Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MoniqueB: eerste keer Amerika
Reis MoniqueB: eerste keer Amerika
Ik heb afgelopen week een route uitgestippeld voor een rondreis door West Amerika. Zijn er nog mensen die Tips of opmerkingen hebben? Alvast bedankt.
1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite - Death Valley
5 Death Valley - Las vegas
6 Las vegas
7 Las vagas- Zion
8 Zion - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Page
10 Page - Sedona
11 Sedona - Phoenix
12 Phoenix - San diego
13 San diego
14 San diego - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles - Venice Beach of Santa Monica
17 Venice Beach of Santa Monica
18 Venice Beach of Santa Monica - Santa Barbara
19 santa barbara - Santa Cruz
20 Santa cruz- San francisco
21 San francisco - Nederland
22 Nederland
Groetjes Monique
1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4 Yosemite - Death Valley
5 Death Valley - Las vegas
6 Las vegas
7 Las vagas- Zion
8 Zion - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Page
10 Page - Sedona
11 Sedona - Phoenix
12 Phoenix - San diego
13 San diego
14 San diego - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles - Venice Beach of Santa Monica
17 Venice Beach of Santa Monica
18 Venice Beach of Santa Monica - Santa Barbara
19 santa barbara - Santa Cruz
20 Santa cruz- San francisco
21 San francisco - Nederland
22 Nederland
Groetjes Monique
Laatst gewijzigd door markro op 18 okt 2011, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lettergrootte aangepast naar het normaal gangbare.
Reden: Lettergrootte aangepast naar het normaal gangbare.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Eerste keer Amerika
Dag Monique, welkom op het forum.
Als ik je reisschema zie, is het eerste waar ik aan moet denken: Japanse toeristen
Ik zie een heel druk schema, waarbij m.i. geen ruimte is voor een fatsoenlijk bezoek aan de diverse bezienswaardigheden zoals de parken.
Reizen jullie met een auto en dan hotels/motels of met een camper?
Succes met het verder plannen van je reis
Als ik je reisschema zie, is het eerste waar ik aan moet denken: Japanse toeristen
Ik zie een heel druk schema, waarbij m.i. geen ruimte is voor een fatsoenlijk bezoek aan de diverse bezienswaardigheden zoals de parken.
Reizen jullie met een auto en dan hotels/motels of met een camper?
Succes met het verder plannen van je reis
Re: Reis MoniqueB: eerste keer Amerika
Hallo Monique, wees welkom. De reis zoals je die nu gepland hebt is inderdaad heel veel van het ene naar het andere park "sjezen" en elk park of eind van de middag even kort bekijken of kort enkel in de ochtend. Niks mis mee, maar realiseer je je dat wel.
Verder mis ik de logica achter dag 16 t/m dag 20. Waar in LA verblijf je dat je 's avonds nog naar Santa Monica/Venice Beach wil verkassen? Je kan deze plaatsen gewoon vanuit LA bezoeken als je niet te ongunstig verblijft.
En waarom de stop in Santa Cruz? Vanwege het whale watchen?
Verder mis ik de logica achter dag 16 t/m dag 20. Waar in LA verblijf je dat je 's avonds nog naar Santa Monica/Venice Beach wil verkassen? Je kan deze plaatsen gewoon vanuit LA bezoeken als je niet te ongunstig verblijft.
En waarom de stop in Santa Cruz? Vanwege het whale watchen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Monique, welkom op het forum!
Wanneer wil je gaan? En hoe, met de auto? En waar ligt je belangstelling? Ligt de vlucht al vast?
Zoals hierboven al gezegd is, is het een veel te druk schema. Geen tijd voor Yosemite, geen Grand Canyon, wel Phoenix, etc. Als je aangeeft wat julie leuk vinden (natuur, wandelen, fotograferen, steden?) dan is het makkelijker voor ons om advies te geven.
Marianne
Wanneer wil je gaan? En hoe, met de auto? En waar ligt je belangstelling? Ligt de vlucht al vast?
Zoals hierboven al gezegd is, is het een veel te druk schema. Geen tijd voor Yosemite, geen Grand Canyon, wel Phoenix, etc. Als je aangeeft wat julie leuk vinden (natuur, wandelen, fotograferen, steden?) dan is het makkelijker voor ons om advies te geven.
Marianne
Bedankt voor de reacties! Als ik het zo hoor is het erg vol. haha. De stop in Santa cruz is vanwege de afstand. Aangezien mijn vriend alles zelf moet rijden wil ik de afstanden niet te groot maken, vandaag een stop in santa cruz.
Misschien dat het goed is om vanuit los Angeles een dag naar het strand te gaan. zodat ik hier dagen kan sparen en misschien ook op Santa cruz. En dan de dagen bij Yosemite en page of zion wat langer te maken?
Misschien dat het goed is om vanuit los Angeles een dag naar het strand te gaan. zodat ik hier dagen kan sparen en misschien ook op Santa cruz. En dan de dagen bij Yosemite en page of zion wat langer te maken?
Wij willen in de periode eind mei begin juni gaan. We willen graag veel van de natuur en steden zien.
We willen met de auto gaan. Verder ligt er nog niks vast. Ik wil eerst alles goed uitzoeken. Vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Alvast bedankt.
Monique
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker 1 of 2 nachten bij Yosemite toevoegen, en ook nog een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Denk er ana dat eind mei, begin juni de Tioga Pass gesloten kan zijn.
Ook Zion kan een extra dag gebruiken. Maar zoals gezegd hangt het er ook van af wat jullie willen doen en waar jullie van houden. De parken kun je het beste zien en beleven door er een of meerdere wandelingen te maken. Ook de periode wanneer je gaat is een factor waarmee je rekening moet houden.
Lees eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden. Je zou ook Sedona en San Diego kunnen laten vallen om elders meer tijd te krijgen. Of minder strand.
Als ik naar het zuidwesten zou gaan, zou ik eerder naar de grand Canyon dan naar het strand gaan.
Marianne
Ook Zion kan een extra dag gebruiken. Maar zoals gezegd hangt het er ook van af wat jullie willen doen en waar jullie van houden. De parken kun je het beste zien en beleven door er een of meerdere wandelingen te maken. Ook de periode wanneer je gaat is een factor waarmee je rekening moet houden.
Lees eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden. Je zou ook Sedona en San Diego kunnen laten vallen om elders meer tijd te krijgen. Of minder strand.
Als ik naar het zuidwesten zou gaan, zou ik eerder naar de grand Canyon dan naar het strand gaan.
Marianne
Als het vanwege de afstand is dan zou ik Monterey overwegen. Volgens mij is daar qua stad iets meer te zien, en je kan de 17 mile drive doen of een bezoek brengen aan het aquarium.
Santa Barbara kan mooi zijn, maar het ligt erg dicht bij LA. Je maakt nauwelijks meters richting het noorden als je daar stopt.
Gebruik ook eens Google maps om de afstanden en reistijden te bekijken van je route.
Santa Barbara kan mooi zijn, maar het ligt erg dicht bij LA. Je maakt nauwelijks meters richting het noorden als je daar stopt.
Gebruik ook eens Google maps om de afstanden en reistijden te bekijken van je route.
-
wimennicole
- Amerika-newbie
Hallo,
Wij hebben in september een soortgelijke reis gedaan, maar omgekeerd. Was ook eerste keer USA. Aangekomen in LA en 2 nachten in Santa Monica gebleven, dicht bij de zee. Was goed en rustig om de jetlag te verwerken. Wel een ronrit LA gedaan (met bus).
Daarna Palm Springs waar we in de Indian Canyons gewandeld hebben, wat een aanrader is.
We hebben dan een stuk avontuur beleefd door naar Supai te gaan, wat een zij-canyon is van de Grand Canyon. Is een indianendorp waar je te voet, per paard of met de helicopter heen kunt. Is wel prachtige natuur.
Daarna : Page, Monument Valley (gewoon met je wagen de rondrit doen en je hebt het gehad), Moab (canyonlands en arches), Tropic (bryce en zion), Las Vegas (1 avond/nacht de strip) , Death Valley (furnace creek), El Portal (Yosemite) en SF.
Wij hebben dikwijks 2 of 3 nachten op dezelfde plaats verbleven. Maakt het relaxer.
In SF zou ik in Fishers Wharf verblijven : gezellig, vakantiesfeer en zicht op Alcatraz.
Groetjes,
Wij hebben in september een soortgelijke reis gedaan, maar omgekeerd. Was ook eerste keer USA. Aangekomen in LA en 2 nachten in Santa Monica gebleven, dicht bij de zee. Was goed en rustig om de jetlag te verwerken. Wel een ronrit LA gedaan (met bus).
Daarna Palm Springs waar we in de Indian Canyons gewandeld hebben, wat een aanrader is.
We hebben dan een stuk avontuur beleefd door naar Supai te gaan, wat een zij-canyon is van de Grand Canyon. Is een indianendorp waar je te voet, per paard of met de helicopter heen kunt. Is wel prachtige natuur.
Daarna : Page, Monument Valley (gewoon met je wagen de rondrit doen en je hebt het gehad), Moab (canyonlands en arches), Tropic (bryce en zion), Las Vegas (1 avond/nacht de strip) , Death Valley (furnace creek), El Portal (Yosemite) en SF.
Wij hebben dikwijks 2 of 3 nachten op dezelfde plaats verbleven. Maakt het relaxer.
In SF zou ik in Fishers Wharf verblijven : gezellig, vakantiesfeer en zicht op Alcatraz.
Groetjes,
Super bedankt voor de tips!
Ik heb mij schema aangepast!
Route USA
Datum Plaats Dagafstand
(km)
27-05-2012 San Francisco
28-05-2012 San Francisco
29-05-2012 Yosemite 346
30-05-2012 Yosemite (in het park)
31-05-2012 Death Valley 61
01-06-2012 Las Vegas 208
02-06-2012 Las Vegas
03-06-2012 Zion 270
04-06-2012 Bryce Canyon 143
05-06-2012 Page 245
06-06-2012 Page (langs de grand canyon)
07-06-2012 Flagstaff via sedona 216
08-06-2012 Phoenix 238
09-06-2012 Phoenix
10-06-2012 Lake Havasu City 377
11-06-2012 Joshua Tree 269
12-06-2012 Los Angeles 216
13-06-2012 Los Angeles
14-06-2012 Overnachting in Los Angeles
15-06-2012 Big Sur! ) 473
16-06-2012 San Francisco 230
17-06-2012 Overnachting in San Francisco
Totale afstand: 3292 km
Route USA
Datum Plaats Dagafstand
(km)
27-05-2012 San Francisco
28-05-2012 San Francisco
29-05-2012 Yosemite 346
30-05-2012 Yosemite (in het park)
31-05-2012 Death Valley 61
01-06-2012 Las Vegas 208
02-06-2012 Las Vegas
03-06-2012 Zion 270
04-06-2012 Bryce Canyon 143
05-06-2012 Page 245
06-06-2012 Page (langs de grand canyon)
07-06-2012 Flagstaff via sedona 216
08-06-2012 Phoenix 238
09-06-2012 Phoenix
10-06-2012 Lake Havasu City 377
11-06-2012 Joshua Tree 269
12-06-2012 Los Angeles 216
13-06-2012 Los Angeles
14-06-2012 Overnachting in Los Angeles
15-06-2012 Big Sur! ) 473
16-06-2012 San Francisco 230
17-06-2012 Overnachting in San Francisco
Totale afstand: 3292 km
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je hebt de route al wat aangepast zie ik. Hte blijft nog best wel een drukke route. Je hebt wat afstanden vermeld op de rijdagen.
Voor het overzichtelijkheid is het handig om dan te vermelden wat je rijdt. Zoals 29 mei SF - Yosemite NP 346km. Dat kijkt voor jezelf ook makkelijker en zie je echt welke dagen je ergens een hele dag bent. En waar de rust zit.
Een paar dingen die echt belangrijk zijn.
#1 De afstand van Yosemite (valley) naar Death Valley is geen 61 km!!! (Yosemite Valley - Bishop is al meer dan 200 km). En als de Tioga pass in het oosten dicht is wordt de afstand nog groter. Daar moet je serieus rekening mee houden. Dit zijn echt hele afstanden!! Kost je zo 2 dg.
#2 Je zou 2 nachten in Zion kunnen blijven dat is erg mooi. Dan heb je een volle dag kun je met de bus wat stops maken en wat korte of lange wandelingen. De route naar Bryce is ook erg mooi.
#3 In Bryce kun je volstaan met 1 nacht. Er zijn mooie wandelingen te maken in de ochtend daarna naar Page rijden in middag.
#4 Op 6 juni Page langs Grand Canyon.. waarom niet ernaartoe via Horse Shoe Bend??? Ik zou 6 juni gewoon van Page naar GCNP gaan. De dag erna kun je er nog blijven
#5 Waarom Phoenix??? Ik zou dat laten vallen en via Kingman / Needles naar LA rijden. Dan heb je daar wat tijd aan de kust. (kust in Noorden is koud en Zuiden wat warmer... het water is wel heel frisjes).
#5a waarom wil iedereen langs Lake Havasu City?? Mij is het afgeraden.. in 2010... voor alle duidelijkheid Het heeft niks met Havasupai falls te maken!!!!
#6 2 volle dagen LA is leuk denk ik.. er is genoeg te zien/ doen.
#7 de kust is erg mooi relaxed einde. Het is niet zo zeer ver maar wel tijdrovend. Het mooiste stuk is van Cambria - Carmel (globaal) (coastal Highway 1)
#8 als ik dit allemaal meeneem (2 dg rijden naar Death Valley en 2 nachten Zion geen phoenix)) zou je 9 juni in grand canyon komen 10 juni in Kingman (ergens daar) en 11 juni in LA.
Ik zou dus wel kust doen maar ook Grand Canyon dara kom je zowat langs.... echter phoenix laten vallen dat scheelt 3 dagen op jouw route...
Voor het overzichtelijkheid is het handig om dan te vermelden wat je rijdt. Zoals 29 mei SF - Yosemite NP 346km. Dat kijkt voor jezelf ook makkelijker en zie je echt welke dagen je ergens een hele dag bent. En waar de rust zit.
Een paar dingen die echt belangrijk zijn.
#1 De afstand van Yosemite (valley) naar Death Valley is geen 61 km!!! (Yosemite Valley - Bishop is al meer dan 200 km). En als de Tioga pass in het oosten dicht is wordt de afstand nog groter. Daar moet je serieus rekening mee houden. Dit zijn echt hele afstanden!! Kost je zo 2 dg.
#2 Je zou 2 nachten in Zion kunnen blijven dat is erg mooi. Dan heb je een volle dag kun je met de bus wat stops maken en wat korte of lange wandelingen. De route naar Bryce is ook erg mooi.
#3 In Bryce kun je volstaan met 1 nacht. Er zijn mooie wandelingen te maken in de ochtend daarna naar Page rijden in middag.
#4 Op 6 juni Page langs Grand Canyon.. waarom niet ernaartoe via Horse Shoe Bend??? Ik zou 6 juni gewoon van Page naar GCNP gaan. De dag erna kun je er nog blijven
#5 Waarom Phoenix??? Ik zou dat laten vallen en via Kingman / Needles naar LA rijden. Dan heb je daar wat tijd aan de kust. (kust in Noorden is koud en Zuiden wat warmer... het water is wel heel frisjes).
#5a waarom wil iedereen langs Lake Havasu City?? Mij is het afgeraden.. in 2010... voor alle duidelijkheid Het heeft niks met Havasupai falls te maken!!!!
#6 2 volle dagen LA is leuk denk ik.. er is genoeg te zien/ doen.
#7 de kust is erg mooi relaxed einde. Het is niet zo zeer ver maar wel tijdrovend. Het mooiste stuk is van Cambria - Carmel (globaal) (coastal Highway 1)
#8 als ik dit allemaal meeneem (2 dg rijden naar Death Valley en 2 nachten Zion geen phoenix)) zou je 9 juni in grand canyon komen 10 juni in Kingman (ergens daar) en 11 juni in LA.
Ik zou dus wel kust doen maar ook Grand Canyon dara kom je zowat langs.... echter phoenix laten vallen dat scheelt 3 dagen op jouw route...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1856 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 186 Reacties