Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voorbereiding 2012

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

voorbereiding 2012

Bericht door FerryM »

Ben een beetje aan het nadenken over onze vakantie 2012. Ruwe schets is nu:

- 2 overnachtingen Seattle: bijkomen van de vlucht, stad verkennen, eten bij Earls
- 3 overnachtingen San Juan Islands: wandelen en orka's kijken
- 3 overnachtingen Knight Inlet Lodge: grizzlies kijken
- 3 overnachtingen Powell River: wandelen
- 5 overnachtingen Whistler: wandelen
- 5 overnachtingen North Cascades: wandelen
- terug via Seattle

Optie is ook zo'n zelfde ronde vanuit Vancouver, moet even kijken wat gunstig is qua vliegen en autohuur.
Ik heb een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie me helpen:

- zijn nog nooit in Seattle geweest. We willen daar in ieder geval eten bij Earls (onze verslaving) in Bellevue. Wat zijn leuke tips voor Bellevue om te doen en te verblijven? Of toch maar downtown Seattle doen en dan 's avonds voor avondeten rijden naar Bellevue?
- waar kunnen we op San Juan Island het beste verblijven? Wie kent een leuke lodge/hotel/B&B? We willen hier wandelen en orka's kijken vanaf Lime Kiln Point State Park, dan verder naar Vancouver Island. Zag dat je hier ook via SNP 3 dagen kunt boeken, iemand dat al gedaan?
- 5 dagen wandelen in de North Cascades. Ik heb een dik wandelboek gekocht met 50 wandelingen in en om de North Cascades (de WOW Guide), maar vroeg we af welk plaatsje nu een leuke uitvalsbasis is, dus beetje centraal gelegen met lodges/hotels en wat restaurants. Kom zelf niet verder dan Marblemount...

Nou, ben reuze benieuwd.
Groet en dank, Ferry

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: voorbereiding 2012

Bericht door Old Faithful »

North Cascades wordt inderdaad niet zo vaak genoemd op het forum. In 2008 reden wij van Seattle naar Las Vegas. Wij hebben het park toen niet bezocht, omdat het toch te ver uit de route lag. Ik had er wel naar gekeken en stuitte toen op mogelijkheden in de Methow Valley aan de oostkant van het park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Wow, Knight Inlet Lodge !
Wij hadden deze heel lang op het lijstje staan voor onze trip vorig jaar.
Door alle ander dingen die we graag wilden doen hebben we dit uiteindelijk geschrapt en hebben we een aantal nachten " aan de overkant" in het Cluxewe Resort op Vancouver Island overnacht.
Wel zijn we één dag vanuit Telegraphe Cove naar Knight Inlet gevaren en hebben daar een fantastische dag gehad.
Tegenover de Knight Inlet Lodge stapten wij over op een open boot (soort praam) waar we veel hebben kunnen zien (niet alleen beren... :) )

Hier kan je misschien wat voorgenieten: http://bogaardfamily.nl/2010_CanadaUSA/dag24.html

Groeten,
Patric
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

@ Old Faithful: de droge, zonnige oostzijde van North Cascades is inderdaad zeer aantrekkelijk. Zie leuke overnachtingsmogelijkheden in Mazama. Heb vandaar al snel keuze aan 6 of 7 hele mooie dagwandelingen van zo'n 15 - 20 km met niet al teveel stijging. Die liggen in Pasayten Wilderness en in North Cascades NP.

@Patric. Ja, Knight Inlet Lodge staat heel hoog op ons verlanglijstje. Samen met de Lake O'Hara Lodge in Yoho NP zijn beide echt de toplodges van West Canada. In de Lake O'Hara Lodge zijn we al 2x geweest, zie ons reisverslag van 2008 en 2009. Echt helemaal geweldig. Zal jullie reisverslag nog 's goed lezen, zie geweldige foto's. Las al wat over Yellowstone: tja, wolven fotograferen in Yellowstone is lastig, is ons redelijk gelukt, met wat geluk en geduld.

Dank voor jullie reactie.
Groet, Ferry

Laatst gewijzigd door FerryM op 26 okt 2011, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

klinkt super, die plannen van je Ferry!!!
In welke periode plan je te gaan?

Knight Inlett heb ik ook over getwijfeld, maar gezien ons rondje (inside passage en hyder die ik perse wil doen) toch maar niet voor geopteerd. Wij hebben ondertussen ook cluwexe resort geboekt.

Veel plezier met plannen!!!
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Dag Leen, denk dat we in augustus gaan, nog niet helemaal zeker.

Wil eerst 's kijken naar de Knight Inlet Lodge, die zal best lastig te boeken zijn. En dan kijk ik naar de vliegtickets en autohuur, dan is rondje vanuit Vancouver ook een optie. Zag al eerder (zeer) goedkope vluchten met Icelandair, echt verleidelijk, maar rechtstreeks (met KLM) vind ik ook wel heerlijk, dan maar wat meer betalen. Dit jaar met overstap in Chicago kon niet anders, heeft zeker niet mijn voorkeur. Denk dat we in november of december gaan boeken.

Jullie ook veel voorpret!

Groet,
Ferry
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij vertrekken op 21 aug en betalen 756 eur pp voor rechtstreekse KLM vluchten (incl treinrit antwerpen). wie weet ook voor jullie een schappelijke prijs?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Ferry,

Heerlijke reis die je wil gaan doen. De Knight Inlet Lodge zal zeker wel de moeite waard zijn!

Ik zie dat je mogelijk via Seattle zou gaan, moest dat het geval zijn zou je dan geen zin hebben om Olympic National Park dan te bezoeken? Het is maar een idee sinds het namelijk niet zo ver van Seattle gelegen is en echt wel de moeite waard is. Misschien is dit wel iets voor de toekomst, he. In the North Cascades ben ik zelf (nog) niet geweest, maar dat staat volgend jaar mogelijk op het programma voor de zomer. Ik kijk al uit naar jullie verslagen volgend jaar want die zijn altijd erg informatief en super om te lezen!

Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes,
Ann
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Hé Ann,

Ja, Olympic NP lijkt me ook prachtig mooi. Maar wij zijn nu eenmaal van liever ergens 5 dagen verblijven dan verdelen over 2 locaties. Juist vanwege de rust in het reisprogramma en om lekker te wandelen. Dus Olympic NP komt dan later nog wel 's...

Ik volg jouw avonturen ook regelmatig, leuk om te lezen en mooie foto's. En natuurlijk heel jaloers dat je in BC Vancouver woont, wat ons betreft één van de mooiste gebieden die we kennen. Vandaar dat we hier graag komen en ook verslaafd aan zijn geraakt. En vandaar dat we ook zoveel voorpret hebben met het voorbereiden van de reis en napret met de website, erg leuk allemaal.

Groet,
Ferry
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Je hebt groot gelijk, Ferry. Het is altijd aangenamer op wat langer op 1 plaats te kunnen blijven en daar de omgeving te ontdekken. Om Olympic NP in jullie route op te nemen is het wel wat uit de weg, vooral als je in Vancouver zou beginnen. En inderdaad weer een reden om nog eens terug te komen, nietwaar? Mount Rainier NP is ook prachtig by the way.

Leuk dat je mijn avonturen ook wat volgt, ik probeer mijn blog toch wel wat bij te houden...en soms genieten we ook van een leuk tripje, een dag (of namiddag) uitstapje in de omgeving en soms is gewoon bij ons in de buurt. Ik geniet ook wel enorm van onze omgeving, het is erg mooi en je kan er vele wandelingen maken. Een vakantie brengt toch wel veel pret mee, he...voorpret, de vakantie zelf en dan de napret door te genieten van het schrijven van je verslagen en de foto's te bekijken.

Nog veel voorpret in verband met jullie reis!
Groetjes,
Ann :D
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben dit jaar in Juni de North Cascades bezocht, mooie streek, maar 5 dagen om daar te verblijven? Het is niet zo'n toegangkelijk park vinden we, wel héél mooi.
Het probleem was ook dat er dit jaar héél veel sneeuw was gevallen en we de meeste van onze geplande wandelingen niet hebben kunnen doen.

Om te logeren heb je niet veel keuze: wij hebben in Marblemount in de Buffalo Run Hotel verbleven. En aan de andere kant in Winthrop: The Winthrop Inn

In het Olympic Np hebben we een weekje gelogeerd en daar heb je alles: kust, regenwoud, sequoia's, rivieren.
Ook Mount Rainier is onze reuze meegevallen en je hebt er ook véél meer opties om te wandelen dan in de North Cascades.

Wij zijn gestart in Seattle-Vancouver-North Cascades-Chelan-Mt Rainer-Mt St Helens-Olympic Nps en terug naar Seattle.
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

We hebben een geweldig wandelboek van de Cascade Range, 50 wandelingen: de WOW-gids van onze favoriete schrijvers, Kathy & Craig Copeland. Ik denk dat we vijf dagen kiezen voor Mazama, mooie uitvalsbasis om je een week te kunnen vermaken. Zal augustus worden, nog niet helemaal zeker. Ik plan nooit exact wat we van tevoren gaan doen, de status van wandelpaden is daarvoor te onzeker. We hebben dan iets van 8 of 9 opties van dagwandelingen van 15 - 20 km.

Olympic NP lijkt me ook geweldig, maar moet een ander keertje. We vinden een rondje van 1.000 - 1.500 km en vijf of zes verblijfplekken wel zo'n beetje het max van wat we willen rijden. Het is vooral keuzes maken tussen mooie wandelgebieden en zo min mogelijk in de auto zitten.

Groet en dank voor de opmerkingen,
Ferry

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer