Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ideeën om te bekijken (Oostkust)
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Ideeën om te bekijken (Oostkust)
Hallo,
Mijn ouders hebben mij overgelaten om de route te mogen maken aangezien we naar de Oostkust gaan.
Zo ziet het er nu uit:
Washington - New York - Buffalo - North/South Carolina - Florida en dan via de Atlantische kust weer naar Washington.
Klinkt in mijn ogen heel leuk maar hebben jullie nog enige ideeën dat echt een must-see zijn.
Het hoeven echt geen grote megaspektakels te zijn, kleine dingen zijn ook goed.
Mijn ouders hebben mij overgelaten om de route te mogen maken aangezien we naar de Oostkust gaan.
Zo ziet het er nu uit:
Washington - New York - Buffalo - North/South Carolina - Florida en dan via de Atlantische kust weer naar Washington.
Klinkt in mijn ogen heel leuk maar hebben jullie nog enige ideeën dat echt een must-see zijn.
Het hoeven echt geen grote megaspektakels te zijn, kleine dingen zijn ook goed.
Re: Ideeën om te bekijken (Oostkust)
Leuk om een route uit te stippelen. Hoe lang gaan jullie en wanneer? Wat je nu aangeeft is heel veel en al zeker 5000 km rijden. Misschien kun je iets meer vertellen over de plannen?
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Ja inderdaad, zo'n 5000km.
We gaan in de zomervakantie (2012) en dat valt tussen Juli en September.
We gaan rond de 3 tot 3,5 weken.
We gaan in de zomervakantie (2012) en dat valt tussen Juli en September.
We gaan rond de 3 tot 3,5 weken.
- Bandido
- Amerika-expert
Het is best een eind inderdaad, maar met keuzes maken zou het moeten kunnen. Ik zou trouwens als je langs de kust wilt, toch een stop maken in Savannah. Dat ligt tegen South Carolina aan en is misschien niet zo heel erg uit de route. Echt een prachtige stad en de moeite van een bezoek zeker waard!
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Oké bedankt. Zal eens kijken wat het is.
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
In Charleston ligt de grootste marinebasis ter wereld, dat leek mij heel erg leuk om eens te bekijken aangezien dat ook op de route ligt (ligt langs de kust) maar is dat nog wat?
Charleston is een prachtige plaats om te bezoeken met een oude binnenstad met vele prachtige huizen en een overdekte markt. Hier kun je makkelijk een dag doorbrengen, aan de overkant van de baai ligt een oud vliegdekschip dat je kan bezoeken, de USS Yorktown.
Mogelijke andere plaatsen om te bezoeken:
Delaware Water Gap National Recreation Area (Pennsylvania, New Jersey)
Amish Country (Pennsylvania)
Gettysburg National Military Park (Pennsylvania)
Harpers Ferry National Historical Park (West Virginia)
Shenandoah National Park (Virginia)
Great Smoky Mountains National Park (Tennessee, North Carolina)
Jamestown & Colonial Williamsburg (Virginia)
Assateague Island (kust Maryland, Virginia)
Amish Country (Pennsylvania)
Gettysburg National Military Park (Pennsylvania)
Great Smoky Mountains National Park (Tennessee, North Carolina)
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Zal de rest even nagaan.. dankjewel.Felicitas schreef:Mogelijke andere plaatsen om te bezoeken:
Amish Country (Pennsylvania) - hier ben ik al geweest en vond het heel erg leuk dus dat is zeker een must.
Gettysburg National Military Park (Pennsylvania) - ook geweest, ook heel interessant.
Great Smoky Mountains National Park (Tennessee, North Carolina) - staat al sinds het begin gepland, wat een pracht natuur.
Het is heel handig om wat reisverslagen van anderen te lezen. Dan krijg je een idee hoeveel je kunt doen op een dag en wat anderen zoal bezoeken onderweg. Hier het verslag van onze rondreis in Oost USA (zomer 2010).
- Color01
- Amerika-expert
als ik jou was...dan zou ik Texas maar vergeten ...heen en terug naar texas kost je al 4 dagen van je vakantie ...en dat zijn alleen nog maar dagen die je in de auto zit.
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Zit er ergens Texas in mijn route? Ik geloof zelf van niet, misschien heb ik dan een foutje gemaakt.Color01 schreef:als ik jou was...dan zou ik Texas maar vergeten ...heen en terug naar texas kost je al 4 dagen van je vakantie ...en dat zijn alleen nog maar dagen die je in de auto zit.
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Is Chimney Rock nog wat?
---------------------------------------
Aangezien ik ook naar Florida ga en het daar ook vooral om de moerassen gaat.
Een spot voor alligators heb ik al maar weet iemand nog een goede plek om slangen te vinden?
---------------------------------------
Aangezien ik ook naar Florida ga en het daar ook vooral om de moerassen gaat.
Een spot voor alligators heb ik al maar weet iemand nog een goede plek om slangen te vinden?
Chimney Rock in North Carolina is mooi gelegen vlak bij Lake Lure. Wij zijn zelf niet in het Chimney Rock State Park geweest, omdat het zo'n warme dag was. We hebben wel gezwommen in Lake Lure. Mooie omgeving.
- Color01
- Amerika-expert
Sorry mijn fout...ik zat al aan Buffalo ,TX 
-
Praetorian
- Amerika-ontdekker
Ik bedoelde die bij de Niagara Falls. Excuses.
Je kan ook gewoon naar Florida gaan, blijft de oostkust in ieder geval! Super leuk gebied, ik heb er twee weken rondgetrokken met een huur auto van hot naar het! Heb super veel nieuwe gave dingen gezien!
Twee aanraders die je zeker moet doen als je er bent, is bijvoorbeeld kijken bij de Everglades, en de Universal studios! Echt vet, ik heb nog nooit zoveel verschillende achtbanen ervaren als daar!
Vervolgens heb ik via een Nederlandse aanbieder nog 1 weekje in Miami beach gezeten! Prachtig, goedkoop en vlak bij de boulevard!
Echt een aanrader dus om Florida eens een keertje te gaan pakken, want van dit maakt daadwerkelijk een indruk!
Twee aanraders die je zeker moet doen als je er bent, is bijvoorbeeld kijken bij de Everglades, en de Universal studios! Echt vet, ik heb nog nooit zoveel verschillende achtbanen ervaren als daar!
Vervolgens heb ik via een Nederlandse aanbieder nog 1 weekje in Miami beach gezeten! Prachtig, goedkoop en vlak bij de boulevard!
Echt een aanrader dus om Florida eens een keertje te gaan pakken, want van dit maakt daadwerkelijk een indruk!
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben vorige week in Daytona geweest.
Ik was aangenaam verrast!
Je kunt er met de auto het strand op, erg grappig om te zien: auto parkeren, achterklep open en er dan naast gaan zitten, zo doen ze dat daar.
Ik ben geen autosport fan maar manlief houdt er wel van. We hebben een tour van 1.5 uur gedaan bij Daytona International Speedway en die was erg leuk ook voor de minder enthousiaste fans, het is een indrukwekkend geheel.
Els
Ik was aangenaam verrast!
Je kunt er met de auto het strand op, erg grappig om te zien: auto parkeren, achterklep open en er dan naast gaan zitten, zo doen ze dat daar.
Ik ben geen autosport fan maar manlief houdt er wel van. We hebben een tour van 1.5 uur gedaan bij Daytona International Speedway en die was erg leuk ook voor de minder enthousiaste fans, het is een indrukwekkend geheel.
Els
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het kost inderdaad $ 5,-- om de hele dag het strand op te mogen met je auto bij Daytona. Afgelopen mei nog geweest. Is wel leuk om een keertje te doen.
St. Augustine is ook een leuke plaats om te bezichtigen.
St. Augustine is ook een leuke plaats om te bezichtigen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3223 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties