Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nine50: Tips voor onze eerste trip naar amerika
Reis nine50: Tips voor onze eerste trip naar amerika
Hallo,
Ik ben Nine en wil in de zomer van 2011 met man en zoon van 12 naar de natuurparken en SF en LA.
Behalve een weekje NY is Amerika helemaal nieuw voor ons en alle tips zijn dan ook welkom.
We willen het zelf organiseren en voorbereiden en zullen gaan reizen met de auto. Twee kleine tentjes gaan mee, maar we zullen ook overnachten in motels/hotels. Handig om te weten is dat we drie weken hebben en niet de hele tijd 'on the road' willen zijn.
Als eerste wil ik het ticket boeken. Wat is de handigste optie? Retourtje SF of heen naar SF en terug vanaf LA, of andersom en via een andere stad en waarom?
Ik ben Nine en wil in de zomer van 2011 met man en zoon van 12 naar de natuurparken en SF en LA.
Behalve een weekje NY is Amerika helemaal nieuw voor ons en alle tips zijn dan ook welkom.
We willen het zelf organiseren en voorbereiden en zullen gaan reizen met de auto. Twee kleine tentjes gaan mee, maar we zullen ook overnachten in motels/hotels. Handig om te weten is dat we drie weken hebben en niet de hele tijd 'on the road' willen zijn.
Als eerste wil ik het ticket boeken. Wat is de handigste optie? Retourtje SF of heen naar SF en terug vanaf LA, of andersom en via een andere stad en waarom?
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
- jvandijk65
- Amerikafan
Re: Tips voor onze eerste trip naar amerika
Hallo Nine,
om je advies te kunnen geven, zul te toch echt eerst zelf moeten bedenken wat je wilt zien in die drie weken. Je kunt echt niet alles zien in drie weken, en als je weet wat je wilt kun je beter bekijken hoe de vluchten moeten zijn. Wij hebben ervoor gekozen om de kustroute niet te doen en daarom hebben we vluchten genomen naar Los Angeles en terug vanaf San Francisco.
Als je het stuk door de woestijn tussen LA en de Grand Canyon wilt vermijden kun je bijvoorbeeld kiezen voor een vlucht op Phoenix, en terug via LA (of andersom). Kortom mogelijkheden genoeg, maar je moet eerst weten wat je wilt. Lees ook wat reisverslagen, dan heb je een beetje idee van de afstanden en hoeveel tijd dit kost.
Succes, Yvonne
om je advies te kunnen geven, zul te toch echt eerst zelf moeten bedenken wat je wilt zien in die drie weken. Je kunt echt niet alles zien in drie weken, en als je weet wat je wilt kun je beter bekijken hoe de vluchten moeten zijn. Wij hebben ervoor gekozen om de kustroute niet te doen en daarom hebben we vluchten genomen naar Los Angeles en terug vanaf San Francisco.
Als je het stuk door de woestijn tussen LA en de Grand Canyon wilt vermijden kun je bijvoorbeeld kiezen voor een vlucht op Phoenix, en terug via LA (of andersom). Kortom mogelijkheden genoeg, maar je moet eerst weten wat je wilt. Lees ook wat reisverslagen, dan heb je een beetje idee van de afstanden en hoeveel tijd dit kost.
Succes, Yvonne
Wij zijn vorig jaar begonnen in Vegas, hebben 'n oostelijk rondje natuurparken gedaan en toen via Vegas westwaards door de natuurparken aan die kant richting SF en via LA teruggevlogen. Hadden we toen wel 4,5 week voor.
Als ik 3 weken de tijd had zou ik LA laten vallen en gaan voor Bryce, Moab, Monument Valley, Grand Canyon, stukje Route 66, Vegas, Death Valley, Mono Lake, Bodie, Yosemite, San Francisco.
Als ik 3 weken de tijd had zou ik LA laten vallen en gaan voor Bryce, Moab, Monument Valley, Grand Canyon, stukje Route 66, Vegas, Death Valley, Mono Lake, Bodie, Yosemite, San Francisco.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je zou inderdaad eerst een idee kunnen plaatsen van wat je zou willen zien en in hoeveel tijd. Dan stromen de ideeën van hier wel bij je binnen.
In 3 weken kun je best veel zien. Je zou een one way kunnen doen LA - SF - via parken naar LV (en dan weer naar huis) Of andersom vliegen op LV (of Phoenix) eerst wat parken dan via Yosemite naar SF en langs de kust naar LA. LA zelf trekt me niet (hoewel er vele te zien is) maar de kust (Carmel - San Simeon) is wel heel mooi.
Als je een plannetje hebt kun je gaan boeken; vluchten auto evt hotels. Denk eraan dat de plekken op campground in Yosemite 5 maanden tevoren gereserveerd worden en dan in 10 min vol zitten.. Dus wel reserveren want in het park is veel beter dan erbuiten (al gauw 1-2 uur rijden enkele reis). Meer info op allesamerika.com en info over parken.
Succes en veel voorpret gewenst.
~Lees wat reisverslagen die mensen met linkjes in het topic (Wie wat wanneer naar USA 2011 of 2010). Darain krijg je wel ideeën (misschien teveel
)
In 3 weken kun je best veel zien. Je zou een one way kunnen doen LA - SF - via parken naar LV (en dan weer naar huis) Of andersom vliegen op LV (of Phoenix) eerst wat parken dan via Yosemite naar SF en langs de kust naar LA. LA zelf trekt me niet (hoewel er vele te zien is) maar de kust (Carmel - San Simeon) is wel heel mooi.
Als je een plannetje hebt kun je gaan boeken; vluchten auto evt hotels. Denk eraan dat de plekken op campground in Yosemite 5 maanden tevoren gereserveerd worden en dan in 10 min vol zitten.. Dus wel reserveren want in het park is veel beter dan erbuiten (al gauw 1-2 uur rijden enkele reis). Meer info op allesamerika.com en info over parken.
Succes en veel voorpret gewenst.
~Lees wat reisverslagen die mensen met linkjes in het topic (Wie wat wanneer naar USA 2011 of 2010). Darain krijg je wel ideeën (misschien teveel
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- jvandijk65
- Amerikafan
Tja, zoveel mensen....
De route die Elninjoo voorstelt, zou ik veel te ver vinden voor in 3 weken. Moab is ongetwijfeld prachtig, maar voor 3 weken te ver uit de richting. En wil je beide parken daar bezoeken, zal je er toch twee dagen moeten zijn, dat wordt met het reizen dus al snel 3 a 4 dagen. Verder denk ik dat je ook rekening moet houden met jullie 12-jarige. Alle natuurparken worden voor hem misschien wat te veel van het goede. Mij lijkt LA dan wel juist leuk voor hem, Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica spreekt toch meer aan dan nog een natuurpark. Ook één van de pretparken daar is waarschijnlijk een leuke afwisseling.
Zoals Isis zegt moet je echt in zorgen dat je in Yosemite in het park kunt overnachten. Het rijden via eindeloze slingerwegen door de bossen kost enorm veel tijd.
De route die Elninjoo voorstelt, zou ik veel te ver vinden voor in 3 weken. Moab is ongetwijfeld prachtig, maar voor 3 weken te ver uit de richting. En wil je beide parken daar bezoeken, zal je er toch twee dagen moeten zijn, dat wordt met het reizen dus al snel 3 a 4 dagen. Verder denk ik dat je ook rekening moet houden met jullie 12-jarige. Alle natuurparken worden voor hem misschien wat te veel van het goede. Mij lijkt LA dan wel juist leuk voor hem, Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica spreekt toch meer aan dan nog een natuurpark. Ook één van de pretparken daar is waarschijnlijk een leuke afwisseling.
Zoals Isis zegt moet je echt in zorgen dat je in Yosemite in het park kunt overnachten. Het rijden via eindeloze slingerwegen door de bossen kost enorm veel tijd.
Wat al veel reakties in een paar uur tijd! Dank jullie wel en ik ga me inlezen.
Zag net een retourtje SF voorbijkomen voor 907 euro.
Lijkt me een redelijke prijs voor augustus.
Weet iemand of het handig is nog even te wachten met boeken of wordt het later duurder?
gr, Nine
Zag net een retourtje SF voorbijkomen voor 907 euro.
Lijkt me een redelijke prijs voor augustus.
Weet iemand of het handig is nog even te wachten met boeken of wordt het later duurder?
gr, Nine
Het is wat lastig te reageren zo, ik weet niet wat jullie leuk vinden, hoe sportief jullie zijn, wat je in de steden wilt zien/doen etc. Voor mij is een grove basisroute de basis voor het zoeken van tickets. Je kan je er ook enorm op vastleggen als je te vroeg boekt en blijkt dat gezien je wensen een andere stad om te beginnen cq. te eindigen beter was geweest.
Lees vooral verslagen van mensen die reizen met kinderen; ik weet van o.a. Vana, Mattrob en Martin&Marianne dat zij dat doen. Kijk ook op http://www.nps.gov voor informatie over de parken en wat er te doen is. Dat bepaalt ook hoe lang je er wilt blijven.
Lees vooral verslagen van mensen die reizen met kinderen; ik weet van o.a. Vana, Mattrob en Martin&Marianne dat zij dat doen. Kijk ook op http://www.nps.gov voor informatie over de parken en wat er te doen is. Dat bepaalt ook hoe lang je er wilt blijven.
We hebben natuurlijk al een beetje een grof idee wat we willen doen en zien.
als SF heb begin en eindpunt wordt zal het het zo ongeveer uitzien:
SF:3 dagen
11 dagen voor: Yosemite,Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon.
we houden van fietsen (Zion?) en wandelen
LA: 3 dagen (inderdaad, ook een pretpark)
kustroute: 3 dagen
Ik realiseer me dat er ook reisdagen inzitten, dit moet ik nog uitzoeken, maar het is een eerste grove planning.
En het rondje kan natuurlijk ook vanuit LA.
LV willen we overslaan, omdat dat met een kind van 12 misschien niet zo handig is.
als SF heb begin en eindpunt wordt zal het het zo ongeveer uitzien:
SF:3 dagen
11 dagen voor: Yosemite,Death Valley, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon.
we houden van fietsen (Zion?) en wandelen
LA: 3 dagen (inderdaad, ook een pretpark)
kustroute: 3 dagen
Ik realiseer me dat er ook reisdagen inzitten, dit moet ik nog uitzoeken, maar het is een eerste grove planning.
En het rondje kan natuurlijk ook vanuit LA.
LV willen we overslaan, omdat dat met een kind van 12 misschien niet zo handig is.
Wij hebben met onze kinderen waarvan de jongste toen 11 was een rondreis gemaakt van LA naar SF. We hadden wel 4 weken, maar met 3 weken zou je Moab kunnen laten vallen. In Zion was het lopen van de Narrows voor onze kids 1 van de hoogtepunten van onze reis. Verder vonden ze erg leuk paardrijden in Yosemite, fietsen over de Golden Gate Bridge, Lower Antilope Canyon bij Page. In ons reisverslag uit 2009 kun je hier meer over lezen. Schrijf eens een route uit van dag tot dag, dan heb je een beter overzicht wat er wel en niet mogelijk is qua tijd. Veel succes met plannen.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
Als je met de kustroute de Pacific Coast Highway (de 1) bedoelt, dan vind ik 3 dagen erg veel hiervoor. Google maps geeft aan dat dit grofweg 10 uur rijden is, en dat is ook mijn ervaring. Dit in 3 delen opsplitsen, lijkt me dat je het dan erg opknipt.
LV is een gokparadijs, maar het is ook wel meer dan dat. Hotels met prachtige zwembaden te kust en te keur dus dat is altijd prettig. Maar ik denk dat een kind net zo onder de indruk zal zijn van alle kunst en kitsch en de attracties die hotels bouwen om maar gokkers te trekken (maar niemand verplicht je om dat te doen): Het Venetian heeft een kanaal nagebouwd compleet met gondels, bij de Mirage kun je naar een vulkaanuitbarsting kijken, Treasure Island heeft een zeeslag voor de deur, de fonteinen van Bellagio verpletteren het waterorgel in de Efteling, de achtbaan bij NewYork NewYork is leuk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder kan je er goed winkelen, mooie shows bekijken (Cirque du Soleil is ook heel mooi voor kinderen). Je houdt het er echt wel 2 nachtjes uit hoor. Alleen het gokken zul je om en om moeten doen omdat een kind niet mag kijken bij de gokkasten en ook niet van het centrale pad af mag en daar ook niet mag stil staan.
Maar ik zal het eens uitschrijven en dan denk ik dat het het handigste is er geen rondje van te maken maar te beginnen in S.F. en te eindigen in L.A. (of andersom) Omdat je het anders toch te gehaast moet gaan doen. Ik heb er vast wat overnachtingsplaatsen tussen gezet.
1: aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F.
4: S.F. - Yosemite
5: Yosemite
6: Yosemite - Tioga Pass - Lee Vining
7: Lee Vining - Death Valley
8: Death Valley - Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas - Zion
11: Zion
12: Zion - Bryce
13: Bryce - http://www.scenicbyway12.com - Torrey
14: Torrey - Capitol Reef - Monument Valley
15: Monument Valley - Grand Canyon
16: Grand Canyon - Kingman
17: Kingman - L.A.
18: L.A.
19: L.A. (Anaheim)
20: L.A. - naar huis
Maar ik zal het eens uitschrijven en dan denk ik dat het het handigste is er geen rondje van te maken maar te beginnen in S.F. en te eindigen in L.A. (of andersom) Omdat je het anders toch te gehaast moet gaan doen. Ik heb er vast wat overnachtingsplaatsen tussen gezet.
1: aankomst S.F.
2: S.F.
3: S.F.
4: S.F. - Yosemite
5: Yosemite
6: Yosemite - Tioga Pass - Lee Vining
7: Lee Vining - Death Valley
8: Death Valley - Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas - Zion
11: Zion
12: Zion - Bryce
13: Bryce - http://www.scenicbyway12.com - Torrey
14: Torrey - Capitol Reef - Monument Valley
15: Monument Valley - Grand Canyon
16: Grand Canyon - Kingman
17: Kingman - L.A.
18: L.A.
19: L.A. (Anaheim)
20: L.A. - naar huis
Jolanxyz,
Ik ben er stil van.... bedankt!
En Hockey, die 3 dagen kustroute was niet om het in drieën op te splitsen, maar om gewoon ergens drie dag te zitten.
Zoals ik al in het eerste berichtje melde, willen we liever niet aldoor 'on the road' , dus er mogen best wel stops in zitten die langer duren dan 1 nacht.
Maar ik word er helemaal blij van, allemaal mensen die met je meedenken hier op dit forum! geweldig!
Ik ben er stil van.... bedankt!
En Hockey, die 3 dagen kustroute was niet om het in drieën op te splitsen, maar om gewoon ergens drie dag te zitten.
Zoals ik al in het eerste berichtje melde, willen we liever niet aldoor 'on the road' , dus er mogen best wel stops in zitten die langer duren dan 1 nacht.
Maar ik word er helemaal blij van, allemaal mensen die met je meedenken hier op dit forum! geweldig!
hoi Nine50,
Zoals jolanxyz het rondje beschrijft hebben wij 'm ongeveer ook gedaan in juni dit jaar. Echt prachtig en je zult je ogen niet geloven! Wij vonden alleen wel het stuk van Bryce naar LA wat druk, elke nacht ergens anders slapen en niet meer een rustpuntje tussendoor. Wat je zou kunnen doen om dus wat meer rust in je reis aan te brengen is bijv. één nacht in Vegas schrappen (zoals je in de eerdere post zei, gaat daar je voorkeur ook niet naar uit) en bijvoorbeeld een nacht extra doorbrengen in Monument Valley (wat wij hadden gedaan achteraf, omdat daar zoveel te zien is in de omgeving) of de Grand Canyon als je dat leuk(er) vindt. Hoe je het ook doet: het wordt fantastisch!
Groetjes!
Zoals jolanxyz het rondje beschrijft hebben wij 'm ongeveer ook gedaan in juni dit jaar. Echt prachtig en je zult je ogen niet geloven! Wij vonden alleen wel het stuk van Bryce naar LA wat druk, elke nacht ergens anders slapen en niet meer een rustpuntje tussendoor. Wat je zou kunnen doen om dus wat meer rust in je reis aan te brengen is bijv. één nacht in Vegas schrappen (zoals je in de eerdere post zei, gaat daar je voorkeur ook niet naar uit) en bijvoorbeeld een nacht extra doorbrengen in Monument Valley (wat wij hadden gedaan achteraf, omdat daar zoveel te zien is in de omgeving) of de Grand Canyon als je dat leuk(er) vindt. Hoe je het ook doet: het wordt fantastisch!
Groetjes!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kijk goed in wat reisverhalen dat levert een schat aan info op.
Het lid Mamsie gaat ook 3 weken en wil misschien meer dan jullie maar reist wel in de dezelfde omgeving misschien kun je uit haat route ook nog inspiratie halen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 70#p631349
Ik vind dat 3 dagen helemaal niet veel is voor de kust.. dat is dus persoonlijk wij hebben dat op ons dooie gemak gedaan terwijl we acclimatiseerden. Maar bij 3 weken is het keuzes maken.. meer zien en wat meer rijden of meer rust en minder verschillende plekken.
Het is wat je zelf wilt en een balans die je fijn vindt.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11#p630524
Het lid Mamsie gaat ook 3 weken en wil misschien meer dan jullie maar reist wel in de dezelfde omgeving misschien kun je uit haat route ook nog inspiratie halen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 70#p631349
Ik vind dat 3 dagen helemaal niet veel is voor de kust.. dat is dus persoonlijk wij hebben dat op ons dooie gemak gedaan terwijl we acclimatiseerden. Maar bij 3 weken is het keuzes maken.. meer zien en wat meer rijden of meer rust en minder verschillende plekken.
Het is wat je zelf wilt en een balans die je fijn vindt.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11#p630524
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Inmiddels heb ik veel gelezen op dit forum en ben dan ook weer wat wijzer geworden.
Mijn man en zoon willen echter (nu we er toch zijn....) via NYC. We zitten nu te overwegen LA te schrappen in het programma.
Het lijkt nu als volgt te worden:
NYC, dan vliegen op Denver of Phoenix, rondje NP-en (GrCan, MonV, Zion/Bryce, DV,Yosem. evt Moab) en Las Vegas. En dan via SF terug naar huis.
Met name in Yosemite Monument Valley en SF willen we een langere stop inbouwen
Het blijft zoeken naar een goede invulling en naar en redelijk geprijsd ticket. Op deze manier wordt het toch snel 1200-1300 euro pp.
Ik blijf lezen en rondsnuffelen op dit forum en op andere sites.
Mijn man en zoon willen echter (nu we er toch zijn....) via NYC. We zitten nu te overwegen LA te schrappen in het programma.
Het lijkt nu als volgt te worden:
NYC, dan vliegen op Denver of Phoenix, rondje NP-en (GrCan, MonV, Zion/Bryce, DV,Yosem. evt Moab) en Las Vegas. En dan via SF terug naar huis.
Met name in Yosemite Monument Valley en SF willen we een langere stop inbouwen
Het blijft zoeken naar een goede invulling en naar en redelijk geprijsd ticket. Op deze manier wordt het toch snel 1200-1300 euro pp.
Ik blijf lezen en rondsnuffelen op dit forum en op andere sites.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het beste wat routes per dag uit gaan schrijven. Ik denk dat in een reis van 3 weken NY te veel wordt. Moab lijkt me ook te veel worden in 3 weken. Ook starten in Denver lijkt me niet zo handig. Maak eerst een goede planning en kijk dan wat de beste vluchten zijn. Meerdere dagen voor Yosemite lijkt me verstandig, maar waarom zou je langere tijd voor MV uittrekken? Met 1 overnachting heb je daar voldoende tijd. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je vandaan komt en wat de volgende stop is.
Marianne
Marianne
Ik ben het met je eens. NYC erbij wordt wel wat veel. Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar ik heb het niet alleen voor het zeggen.
Maar misschien komt het inzicht in de loop van de dagen bij de twee heren.
Hoe dan ook, het wordt een geweldige reis, ik heb er nu al zin in.
wat zou trouwens wel een leuke plek zijn om wat langer te verblijven?
Page, Lake Powell?
OK, mijn lijstje:
dag 1: Ams/Duss -NYC
dag2: NY
dag3: NY
dag 4: NY - Phoenix
dag 5: Phoenix - Grand canyon
dag 6; Gr Canyon - Page of MV
dag 7: Page of Monument Valley
dag 8; Page of Monument Valley
dag 9 Page/MV - Bryce
dag 10 Bryce
dag 11 Bryce - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion -las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 LV - Death valley
dag 16 Death Valley - Yosemite (Via Tioga)
dag 17 Yosemite
dag 18 yosemite
dag 19 Yosemite - SF
dag 20 SF
dag 21 SF
dag 22 SF- Ams/Duss
Ik zit ook te overwegen om ergens tussen Bryce en Zion de tent neer te zetten en vandaar uit de beide parken te bezoeken. Is dit een optie?
Maar misschien komt het inzicht in de loop van de dagen bij de twee heren.
Hoe dan ook, het wordt een geweldige reis, ik heb er nu al zin in.
wat zou trouwens wel een leuke plek zijn om wat langer te verblijven?
Page, Lake Powell?
OK, mijn lijstje:
dag 1: Ams/Duss -NYC
dag2: NY
dag3: NY
dag 4: NY - Phoenix
dag 5: Phoenix - Grand canyon
dag 6; Gr Canyon - Page of MV
dag 7: Page of Monument Valley
dag 8; Page of Monument Valley
dag 9 Page/MV - Bryce
dag 10 Bryce
dag 11 Bryce - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion -las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 LV - Death valley
dag 16 Death Valley - Yosemite (Via Tioga)
dag 17 Yosemite
dag 18 yosemite
dag 19 Yosemite - SF
dag 20 SF
dag 21 SF
dag 22 SF- Ams/Duss
Ik zit ook te overwegen om ergens tussen Bryce en Zion de tent neer te zetten en vandaar uit de beide parken te bezoeken. Is dit een optie?
Waarom wil je je tentje in het midden zetten? Het scheelt je wat op-en afbreken, maar je bent veel tijd kwijt met het op-en-neer rijden. In het donker rijden is in die regio geen optie dus dan mis je de zonsopkomst en zonsondergang in Bryce.
Monument Valley is heel mooi, maar 1 nacht is echt voldoende. Dus dan zou ik het zo doen:
dag 6; Gr Canyon - MV
dag 7: MV - Page
dag 8; Page
dag 9 Page - Bryce
Zijn jullie wandelaars? Anders is misschien 1 nacht Bryce ook wel voldoende.
Monument Valley is heel mooi, maar 1 nacht is echt voldoende. Dus dan zou ik het zo doen:
dag 6; Gr Canyon - MV
dag 7: MV - Page
dag 8; Page
dag 9 Page - Bryce
Zijn jullie wandelaars? Anders is misschien 1 nacht Bryce ook wel voldoende.
page is dus inderdaad wel leuk voor een langere stop?
- Emphy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Februari 2011 hadden wij een stop in Page. (4 nachten) en toen hadden we het ook echt wel allemaal gezien.nine50 schreef:page is dus inderdaad wel leuk voor een langere stop?
Lake Powell was erg leeg ( maar ik vertelde al wij waren er in februari) Antelope Canyon heel leuk maar geen dagtrip. ( je wordt gebracht en gehaald door een navajo Indiaan ( en hij kan geen geld wisselen
Wij hadden 2 kamers in Travellodge met balkon met mooi uitzicht op Lake Powell en dat heeft ons daar vastgehouden.. maar na 3 nachten hadden we het echt wel gezien. we betaalden 35 dollar per kamer per nacht.
wat wel helemaal OK was was het eten in Fiesta Mexicana ( aan de hoofdstraat) bij de wasserette's
Vanaf page zijn wij bovenlangs gereden via Escalante ( Dinosaurier opgraafplaats) dat kwam onverwacht op onze route en wij zijn daar zekerv 4 a 5 uur blijven plakken met een lezing van de opgraafproffessor. ( waardoor we te laat aankwamen in Bryce) en daarom te laat in het donker weer in zion waren .. en nog veel later weer terug in Las vegas.
Groet van Emph
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 5334 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 14 Reacties