Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen en tips gevraagd voor rijden Route 66.
Re: Ervaringen en tips gevraagd voor rijden Route 66.
Rover,
Bedankt voor je post. Heb inmiddels aardig wat blogs en forums gelezen
en ik denk dat ik er niet aan ontkom om af en toe (heel af en toe) een stuk Interstate
te pakken.
Op een aantal plaatsen na zat ik op ongeveer dezelfde planning.
Je site is trouwens super! zeer overzichtelijk en makkelijk leesbaar. En wat een mooie
foto's zeg. Ga desite helemaal lezen, bekijken en er een aantal sights uit halen.
Bedankt!
Bedankt voor je post. Heb inmiddels aardig wat blogs en forums gelezen
en ik denk dat ik er niet aan ontkom om af en toe (heel af en toe) een stuk Interstate
te pakken.
Op een aantal plaatsen na zat ik op ongeveer dezelfde planning.
Je site is trouwens super! zeer overzichtelijk en makkelijk leesbaar. En wat een mooie
foto's zeg. Ga desite helemaal lezen, bekijken en er een aantal sights uit halen.
Bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
hey Marco,
wij gaan ook binnenkort Route 66 rijden. We vertrekken op zaterdag 30 juli en zijn terug 28 augustus, we hebben 3 weken voor route 66 en dan nog een weekje Death Valley, Las Vegas en verder. Bij de voorbereidingen heb ik heel veel gehad aan alle info hier op het forum, al die berichten vind je zeker wel terug.
We zullen een blog bijhouden tijdens de reis dus als je wilt kan je ons volgen op http://daisyenmarc.reismee.nl
Veel plezier tijdens jullie reis.
Daisy en Marc
wij gaan ook binnenkort Route 66 rijden. We vertrekken op zaterdag 30 juli en zijn terug 28 augustus, we hebben 3 weken voor route 66 en dan nog een weekje Death Valley, Las Vegas en verder. Bij de voorbereidingen heb ik heel veel gehad aan alle info hier op het forum, al die berichten vind je zeker wel terug.
We zullen een blog bijhouden tijdens de reis dus als je wilt kan je ons volgen op http://daisyenmarc.reismee.nl
Veel plezier tijdens jullie reis.
Daisy en Marc

Definitieve planning
dag 1 - Chicago
dag 2 - St. Louis
dag 3 - Joplin
dag 4 - Oklahoma
dag 5 - Amarillo
dag 6 - Tucamcari
dag 7 - Alberquerque
dag 8 - Holbrook
dag 9 - Williams
dag 10- Las Vegas
dag 11- Las Vegas
dag 12- San Bernardino
dag 13- Los Angeles
dag 14- Los Angeles
Dit is puur gebaseerd op de verhalen op het forum en de EZ Guide.
Waarschijnlijk zullen de stops eerder zijn omdat het niet overal goed begaanbaar is.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
MaRCo!
dag 2 - St. Louis
dag 3 - Joplin
dag 4 - Oklahoma
dag 5 - Amarillo
dag 6 - Tucamcari
dag 7 - Alberquerque
dag 8 - Holbrook
dag 9 - Williams
dag 10- Las Vegas
dag 11- Las Vegas
dag 12- San Bernardino
dag 13- Los Angeles
dag 14- Los Angeles
Dit is puur gebaseerd op de verhalen op het forum en de EZ Guide.
Waarschijnlijk zullen de stops eerder zijn omdat het niet overal goed begaanbaar is.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
MaRCo!
Het is wel te doen, maar op zich wel gehaast, met name het gedeelte tot Amarillo. Chicago naar St. Louis in één dag is wel lang, maar waarschijnlijk heb je nog last van jetlag en kun je vroeg weg.
Ga je van Tucumcari naar Holbrook via Santa Fe? Zo niet dan kun je van Amarillo naar ABQ ook wel in één dag rijden, niet heel veel stops en veel Interstate stukken als je niet de Santa Fe Loop rijdt.
Ga je van Tucumcari naar Holbrook via Santa Fe? Zo niet dan kun je van Amarillo naar ABQ ook wel in één dag rijden, niet heel veel stops en veel Interstate stukken als je niet de Santa Fe Loop rijdt.
We gaan wel de Santa Fe loop nemen.Waarschijnlijk laten we de dag in LA wel schieten
want daar zijn we al eens geweest en dat viel wel tegen.
Dat het eerste stuk wat langer is had ik al verwacht. We stoppen anders gewoon eerder
en rijden we de dag erna iets extra's.
Over het algemeen zullen we dagelijks rond 08.00 uur vertrekken om te rijden. Dan hebben
we alle tijd om alles op ons gemak te bekijken. Hoop dat weer meezit. Volgens Daisy en Marc
wel zo te lezen op hun website.
Bedankt voor de feedback Rover, het is moeilijk om een tijdsbesef te hebben (met die oude wegen).
want daar zijn we al eens geweest en dat viel wel tegen.
Dat het eerste stuk wat langer is had ik al verwacht. We stoppen anders gewoon eerder
en rijden we de dag erna iets extra's.
Over het algemeen zullen we dagelijks rond 08.00 uur vertrekken om te rijden. Dan hebben
we alle tijd om alles op ons gemak te bekijken. Hoop dat weer meezit. Volgens Daisy en Marc
wel zo te lezen op hun website.
Bedankt voor de feedback Rover, het is moeilijk om een tijdsbesef te hebben (met die oude wegen).
Ik zou overwegen de overnachtingen in Tucumcari en Holbrook over te slaan en meer tijd besteden aan het eerste gedeelte. Ik zou een dag in OKC toevoegen voor de Memorial Site, het Cowboy Museum en het State Capitol. En een halve dag in St. Louis voor een bezoek aan de Arch en het museum.
Als je elke dag echt om 8 uur vertrekt kun je wel een heel eind komen.
De eerste helft van Route 66 kost over het algemeen meer tijd als je echt de oude stukken volgt, op het tweede gedeelte kun je vaak wat meer doorrijden.
Maar je kunt inderdaad gewoon kijken hoe ver je komt. Dat vond ik zelf ook het leuke. Sommige dagen wat verder gekomen dan vooraf gepland, sommige dagen wat minder ver. Hoort helemaal bij de echte ervaring wat mij betreft.
Ipv te overnachten in Tucumcari zou je ook naar Las Vegas kunnen rijden, dan heb je de volgende dag meer tijd voor Santa Fe en ABQ (en Sandia Peak met de auto of kabelbaan!!). Overnachten in Holbrook lijkt mij echter wel reëel als je vertrekt vanuit ABQ en nog door het Petrified forest / Painted desert national park rijdt, maar op zich kun je ook wel verder komen. Je wint weer een uur vanwege het tijdsverschil (in de zomer).
Zoals Yeehaw zegt, in St. Louis moet je eigenlijk wel naar de Arch en ook in OKC kun je veel leuke dingen zien. Maar je moet ook weer niet te veel willen aangezien twee weken niet heel ruim is, dus je moet keuzes maken. Ook kun je kiezen op sommige stukken gewoon stukjes Historic 66 over te slaan, maar dat zou zonde zijn
.
Ik vond Santa Fe niet zo heel boeiend en de omweg niet echt waard, maar ik kan me voorstellen dat je het wel wil zien.
De eerste helft van Route 66 kost over het algemeen meer tijd als je echt de oude stukken volgt, op het tweede gedeelte kun je vaak wat meer doorrijden.
Maar je kunt inderdaad gewoon kijken hoe ver je komt. Dat vond ik zelf ook het leuke. Sommige dagen wat verder gekomen dan vooraf gepland, sommige dagen wat minder ver. Hoort helemaal bij de echte ervaring wat mij betreft.
Ipv te overnachten in Tucumcari zou je ook naar Las Vegas kunnen rijden, dan heb je de volgende dag meer tijd voor Santa Fe en ABQ (en Sandia Peak met de auto of kabelbaan!!). Overnachten in Holbrook lijkt mij echter wel reëel als je vertrekt vanuit ABQ en nog door het Petrified forest / Painted desert national park rijdt, maar op zich kun je ook wel verder komen. Je wint weer een uur vanwege het tijdsverschil (in de zomer).
Zoals Yeehaw zegt, in St. Louis moet je eigenlijk wel naar de Arch en ook in OKC kun je veel leuke dingen zien. Maar je moet ook weer niet te veel willen aangezien twee weken niet heel ruim is, dus je moet keuzes maken. Ook kun je kiezen op sommige stukken gewoon stukjes Historic 66 over te slaan, maar dat zou zonde zijn

Ik vond Santa Fe niet zo heel boeiend en de omweg niet echt waard, maar ik kan me voorstellen dat je het wel wil zien.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar ben ik het wel mee eens. Vorig jaar toen ik heel Route 66 reed heb ik die omweg wel gemaakt. Achteraf vond ik dat stuk niet heel bijzonder.Rover schreef:Ik vond Santa Fe niet zo heel boeiend en de omweg niet echt waard, maar ik kan me voorstellen dat je het wel wil zien.
Dit jaar heb ik weer een heel stuk van Route 66 gereden (Missouri - New Mexico) en ik moet zeggen dat ik dat ik vooral het stuk net onder Chicago tot zo'n beetje de grens met Texas wel het mooiste stuk vind. Daar moet je gewoon zien hoever je komt.
Roland
Er is genoeg te doen en te zien in Santa Fe maar voor slechts een overnachting zou ik deze stad ook overslaan.
Je zou ook kunnen overwegen Vegas te skippen. Misschien wil je daar wel heel erg graag heen, maar mocht je achter raken op schema dan zuo ik dat wel overwegen.
Het ziet er na het lezen van alle 'posts' wel uit dat het beginstuk een beetje langer gaat duren.
Waarschijnlijk worden LA en Las Vegas geskipped.
Scheelt weer geld ook
Heb echt heel veel aan jullie reacties, bedankt! Neem alle ervaringen mee met met het
plannen van onze reis.
Waarschijnlijk worden LA en Las Vegas geskipped.
Scheelt weer geld ook

Heb echt heel veel aan jullie reacties, bedankt! Neem alle ervaringen mee met met het
plannen van onze reis.
Mocht je Vegas over slaan maar toch nog een beetje geld willen proberen te winnen dan is denk ik Laughlin een goed alternatief. Zelf ben ik er niet geweest, maar het is de 3e gokstad van Nevada en ligt wel redelijke op de route.
Dagje relaxen op het einde lijkt mij ook wel relaxed, als je toch nog een dag over hebt.
Dagje relaxen op het einde lijkt mij ook wel relaxed, als je toch nog een dag over hebt.
Het voordeel van Laughlin is ook dat jullie gemakkelijk van Kingman via R66 kunnen rijden en daarna R66 volgen in de richting van LA of vliegen jullie niet terug van LA?
Zal inderdaad Laughlin ook even checken, het zal waarschijnlijk
niet tippen aan Vegas, maar een goed alternatief en tijdswinst is
ook niet weg. Als ik het zo allemaal lees dan zijn twee weken echt
te kort voor dat mooie stuk weg.
We vliegen inderdaad terug via LAX airport. Gaan echt de complete
route 66 rijden. Ben benieuwd want het schijnt er ook al erg warm
te zijn als ik de blog van Daisy en Marc lees.
Krijg al een aardig roadbook met sights en tips nu
.
niet tippen aan Vegas, maar een goed alternatief en tijdswinst is
ook niet weg. Als ik het zo allemaal lees dan zijn twee weken echt
te kort voor dat mooie stuk weg.
We vliegen inderdaad terug via LAX airport. Gaan echt de complete
route 66 rijden. Ben benieuwd want het schijnt er ook al erg warm
te zijn als ik de blog van Daisy en Marc lees.
Krijg al een aardig roadbook met sights en tips nu

Als je onderweg nergens zou stoppen kun je het makkelijk doen, maar het leuke is te stoppen bij tankstations, winkeltjes, diners, musea, monumenten, stadjes etc. Maak een praatje met de mensen, kopen is niet noodzakelijk. Het leuke is als je in een nieuwe staat komt, het landschap en de omgeving direct anders is. Heel apart, je zult het wel merken
Tips kun je nog halen van deze site http://www.roadtripforum.net/viewtopic.php?f=21&t=56
Mocht je in Tucumcari overnachten dan zijn The Blue Swallow en Safari Motels goede en goedkope opties. Heb er goede verhalen over gehoord.

Tips kun je nog halen van deze site http://www.roadtripforum.net/viewtopic.php?f=21&t=56
Mocht je in Tucumcari overnachten dan zijn The Blue Swallow en Safari Motels goede en goedkope opties. Heb er goede verhalen over gehoord.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In mijn liveverslag van woensdag 29 juni heb ik deze beide motels vermeld en er foto's van geplaatst. We hebben er niet geslapen maar met name Blue Swallow gaf mij een geweldig nostalgisch en R66-achtig gevoel met aan de buitenkant prachtig blauw geverfde muren met donkerrode deuren. Naast elke kamer is een garagebox die van binnen allemaal beschilderd zijn met Route66-taferelen.Rover schreef: Mocht je in Tucumcari overnachten dan zijn The Blue Swallow en Safari Motels goede en goedkope opties. Heb er goede verhalen over gehoord.
Vorig jaar reden we gedeeltelijk Route66 (Oklahoma, Texas en New Mexico) in de goede richting, van oost naar west en hebben toe heel veel gezien. Allemaal te lezen in het verslag van 2010. We waren zo enthousiast dat we dit jaar een nog veel groter gedeelte van R66 ingepland hebben waarvan gedeeltes in de herhaling gingen. (Voor Arizona zie 22, 27 en 28 juni).
In New Mexico pakten we in Santa Rosa Route66 op (29 juni) en hebben deze verder gereden in oostelijke richting tot en met St. Louis, MO. Over dit traject hebben we zo'n tien dagen gedaan en geweldige dingen meegemaakt en gezien waaronder bijzondere ontmoetingen met mensen die al 40 jaar een R66-gasstation runnen of een motel, mensen die de glorietijd van R66 zelf hebben ervaren. Deze verhalen kun je evt. vinden bij 3 en 4 juli.
Onderweg heb ik de EZ 66 Guide gekocht bij Garry Turner, eigenaar van één van de old R66 gasstations, met daarbij het fotoboek Images of 66, aangeraden als beste boek over R66. De combinatie van zowel het fotoboek als de EZ guide is perfect. In het fotoboeken staan werkelijk alle nog overgebleven R66zaken in chronologische volgorde plus een kleine beschrijving erbij. Op die manier zijn bijv. de signs of de bruggen onderweg ook heel makkelijk te herkennen omdat je een voorbeeld hebt. Het leuke van dit boek is dat je op de diverse locaties mensen de foto's kunt laten signeren. Zo heb ik er ook een paar kunnen bemachtigen van "oude Route66 rotten"......

Wellicht kun je wat met onze Route66 ervaringen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Rover
Bedankt voor de link, heb hem gelijk even uitgeprint om bij te werken in mijn reisbeschrijving.
Marjan
Jullie verslag had ik al voorbij zien komen en heb ik al gelezen. Echt een superreis. De Blue Swallow
heb ik in de hoteloptie staan. Klinkt goed in ieder geval.
Nog een paar weken en dan gaat het eindelijk gebeuren, de tickets en autohuur is binnen nu alleen nog
maar wachten....
Bedankt voor de link, heb hem gelijk even uitgeprint om bij te werken in mijn reisbeschrijving.
Marjan
Jullie verslag had ik al voorbij zien komen en heb ik al gelezen. Echt een superreis. De Blue Swallow
heb ik in de hoteloptie staan. Klinkt goed in ieder geval.
Nog een paar weken en dan gaat het eindelijk gebeuren, de tickets en autohuur is binnen nu alleen nog
maar wachten....

Images of 66 is zeker een goed boek. weet niet of je Volume 2 ook hebt Marjan, maar anders is die zeker het bestellen waard. Bij Gary Turner moet je zeker even stoppen.
Hier zijn website: http://garysgayparita.com/ Neem wel de tijd, want deze vent kan aardig lang ouwehoeren
Hier zijn website: http://garysgayparita.com/ Neem wel de tijd, want deze vent kan aardig lang ouwehoeren

GEWELDIG
Wat een geweldige ervaring om de oude route66 te rijden.
Enorm veel mooie dingen onderweg gezien van landschappen tot oude gebouwen en diners.
Het was een superervaring. Een uitkomst is zeker de EZ-Guide en de gegevens van de mensen die hebben gereageerd (bedankt).
Zijn nog even bij Jerry thuis geweest om wat tips te vragen.
Kortom als je gaat ga dan westbound en neem de tijd voor de eerste 4 staten, daar zie je het meeste.
Enorm veel mooie dingen onderweg gezien van landschappen tot oude gebouwen en diners.
Het was een superervaring. Een uitkomst is zeker de EZ-Guide en de gegevens van de mensen die hebben gereageerd (bedankt).
Zijn nog even bij Jerry thuis geweest om wat tips te vragen.
Kortom als je gaat ga dan westbound en neem de tijd voor de eerste 4 staten, daar zie je het meeste.
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad. Vrijwel iedereen geeft aan dat de eerste 4 staten in verhouding het meeste tijd kost omdat daar meer te zien is en meer stukken zijn waar je niet zo snel door kunt rijden.
Had je liever niet wat meer tijd willen hebben dan twee weken?
Had je liever niet wat meer tijd willen hebben dan twee weken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3417 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties