Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis zon25: route Canada
Reis zon25: route Canada
Goede middag,
Na vele uren rond dobberen hier op het fora en na het lezen van tig tallen berichten hebben we besloten in zomer 2012 naar canada te gaan.
Met al een aantal amerika rondreizen achter de rug hebben we in 2010 al een stukje (Vancouver en Vancouver island) canada kunnen opsnuiven en dat is ons erg goed bevallen vandaar........
De enige twijfel zit m nog in de route dus ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen de laatste twijfel weg te nemen.
De twijfel zit m in de volgende 2 routes:
optie 1
- Galgary
- Canmore (banff np)
- Golden ( voor yoho np en Galcier np)
- Jasper
- Clearwater (voor Wells gray)
- Kamloops
- Whistler
- Vancouver
Optie 2
- Vancouver
- Kamloops
- Revelstoke
- Banff
- Jasper
- Clearwater
- Kamloops
- Whistler
- Vancouver
Het betredft wel een globale opzet.
Het enige verschil zit m eigenlijk in revelstoke, dit alles voor revelstoke en glacier np.
In optie 1 ga ik speciaal naar golden voor glacier en rijden we dus een stuk dubbel, met optie 2 heb je daar geen last van maar optie 2 is wel een aanzienlijk aantal kilometers meer.
Wie heeft en ervaring met dit en wie wil / kan ons de twijfel wegnemen.
Alle andere tips zijn uiteraard ook welkom, waar te overnachten, waar wel en waar vooral niet te gaan, misschien nog aanpassing in de route enz.
We zijn geen camping gangers dus het worden motels, b&B en misschien wel leuke bungalows
Oh en we doen de route gewoon met de huurauto
Alvast bedankt
Na vele uren rond dobberen hier op het fora en na het lezen van tig tallen berichten hebben we besloten in zomer 2012 naar canada te gaan.
Met al een aantal amerika rondreizen achter de rug hebben we in 2010 al een stukje (Vancouver en Vancouver island) canada kunnen opsnuiven en dat is ons erg goed bevallen vandaar........
De enige twijfel zit m nog in de route dus ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen de laatste twijfel weg te nemen.
De twijfel zit m in de volgende 2 routes:
optie 1
- Galgary
- Canmore (banff np)
- Golden ( voor yoho np en Galcier np)
- Jasper
- Clearwater (voor Wells gray)
- Kamloops
- Whistler
- Vancouver
Optie 2
- Vancouver
- Kamloops
- Revelstoke
- Banff
- Jasper
- Clearwater
- Kamloops
- Whistler
- Vancouver
Het betredft wel een globale opzet.
Het enige verschil zit m eigenlijk in revelstoke, dit alles voor revelstoke en glacier np.
In optie 1 ga ik speciaal naar golden voor glacier en rijden we dus een stuk dubbel, met optie 2 heb je daar geen last van maar optie 2 is wel een aanzienlijk aantal kilometers meer.
Wie heeft en ervaring met dit en wie wil / kan ons de twijfel wegnemen.
Alle andere tips zijn uiteraard ook welkom, waar te overnachten, waar wel en waar vooral niet te gaan, misschien nog aanpassing in de route enz.
We zijn geen camping gangers dus het worden motels, b&B en misschien wel leuke bungalows
Oh en we doen de route gewoon met de huurauto
Alvast bedankt
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: route canada
Het ligt er helemaal aan hoeveel tijd jullie voor de route hebben.
Ik zou zelf niet dat stuk Kamloops Vancouver dubbel gaan rijden, want het is echt een heel lang stuk rijden (en niet overal even boeiend)
Als je genoeg tijd hebt zou ik heen of terug rijden via de zuidelijke route, dus via Kelowna en Okanagan Lake.
Voor de route zie de site van Ann
Marjon
Ik zou zelf niet dat stuk Kamloops Vancouver dubbel gaan rijden, want het is echt een heel lang stuk rijden (en niet overal even boeiend)
Als je genoeg tijd hebt zou ik heen of terug rijden via de zuidelijke route, dus via Kelowna en Okanagan Lake.
Voor de route zie de site van Ann
Marjon
Het is de bedoeling dat we ongeveer 3 wkn gaan.
Hoi,
Ik zou gaan voir route 1. Je kunt hem eventueel nog nog omdraaien en starten in vancouver. Ik heb vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. Ik zal je mijn reisverslag sturen in een pb, misschien heb je er iets aan.
Groetjes Susanne
Ik zou gaan voir route 1. Je kunt hem eventueel nog nog omdraaien en starten in vancouver. Ik heb vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. Ik zal je mijn reisverslag sturen in een pb, misschien heb je er iets aan.
Groetjes Susanne
Nou dat is aardig Susanne, ik kan niet wachten.
Alle info is welkom op dit moment.
gr Henk
Alle info is welkom op dit moment.
gr Henk
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook een reisverslag gemaakt, alleen zijn er momenteel problemen met weblog. Ik hoop dat het binnenkort weer helemaal goed is. Hier is alvast de link naar het archief zodat je alvast alle berichten kunt lezen. De opmaak is nog een beetje raar en alle foto's staan onder elkaar maar verder kun je het wel lezen denk ik. (de meeste links doen het wel gewoon, ze zijn alleen niet meer onderstreept)
Marjon
Marjon
Dank je wel Marjon.
Als je niets gezegt had was me niks opgevallen aan je weblog {:
Ik heb het net helemaal doorgesnuffeld en het is prachtig, mooie foto's vooral ook.
Het is prettig om te lezen en ik heb er al veel info af / uit gehaald
Het enige wat ik niet zo gauw gezien heb is hoeveel kilometrs jullie in totaal gereden hebben maar dat kan ook aan mij liggen.
Bedankt
Als je niets gezegt had was me niks opgevallen aan je weblog {:
Ik heb het net helemaal doorgesnuffeld en het is prachtig, mooie foto's vooral ook.
Het is prettig om te lezen en ik heb er al veel info af / uit gehaald
Het enige wat ik niet zo gauw gezien heb is hoeveel kilometrs jullie in totaal gereden hebben maar dat kan ook aan mij liggen.
Bedankt
Ik zou ook 'n week reserveren voor Vancouver Island. Absoluut de moeite waard!
Walvissen bij Port McNeill/Telegraph Cove.
Ontzettend mooi regenwoud bij Tofino.
Victoria, gezellig stadje.
Walvissen bij Port McNeill/Telegraph Cove.
Ontzettend mooi regenwoud bij Tofino.
Victoria, gezellig stadje.
Hoteltips:
Light Heart Inn B&B, Vancouver (zeer goede service, gourmet ontbijt)
Hotel Sylvia, Vancouver (perfecte ligging dichtbij Stanley park, mooie kamer)
Nest B&B, Port McNeill (heel appartement voor jezelf, mooi ingericht, voorzien van alle gemakken, uitzicht op water)
Adventure B&B, Tofino (pas gerenoveerd, nette moderne inrichting, vers gemaakt ontbijt)
Albion Manor B&B, Victoria (heel aparte inrichting, sfeervol, op loopafstand van downtown, gourmet ontbijt)
Listel Hotel, Whistler (effectief, goede voorzieningen, midden in centrum, op loopafstand van peak2peak)
Springlake Ranch, 100 Mile House (prachtige log-cabin, gelegen aan meer, goedkoop en leuk paardrijden)
Patricia Lake bungalows, Jasper (nette kamer, rustige ligging, aan meer)
Hidden Ridge resort, Banff (mooie log-cabin, compleet appartement met open haard, 2 tv's, dvd's, keuken)
Allemaal prima kwaliteit, mooi gelegen, goede service. Overal gratis wifi. Alleen Springlake had geen gsm-bereik en internet was zeer zwak.
Ik had trouwens dit stuk Canada gecombineerd met Montana (ranch, rodeo etc.) en Wyoming (Yellowstone, Grand Teton) als je voldoende tijd hebt, een absolute aanrader.
Light Heart Inn B&B, Vancouver (zeer goede service, gourmet ontbijt)
Hotel Sylvia, Vancouver (perfecte ligging dichtbij Stanley park, mooie kamer)
Nest B&B, Port McNeill (heel appartement voor jezelf, mooi ingericht, voorzien van alle gemakken, uitzicht op water)
Adventure B&B, Tofino (pas gerenoveerd, nette moderne inrichting, vers gemaakt ontbijt)
Albion Manor B&B, Victoria (heel aparte inrichting, sfeervol, op loopafstand van downtown, gourmet ontbijt)
Listel Hotel, Whistler (effectief, goede voorzieningen, midden in centrum, op loopafstand van peak2peak)
Springlake Ranch, 100 Mile House (prachtige log-cabin, gelegen aan meer, goedkoop en leuk paardrijden)
Patricia Lake bungalows, Jasper (nette kamer, rustige ligging, aan meer)
Hidden Ridge resort, Banff (mooie log-cabin, compleet appartement met open haard, 2 tv's, dvd's, keuken)
Allemaal prima kwaliteit, mooi gelegen, goede service. Overal gratis wifi. Alleen Springlake had geen gsm-bereik en internet was zeer zwak.
Ik had trouwens dit stuk Canada gecombineerd met Montana (ranch, rodeo etc.) en Wyoming (Yellowstone, Grand Teton) als je voldoende tijd hebt, een absolute aanrader.
Vancouver Island zijn we 2010 al geweest dus dat doen we dit keer maar niet.
Wel errug mooi overigens (:
Wel errug mooi overigens (:
ohh en Yellowstone en grand teton zijn we in 2008 al geweest (:
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo Henk,
Als je 3 weken hebt dan zou ik als ik jou was de eerste optie nemen omdat je dan veel tijd hebt om alles te zien. Je kan die optie inderdaad ook omdraaien, dus van Vancouver naar Calgary...het hangt een beetje af van wat tijd van het jaar je wil reizen.
Met 3 weken tijd heb je ook voldoende tijd om alles te zien voor een rondje Vancouver naar Vancouver (of eventueel Calgary naar Calgary). Het voordeel van dit rondje is dat je meer afwisseling hebt, maar ik zou zoals eerder al aangegeven niet weer via Kamloops gaan op de terug weg. Als je de Vancouver - Vancouver optie neemt dan zou ik vanuit Clearwater via Little For richting 100 Mile House, Lillooet en Pemperton om zo naar Whistler te gaan. Deze route is wat gevarieerder.
Ik zou kiezen tussen ofwel meer tijd om alles te zien (optie 1) ofwel wat meer variatie (optie 2). Probeer alles een beetje op een rijtje te zetten en te zien wat jullie het meeste aanspreekt.
Veel succes ermee,
Groetjes,
Ann
Als je 3 weken hebt dan zou ik als ik jou was de eerste optie nemen omdat je dan veel tijd hebt om alles te zien. Je kan die optie inderdaad ook omdraaien, dus van Vancouver naar Calgary...het hangt een beetje af van wat tijd van het jaar je wil reizen.
Met 3 weken tijd heb je ook voldoende tijd om alles te zien voor een rondje Vancouver naar Vancouver (of eventueel Calgary naar Calgary). Het voordeel van dit rondje is dat je meer afwisseling hebt, maar ik zou zoals eerder al aangegeven niet weer via Kamloops gaan op de terug weg. Als je de Vancouver - Vancouver optie neemt dan zou ik vanuit Clearwater via Little For richting 100 Mile House, Lillooet en Pemperton om zo naar Whistler te gaan. Deze route is wat gevarieerder.
Ik zou kiezen tussen ofwel meer tijd om alles te zien (optie 1) ofwel wat meer variatie (optie 2). Probeer alles een beetje op een rijtje te zetten en te zien wat jullie het meeste aanspreekt.
Veel succes ermee,
Groetjes,
Ann

Oke dank je wel Ann,
Ik had jou / jullie website al helemaal doorgespit en er heel veel zeer nuttige info afgehaald (:
Dank je wel voor je reactie en ik ga er zeker mee aan de slag.
gr. Henk
Ik had jou / jullie website al helemaal doorgespit en er heel veel zeer nuttige info afgehaald (:
Dank je wel voor je reactie en ik ga er zeker mee aan de slag.
gr. Henk
Ann ik heb net optie 2 even gegoogeld maar dat ziet er ook prima haalbaar uit.
Het zijn ietsje meer dan 2000 kilometers (wel zonder evt. uitstapjes en bezichtigingen in de parken)
even grofweg:
- vancouver
- kamloops
- revelstoke
- banff
- jasper
- clearwater
-100 miles house
- lillooet
- pemberton
- whistler
- vancouver
Zo bedoelde je het toch?....
Ik zal me eens verdiepen in de plekken waarvan ik nog niets weet (vancouver tot en met Revelstoke en clearwater via 100 miles house en lillooet)
Maar de optie bevalt tot zo ver erg goed.
Dank je wel.
gr Henk
Het zijn ietsje meer dan 2000 kilometers (wel zonder evt. uitstapjes en bezichtigingen in de parken)
even grofweg:
- vancouver
- kamloops
- revelstoke
- banff
- jasper
- clearwater
-100 miles house
- lillooet
- pemberton
- whistler
- vancouver
Zo bedoelde je het toch?....
Ik zal me eens verdiepen in de plekken waarvan ik nog niets weet (vancouver tot en met Revelstoke en clearwater via 100 miles house en lillooet)
Maar de optie bevalt tot zo ver erg goed.
Dank je wel.
gr Henk
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoi Henk,
Ja dat bedoelde ik en dat is zeker haalbaar in 3 1/2 week. Maar de keuze is aan jullie natuurlijk!
Je kan op mijn route beschrijving wel wat op van de verschillende plekken vinden (behalve niets van 100 mile house). En mijn route gaat de andere richting uit, maar dat maakt allemaal niet uit in welke richting je die doet. Het lijkt me meer logisch om van Vancouver richting Kamloops - Revelstoke en zo naar Banff te gaan en op de terug weg via Jasper - Clearwater naar Vancouver te gaan. Je kan met deze route bijvoorbeeld ook weer terug richting Kamloops en dan van daar uit naar Cache Creek en Lillooet in plaats van naar 100 mile house. Op mijn route staat Vancouver Island er ook nog bij, maar dat moet je maar negeren dan.
Je moet het maar eens bekijken en als er vragen zijn mag je mij altijd contacteren.
Groetjes,
Ann
Ja dat bedoelde ik en dat is zeker haalbaar in 3 1/2 week. Maar de keuze is aan jullie natuurlijk!
Je kan op mijn route beschrijving wel wat op van de verschillende plekken vinden (behalve niets van 100 mile house). En mijn route gaat de andere richting uit, maar dat maakt allemaal niet uit in welke richting je die doet. Het lijkt me meer logisch om van Vancouver richting Kamloops - Revelstoke en zo naar Banff te gaan en op de terug weg via Jasper - Clearwater naar Vancouver te gaan. Je kan met deze route bijvoorbeeld ook weer terug richting Kamloops en dan van daar uit naar Cache Creek en Lillooet in plaats van naar 100 mile house. Op mijn route staat Vancouver Island er ook nog bij, maar dat moet je maar negeren dan.

Groetjes,
Ann
Re: Reis zon25: route Canada
Goede middag,
Nou dankzij een aantal goede tips is de route bekend.
Het wordt als volgt:
- 3 dgn Vancouver (heeft iemand ervaring met de oversteek van waterfront naar lonsdale QuaY (markt) dan door naar Grouse mountain en capilanopark? is dit te doen zonder auto op 1 dag of lekker alles makkelijk met de auto?)
- 1 dag Hope of omgeving voor Hell's Gate en Fraser Canyon
- 1 dag Kelowna of omgeving
- 1 dag Revelstoke of omgeving voor revelstoke np
- 1 dag Golden voor Glacier np
- 4 dgn Banff en lake louise of omgeving voor yoho np, Kootenay np en Banff np
- 3 dgn jasper of omgeving Jasper np en mount Robson
- 1 dag Clearwater voor Grey's wells
- 1 dag Kamloops of cache creek of omgeving
- 2 dgn Whistler
En dan hebben we nog 1 dag over en ik weet nog niet zo goed waar ik die tussen plak.
Ik zou graag willen horen wat we absoluut niet mogen missen op deze rondreis (buiten de standaard alom bekende parken om) en ook vooral waar we leuk kunnen overnachten in of rond om deze route.
We doen dit trouwens met een auto en we willen niet camperen dus alles hotel, motel bed & Breakfast enz
Al vast bedankt voor jullie reacties
Henk en Martine
Nou dankzij een aantal goede tips is de route bekend.
Het wordt als volgt:
- 3 dgn Vancouver (heeft iemand ervaring met de oversteek van waterfront naar lonsdale QuaY (markt) dan door naar Grouse mountain en capilanopark? is dit te doen zonder auto op 1 dag of lekker alles makkelijk met de auto?)
- 1 dag Hope of omgeving voor Hell's Gate en Fraser Canyon
- 1 dag Kelowna of omgeving
- 1 dag Revelstoke of omgeving voor revelstoke np
- 1 dag Golden voor Glacier np
- 4 dgn Banff en lake louise of omgeving voor yoho np, Kootenay np en Banff np
- 3 dgn jasper of omgeving Jasper np en mount Robson
- 1 dag Clearwater voor Grey's wells
- 1 dag Kamloops of cache creek of omgeving
- 2 dgn Whistler
En dan hebben we nog 1 dag over en ik weet nog niet zo goed waar ik die tussen plak.
Ik zou graag willen horen wat we absoluut niet mogen missen op deze rondreis (buiten de standaard alom bekende parken om) en ook vooral waar we leuk kunnen overnachten in of rond om deze route.
We doen dit trouwens met een auto en we willen niet camperen dus alles hotel, motel bed & Breakfast enz
Al vast bedankt voor jullie reacties
Henk en Martine
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
IHet is handiger als je de route even uitschrijft als
Dag 1 Amsterdam- Vancouver
Dag 2 ... enz.
Want heb je nu 3 hele dagen in Jasper (dus 4 nachten) of heb je 3 nachten? Dat scheelt natuurlijk een hele dag.
Voor hotelntips kun je op mijn nieuwe website kijken (USA 2008) Daar staan alle links van de hotels en cabins waar wij overnacht heben.
Banff is erg duur om te overnachten, wij hebben geslapen in Canmore, dat vlakbij Banff ligt.
Als je in Jasper wilt overnachten zou ik niet te lang wachten met boeken, want alles zit vrij snel vol hebben wij gemerkt.
Naar Capilano Bridge en Grouse Mountain zou ik persoonlijk lekker de auto nemen.
Dag 1 Amsterdam- Vancouver
Dag 2 ... enz.
Want heb je nu 3 hele dagen in Jasper (dus 4 nachten) of heb je 3 nachten? Dat scheelt natuurlijk een hele dag.
Voor hotelntips kun je op mijn nieuwe website kijken (USA 2008) Daar staan alle links van de hotels en cabins waar wij overnacht heben.
Banff is erg duur om te overnachten, wij hebben geslapen in Canmore, dat vlakbij Banff ligt.
Als je in Jasper wilt overnachten zou ik niet te lang wachten met boeken, want alles zit vrij snel vol hebben wij gemerkt.
Naar Capilano Bridge en Grouse Mountain zou ik persoonlijk lekker de auto nemen.
- dag 1 Amsterdam - Vancouver
- dag 2 Vancouver
- dag 3 Vancouver
- dag 4 door naar Hope of omgeving
- dag 5 door naar Kelowna
- dag 6 door naar Revelstoke
- dag 7 door naar Golden
- dag 8 door naar Banff of omgeving
- dag 9 Banff of omgeving
- dag 10 Banff of omgeving
- dag 11 Banff of omgeving
- dag 12 door naar Jasper of omgeving
- dag 13 Jasper of omgeving
- dag 14 Jasper of omgeving
- dag 15 door naar Clearwater of omgeving
- dag 16 door naar Kamloops og Cache Creek of omgeving
- dag 17 door naar Whistler
- dag 18 Whistler
- dag 19 Whistler - Amsterdam
- dag 2 Vancouver
- dag 3 Vancouver
- dag 4 door naar Hope of omgeving
- dag 5 door naar Kelowna
- dag 6 door naar Revelstoke
- dag 7 door naar Golden
- dag 8 door naar Banff of omgeving
- dag 9 Banff of omgeving
- dag 10 Banff of omgeving
- dag 11 Banff of omgeving
- dag 12 door naar Jasper of omgeving
- dag 13 Jasper of omgeving
- dag 14 Jasper of omgeving
- dag 15 door naar Clearwater of omgeving
- dag 16 door naar Kamloops og Cache Creek of omgeving
- dag 17 door naar Whistler
- dag 18 Whistler
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo is het nog iets overzichtelijker:
- dag 2 Vancouver
- dag 3 Vancouver
- dag 4 Vancouver- Hope
- dag 5 Hope- Kelowna
- dag 6 Kelowna - Revelstoke
- dag 7 Revelstoke- Golden
- dag 8 Golden - Banff
- dag 9 Banff
- dag 10 Banff
- dag 11 Banff
- dag 12 Banff- Jasper
- dag 13 Jasper
- dag 14 Jasper
- dag 15 Jasper - Clearwater
- dag 16 Clearwater- Kamloops/Cache Creek
- dag 17 Kamloop/Cache Creek - Whistler
- dag 18 Whistler
Dag 19 zou ik zo niet doen. Ik zou zorgen dat je op de dag dat je naar huis teruggaat al in Vancouver bent., dus dag 18 in de middag al naar Vancouver rijden.
Whistler - Vancouver is een prachtige rit maar gaat niet erg snel.
Je moet je auto ook nog inleveren en 3 uur voor vertrek op het vliegveld zijn. Ik weet niet hoe laat je vertrekt?
Verder een prachtige route
- dag 2 Vancouver
- dag 3 Vancouver
- dag 4 Vancouver- Hope
- dag 5 Hope- Kelowna
- dag 6 Kelowna - Revelstoke
- dag 7 Revelstoke- Golden
- dag 8 Golden - Banff
- dag 9 Banff
- dag 10 Banff
- dag 11 Banff
- dag 12 Banff- Jasper
- dag 13 Jasper
- dag 14 Jasper
- dag 15 Jasper - Clearwater
- dag 16 Clearwater- Kamloops/Cache Creek
- dag 17 Kamloop/Cache Creek - Whistler
- dag 18 Whistler
Dag 19 zou ik zo niet doen. Ik zou zorgen dat je op de dag dat je naar huis teruggaat al in Vancouver bent., dus dag 18 in de middag al naar Vancouver rijden.
Whistler - Vancouver is een prachtige rit maar gaat niet erg snel.
Je moet je auto ook nog inleveren en 3 uur voor vertrek op het vliegveld zijn. Ik weet niet hoe laat je vertrekt?
Verder een prachtige route

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
mooie en rustige route!
misschien een ideetje om de dagen "stad" (vancouver dus - echt een heerlijke plaats!) op het einde van de reis te doen?
In het begin van de reis ben je door jetlag vroeg wakker, en ik vind dat altijd "nuttig" om de rijdagen te doen.
En op het einde van een reis vind ik het net lekker shoppen, uit eten gaan, enz in de stad.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk
(wij gaan trouwens volgende zomer ook beginnen met enkele dagen vancouver hoor
maar wij doen dan ook geen rondje en eindigen in calgary)
misschien een ideetje om de dagen "stad" (vancouver dus - echt een heerlijke plaats!) op het einde van de reis te doen?
In het begin van de reis ben je door jetlag vroeg wakker, en ik vind dat altijd "nuttig" om de rijdagen te doen.
En op het einde van een reis vind ik het net lekker shoppen, uit eten gaan, enz in de stad.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk
(wij gaan trouwens volgende zomer ook beginnen met enkele dagen vancouver hoor

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1662 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders