Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Chantall: rondreis New-york - Zuidwest USA 2012
Reis Chantall: rondreis New-york - Zuidwest USA 2012
Ik wil graag met mijn vriend rond eind augustus/september een rondreis maken.
Ik heb me er al wel wat in verdiept waar we graag allemaal heen willen. We vinden het leuk om steden te bezoeken, maar willen graag ook wel de mooiste natuurparken zien.
Ik heb al een schema gemaakt, ik weet alleen niet of dat het allemaal haalbaar is kwa reistijd etc.
Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan veranderen?
Dit is ons schema:
Dag 1: Amsterdam - New York
Dag 2,3 en 4: New york
Dag 5: New york - Los Angeles
Dag 6: LA - Santa Barbara - omgeving San Simeon
Dag 7: San Simeon - Monterey
Dag 8: Monterey - San Francisco
Dag 9 & 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 12: Yosemite National Park - Bakersfield
Dag 13: Bakersfield - Las vegas
Dag 14 & 15: Las vegas
Dag 16: Las vegas - Zion National Park
Dag 17 Zion - Bryce Canyon NP
Dag 18: Bryce Canyon NP - Lake Powell
Dag 19: Lake Powell - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Palm Springs
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22 & 23: Los Angeles/ Huntington Beach
Dag 24: Los Angeles - Amsterdam
Dag 25: Aankomst Amsterdam
We willen ong. 4 weken rond gaan reizen dus er zijn nog 2/3 dagen die we nog in kunnen vullen.
Ik hoop dat jullie nog goede tips voor ons hebben!
Groetjes Chantal
Ik heb me er al wel wat in verdiept waar we graag allemaal heen willen. We vinden het leuk om steden te bezoeken, maar willen graag ook wel de mooiste natuurparken zien.
Ik heb al een schema gemaakt, ik weet alleen niet of dat het allemaal haalbaar is kwa reistijd etc.
Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan veranderen?
Dit is ons schema:
Dag 12: Yosemite National Park - Bakersfield
Dag 13: Bakersfield - Las vegas
Dag 14 & 15: Las vegas
Dag 16: Las vegas - Zion National Park
Dag 17 Zion - Bryce Canyon NP
Dag 18: Bryce Canyon NP - Lake Powell
Dag 19: Lake Powell - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Palm Springs
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22 & 23: Los Angeles/ Huntington Beach
Dag 24: Los Angeles - Amsterdam
Dag 25: Aankomst Amsterdam
We willen ong. 4 weken rond gaan reizen dus er zijn nog 2/3 dagen die we nog in kunnen vullen.
Ik hoop dat jullie nog goede tips voor ons hebben!
Groetjes Chantal
Re: Hulp rondreis New-york - Zuidwest USA 2012
Afhankelijk van hoe laat je vlucht uit NY vertrekt en hoe laat je aankomt in LA kan je of alvast richting heet noorden rijden of een stuk LA verkennen.
- Snoopy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je hebt veel te weinig tijd ingepland voor Yosemite. Het kost al wat tijd om van San Francisco naar Yosemite te rijden. Als je dan eenmaal daar bent heb je nauwelijks tijd om het park te bezichtigen. Het is zo'n schitterend park, zeker een paar extra dagen de moeite waard. Daar zou ik echt die 2/3 dagen die je over hebt voor gebruiken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad veel te weinig tijd voor Yosemite, en waarom via Bakersfield rijden? Het is veel mooier om via de tioga Pass te rijden, en via Death Valley.
Voor de andere parken heb je ook te weinig tijd zo. Als je 3 extra dagen hebt zou ik er 2 in en na Yosemite zetten en 1 bij Zion.
Marianne
Voor de andere parken heb je ook te weinig tijd zo. Als je 3 extra dagen hebt zou ik er 2 in en na Yosemite zetten en 1 bij Zion.
Marianne
Oke bedankt voor de tips:
Ik heb het nu iets aangepast:
Dag 12&13: Yosemite
Dag 14: Yosemite National Park - Tioga Pass - Death Valley
Dag 15: Death Valley - Las vegas
Dag 16 & 17: Las vegas
Dag 18: Las vegas - Zion National Park
Dag 19: Zion
Dag 20 Zion - Bryce Canyon NP
Dag 21: Bryce Canyon NP - Lake Powell
Dag 22: Lake Powell - Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon - Palm Springs
Dag 24: Palm Springs - Los Angeles
Dag 25 & 26: Los Angeles/ Huntington Beach
Dag 27: Los Angeles - Amsterdam
Dag 28: Aankomst Amsterdam
Zijn er verder nog leuke parken of steden die we missen in ons schema, maar waar we eigenlijk toch echt wel heen moeten?!
En is 2 volle dagen in Las vegas niet teveel? Las op sommige forums dat je het daar in 1 dag wel gezien heb.
Misschien dat we die dag beter bij San Fransisco kunnen aanplakken, omdat daar wel aardig veel te zien is?
Ik heb het nu iets aangepast:
Zijn er verder nog leuke parken of steden die we missen in ons schema, maar waar we eigenlijk toch echt wel heen moeten?!
En is 2 volle dagen in Las vegas niet teveel? Las op sommige forums dat je het daar in 1 dag wel gezien heb.
Misschien dat we die dag beter bij San Fransisco kunnen aanplakken, omdat daar wel aardig veel te zien is?
Re: Reis Chantall: rondreis New-york - Zuidwest USA 2012
Hi Chantall, leuk trip! Yosemite kan ik bevestigen, 2 overnachtingen is echt minimaal voor dit fantastische park. Ik zou ook zeker Valley of Fire State Park bezoeken onderweg. Verder blijft het vooral keuzes maken in de route en hoe lang je ergens verblijft...
Grtz Ingrid
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Sept 2011: NY-SF-YO-DV-LV-ZI-BR-PA-GC-NE-SLO-MO-SF pauleningrid.reismee.nl
Op Lake Powell zeker een speedboot huren!!Geen vaarbewijs of zoiets nodig. Reken voor een dag wel op 230 dollar huur en 150 dollar benzine! Maar het is het meer dan waard: even varen, dan even zwemmen (ale ravotten), beetje picknikken op de boot, pintje drinken, leuk muziekje op de achtergrond,... Een dagje niet in de auto zitten, maar gewoon relaxen en toch iets van het prachtige land zien!ZAAALIG!!
Dat klinkt wel superleuk! Alleen nog wel aardig prijzig zeg! Maar ik denk dat als we er geld voor over hebben het zeker gaan doen, lijkt me wel heel gaaf! Meer van zulke ideeen zijn welkom hoor! 
Ik lees overal dat de afstand vanaf de grand canyon naar palm springs aardig lang is. Iemand enig idee hoe lang je hier ongeveer over rij?
Of weet iemand nog een betere/leukere route om vanaf de grand canyon naar los angeles te gaan, met misschien een overnachting in een leuk stadje. En is Palm springs de moeite waard om heen te gaan?
Of weet iemand nog een betere/leukere route om vanaf de grand canyon naar los angeles te gaan, met misschien een overnachting in een leuk stadje. En is Palm springs de moeite waard om heen te gaan?
Volgens Google maps moet je op zeker 7 uur rijden rekenen. Let wel, dit is gerekend zonder te stoppen onderweg.
Reis Chantall: Tips hotels SF, LV, LA en New york?!
Hallo Allemaal!
Ik ga samen met mijn vriend een rondreis door amerika maken van 31 augustus tot 27 september.
Nu was ik al een beetje aan het kijken naar hotels, maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Er zijn er zoveel!
Hebben jullie nog tips voor hotels in de steden: New-york, Los angeles, San fransisco en Las Vegas?
Hieronder is ons reisschema te zien, dus als je er nog plaatsen tussen ziet staan waar je een goed hotel weet, dan zijn alle tips welkom!
Ons budget voor het hotel is ongeveer 100 euro per nacht, goedkoper mag ook altijd natuurlijk!
En voor new-york mag het wel iets meer zijn, want zag al dat de hotels daar aardig duur zijn!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dag 6: LA -Santa Barbara - omgeving San Simeon
Dag 11: San Francisco:- Yosemite National Park
(andere tips over onze reis zijn natuurlijk ook welkom!)
Ik ga samen met mijn vriend een rondreis door amerika maken van 31 augustus tot 27 september.
Nu was ik al een beetje aan het kijken naar hotels, maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Er zijn er zoveel!
Hebben jullie nog tips voor hotels in de steden: New-york, Los angeles, San fransisco en Las Vegas?
Hieronder is ons reisschema te zien, dus als je er nog plaatsen tussen ziet staan waar je een goed hotel weet, dan zijn alle tips welkom!
Ons budget voor het hotel is ongeveer 100 euro per nacht, goedkoper mag ook altijd natuurlijk!
En voor new-york mag het wel iets meer zijn, want zag al dat de hotels daar aardig duur zijn!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dag 6: LA -Santa Barbara - omgeving San Simeon
Dag 11: San Francisco:- Yosemite National Park
(andere tips over onze reis zijn natuurlijk ook welkom!)
Re: Tips hotels SF, LV, LA en New york?!
je kan de blog van mijn vriend en mij even lezen voor die steden.
Ons hotel in NY was echt geweldig!!! Super dichtbij alles en heel netjes. Ook het Vdara in Las vegas was geweldig. Alleen het hotel in SF vond ik iets minder.
http://www.arjanenliannesroadtrip.blogspot.com/
tot aan de kust hebben we het bijgehouden. In Los angeles hebben we op het laatste moment een hotel via hotwire geboekt. achteraf niet de beste plek maar wel een mooi hotel, het westin bonaventure. (je ziet hem ook heel vaak als ze beelden van la laten zien, wel leuk) Wij vonden huntington beach geweldig!!!! Hebben daar leuke mensen ontmoet waar we nu nog contact mee hebben.
Ons hotel in NY was echt geweldig!!! Super dichtbij alles en heel netjes. Ook het Vdara in Las vegas was geweldig. Alleen het hotel in SF vond ik iets minder.
http://www.arjanenliannesroadtrip.blogspot.com/
tot aan de kust hebben we het bijgehouden. In Los angeles hebben we op het laatste moment een hotel via hotwire geboekt. achteraf niet de beste plek maar wel een mooi hotel, het westin bonaventure. (je ziet hem ook heel vaak als ze beelden van la laten zien, wel leuk) Wij vonden huntington beach geweldig!!!! Hebben daar leuke mensen ontmoet waar we nu nog contact mee hebben.
zie dat we niet alle hotel namen er bij hebben gezet:
NY : Cassa hotel and residences
Las vegas: The Vdara
SF: Hotel Whitcomb
we hebben maar heel weinig hotels vast gelegd. Zelfs op het laatste moment nog een kamer kunnen krijgen in grand canyon village!
Oja, tip, de hop on hop of bus in NY.. ontzettend toeristisch maar zo onwijs handig!! Je komt overal en bij de echt leuke dingen stap je uit. Ondertussen vertellen echte NYers vanalles over de stad. Ook de avond toer door Brooklyn was heel gaaf.
Geniet gewoon met volle teugen want als je weer terug bent mis je het gelijk enorm. Ik heb echt heimwee....
NY : Cassa hotel and residences
Las vegas: The Vdara
SF: Hotel Whitcomb
we hebben maar heel weinig hotels vast gelegd. Zelfs op het laatste moment nog een kamer kunnen krijgen in grand canyon village!
Oja, tip, de hop on hop of bus in NY.. ontzettend toeristisch maar zo onwijs handig!! Je komt overal en bij de echt leuke dingen stap je uit. Ondertussen vertellen echte NYers vanalles over de stad. Ook de avond toer door Brooklyn was heel gaaf.
Geniet gewoon met volle teugen want als je weer terug bent mis je het gelijk enorm. Ik heb echt heimwee....
Bedankt voor de tips!
Ik heb even snel een beetje door je blog gelezen, maar ziet er allemaal echt super uit!
Krijg er helemaal zin in!
Ging even google op jullie hotel in New-york, maar geloof dat die nog aardig duur is, iets van 235 euro per nacht?! En bij veel sites is de datum dat wij gaan ook niet meer beschikbaar. Dus het zal wel een goed hotel geweest zijn!
Ik denk dat wij alleen wel de hotels van tevoren boeken, want lijkt me niet zo fijn om aan het eind van de dag nog op zoek te gaan naar een hotel. Of valt dat mee?
Ik heb even snel een beetje door je blog gelezen, maar ziet er allemaal echt super uit!
Krijg er helemaal zin in!
Ging even google op jullie hotel in New-york, maar geloof dat die nog aardig duur is, iets van 235 euro per nacht?! En bij veel sites is de datum dat wij gaan ook niet meer beschikbaar. Dus het zal wel een goed hotel geweest zijn!
Ik denk dat wij alleen wel de hotels van tevoren boeken, want lijkt me niet zo fijn om aan het eind van de dag nog op zoek te gaan naar een hotel. Of valt dat mee?
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hallo Chantall,
Afgelopen april zijn we in Californie en NYC geweest.
In San Francisco hebben wij het Grant Hotel San Francisco geboekt, wij hadden een goeie kamer en de locatie van het hotel is perfect. Op loopafstand een hoop bezienswaardigheden.
In New York hebben we in het Edison hotel gelogeerd om de hoek van Times Square!
In Las Vegas heb je zoveel keus, wij hebben tweemaal het Circus Circus geboekt
groetjes
Anjes
Afgelopen april zijn we in Californie en NYC geweest.
In San Francisco hebben wij het Grant Hotel San Francisco geboekt, wij hadden een goeie kamer en de locatie van het hotel is perfect. Op loopafstand een hoop bezienswaardigheden.
In New York hebben we in het Edison hotel gelogeerd om de hoek van Times Square!
In Las Vegas heb je zoveel keus, wij hebben tweemaal het Circus Circus geboekt
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zie net ook je laatste berichtje.
Wij boeken ook altijd de hotels van te voren. We hebben het nog nooit aangedurfd om op de bonnefooi te gaan.
Ons hotel in New York hebben we trouwens door het reisbureau laten boeken (net zoals de vluchten)
Misschien dat dat toch wat goedkoper is dan zelf in deze stad een hotel zoeken. Zeker op een gewilde locatie zoals Times Square. Ik zou op z'n minst eens informeren als ik jou was
groetjes
Anjes
Wij boeken ook altijd de hotels van te voren. We hebben het nog nooit aangedurfd om op de bonnefooi te gaan.
Ons hotel in New York hebben we trouwens door het reisbureau laten boeken (net zoals de vluchten)
Misschien dat dat toch wat goedkoper is dan zelf in deze stad een hotel zoeken. Zeker op een gewilde locatie zoals Times Square. Ik zou op z'n minst eens informeren als ik jou was
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2013 Route 66
2016 CA-NE
2017-2018 LA-FL
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je kan foto's van de hotels xvinden waar wij gelogeerd hebben 2 jaar geleden, op onze blog (zie onderschrift)
Wij hadden wel altijd een kamer nodig waar we met 5 konden overnachten, maar je kan dan op de website zelf wel een goedkopere kamer vinden.
Hou er ook rekening mee of er een ontbijt bijzit, en wat dit inhoudt.
Scheelt direct in prijs en tijd als je eerst nog moet gaan ontbijten in de stad.
Wij vonden het gemakklijk als dit inbegrepen was.
katrien
Wij hadden wel altijd een kamer nodig waar we met 5 konden overnachten, maar je kan dan op de website zelf wel een goedkopere kamer vinden.
Hou er ook rekening mee of er een ontbijt bijzit, en wat dit inhoudt.
Scheelt direct in prijs en tijd als je eerst nog moet gaan ontbijten in de stad.
Wij vonden het gemakklijk als dit inbegrepen was.
katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Ja misschien is het ook wel een goed idee om even te informeren bij een reisbureau.
Leuk om al die blogs met foto's te zien!
Ik denk dat wij bij de meeste hotels niet inclusief ontbijt doen, maar lekker ergens in de stad gaan ontbijten.
Behalve in LV, daar lijkt me zo'n buffet wel wat!
Leuk om al die blogs met foto's te zien!
Ik denk dat wij bij de meeste hotels niet inclusief ontbijt doen, maar lekker ergens in de stad gaan ontbijten.
Behalve in LV, daar lijkt me zo'n buffet wel wat!
In NY hebben we geslalen in een hotek in Queens: best western plaza hotel. Kan er alleen maar positief over zijn. Ligt naast de metro en je bent binnen 10 minuten op times square. Prijs is misschien gunstig, omdat je niet op manhattan verblijft. In las vegas verbleven wij in hotel Flamingo. Onze keuze voor dit hotel had er mee te maken dat er een groot zwembad bij is en dat het hotel midden op de strip ligt en niet aan een van de uiteinden. In La verbleven we in Hollywood, vlakbij de metro. Volgens mij was het ook een best western hotel... Maar weer met zwembad en op loopafstand van de hollywood boulevard.
En in sf hebben we gekozen voor een hotel iets buiten het centrum, maar met een bushalte voor de deur, zodat we in 10 min. In het centrum waren. Dit had te maken met de prijs. En er was een gratis beveiligde parkeerplaats.
Wat ik vooral geleerd heb tijdens mijn reizen, dat het hotel en de ligging aan bepaalde eisen moesten voldoen en dat we hier steeds naar gekeken hebben. Alle hotels hebben we geboekt via sites zoals bookings.com. Ik heb het idee dat een reisbureau vaak maar een beperkt aanbod hotels heeft en ook de prijzen zijn dan vaak hoger. Dat is op zich logisch, want je betaalt voor de service.
Succes! Hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes Susanne
En in sf hebben we gekozen voor een hotel iets buiten het centrum, maar met een bushalte voor de deur, zodat we in 10 min. In het centrum waren. Dit had te maken met de prijs. En er was een gratis beveiligde parkeerplaats.
Wat ik vooral geleerd heb tijdens mijn reizen, dat het hotel en de ligging aan bepaalde eisen moesten voldoen en dat we hier steeds naar gekeken hebben. Alle hotels hebben we geboekt via sites zoals bookings.com. Ik heb het idee dat een reisbureau vaak maar een beperkt aanbod hotels heeft en ook de prijzen zijn dan vaak hoger. Dat is op zich logisch, want je betaalt voor de service.
Succes! Hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes Susanne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Chantall: Tips hotels SF, LV, LA en New york?!
Bovenaan het forum vind jij een link naar de AllesAmerika-hotelbeoordelingen, die gegeven zijn door de forumleden.Chantall schreef:Nu was ik al een beetje aan het kijken naar hotels, maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Er zijn er zoveel!
Voor het gemak hierbij ook de link: http://beoordelingen.allesamerika.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 3146 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-