Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)
Re: Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)
Je kan van die Capital One aanbiedingen afkomen door je te registreren op http://www.optoutprescreen.com
Werkt perfect, heb het ook gedaan voor mij en mijn vrouw. Ik kreeg namelijk iedere keer 4, eentje voor iedere versie van mijn achternaam...
Werkt perfect, heb het ook gedaan voor mij en mijn vrouw. Ik kreeg namelijk iedere keer 4, eentje voor iedere versie van mijn achternaam...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik herinner me van jaren geleden alweer dat MCI - ongevraagd - een kaart opstuurde met je tel.nr. er op en instructies om vanuit het buitenland te bellen op een bepaald tarief-plan. Daar was dan een geheime code voor nodig, die men voor het gemak meer meteen had bijgesloten. In de instructies stond dus ook dat je de code ergens veilig moest opslaan, bij voorkeur niet bij de kaart.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Vandaag ook bericht gekregen dat ik de gelukkige winnaar ben van een groene kaart, plus een jaar gratis ziekteverzekering, 3 maanden gratis een appartement met 1 slaapkamer in een stad die ik zelf mag uitkiezen, gegarandeerd een baan en gratis voortzetten van mijn studie.
Niet gek voor iemand die vele jaren geleden al een groene kaart op zichzelf heeft gekregen en in 2003 Amerikaans staatsburger is geworden.
Het bericht ziet er hetzelfde uit als eerder gemeld, maar nu wat opgekuist, zoals de Vlamingen zeggen, en zonder reclame en van een meer 'echt' lijkend adres (winners@dvstate.org).
Het Engels is ook wat beter, maar het blijft wat on-Amerikaans, onder meer: Under no circumstances your visa status won't be affected by the interview.
Extra interessant: mijn telefoonnummer wordt opgegeven met de telefooncode voor Nederland (31) plus een oud telefoonnummer dat ik ooit in Minnesota heb gehad. En ik word aangeschreven met mijn roepnaam en niet mijn officiele naam.
Duidelijkste teken van fraude blijft natuurlijk de eis om $879 over te maken via Western Union naar het adres van de Amerikaanse ambassade in Londen, deze keer naar een zekere David Mayer.
Voor wat het waard is, want je kunt mensen niet vaak genoeg waarschuwen.
Niet gek voor iemand die vele jaren geleden al een groene kaart op zichzelf heeft gekregen en in 2003 Amerikaans staatsburger is geworden.
Het bericht ziet er hetzelfde uit als eerder gemeld, maar nu wat opgekuist, zoals de Vlamingen zeggen, en zonder reclame en van een meer 'echt' lijkend adres (winners@dvstate.org).
Het Engels is ook wat beter, maar het blijft wat on-Amerikaans, onder meer: Under no circumstances your visa status won't be affected by the interview.
Extra interessant: mijn telefoonnummer wordt opgegeven met de telefooncode voor Nederland (31) plus een oud telefoonnummer dat ik ooit in Minnesota heb gehad. En ik word aangeschreven met mijn roepnaam en niet mijn officiele naam.
Duidelijkste teken van fraude blijft natuurlijk de eis om $879 over te maken via Western Union naar het adres van de Amerikaanse ambassade in Londen, deze keer naar een zekere David Mayer.
Voor wat het waard is, want je kunt mensen niet vaak genoeg waarschuwen.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 10 okt 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij bent nu vast heel erg gelukkig, Benno, dat je al die dingen krijgt voor niet eens $900! Jouw huidige ziekteverzekering kost je meer. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Benno, kan je je hun vragen of ze regelen dat dit overdraagbaar is? Daar willen mensen vast veel geld voor betalen. 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe zouden ze eigenlijk reageren als je hen terugmailt met meer vragen?
bijvoorbeeld, of je je afspraak voor het interview dat je over 2 weken hebt op het consulaat nu gewoon mag annuleren, en of zij je case number moeten hebben aangezien ze dat niet vermeld hebben in hun e-mail?
Of over wat je gaat verdienen met de job die zij je garanderen, en of het makkelijk is om een job te vinden als [vul iets onnozels in, zoals leeuwentemmer of zo].
bijvoorbeeld, of je je afspraak voor het interview dat je over 2 weken hebt op het consulaat nu gewoon mag annuleren, en of zij je case number moeten hebben aangezien ze dat niet vermeld hebben in hun e-mail?
Of over wat je gaat verdienen met de job die zij je garanderen, en of het makkelijk is om een job te vinden als [vul iets onnozels in, zoals leeuwentemmer of zo].
Elke
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Dan weten ze dat je emailadres actief is en word je nóg meer bedolven onder de spam
Never nooit reageren op dit soort onzin
Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen in dit soort mailtjes kunnen trappen! Laatst ook een collega: die kreeg mail van de bank dat ze haar pincodes opnieuw moest invoeren via een link in die mail. Dat heeft ze dus nog gedaan ook....Ja sorry, maar hoe vaak is daar nou al niet voor gewaarschuwd?
En ook al die mailtjes van mensen uit Nigeria die jou 50.000 euro beloven e.d...........
Maar ja, blijkbaar vangen ze toch nog genoeg naieve mensen anders zouden ze er ook wel mee ophouden.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen in dit soort mailtjes kunnen trappen! Laatst ook een collega: die kreeg mail van de bank dat ze haar pincodes opnieuw moest invoeren via een link in die mail. Dat heeft ze dus nog gedaan ook....Ja sorry, maar hoe vaak is daar nou al niet voor gewaarschuwd?
En ook al die mailtjes van mensen uit Nigeria die jou 50.000 euro beloven e.d...........
Maar ja, blijkbaar vangen ze toch nog genoeg naieve mensen anders zouden ze er ook wel mee ophouden.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 22492 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties