Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brief versturen naar Amerika
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Brief versturen naar Amerika
Hallo, die TNT website is voor mij echt zo onoverzichtelijk als wat en jullie weten het heus ook wel.
Ik spreek al 2 jaar met een meisje uit Amerika en wil haar graag eens een brief sturen.
Een brief weegt heus niet meer dan 20 gram dus dan is 1x de postzegel van "Wereld 1" toch voldoende?
En hoe zit het met die Prioritysticker? Is dat alleen voor bedrijven?
Oja, hoe zit het met het schrijven van AIRMAIL op de envelop.
Groetjes,
Stan
Ik spreek al 2 jaar met een meisje uit Amerika en wil haar graag eens een brief sturen.
Een brief weegt heus niet meer dan 20 gram dus dan is 1x de postzegel van "Wereld 1" toch voldoende?
En hoe zit het met die Prioritysticker? Is dat alleen voor bedrijven?
Oja, hoe zit het met het schrijven van AIRMAIL op de envelop.
Groetjes,
Stan
Re: Brief versturen naar Amerika
Ik heb de TNT website niet bekeken maar even uit ervaring. De prioriteit sticker doen ze er standaard op 
Laatst gewijzigd door Rob op 12 okt 2011, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Oh oké, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.
Want ik las namelijk dat ze met die sticker sneller aankwamen dan zonder.
Met die sticker gaat het per vliegtuig, zonder per boot.
Wel raar dat je die stickers dan kunt bestellen op hun website, overigens wel gratis.
Is dat dan puur om hun die moeite te besparen?
Want ik las namelijk dat ze met die sticker sneller aankwamen dan zonder.
Met die sticker gaat het per vliegtuig, zonder per boot.
Wel raar dat je die stickers dan kunt bestellen op hun website, overigens wel gratis.
Is dat dan puur om hun die moeite te besparen?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Versturen ze echt nog mail per boot?
Ik zie dat je als nieuweling al direct heel enthousiast beginnen posten bent. Niet vergeten om hier ook iets te posten: viewforum.php?f=17
Ik zie dat je als nieuweling al direct heel enthousiast beginnen posten bent. Niet vergeten om hier ook iets te posten: viewforum.php?f=17
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Ik las het, geen idee. Misschien klopt daar wel helemaal niks van.
Ja inderdaad maar ik vind Amerika wel zo'n geweldig land! Zal ik meteen doen
Ja inderdaad maar ik vind Amerika wel zo'n geweldig land! Zal ik meteen doen
-
Bennogr
- Amerika-expert
Wat is een brief?
Ik zou even langslopen bij een postkantoor, kunnen ze er meteen de goede postzegel en stickers op plakken.
Hoewel: wat is een postkantoor?
Sorry, kon het niet laten.
Ik zou even langslopen bij een postkantoor, kunnen ze er meteen de goede postzegel en stickers op plakken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een postkantoor is een overheidsinstituut dat het presteert om jaarlijks vele miljarden te verliezen 
Uit ervaring zou ik je willen aanraden om wel degelijk die blauwe priority sticker te plakken op je envelop!
Op de een of andere manier komen brieven/kaarten toch altijd WEL aan met zo'n blauw ding.
Zonder is toch altijd de vraag..
Op de een of andere manier komen brieven/kaarten toch altijd WEL aan met zo'n blauw ding.
Zonder is toch altijd de vraag..
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
Bennogr
- Amerika-expert
De posterijen in de VS zijn al vele jaren geen overheidsinstelling meer. Is dat in Nederland ook niet geprivatiseerd?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
KLopt. Voorheen was het nog de koninklijke PTT.
Tegenwoordig wordt de post in NL rondgebracht door de 'Koninklijke" TNT post, Sandd en kleinere bedrijven
(De titel 'koninklijke' TNT mag overigens wel weggehaald worden vanwege wanpraktijken en zeer slechte behandeling van hun personeel !!!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_TNT_Post
Tegenwoordig wordt de post in NL rondgebracht door de 'Koninklijke" TNT post, Sandd en kleinere bedrijven
(De titel 'koninklijke' TNT mag overigens wel weggehaald worden vanwege wanpraktijken en zeer slechte behandeling van hun personeel !!!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_TNT_Post
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
TNT Post is overigens alweer veranderd in PostNL.
Nieuwe bedrijfsnamen volgen elkaar snel op. Ze kunnen het geld beter ergens anders aan besteden.
Roland
Nieuwe bedrijfsnamen volgen elkaar snel op. Ze kunnen het geld beter ergens anders aan besteden.
Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Postkantoren bestaan volgens mij in Nederland ook niet meer
Wel zijn er diverse verzamelpunten, bijv. in winkels.
Wel zijn er diverse verzamelpunten, bijv. in winkels.
- basboshuizen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Terug on topic.
Als je een brief stuurt, koop je daar een wereldzegel bij. De priority sticker zit eraan vast. Als je onder de 4 A4tjes blijft, is een zegel voldoende. Die koop je per vellen van 5. Ik denk niet dat ze die dingen per boot versturen, mijn brieven/kaarten komen na een goede week aan. Je kunt priority stickers los kopen, ik heb weleens bij een bedrijf gewerkt dat ze gebruikte.
Postkantoren bestaan nog, PostNL (formerly known as TNT, TPG, PTT Post) is een geprivatiseerd bedrijf en kost niemand meer geld. Aandeelhouders dan.
Als je een brief stuurt, koop je daar een wereldzegel bij. De priority sticker zit eraan vast. Als je onder de 4 A4tjes blijft, is een zegel voldoende. Die koop je per vellen van 5. Ik denk niet dat ze die dingen per boot versturen, mijn brieven/kaarten komen na een goede week aan. Je kunt priority stickers los kopen, ik heb weleens bij een bedrijf gewerkt dat ze gebruikte.
Postkantoren bestaan nog, PostNL (formerly known as TNT, TPG, PTT Post) is een geprivatiseerd bedrijf en kost niemand meer geld. Aandeelhouders dan.
Laatst gewijzigd door basboshuizen op 13 okt 2011, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
http://visitingmissouri.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Postkantoren heten nu TNT kantoren (PostNL en TNT Express zitten er samen in).
Volgens mij moet je postzegels per vel kopen, de laatste keer dat ik eurozegels nodig had gingen ze per vel. Voor wereldzegels weet ik het niet.
Volgens mij moet je postzegels per vel kopen, de laatste keer dat ik eurozegels nodig had gingen ze per vel. Voor wereldzegels weet ik het niet.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Al jaren correspondeer ik intensief met gevangenen in Amerika. Ik verstuur ± 3 brieven per week. Wereldzegels kun je kopen op het postkantoor, ze zitten op velletjes van 5 stuks. Een prioritysticker zit er aan vast. Als je maar 1 brief hoeft te versturen, kun je hem netzogoed op het postkantoor laten "stempelen".
Je kunt trouwens evengoed ook nog oude postzegels (zelfs gulden-zegels) gebruiken, zolang het maar bijelkaar (of omgerekend) de waarde is van 95 eurocent. Hierbij wel een aparte prioritysticker plakken. In één enveloppe gaan 3 A4-tjes (20 gram). Heb je meer velletjes, dan een tweede postzegel bijplakken.
Je kunt trouwens evengoed ook nog oude postzegels (zelfs gulden-zegels) gebruiken, zolang het maar bijelkaar (of omgerekend) de waarde is van 95 eurocent. Hierbij wel een aparte prioritysticker plakken. In één enveloppe gaan 3 A4-tjes (20 gram). Heb je meer velletjes, dan een tweede postzegel bijplakken.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Oké dankjewel.
Maar Priority Stickers zijn bij PostNL te bestellen maar staan wel bij Zakelijk en moet een bedrijfsnaam opgeven, hoe zit dit?
Maar Priority Stickers zijn bij PostNL te bestellen maar staan wel bij Zakelijk en moet een bedrijfsnaam opgeven, hoe zit dit?
- basboshuizen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Jij koopt losse velletjes van 5. Daar zitten de priorityzegels bij. Of per stuk, maar dan geldt hetzelfde. Die moet je vooral niet bestellen.
http://visitingmissouri.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Ze zijn wel gratis.basboshuizen schreef:Jij koopt losse velletjes van 5. Daar zitten de priorityzegels bij. Of per stuk, maar dan geldt hetzelfde. Die moet je vooral niet bestellen.
Maar ik koop dus een Wereld 1 velletje van 5 en daar zitten die priorityzegels bij?
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ja, ze zitten er met een perforatierandje aan vast.
Verder heb je nog de gratis (grotere) priority-stickers voor bij andere postzegels bijvoorbeeld. Die kun je gewoon vragen op het postkantoor, krijg je gratis mee.
Verder heb je nog de gratis (grotere) priority-stickers voor bij andere postzegels bijvoorbeeld. Die kun je gewoon vragen op het postkantoor, krijg je gratis mee.
Voor reisverslagen:
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Allez, Benno! Waar zit je gevoel voor romantiek? Ondanks al die instant message mogelijkheden is het toch superleuk om gezellig ouderwets een brief te schrijven en te versturen naar iemand waar je verliefd op bent? En om zo'n brief te ontvangen? Vind ik heel romantisch.Bennogr schreef:Wat is een brief?
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht