Hier ook. Er zit een sterke "thuisscholing is best" smaak aan deze discussie, althans van de Amerikaanse kant. Dat is prima, als dat voor jouw gezin werkt. Wij wonen in een heel goed schooldistrict, waar thuisscholen vrijwel alleen om religieuze redenen wordt gedaan. Het onderwijsniveau/methode verschilt erg tussen de staten en counties. Ik ben het er helemaal mee eens, dat gebrek aan geld voor sommige schooldistricten betekent, dat het onderwijs beneden pijl is. Dat geldt bij lange niet voor de hele VS. Of het onderwijssysteem hier ooit voor iedere staat of gebied gelijk getrokken kan worden, weet ik niet. Als er al verschil in niveau in een landje als Nederland is, zoals ik vanavond van mijn klanten hoorde, dan is het niet verwonderlijk, dat onderwijs in Californie anders is, dan onderwijs hier in Fairfax County, Virginia, of elders. Je hebt het over duizenden scholen in 50 staten. Tel uit je winst.ned in MO schreef:Hmm... mijn kinderen moeten hier op publieke school toch echt wel de tafels leren hoor. Die worden eindeloos gestampt
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Dat kan, maar alleen als de politieke wil er is. Maar zolang scholen in de VS vooral worden gefinanceerd uit property taxes in dat district, blijf je verschillen houden. In Georgia behoort het onderwijs tot het slechtste in het hele land, maar in een aantal districten rond het Atlanta tot de beste. En het houdt zichzelf voor een groot deel ook in stand, want waarom zou je naar een minder hoog genoteerd district gaan, ondanks dat de huizenprijzen daar veel lager liggen? En dat is in NL veel minder het geval.Petra/VS schreef:Of het onderwijssysteem hier ooit voor iedere staat of gebied gelijk getrokken kan worden, weet ik niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar zelfs als de financiering gelijk is (bijvoorbeeld wanneer de overheid een vast bedrag per leerling geeft), dan heb je nog makkelijk een onderwijssysteem met twee snelheden. Immers, het is ouders niet verboden om giften te doen aan scholen. En je zal zien dat in rijkere buurten er dan vlotjes giften gedaan worden, of dat er fundraisers gehouden worden waarbij je $100/persoon betaald voor een BBQ. In de armere buurten hebben de mensen helemaal niet dat geld om giften te doen of zulke dure BBQ te eten. Er zijn hier bv. scholen in de beter buurten waar men 1500 leerlingen heeft... maar meer dan een miljoen aan giften per schooljaar ophaalt! Er zijn scholen waar men niet eens $50,000 per jaar ophaalt. Dat geld komt ook wel allemaal het onderwijs ten goede: meer educatieve uitstappen, meer boeken in de bibliotheek, meer moderne computers ter beschikking, meer geld voor bijscholing leerkrachten,... (of minder dus)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Bandido
- Amerika-expert
Ik doelde inderdaad op de theoretische mogelijkheid dat financiering gelijk zou zijn. Het voorkomt inderdaad niet dat je scholen op verschillende snelheden houdt, want dat gebeurt alleen al in districten waar bv veel immigranten wonen. Het is dan lastig om het onderwijsniveau hetzelfde te houden, want als veel leerlingen met een taalachterstand beginnen heeft dat ook op de autochtone leerlingen zijn weerslag, of dat nou in NL, BE of de VS is.
"Keep Georgia On Your Mind"
Volledig mee eens. Doch ouders hebben gelukkig de mogelijkheid om lezen te stimuleren. Ik heb denk ik sinds ik erg jong was altijd al veel gelezen en ben lid geweest van de bibliotheek. (en ja ik ben autochtoon) Dit alles gestimuleerd door mijn ouders. En ik ben in LA Mexicanen tegengekomen die vanaf dag 1 zichzelf en hun kinderen gestimuleerd hebben snel Engels te leren en geen taalachterstand te hebben. Idem voor Koreaanse, Japanse en Chinese immigranten. Die taalachterstand is dus wel iets waar mensen zelf aan kunnen werken.Bandido schreef:Het is dan lastig om het onderwijsniveau hetzelfde te houden, want als veel leerlingen met een taalachterstand beginnen heeft dat ook op de autochtone leerlingen zijn weerslag, of dat nou in NL, BE of de VS is.
Maar ook:
Waarmee dit dus een mooi voorbeeld is in de discussie dat je wel alles kunt opzoeken, maar dat je wel in staat moet zijn om je bronnen op waarde te schatten... En om heel eerlijk te zijn, vind ik dat in dit kader erg moeilijk. Kortom, ik heb geen idee wie hier nu gelijk heeft en wie ongelijk.The term Confederate black soldiers is unheard of to most people. Everyone knows of the bravery of the Union black soldiers. Most however no virtually nothing about how blacks made a significant contribution to the Confederate war effort. The black-Confederate soldier is not often read about but did in fact exist.
The proof that black soldiers fought in the war on the side of the Confederacy can be seen in the pension affidavits of the bravest of men who fought against their own benefactors, the Union army.
Dento schreef:One of the more interesting questions related to blacks serving in the American Civil War is this, did blacks (free or slave) serve in combat roles in the Confederate Army? Unquestionably the historical evidence is strong that some blacks – perhaps several thousand – did serve in the Confederate Army in unofficial, non-combat roles as servants, laborers, teamster, musician, cooks, etc. But the official record is very unsupportive that thousands of blacks served as official soldiers in the ranks of the Southern soldiers’ rosters.“The myth of the black Confederate soldier is exactly that: a myth,” said John F. Marszalek, Giles Distinguished Professor Emeritus of History at Mississippi State University. “Confederate officers often brought their slaves with them into the army, and it is also true that slaves did a lot of the entrenchment, stevedoring, etc. They were not considered soldiers.”
Proof, he said, can be found in the hostile reaction to Confederate Gen. Patrick Cleburne’s suggestion about arming slaves.
“It was only in the dying days of the Confederacy when the South decided it had no choice that a couple of units were formed,” he said. “That was about it.”
The claim of huge numbers of black soldiers “is the result of Neo-Confederates trying to prove that the Civil War had nothing to do with slavery,” he said.Historians and staff – notably Robert Krick – at Spotsylvania National Battlefield Park have sifted through about 100,000 soldiers’ records to see how many non-whites were represented. Non-whites could be blacks, Native Americans, and mulattoes. They found that only 20-30 non-whites were found out of 100,000 soldiers’ records. That is less than 1/300th of one percent. Taking into account that the following estimate involves more conjecture than a good historian would be comfortable with applying to acceptable methods of reliable historical inquiry, one can still get a fairly solid “finger in the air” estimate that if that same ratio of 1/300th was applied to the figure-range of 750,000 – 900,000 Confederates serving during the war from 1861-1865, then one could only reasonably conclude that, at best, between 250-300 black soldiers may have served in the Confederate Army, and of those an even much smaller percentage would have been entrusted to take up arms.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al ik in zo'n stukje zie staan: "Most however no virtually nothing about how... etc." in combinatie met een niet al te geweldige schrijfstijl dan ga ik toch liever af op de bronnen die geschiedkundigen citeren die e.e.a. uitgebreid hebben onderzocht.Mrjn schreef:Maar ook:Kortom, ik heb geen idee wie hier nu gelijk heeft en wie ongelijk.The term Confederate black soldiers is unheard of to most people. Everyone knows of the bravery of the Union black soldiers. Most however no virtually nothing about how blacks made a significant contribution to the Confederate war effort. The black-Confederate soldier is not often read about but did in fact exist.
The proof that black soldiers fought in the war on the side of the Confederacy can be seen in the pension affidavits of the bravest of men who fought against their own benefactors, the Union army.
Dit wordt ook in de door mij aangehaalde stukken niet betwist, wel het aantal dat vaak wordt genoemd; dat blijkt dus veel lager te liggen.The black-Confederate soldier is not often read about but did in fact exist.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Hier is het 'transcript' van een interview over dat artikel: http://www.sciencemag.org/content/suppl ... 110715.pdfDento schreef:Ik vond een artikel over het "transactive memory" dat refereerde aan een artikel dat op de 15e is verschenen in Science magazine, dat alles goed lijkt weer te geven. De titel van het artikel is: "Google Effects on Memory: Cognitive Consequences of Having Information at Our Fingertips". Ik zou het graag lezen, want het lijkt me bijzonder interessant, maar je kunt het alleen lezen als je geabonneerd bent.
Hier nog een artikel dat aan de studie refereert, met een link naar de press release betreffende de resultaten van de studie, en hier de directe link naar de press release.
Het artikel zelf: http://www.uvm.edu/~cmplxsys/newsevents ... entary.pdf
Ik val met mijn leeftijd onder de categorie jongeren en ik kan bevestigen dat het heel erg gesteld is met de jeugd van nu.
Jullie maken je druk om geschiedenisfeiten die jongeren niet meer meer meekrijgen maar ik zit op het HBO waar mensen zitten die mijn naam nog niet goed kunnen schrijven na 6 maanden met mij in de klas te hebben gezeten en het is een van de simpelste namen in de wereld op jan of piet na.
Er is geen kennis van taal of geschiedenis of ook maar enige vorm van initiatief of zelfkritiek.
Grotendeels geef ik de schuld aan de generaties voor ons en ouders die denken dat kennis vanzelf aan komt waaien.
Maar na een bepaalde leeftijd hebben jongeren zelf de keuze om meer te weten zeker met het internet en een groot gedeelte kan het gewoon niets schelen.
Maar het mes snijdt aan twee kanten, waarom dingen onthouden als je alle informatie in de wereld op elk moment met een paar toetsen op je scherm kan toveren?
Heel tof dat je weet wanneer de onafhankelijkheidsverklaring is geschreven en door wie maar kan je er iets anders mee behalve opscheppen dat je het weet?
Jullie maken je druk om geschiedenisfeiten die jongeren niet meer meer meekrijgen maar ik zit op het HBO waar mensen zitten die mijn naam nog niet goed kunnen schrijven na 6 maanden met mij in de klas te hebben gezeten en het is een van de simpelste namen in de wereld op jan of piet na.
Er is geen kennis van taal of geschiedenis of ook maar enige vorm van initiatief of zelfkritiek.
Grotendeels geef ik de schuld aan de generaties voor ons en ouders die denken dat kennis vanzelf aan komt waaien.
Maar na een bepaalde leeftijd hebben jongeren zelf de keuze om meer te weten zeker met het internet en een groot gedeelte kan het gewoon niets schelen.
Maar het mes snijdt aan twee kanten, waarom dingen onthouden als je alle informatie in de wereld op elk moment met een paar toetsen op je scherm kan toveren?
Heel tof dat je weet wanneer de onafhankelijkheidsverklaring is geschreven en door wie maar kan je er iets anders mee behalve opscheppen dat je het weet?
Dat is ook mijn ervaring als ik mensen aanspreek op taalfouten.Maarten86 schreef:Er is geen kennis van taal of geschiedenis of ook maar enige vorm van initiatief of zelfkritiek.
Ik en velen met mij gruwen van de wijze waarop het onderwijs door het riool gespoeld werd met alle veranderingen. We hebben dit niet gewild maar konden er onvoldoende tegen doen.Maarten86 schreef:Grotendeels geef ik de schuld aan de generaties voor ons en ouders die denken dat kennis vanzelf aan komt waaien.
Wat heb je eraan? De geschiedenis verklaart waarom de wereld is zoals ze nu is. Weten wanneer de Onafhankelijkheidsverklaring is geschreven betekent weten hoe het land gesticht is, waarom de politiek in elkaar zit zoals ze in elkaar zit, weten waarom de cultuur van de VS is zoals ze is.Maarten86 schreef:Heel tof dat je weet wanneer de onafhankelijkheidsverklaring is geschreven en door wie maar kan je er iets anders mee behalve opscheppen dat je het weet?
daar ben ik het totaal mee eens, de gebeurtenissen uit de geschiedenis zou men moeten weten, maar of het op een dinsdag viel of op zondag maakt vrij weinig verschil als je het mij vraagt.
Er wordt vanuit Europa of Nederland vaak gezegd dat Amerikanen dom zijn om als voorbeeld topografie erbij te halen.
Als men aan een gemiddelde Amerikaan vraagt waar Australie ligt of Duitsland weten ze het niet, maar vraag mij alsjeblieft niet waar bijvoorbeeld Oregon ligt of wie de 36ste president was en met mij vele anderen die dat niet uit het hoofd zullen weten.
Ik ga er dan ook niet van uit dat mensen zowaar dommer worden maar alleen informatie te leren krijgen die echt relevant is.
Om oudere generaties even te generaliseren, de computer en het internet zijn vaak wereldvreemd voor hen maar ze weten wel alle data en personen op te noemen die belangrijk waren in de 2de wereldoorlog.
Ik zal echter mijn toekomstige kinderen veel buiten school om kennis proberen bij te brengen omdat ik weet dat scholen minder en minder doen aan educatie en meer aan opvoeding en opvang.
Als men aan een gemiddelde Amerikaan vraagt waar Australie ligt of Duitsland weten ze het niet, maar vraag mij alsjeblieft niet waar bijvoorbeeld Oregon ligt of wie de 36ste president was en met mij vele anderen die dat niet uit het hoofd zullen weten.
Ik ga er dan ook niet van uit dat mensen zowaar dommer worden maar alleen informatie te leren krijgen die echt relevant is.
Om oudere generaties even te generaliseren, de computer en het internet zijn vaak wereldvreemd voor hen maar ze weten wel alle data en personen op te noemen die belangrijk waren in de 2de wereldoorlog.
Ik zal echter mijn toekomstige kinderen veel buiten school om kennis proberen bij te brengen omdat ik weet dat scholen minder en minder doen aan educatie en meer aan opvoeding en opvang.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat veel ouders daar te laks in geworden zijn? Bezig zijn met hun eigen carriere, hun eigen ontspanning, en niet meer met de Opvoeding van de kinderen?Maarten86 schreef: omdat ik weet dat scholen minder en minder doen aan educatie en meer aan opvoeding en opvang.
Elke
Ik ben het met je eens, Maarten86, dat we de detailkennis niet te ver hoeven door te voeren. Of de onafhankelijkheidsverklaring op een dinsdag of een donderdag werd ondertekend maakt niet uit. Maar we zijn tegenwoordig zoals je zelf ook al zegt te ver doorgeschoten. Kinderen die denken dat de 80 jarige oorlog in de vorige eeuw plaatsvond en dat WO II met Polen was (NL vs Polen) dat is weer het andere uiterste.
En inderdaad, Amerikanen weten weinig van dingen buiten hun land. Ongeveer net zo veel als Nederlanders of andere mensen. Wie kan de huidige president van China noemen? Of de premier van Japan?
En inderdaad, Amerikanen weten weinig van dingen buiten hun land. Ongeveer net zo veel als Nederlanders of andere mensen. Wie kan de huidige president van China noemen? Of de premier van Japan?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, als Michelle Bachmann als kandidaat-president zegt "Well what I want them to know is just like, John Wayne was from Waterloo, Iowa. That's the kind of spirit that I have, too.", en ze weet niet dat de John Wayne die in haar hometownWaterloo woonde niet de filmster was, maar een lugubere serial killer die 33 jongetjes ontvoerde, verkrachtte en vermoordde (toen zij een twentysomething was)... (dan zie je dat je niet slim moet zijn om te denken dat je president kan worden?
)
Elke
Misschien hebben die twee zaken nou wel juist met elkaar te makenkastelke schreef:(dan zie je dat je niet slim moet zijn om te denken dat je president kan worden?)
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik weet niet wat Bachman precies bedoelde, maar de crimineel John Wayne Gacy (Wayne was niet z'n achternaam) was ook niet in Waterloo geboren maar woonde er kort.kastelke schreef:Ach, als Michelle Bachmann als kandidaat-president zegt "Well what I want them to know is just like, John Wayne was from Waterloo, Iowa. That's the kind of spirit that I have, too.", en ze weet niet dat de John Wayne die in haar hometownWaterloo woonde niet de filmster was, maar een lugubere serial killer die 33 jongetjes ontvoerde, verkrachtte en vermoordde (toen zij een twentysomething was)... (dan zie je dat je niet slim moet zijn om te denken dat je president kan worden?)
De filmster Marion Robert Morrison (alias John Wayne) was ook niet in Waterloo geboren, maar z'n ouders hebben daar een tijd gewoond.
Wat een gezeur om een onbetekenend misverstand. Laten we het eens hebben over de politieke denkbeelden van de verschillende kandidaten...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat laatste kan je doen in het subforum dat daar toe dient: politiek!
Elke