Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Bericht door hekkie »

Nog twee volle dagen en dan is het zover.....

Zoals een aantal van jullie al wel weten vertrekken we donderdag a.s. voor onze 13e trip naar Amerika. Deze keer wil ik proberen om een liveverslag bij te houden en daarom gaat de laptop ook mee.

Het wordt onze eerste reis met een camper en ik moet tot mijn "schande" bekennen, dat ik daarom bloedje nerveus ben. Allereerst hebben we een nogal "vreemde" constructie. We komen aan in Phoenix, huren daar een auto waarmee we naar Las Vegas rijden. Daar halen we zaterdag de camper op en dus zitten we met zowel een camper als met een auto, hetgeen betekent dat IK moet rijden om die auto in te leveren op de luchthaven van Vegas. Aangezien ik nog nooit gereden heb in Amerika, zie ik daar ook als een berg tegenop. M.a.w. ik ben een "schijtlijster"...

De afgelopen weken heb ik twee maal gemaild hebben met El Monte in Las Vegas over het tijdstip waarop we de camper kunnen halen. We hebben nl betaald voor PAD-service (vroege pick-up time), maar hebben geen transfer nodig, omdat we zelf met de auto komen. Ik kreeg steeds geen antwoord terug.

Zo juist heb ik dan maar gebeld naar Las Vegas voor uitsluitsel hierover. Daar bleek ook al dat ik toch wel een "uitzonderlijk geval" was. Komt waarschijnlijk nooit voor dat iemand PAD heeft betaald en niet hoeft te worden opgehaald van een hotel. Na wat misverstanden en heen en weer gepraat, heb ik dan toch de afspraak kunnen maken dat we zaterdagmorgen om 8:00 uur de camper op kunnen halen. We gaan er maar vanuit dat dat goed komt, want zwart op wit heb ik dat niet.

We hebben het instructiefilmpje van El Monte ook net even bekeken, zodat we dat ter plekke niet meer hoeven te doen. Ik ben ook al aan het inpakken geslagen, dus eigenlijk kunnen we wel weg nu..... :wink:

Maar ja, het duurt nog twee volle dagen....
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hoi Marjan,

Ik wens je een hele goede reis en natuurlijk een geweldige vakantie.
Kom maar op met die verhalen.

Groetjes, Jolanda
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Spannend allemaal! Alvast een hele goede reis en ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

O Marjan. wat spannend! Maak je niet druk om het autorijden want het stelt echt niets voor. Wat je steeds in je achterhoofd moet houden is dat je je linkervoet niet moet gebruiken, dan komt alles goed!
Carola
PS. Ik ga jullie verslag zeker lezen en ik vind het jammer dat we 4 juli niet in Las Vegas zijn voor jullie mini AA meeting.
Maar daarvoor hebben wij in Seattle op 29 juni een mini AA meeting!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Heel fijne vakantie gewenst, Marjan! Het gaat vast allemaal goedkomen, jullie zullen een heel leuke vakantie hebben. Je website staat bij mijn favorieten, dus ik ga je zeker volgen tijdens de reis!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Prettige vakantie, we kijken al uit naar jullie dagverslag, lekkere lektuur net voor ons vertrek, altijd leuk.

Enjoy your trip folks!

Erik
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Bericht door Rob »

hekkie schreef: Zo juist heb ik dan maar gebeld naar Las Vegas voor uitsluitsel hierover. Daar bleek ook al dat ik toch wel een "uitzonderlijk geval" was. Komt waarschijnlijk nooit voor dat iemand PAD heeft betaald en niet hoeft te worden opgehaald van een hotel. Na wat misverstanden en heen en weer gepraat, heb ik dan toch de afspraak kunnen maken dat we zaterdagmorgen om 8:00 uur de camper op kunnen halen. We gaan er maar vanuit dat dat goed komt, want zwart op wit heb ik dat niet.

Wordt dat nu zelfs in Amerika bevestigd :?: :whistling:
We leven met je mee hoor en als je er niet uit komt bel of skype je maar we zitten in de buurt :wink:
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marjan en Jan.

Een heeeeele fijne vakantie gewenst.
En maak je maar niet zo druk, het zal allemaal wel goedkomen, jullie krijgen vast een fantastische vakantie.
Voor het autorijden hoef je niet bang te zijn hoor, ik ben ook zo'n "schijterd" maar ik vond het in Amerika heel relaxed rijden (behalve toen we in een enorme regenbui terechtkwamen)

Marjon
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En ook wij wensen jou en Jan natuurlijk een hele fijne vakantie toe....
We kijken al uit naar jullie live verslag!

Henriëtte en Hanz
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ook wij wensen jullie een geweldige vakantie toe. We zullen het nog druk krijgen om al jullie liveverslagen te volgen! Ik ben benieuwd hoe jullie het camperleven bevalt.

Groetjes Elly
Sliek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sliek »

He marjan, ik ben een mogelijk nog grotere schijtlijster in autorijden en ik rij dus bijna ook nooit. Maar naar de autoverhuurbedrijven rijden in Las Vegas is echt heel simpel. Ze liggen nl een eindje van het vlliegveld zelf af. Je moet de borden terminal 2 volgen en dan ga je een soort industrieterrein op, daar rijdt geen kip ! En ook weinig auto's. :wink: Dus je hoeft niet de drukte van het vliegveld in en je kan gewoon heel rustig rijden.
Gerustgesteld ?

Gaat je lukken !!

Sliek
In okt 02 zijn we naar New York geweest
We zijn in mei 06 getrouwd in Las Vegas met een huwelijksreis oost USA
Florida hebben we in 13 doorkruist met 5 jarige dochter
In 22 LA-SF
mei 26 New York
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Hallo Marjan,

Ook van mij een fijne vakantie toegewenst! Ik ga je verslag zeker volgen als voorbeeld want zelf ben ik ook van plan om het dit jaar te gaan doen. En als tegenhanger van jouw verhalen over beren: sterkte met het autorijden (komt wel goed)! :P

Ingrid (terug van weggeweest na een hele drukke periode)
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

En van ons ook uiteraard, doe de groeten aan Rosie mocht je haar zien.
Ze zit vlakbij de campground maar ze kan vanwege die ukkies het beekje niet over.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart40 schreef:En van ons ook uiteraard, doe de groeten aan Rosie mocht je haar zien.
Ze zit vlakbij de campground maar ze kan vanwege die ukkies het beekje niet over.
Hoi Bart,

Ik hoop idd dat ik Rosie en haar kleintjes te zien krijg. Dat zou geweldig zijn.

Ik zal haar speciaal de groeten doen van die man die haar 14 dagen lang gestalkt heeft..... :wink: :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Marjan, wij wensen jullie een fantasische reis en ik ga jouw live verslag zeker lezen, zoals ik dat ook ga doen met de live verslagen van de anderen die het gaan bijhouden.
Ik verheug me er nu al op.

En dat autorijden stelt echt niks voor, neem je tijd en laat je vooral door niemand opjutten dan komt het allemaal goed.

Heel veel succes en nogmaals een goede en veilige reis voor jullie allemaal.
16x USA / 30 staten
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Bericht door Rob »

hekkie schreef: Daar halen we zaterdag de camper op en dus zitten we met zowel een camper als met een auto, hetgeen betekent dat IK moet rijden om die auto in te leveren op de luchthaven van Vegas. Aangezien ik nog nooit gereden heb in Amerika, zie ik daar ook als een berg tegenop. M.a.w. ik ben een "schijtlijster"...
Van El-Monte naar het vliegveld is 2 bochten naar links 1 lange rechte weg en 1 of 2 bochten naar rechts moet toch wel lukken :lol:
nog 18 uur voor ons :nana:
Rob
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Goeie reis gewenst, Rob....we wensen ook jullie een prachtige vakantie !!
16x USA / 30 staten
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Alvast heel veel plezier!

Als jullie terugkomen, ben ik net weg :) Ik ga 7 juli :)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marjol schreef:Alvast heel veel plezier!

Als jullie terugkomen, ben ik net weg :) Ik ga 7 juli :)
Komen we elkaar misschien op schiphol tegen wij landen om 6:55 weer op Schiphol :cry:
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties. Ik hoop het waar te kunnen maken om frequent een update te plaatsen.

Vandaag kreeg ik dan eindelijk de langverwachte mail van El Monte uit Las Vegas. Nu kunnen we tenminste "legaal" de camper om 8:00 AM ophalen.... :lol:

Inmiddels hebben familie, vrienden en bekenden en ikzelf allemaal Skype geínstalleerd op de pc zodat we gratis en voor niets met elkaar kunnen bellen. Ook met onze vrienden die volgende week naar de Oostkust vertrekken, kunnen we communiceren op deze manier. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk allemaal werkt en hoe het bevalt.

Roland en Rob hebben ook Skype, dus de moderators houden ook contact onderweg.....:wink:

Nu nog een paar uurtjes slapen en dan is het zover. Tot ziens in Amerika!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer