Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis J&SLandman : rondreis door Californië
-
J&SLandman
- Amerika-newbie
Reis J&SLandman : rondreis door Californië
Hallo,
Op vrijdag 2 december vertrekken wij naar Amerika.
We zullen eerst 3 dagen naar New York gaan en vandaaruit naar San Francisco vliegen.
In San Francisco halen wij een auto op en zullen daar vervolgens overnachten. Vanaf dan begint onze trip.
Hieronder staat ons voorlopige schema (gemaakt aan de hand van informatie op het internet).... we hebben er bewust rekening mee gehouden om Las Vegas niet in het weekend aan te doen.
2-3 dec. New York*
3-4 dec. New York*
4-5 dec. New York*
5-6 dec. San Francisco*
Bezoek aan Yosemite national park
6-7 dec. Yosemite
Stukje Death Valley meepakken
7-8 dec. Las Vegas
8-9 dec. Las Vegas
Bezoek aan Joshua Tree national park
9-10 dec. Palm Springs
10-11 dec. Los Angeles
11-12 dec. Santa Monica of Santa Barbara
12-13 dec. Monterey
13-14 dec. San Francisco
14-15 dec. San Francisco
*= hotel reeds geboekt
Zijn er mensen die ons bezienswaardigheden, overnachtingsplaatsen (steden) en mogelijk goede hotels kunnen adviseren?
Ik hoop op jullie reactie.
Steve & Janneke
Op vrijdag 2 december vertrekken wij naar Amerika.
We zullen eerst 3 dagen naar New York gaan en vandaaruit naar San Francisco vliegen.
In San Francisco halen wij een auto op en zullen daar vervolgens overnachten. Vanaf dan begint onze trip.
Hieronder staat ons voorlopige schema (gemaakt aan de hand van informatie op het internet).... we hebben er bewust rekening mee gehouden om Las Vegas niet in het weekend aan te doen.
2-3 dec. New York*
3-4 dec. New York*
4-5 dec. New York*
5-6 dec. San Francisco*
Bezoek aan Yosemite national park
6-7 dec. Yosemite
Stukje Death Valley meepakken
7-8 dec. Las Vegas
8-9 dec. Las Vegas
Bezoek aan Joshua Tree national park
9-10 dec. Palm Springs
10-11 dec. Los Angeles
11-12 dec. Santa Monica of Santa Barbara
12-13 dec. Monterey
13-14 dec. San Francisco
14-15 dec. San Francisco
*= hotel reeds geboekt
Zijn er mensen die ons bezienswaardigheden, overnachtingsplaatsen (steden) en mogelijk goede hotels kunnen adviseren?
Ik hoop op jullie reactie.
Steve & Janneke
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Rondreis door Californie
Misschien vind je iets op onze weblog van 2 jaar geleden.(zie onderschrift).
Hotels staan er telkens bij vermeld. We hebben wat dezelfde route gedaan, maar waren wel 4 weken weg.
Persoonlijk vind ik "even Death Valley" meepikken moeilijk haalbaar. Het is echt een heel groot park.
2 dagen LA is ook nogal weinig lijkt me. hangt er vanaf wat je allemaal wil zien natuurlijk.
Veel plezier met de voorbereiding!
katrien
Hotels staan er telkens bij vermeld. We hebben wat dezelfde route gedaan, maar waren wel 4 weken weg.
Persoonlijk vind ik "even Death Valley" meepikken moeilijk haalbaar. Het is echt een heel groot park.
2 dagen LA is ook nogal weinig lijkt me. hangt er vanaf wat je allemaal wil zien natuurlijk.
Veel plezier met de voorbereiding!
katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Voor SF raad ik Plnnr aan. http://plnnr.com/wizard/san%20francisco/
Voor LA dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Monterey: je kan de 17 mile drive doen, het aquarium bezoeken en rondlopen in de stad aldaar.
Voor LA dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Monterey: je kan de 17 mile drive doen, het aquarium bezoeken en rondlopen in de stad aldaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite - Las vegas in 1 dag en dan ook nog via Death valley gaat niet lukken, zelfs als de Tioga Pass nog open zou zijn heb je voor alles te weinig tijd. Denk er aan dat het heel vroeg donker wordt en dat het niet leuk is om in het donker te rijden.
Ik zou Yosemite overslaan, een bliksembezoek heeft toch niet zoveel zin. Als Las Vegas een must is rij dan zo nel mogelijk richting Death valley en Las Vegas (via Bakersfield).
Probeer niet Joshua Tree en Death Valley allebei te doen, maar besteed je tijd aan een van beide parken.
Zonder Las Vegas heb je het al druk genoeg; je zou dan via de kust naar het zuiden kunenn gaan, misschien tot San Diego dan via Palm Springs en Joshua Tree en - als het weer het toelaat - door Sequoia NP terug naar San Francisco. Zowel in SF als in LA kun je je heel goed meer dan 1 dag vermaken.
Marianne
Ik zou Yosemite overslaan, een bliksembezoek heeft toch niet zoveel zin. Als Las Vegas een must is rij dan zo nel mogelijk richting Death valley en Las Vegas (via Bakersfield).
Probeer niet Joshua Tree en Death Valley allebei te doen, maar besteed je tijd aan een van beide parken.
Zonder Las Vegas heb je het al druk genoeg; je zou dan via de kust naar het zuiden kunenn gaan, misschien tot San Diego dan via Palm Springs en Joshua Tree en - als het weer het toelaat - door Sequoia NP terug naar San Francisco. Zowel in SF als in LA kun je je heel goed meer dan 1 dag vermaken.
Marianne
-
J&SLandman
- Amerika-newbie
Re: Reis J&SLandman : rondreis door Californië
Bedankt voor jullie nuttige reacties!
Wij gaan weer even puzzelen!
Wij gaan weer even puzzelen!
-
wimennicole
- Amerika-newbie
Hallo,
Ik zou van Yosemite (verblij El Portal) naar Death Valley rijden en in Furnace Creek slapen.
In Las Vegas hebt je 't in 1 avond/nacht wel gehad : zeker Venetian hotel bezoeken (1ste verdiep).
In Palm Sprins is een aanrader : desert riviera hotel
In La zaten we in Santa Monica : seashore motel
In SF dicht bij Fishermans Wharf : Columbus Motor Inn (gratis parking)
Allemaal prima hotels.
Ik zou van Yosemite (verblij El Portal) naar Death Valley rijden en in Furnace Creek slapen.
In Las Vegas hebt je 't in 1 avond/nacht wel gehad : zeker Venetian hotel bezoeken (1ste verdiep).
In Palm Sprins is een aanrader : desert riviera hotel
In La zaten we in Santa Monica : seashore motel
In SF dicht bij Fishermans Wharf : Columbus Motor Inn (gratis parking)
Allemaal prima hotels.
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zou één nacht veel te kort vinden en minimaal (!) 2 nachten doen.wimennicole schreef: In Las Vegas hebt je 't in 1 avond/nacht wel gehad
Wij kunnen ons wel 5 nachten bezig houden in Vegas.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Haha, wij ook hoor! Maar als dit een eerste rondreis door het zuidwesten is, dan zou ik het bij 2 of 3 nachten houden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1469 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties