Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Inkie: 26 dagen camperreis 3 generaties

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inkie
Amerika-ontdekker

Re: Reis Inkie: 26 dagen camperreis 3 generaties

Bericht door Inkie »

Beste Forumleden,

Willen jullie nog eens meekijken naar onderstaande route. We hebben nu wat meer rust ingebouwd (o.a op 4th july dagje Prismo Beach) en proberen op reisdagen niks te plannen zodat rijden naar campground, installeren en dan korte wandeling of gewoon niksen ook kan.
Sedona hebben we eruit gehaald omdat we toch vanuit Grand Canyon naar Needles willen rijden en onderweg bij Seligman de CARS auto's willen zien. Denk het hoogtepunt van de vakantie voor onze CARS-fans ;-) Met dank aan Dide.
We twijfelen nog tussen Disney of SeaWorld. Na Needles willen we naar Annaheim of San Diego rijden. Op zich lijkt me San Diego wat relaxter maar als we naar Los Angeles terug gaan hebben we nog een paar rustige dagen.

We hebben ons suf gelezen aan reisverslagen en zijn nu tot de volgende route gekomen;

1 Dusseldorf - Los Angeles
2 Camper ophalen - boodschappen- dicht bij kust/la (malibu Beach RV Park)
3 Malibu beach rv park - prismo beach (Relaxen)
4 Prismo beach (4th of july) (relaxen)
5 Prismo beach - Monterey (scenic drive)
6 Monterey - San Francisco (ochtend aquarium)
7 San Francisco (sfeer pier, cable tram indien niet te druk en Alcatraz)
8 San Francisco - Yosemite NP
9 Yosemite NP (fietsen door Valley)
10 Yosemite NP (Mariposa, Glacier Point)
11 Yosemite - Mammoth lakes (Tioga)
12 Mammoth lakes - Las Vegas (Rijdag!)
13 Las Vegas (zwembad, strip, eten bij Rainbow Restaurant)
14 Las Vegas - Zion NP
15 Zion NP (shuttle, korte wandelingen)
16 Zion - Bryce (shuttle)
17 Bryce - Page (zonsopgang Bryce)
18 Page ( Antelope Canyon, relaxen lake powell)
19 Page - Grand Canyon (viewpoints. uitkijktoren)
20 Grand canyon - Seligman (CARS!) - Grand canyon caverns - needles
21 Needles - San Diego (als het lukt in 1 dag)
22 San Diego (Sea World)
23 San Diego
24 Richting LA (strandcamping)
25 Camper inleveren LA & vliegen 's avonds
26 Aankomst Dusseldorf

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Had je niet een ander topic. Misschien is het handig om dara gewoon op voort te borduren en dit eraan te koppelen. (kun je aan een moderator vragen)

De route zit wel prima in elkaar denk ik... nu tips verzamelen wat je verder kunt gana doen....
Dag 1 naar Malibu is ver zat. Met boodschappen erbij enzo ben je blij als je staat.
Ik dacht eerst een dag relaxen bij Pismo daar is niks te beleven maar dat is niet zo er zijn daar grote duinen en je kunt er buggy's huren om te racen in het zand.
Pismo - Monterey is een mooi stuk; zeeolifanten en de kust!
Santa Barbara is ook leuk. Moet je wel dag erna verder rijden.
Je kunt inderdaad het aquarium bezoeken of je kunt een whale watch boottochtje doen... ook leuk. (echt heel leuk)
SF Ook de mooie huizen bij Alamo Square zijn leuk om te gaan kijken. Met camper kun je goed op Marin RV Park staan dat is aan de overkant van de baai in SF. Met de ferry kun je oversteken heel hanmdig geen auto nodig en met OV in SF is het goed geregeld. Muni systeem.http://www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm
Van Zion - Bryce ga je met de camper niet met shuttle... misschien lees ik het niet goed. IN Bryce kun je een shuttle pakken maar ook met camper kun je rijden.
Grand Canyon Caverns weet ik niet of dat nog haalbaar is die dag...
Needles - SD is goed te doen allemaal snelweg. Wel goede tuf maar dat lukt wel.
Zie ons blog 2010 veel dezelfde stukken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Deze zomer hebben wij een vergelijkbaar (iets groter) rondje gedaan. Een leuke strandplek tussen San Diego en LA was Doheny State Beach http://www.parks.ca.gov/?page_id=645 . Wij hadden een beachfront plek, de camping heeft een enkele wc en douche, maar de ligging aan zee is geweldig. Reserveren is net zo stressvol als Yosemite, dus op tijd klaarzitten.
Ik weet niet bij wie je de camper huurt, Anaheim RV Resort is een goede laatste plek voor inleveren bij Moturis of El Monte.
Onze dochter van 18 jaar heeft een leuk verslag gemaakt, misschien heb je er wat aan.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Bedankt Isis & Saskia voor de reacties.

We zijn nog een beetje aan het twijfelen welke kustplaats we uit kiezen voor het dagje 4th of july. Bedankt voor de tips.
En tja DIsney of Sea-World is natuurlijk kwestie van smaak maar onze kleine mannen zijn niet zo'n helden wat betreft 'verklede figuren' dus misschien is Sea-World wel slimmer dan.

We huren de camper bij Roadbear en ik zag dat Malibu rv park daar het meest dichtbij ligt.

Denk dat ik nu maar eens een weekje niks lees (ga ik proberen in ieder geval) ;-)
En dan tips bij elkaar ga zoeken voor wat te doen wanneer.

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Inmiddels is het nog maar ruim 2 maanden voordat we mogen gaan. De kids tellen de dagen nu al af (nog 66 nachtjes).

De route zoals hierboven staat is geboekt (campground) en naar wens.
Ik ben druk bezig met het roadbook en dat is bijna af.
Blog staat online.

Alleen die laatste dagen..daar komen we niet helemaal uit.
Wie heeft er suggesties?

We hebben het over dit stuk van de route:

zaterdag 21-07-2012 dag 21 Needles -
zondag 22-07-2012 dag 22
maandag 23-07-2012 dag 23
dinsdag 24-07-2012 dag 24
woensdag 25-07-2012 dag 25 Camper inleveren LA & vliegen 's avonds
donderdag 26-07-2012 dag 26 Aankomst Dusseldorf

In deze dagen willen we van alles (teveel) / vragen:
Een dag naar Disney Adventures (we hebben 2 mega Cars fans)
Een tour door LA (auto huren? of georganiseerde tour)
En eigenlijk zouden we ook nog wel naar Sea-World willen maar om dat lijkt me in 1 dag niet haalbaar
We moeten de camper ook inleveren bij Roadbear, vanuit welke campground lukt dat goed qua afstand? Ik ben al aan het zoeken geweest maar Malibu beach RV waar we ook 1e nacht met camper staan is oke maar heeft geen zwembad en dat lijkt me wel fijn voor de kids zo'n laatste dag.
Hoe doen jullie dat zo'n laatste dag? Wel nog van alles plannen of rustig aan (is ook persoonlijk natuurlijk). Moet je veel tijd uittrekken voor schoonmaken van Camper (we zijn van nature netjes :wink: )

Kortom weer heel wat vragen waar we niet uitkomen. Wie wil ervaringen met ons delen?
Super bedankt wederom.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Seaworld is haalbaar, mits. Mits met een auto, dan is het zo'n 2 uur rijden vanaf LA (zonder files), mits jullie overnachtingslocatie goed is. En als jullie bereid zijn om vroeg te vertrekken naar Seaworld en laat terug te komen (en dus de volgende dag minder actief te zijn) dan kan dit heel goed. Let wel op dat Seaworld behoorlijk duur is, zo'n $80 per persoon.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je mag van mij 4 juli relaxen maar ik begrijp dat deze dag niet veel meer wordt gedaan dan in de avond vuurwerk. Bij pismo zijn enorme duinen, soort Schoorl denk ik. Misschien is dat nog iets om te doen.

Camping en laatste dagen
Je kunt van Needles in 1 ruk naar San Diego gaan om dan dag 22 in Sea World te kijken. De dag erna zou je vroeg naar LA kunnen gaan. Evt dan nog met de camper naar Hollywood BLVD oid. Dara parkeren weet ik niks.
Ik zou gewoon kijken naar een camping op een half uurtje rijden van Road Bear dan heb je tijd om laatste op te ruimen, in te pakken en op tijd daar te zijn. Wij stonden in Long Beach (met zwembad). De camping ligt beetje vreemd ingeklemd maar is verder prima (Golden Shores RV park).
Het is niet ver van de oceaan, maar tov roadbear weet ik niet hoe het ligt.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Sea World is te leuk om over te slaan. Zo zou het kunnen:

21 Needles-San Diego( wij stonden op KOA Chula Vista met lekker zwembad)
22 Sea World
23 San Diego-Anaheim (langzaam aan langs de kust, ergens op een day-use parking naar het strand, bijv Doheny state beach)
24 Anaheim-Disney-Northridge (aan het eind van de dag naar Noord LA http://www.walnutrvpark.com/ )
25 Inpakken, beetje schoonmaken en inleveren camper

Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Bedankt weer voor alle reacties.
Saskia, we gaan jouw voorstel volgen. Koa Chula Vista al geboekt ;-)
Zijn nu alleen aan het kijken of het haalbaar is om op de 25e 's morgens naar Roadbear te rijden vanaf Annaheim.

Groetjes, Ingrid

* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hoi,
Zag net je berichtje. We hebben het heerlijk gehad. Ik heb net bij een ander topic wat ervaringen gezet, wellicht kun je daar ook nog iets mee aangezien jullie route gedeeltelijk overlapt met die van ons (heb geen zin om alles opnieuw te tikken :oops: )
bericht ervaringen

De ophaaldag van de camper met de boodschappen vonden wij vermoeiend, waarschijnlijk speelde ook de vermoeidheid nog een rol. Na de reisdag van LV naar Sedona hebben we dan ook de dag erna een rustige dag ingepland. Koffers uitruimen, camper inruimen. Kind moest ook echt even bijkomen en vond het heerlijk om buiten te spelen met steentjes, takjes, voetballen etc. Ook heeft hij die middag nog wat bijgeslapen, die was echt op. Erna kon hij er weer tegenaan, hij had het duidelijk even nodig.

Veel plezier in ieder geval en we zijn helemaal niet jaloers hoor :wink:. Geniet ervan, dat gaat zeker lukken!
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Wij zijn weer terug van een heerlijke reis.
Het was zo fijn om met de kids en opa in een camper rond te reizen.

We hadden de RoadBear camper type Leprechaun. Heel fijne camper en lekker ruim. Enige nadeel was dat de zithoek wel ver van het rijdersgedeelte was. Je kon elkaar eigenlijk maar amper verstaan. Maar omdat wij met 5 personen waren zat altijd 1 volwassene bij de kinderen achterin.

Beste aankoop: gasbbq (ideaal met kleine kinderen, snel aan en opgeruimd)

Als iemand nog wat foto's wil kijken of (stukjes) verslag lezen: http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl/

Ik wil het forum bedanken voor alle tips!
Het kriebelt nu alweer. Misschien Canada volgend jaar?

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat fijn dat jullie hebben genoten. Het was vast ook warm.
Haha die kriebels zijn herkenbaar. Wij hebben de 2e reis met de kisd net achter de rug... misschien idee?
Wij hadden met 4 een 27" van Road Bear. ook heel fijn...
nog dingen tegengevallen bij rijden of gewoon kwa reizen?
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hoi Inkie,

Ik heb je blog zitten lezen hoor, erg leuk :thumbup: . En goed voor de kriebels ja.....sterker nog....de camper voor volgend jaar is alweer geboekt :lol:
Dan wordt het San Francisco naar Las Vegas, maar dan de kust, SD, Moab etc. Héél herkenbaar dus :lol:

Haha, we horen wel wat het gaat worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer