Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren in de VS. Ervaringen gevraagd scholen, steden, e.d.
Studeren in de VS. Ervaringen gevraagd scholen, steden, e.d.
Ik studeer momenteel en ik overweeg om volgend jaar in de VS te gaan studeren.
Heeft iemand hier goede ervaringen van bepaalde scholen? Ook adviezen met betrekking tot steden/staten zijn zeer welkom!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een universiteit, waarbij er ook voldoende accomodaties in de buurt zijn; denk aan feesten, studentenvereningingen, bezienswaardigheden etc. ( Eigenlijk iets van voldoende grootte maar wel met een typisch amerikaans 'tintje' )
Alvast bedankt.
Heeft iemand hier goede ervaringen van bepaalde scholen? Ook adviezen met betrekking tot steden/staten zijn zeer welkom!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een universiteit, waarbij er ook voldoende accomodaties in de buurt zijn; denk aan feesten, studentenvereningingen, bezienswaardigheden etc. ( Eigenlijk iets van voldoende grootte maar wel met een typisch amerikaans 'tintje' )
Alvast bedankt.
Re: Studeren
Yk2, wees welkom hier.
Jouw vraag/vragen zijn niet te beantwoorden. Wat studeer je, welk niveau, wat weet je al?
Kortom, meer info over jezelf en je studie. En specifieker zijn in je vragen.
De VS kent duizenden universiteiten. En allemaal hebben ze hun voordelen en nadelen.
Jouw vraag/vragen zijn niet te beantwoorden. Wat studeer je, welk niveau, wat weet je al?
Kortom, meer info over jezelf en je studie. En specifieker zijn in je vragen.
De VS kent duizenden universiteiten. En allemaal hebben ze hun voordelen en nadelen.
Re: Studeren in de VS. Ervaringen gevraagd scholen, steden,
Beste Hockey, bedankt voor je reactie.
Om het even duidelijk te maken, ik doe Bedrijfskunde (brede opleiding) en het volgend jaar is het de bedoeling om mijn minor te gaan doen.
Deze wil ik in het buitenland gaan doen en mijn voorkeur gaat uit naar de VS. Omdat het een minor is mag het in alle richtingen zijn, ik ben daarom niet op zoek naar een specifieke universiteit.
Via dit forum wil ik er eigenlijk achter komen waar ik me geografisch het beste 'thuis' zal voelen. Vandaar mij vraag, waarbij ik erachter wil komen of er specifieke plaatsen echt uitspringen om te gaan studeren. ( De VS is zo groot dat het moeilijk is een keuze te maken )
Om het even duidelijk te maken, ik doe Bedrijfskunde (brede opleiding) en het volgend jaar is het de bedoeling om mijn minor te gaan doen.
Deze wil ik in het buitenland gaan doen en mijn voorkeur gaat uit naar de VS. Omdat het een minor is mag het in alle richtingen zijn, ik ben daarom niet op zoek naar een specifieke universiteit.
Via dit forum wil ik er eigenlijk achter komen waar ik me geografisch het beste 'thuis' zal voelen. Vandaar mij vraag, waarbij ik erachter wil komen of er specifieke plaatsen echt uitspringen om te gaan studeren. ( De VS is zo groot dat het moeilijk is een keuze te maken )
Ben jij ooit in de VS geweest?Yk22 schreef:Via dit forum wil ik er eigenlijk achter komen waar ik me geografisch het beste 'thuis' zal voelen. Vandaar mij vraag, waarbij ik erachter wil komen of er specifieke plaatsen echt uitspringen om te gaan studeren. ( De VS is zo groot dat het moeilijk is een keuze te maken )
Hoe lang wil je daar studeren?
Kan je het financieren?
Maakt de plaats in de VS echt zo veel uit? Je zal er een beperkte tijd heengaan, en ik denk dat de plaats dan niet heel veel uit maakt.
Nee vandaar dat ik er wil studeren. Omdat ik er beperkt heen ga wil ik wel gelijk goed zitten en niet willekeurig ergens gaan zitten waar het me niet bevalt.
Daarom zou ik graag ervaringen / verhalen van studenten willen horen die al in de VS zijn geweest.
Daarom zou ik graag ervaringen / verhalen van studenten willen horen die al in de VS zijn geweest.
De financieringsvraag is niet beantwoord 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Topic verplaatst naar Tijdelijke Visa.**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Beste Yk22, ik ben wat hard voor je, maar je stelt ook een behoorlijk onmogelijke vraag. Ik weet dat enkele mensen aan de University of Austin Texas hebben gestudeerd en dat het hun bevallen is. Maar dat is geen garantie dat het jou zal bevallen.
Het eerste wat jij uit zal moeten zoeken is welke universiteiten door jouw opleiding geaccepteerd worden en daarna of je een jaar (?) daar wel kan betalen.
Het eerste wat jij uit zal moeten zoeken is welke universiteiten door jouw opleiding geaccepteerd worden en daarna of je een jaar (?) daar wel kan betalen.
Misschien doe je zometeen een minor op een universiteit in de usa die lager staat aangeschreven dan een NL universiteit. Veel mensen denken dat het allemaal Harvards zijn in de USA. Beetje zonde van het geld dan of is dat wel heel Hollands? 
Ik zit bijvoorbeeld met behoorlijk veel Amerikanen en Britten in mijn klas en dat is gewoon een NL uni. De Britten doen het volgens mij voor het lage collegegeld
Ik zit bijvoorbeeld met behoorlijk veel Amerikanen en Britten in mijn klas en dat is gewoon een NL uni. De Britten doen het volgens mij voor het lage collegegeld
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En topicstarter voor de party's/ Dus misschien is het academische niveau helemaal niet van belang. Integendeel?
Maar inderdaad, vooraleer hier tijd in te steken in zo'n algemene en soms vage vragen, is het beter eerst te weten welk budget er uitgetrokken is.
Maar inderdaad, vooraleer hier tijd in te steken in zo'n algemene en soms vage vragen, is het beter eerst te weten welk budget er uitgetrokken is.
Elke
Sommige mensen (ik en mn mede studenten) gingen zelfs naar Norman, Oklahoma en hadden het daar nog naar hun zin.
Menig Amerikaan lacht me uit dat we daar heen zijn geweest, maar voor ons (meteorologiestudenten) was dit (Tornado alley) onze ideale lokatie.
Wat ik iig zo doen is aan je universiteit vragen met welke uni's in de VS ze een uitwisselingscontract hebben.
Als er namelijk een dergelijk contract is dan betaal je in Nederland collegegeld en niet de vele duizenden dollars die ze daar vragen.
Wij hebben toen zelf een uitwisselingscontract geregeld door de 2 universiteiten met elkaar in contact te brengen.
Voor het academisch nivo kun je deze lijst raadplegen.
http://www.timeshighereducation.co.uk/w ... -rankings/
Als meteoroloog moet ik je natuurlijk ook adviseren om na te denken over in wat voor klimaat je zou willen zitten (Alaska vs Florida)
Menig Amerikaan lacht me uit dat we daar heen zijn geweest, maar voor ons (meteorologiestudenten) was dit (Tornado alley) onze ideale lokatie.
Wat ik iig zo doen is aan je universiteit vragen met welke uni's in de VS ze een uitwisselingscontract hebben.
Als er namelijk een dergelijk contract is dan betaal je in Nederland collegegeld en niet de vele duizenden dollars die ze daar vragen.
Wij hebben toen zelf een uitwisselingscontract geregeld door de 2 universiteiten met elkaar in contact te brengen.
Voor het academisch nivo kun je deze lijst raadplegen.
http://www.timeshighereducation.co.uk/w ... -rankings/
Als meteoroloog moet ik je natuurlijk ook adviseren om na te denken over in wat voor klimaat je zou willen zitten (Alaska vs Florida)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, dat klopt. Mijn dochter wil misschien ook een jaartje naar Amerika om haar minors te doen. Maar als ze universiteiten kiest waarmee de UvA een uitwisselingsovereenkomst heeft hoeft ze alleen het collegeld te betalen en krijgt ze ook haar studiefinanciering doorbetaald.
Hier kun je wat informatie vinden; http://www.isep.org/
Hier kun je wat informatie vinden; http://www.isep.org/
Ja deze mogelijkheid wordt mij ook gegeven, daarbij kan ik uit een groot aantal universiteiten kiezen (zeer verspreid). Deze regeling wat betreft college geld etc is er ook, verder is het financieel óók mogelijk. De kosten, wetten etc ben ik ook redelijk van op de hoogte, vandaar enkel de vraag of er hier mensen ervaring hebben op een universiteit.
De reden dat ik heb gepost is dan ook niet te discusieren over financiele kwesties maar enkel de vraag of er hier studenten op het forum actief zijn die gestudeerd hebben in de VS en wat hun ervaringen zijn. Denk hierbij aan tips of eventueel een blog die ze hebben bijgehouden.
Nogmaals bedankt.
De reden dat ik heb gepost is dan ook niet te discusieren over financiele kwesties maar enkel de vraag of er hier studenten op het forum actief zijn die gestudeerd hebben in de VS en wat hun ervaringen zijn. Denk hierbij aan tips of eventueel een blog die ze hebben bijgehouden.
Nogmaals bedankt.
Beste Yk22, jouw begin bericht bevatte dusdanig weinig informatie dat eenieder die het las niet wist welke informatie jij wel of niet al tot je beschikking had. Ook jouw vervolgposts gaven niet aan dat jij of over al deze info al de beschikking had. Dat heb je nu opgehelderd, dank daarvoor.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hè? Er is gewoon een bericht van me verdwenen dat ik hier vanmiddag geplaatst heb?
Hoe kan dat nu ineens?
Hoe kan dat nu ineens?
Heb je eventueel interesse om in de staat Colorado te gaan studeren, want daar kan ik je alles over vertellen.
Tevens kan ik ook behoorlijk wat vertellen over Oregon en een klein beetje over Pennsylvania.
Tevens kan ik ook behoorlijk wat vertellen over Oregon en een klein beetje over Pennsylvania.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Welk bericht mis je vana? Jouw bericht van 16.19 uur staat er nog gewoon.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, een ander bericht van vlak daarvoor. Maar laat maar zitten, ik denk dat het verwijderd is door de moderator.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je een bericht dat je in een ander topic geplaatst hebt? Dat staat er nog:
viewtopic.php?f=13&t=37485&p=637697#p637697
Als een moderator een bericht weghaalt, dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht.
viewtopic.php?f=13&t=37485&p=637697#p637697
Als een moderator een bericht weghaalt, dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht.
Elke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad dat bedoelde ik, ik haalde twee topics door elkaar.
Wat betreft dat melden, dat gebeurde niet altijd hoor, weet ik uit ervaring.
Wat betreft dat melden, dat gebeurde niet altijd hoor, weet ik uit ervaring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4085 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties