Ik heb me zojuist voorgesteld op het forum en wil nu graag ons schema met jullie delen voor de nodie tips.
Dit wordt mijn eerste reis naar het Zuid-Westen. In april ben ik 10 dagen naar Miami geweest maar kreeg niet echt het American Dream gevoel.
Droom al jaren van deze reis en nu is het eindelijk in 2012 zover!
Ik zal samen met mn vader gaan. (moeders durft niet zover te vliegen). Hij is 2 jaar geleden al een keer in Amerika geweest. Van LA naar Chicago met de auto.
We reizen met een huurauto en zullen voornamelijk in Super8 hotels overnachten. In LV zullen we een luxe hotel nemen (wil ook wel wat
Mijn vader is al jare vrachtwagen chauffeur dus rijden is absoluut geen probleem (ook lange afstanden niet). We willen wel wat zien maar zijn geen hikers.
Natuurlijk willen we niet 10 uur alleen maar rijden....... Maar korte wandelingen en vieuw points zijn voor ons genoeg. Ook scenic routes vinden wij prachtig om door heen te rijden.
We willen ongeveer 18 dagen gaan
De volgende route had ik bedacht;
dag 1; Aankomst LA
dag 2; LA - Palm Springs
in de ochtend en middag LA bezoeken en dan door rijden, voor het donker, naar Palm Springs
dag 3; Palm Springs - Kingman
Via Joshua Tree - Oatman
dag 4; Kingman - Sedona
Via Prescott - Jerome
dag 5; Sedona - Grand Canyon
in de ochtend en middag omgeving Sedon, voor het donker naar Grand Canyon
dag 6; Grand Canyon - Page
dag 7; Page - Zion
in de ochtend Antelope Canyon, eventueel in de middag Bryce
dag 8; Zion
dag 9; Zion - Las Vegas
in de ochtend nog Zion, Grafton en in de middag naar LV
dag 10; Las Vegas
dag 11; Las Vegas - Lone Pine
Via Death Valley
dag 12; Lone Pine - Mammoth Lakes
dag 13; Mammoth Lakes - Yosemite
Via Bodie, Tioga Pass
dag 14; Yosemite
dag 15; Yosemite - San Francisco
dag 16; San Francisco
dag 17; San Francisco
dag 18; naar huis
Is de route redelijk?
Zou dag 12 en 13 in 1x kunnen met Bodie erin? Als we op dag 11 verder rijden dan Lone Pine?
Want dan zouden we nog Bryce kunnen toevoegen.
Graag hoor ik wat jullie van de route denken....
Bedankt alvast!!
Groetjes Rachel