk van te voren welke passen open zijn. Wellicht is de Sonora Pass nog open, en anders de Ebbetts Pass. De CA88 is normaal gesproken de hele winter open. Je kunt dan in Lee Vining, Mammoth Lakes of bijvoorbeeld Bishop overnachten. Dit is een mooiere route dan onderlangs, hoewel het stuk vanaf Ridgecrest naar Death valley ook wel iets heeft.

Marianne
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Bedankt voor de tips Marianne, als we daar zijn kunnen we het beste de opening van wegen in de gaten houden. Ik wil stiekem namelijk ook naar Bodie. Weet niet of dat haalbaar is, maar als we bovenlangs rijden hebben we die optie in ieder geval.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Marianne, aangaande ook dit topic een vraagje. Ik denk nl dat jij bijna alle wegen daar wel gereden hebt zo te lezen, maar qua views, wat is dan de mooiste weg mocht de tioga pass dicht zijn.

De 108 (sonora pass)
De 4 of de 88 die beide over de monitor pass gaan
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

goeie vraag, ik surf even mee op die vraag. Wij rijden volgend jaar ook in die buurt van SF naar Lone Pine.
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken, naast de Tioga Pass, alleen de 88 (zie mijn 2006-verslag). Dat vond ik een mooie route (net als de 49), maar niet te vergelijken met de Tioga Pass. Ik wil ook graag eens de Sonora Pass rijden, die schijnt ook mooi te zijn. Langs de Ebbetts pas kun je ook sequoia's zien, en ik heb er eens foto's gezien die er goed uitzagen. Misschien een volgende keer gwoon eens een paar keer heen en weer rijden langs die passen. :lol:
Als de Tioga Pass gesloten is, en de Sonora pass is open, dan zou ik die nemen, dat scheelt je ook veel tijd.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wij hebben zowel de Carson Pass (CA-88) als de Sonora Pass (CA-108) gereden en we vonden de Sonora Pass eigenlijk mooier. De Ebbetts Pass (CA-4) hebben wij ook nog niet gereden. Het lijkt me sowieso logischer om de zuidelijkst mogelijke pass te nemen die open is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

gleuknie schreef:Wij hebben zowel de Carson Pass (CA-88) als de Sonora Pass (CA-108) gereden en we vonden de Sonora Pass eigenlijk mooier. De Ebbetts Pass (CA-4) hebben wij ook nog niet gereden. Het lijkt me sowieso logischer om de zuidelijkst mogelijke pass te nemen die open is.
Uiteraard is dat logischer, maar dan moet die pass wel open zijn :wink:
Street and Trips geeft aan dat ook al ga je over de CA-88 dat je dan nog sneller bent dan dat je 'onderlangs gaat
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik baal een beetje.. :| Al de accomodaties in Yosemite Village zijn volgeboekt. Tenminste de betaalbare accomodaties. We gaan natuurlijk geen €400,- neerleggen voor 2 overnachtingen in het Ahwahnee hotel.

Nu ben ik de kluts een beetje kwijt over waar we dan het beste kunnen gaan zitten. We rijden via de CA-88 richting Lee vining, maar willen ook Mariposa Grove aandoen. Kunnen we dan het beste iets in Mariposa boeken? Of El Portal omdat dat centraal ligt ten opzichte van de Village en MG? Of vanuit SF eerst MG aandoen en dan naar Sonora, omdat we via de 88 naar de andere kant gaan?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als alles in het park vol zit, ligt El Portal het beste. Wij hebben daar overnacht in het Cedar Lodge wat ons prima is bevallen. Eén van de schoonste kamers van onze vakantie en de afstand naar de vallei valt mee.
Groetjes René

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vergeet niet om toch regelmatig (elke dag dus) te kijken op de site want er zijn toch regelmatig annuleringen.
ik ken even jouw situatie niet meer van buiten maar als je van San Francisco komt is het misschien beter om in Oakhurst te overnachten. Zo zit je het dichts bij Mariposa Grove Road, en na het bezoek dan richting de valley. Als je twee nachten gepland hebt kan je de tweede nacht beter in El Portal boeken (als er niets vrij zo komen de komende maanden)

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer