Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kostenraming rondreis Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Kostenraming rondreis Canada

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal!

Nog maar een paar weekjes terug van een fantastische USAreis en ik ben alweer volop aan het dromen van een volgende vakantie!
Canada staat nog steeds erg hoog op m'n lijstje maar ik heb wat schrik van de prijzen.
Ik hoor steeds dat Canada duurder is dan Amerika.
Dit jaar gaven we per persoon 3000 euro uit voor 3 weken Amerika. Dat is all-inclusief. We gingen elke dag op restaurant, hadden gemiddelde hotels van prijs, ...
Kan iemand me een idee geven wat een 3weekse rondreis in Canada (ik zit voornamelijk met Vancouver+Island in m'n hoofd) zou kosten?
Ik overweeg kamperen en/of jeugherbergen als dit een hééééééél pak goedkoper zou zijn.
Eventueel ook vliegen op Seattle ipv Vancouver omwille van goedkopere autohuur... Of is dat 'the hassle' niet waard? Ik hoef Seattle niet persééééééééé te zien.

Graag jullie advies!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
yarrah
Amerika-expert

Re: Kostenraming rondreis Canada

Bericht door yarrah »

Wij gaan regelmatig naar Canada. En naast de vliegreis en auto/camperhuur rekenen we altijd €500,- per week erbij dat is voor camping/hotel, benzine, entree parken, eten en uiteten.
2 jaar terug kwamen we uit op €1750,- pp incl. voor 19 dagen.

Voor volgend jaar zijn we €4500,- kwijt voor vliegreis en camper voor 4,5 weken. En daarbij komt nog zo'n €2250,- bij.
totaal: €6750,- Tot nu toe hebben we altijd de kostenraming gehaald. Meestal blijven we er ook nog onder. Maar het is heel persoonlijk ik kan alleen maar zeggen hoe het er bij ons uitziet.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Hebben jullie nog ervaring in prijsverschil oost/west?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nee, die hebben we (nog) niet :lol: .
Wij zijn bergliefhebbers en maken graag uitdagende bergwandelingen en die heb je in het oosten niet. Wij gaan altijd naar de Canadeese Rockies en gaan regelmatig de grens over naar Glacier NP en volgend jaar gaan we een stukje verder naar Yellowstone.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Valerie, wij hebben de omgeving van Vancouver en Vancouver Island ook gedaan, in 2008. We waren met 2 ouders + 1 jonge tiener, hadden een huurwagen en boekten onze hotels zoveel mogelijk via Priceline en Hotwire. Als je rekening houdt met 1000/persoon/week kom je toe, dat was ongeveer ook ons budget.
Hou er rekening mee dat je, als je op Vancouver Island wilt overnachten, je dit best enkele maanden van te voren boekt. Wij hadden een week of 3 op voorhand willen boeken voor de zomervakantie, en ik geloof dat we bijna $200/nacht kwijt waren omdat dat het enigste was dat we nog beschikbaar vonden in de buurt van Tofino/Ucluelet. Tenzij je ook genoegen wou nemen met een bouwvallig tuinhuisje via een Bed&Breakfast.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik ben ook bezig met plannen voor canada voor 2012 maar ik heb toch ook de indruk dat canada duurder is dan de US. (was al in canada in 2004 en 2008 )
vooral dan de auto huur, en minder mogelijkheden voor de vlucht. ook hotels lijken mij duurder (maar dat kan aan de regio liggen, bij ons oa vancouver island)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat van die hotels/B&B's is me ook al gezegd geweest door iemand die hier een B&B heeft. Canada is volgens hem duurder (dacht dat hij sprak over gemiddeld zelfs 20-30% voor overnachtingen).
En eigenlijk is dat ook wel onze ervaring. Bij priceline in de US kan je vaak 4* hotels scoren voor minder dan $100, terwijl dat in Canada bijna utopie is.
(waarbij 'Canada' dan vanuit mijn ervaring Vancouver, Vancouver Island en Toronto is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
susannef
Amerika-ontdekker
Partner van: Remko Voets
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door susannef »

Canada is inderdaad wel duurder dan Amerika.
We wisten op voorhand al dat de hotels/motels duurder zouden zijn, dus deze van te voren vast gelegd. 60-80 dollar per nacht ben je zeker kwijt.
In Amerika sliepen we vaak voor maar 30-40 dollar in Motel 6 of met coupons voor Days Inn, Quality Inn enz...

Maar waar we vooral van geschrokken zijn; de prijzen in de supermarkt! 4 dollar voor een zak chips bijvoorbeeld!
Benzine is ook duurder en er wordt ook veel geld gevraagd voor toeristische attracties. 30 dollar pp voor een kabelbaan bijv.

Desondanks is het absoluut waard! De natuur is hier nog veel mooier vinden wij. We compenseren het maar door wat minder duur uit eten te gaan en deze vakantie bezoeken we nauwelijks tot geen pretparken, wat ook weer veel geld scheelt.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Het schrikt me wel wat af :oops: :oops: al wil ik er zo graag eens heen!
Ik moet er eerlijk gezegd wel bij vertellen dat ik ook met totaaaaaal andere ideeën speel zoals Afrika (maar ik door kan ik niet kiezen tussen Zuidelijk of Oostelijk Afrika ;)) en blijkt dat toch ook al duurder dan ik aanvankelijk dacht.
We zien wel.... nog 'even' tijd :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chips: van die super grote zakken van Lays koop ik hier als ze in de aanbieding zijn: 2 voor $5. En ze zijn wel minstens 2 keer per maand in aanbieding.
En zo gaat dat hier met veel.
Aanvankelijk vond ik boodschappen doen ook wel erg duur. Ondertussen ben ik waarschijnlijk gewoon geraakt aan de prijzen + ik heb geleerd wat de Canadezen weten: als deze week de blikjes cola in de reclame zijn in winkel X, dan neem ik die folder mee naar de Walmart en laat ik die zien. Hun blikjes cola zijn niet in reclame, maar zij doen dan een price match. Dus nu winkel ik wekelijks nadat ik de folders bekeken heb, en stap ik met 3 of 4 folders naar mijn supermarkt en zij doen price match. Scheelt me per week makkelijk 10-20 dollar. Soms heb je zo op bepaalde merkproducten zoals frisdrank, cereals, wasmiddelen en zo wel 40% korting...
Melk: een brik melk kost haast evenveel als een zak melk. Terwijl in die zak 3 aparte zakken melk zitten, en er bijna dubbel zoveel melk in zit als in het brik. Wil je dus 'gemak', dan koop je een brik. Maar ik koop een kan waar die zakken in passen, en koop die zakken.

Natuurlijk is dat iets moeilijker als je hier als toerist bent...
En inderdaad, het is hier (ik spreek over de streek rond Toronto, want ik doe elders geen boodschappen) wel een stuk duurder dan in Amerika. Ook de kleding. Merken als Abercrombie & Fitch kosten hier gewoon standaard 30% meer dan in de US. Er is daar momenteel veel over te doen, want dergelijke prijszetting is natuurlijk nergens op gebaseerd. Maar ondertussen mogen wij dat wel betalen. Dus ondanks dat je hier outlet malls heb: shop in de US voor je kleding als je een rondreis maakt! ;-)
Elke
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Wij kijken ook om in 2012 naar canada te gaan. ik kom alleen uit op €9000 voor 8 dagen maar dat heb je als je in Churchill ijsberen wil gaan kijken.

Andre
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Valerie,

Voor een vlucht met huur auto ben je al vlug een hele som kwijt, maar wat je verder uitgeeft kan je toch wel een beetje beperken denk ik. Je kan bijvoorbeeld kampeer materiaal huren (tent + slaapzakken), je kan het zelf meebrengen of in Canada kopen. Bij een lokale Canadian Tire of Walmart kosten zulke dingen namelijk niet zoveel. Een tent voor 2-3 personen kan je al kopen voor zo'n $100 en slaapzakken zijn te krijgen voor prijzen vanaf $30-40. In British Columbia zijn er vele mooie plaatsen om te kamperen vooral in provincial parks, de prijzen in deze parken liggen tussen de $11 tot $30 per nacht per party...een party wil zeggen maximaal 8 personen waarvan 1 persoon, maar niet meer dan 4, minstens 16 jaar is en die reizen met een auto, RV, of auto met trailer. Zo kan je al wat beginnen rekenen als je wil en heb je toch een idee van het slapen per nacht zou kosten.

Voor maaltijden kan je ook creatief zijn. Voor ontbijt kan je in vele supermarkten ontbijt koeken, broodjes en dergelijke kopen die niet duur zijn. Voor lunch kan je in vele koffieshops (vooral Tim Hortons) lekker en goed geprijste lunches vinden. En voor avond maaltijden kan je altijd naar een restaurant, pizza uithalen, chinees eten uithalen en moet niet altijd duur zijn. De prijzen in de supermarkten zijn best wel te doen, ga vooral langs bij een Walmart Supercentre ofzo...daar hebben ze meestal goede prijzen. Ik stel ook voor dat je een beetje kijkt naar de dingen die op reclame zijn (elke winkel heeft meestal een reclame folder bij de ingang liggen). Om voeding en dergelijke aan reclame prijzen te krijgen moet je soms wel een klantenkaart hebben. Deze kan je gratis aanvragen bij elke winkel wat maar een paar minuten duurt en je kan deze dan onmiddellijk gebruiken.

Zo, hopelijk heb je hier wat aan!
Vele groetjes,
Ann :D
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

kastelke schreef: Bij priceline in de US kan je vaak 4* hotels scoren voor minder dan $100, terwijl dat in Canada bijna utopie is.
(waarbij 'Canada' dan vanuit mijn ervaring Vancouver, Vancouver Island en Toronto is)
Wij hebben via Priceline in Toronto het Delta Chelsea 3,5* 'gewonnen voor US$ 90,-- per nacht, we verblijven er van 7 tot 15 oktober.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb net 'n combi Canada/Montana/Wyoming gedaan en dat was voor 5 weken idd niet goedkoop. Ook reisde ik alleen, dus kon huurauto/hotelkamers niet delen met 'n reisgenoot. In Canada zijn de kamers duurder dan in de USA. Goedkoopst in Canada was 70 dollar, maar gemiddeld 150 dollar per kamer is daar vrij normaal. Op Vancouver Island zat ik voor 100 dollar per nacht in Port McNeill, 120 dollar in Tofino en 159 dollar in Victoria. Allemaal in goede B&B's.
In Vancouver had ik 'n B&B van 135 dollar en 'n hotel van 179 dollar. In Whistler 'n hotel van 99 dollar, in 100 Mile House een ranch van 70 dollar, Jasper 150 dollar, Banff 199 dollar. Maar goed, als je met 2 personen reist dan is het dus elke keer maar de helft.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik had voor 15 dollar bij de Wallmart 'n grilltoaster gekocht waar ik zelf panini's in maakte als ontbijt (wanneer ik niet in 'n B&B zat) Die heeft z'n geld wel opgebracht! Als ik geen zin had om 's avonds nog ergens te gaan eten, maakte ik er ook wel 'ns gebruik van.

Alcohol is bespottelijk duur en ook niet in de supermarkt te krijgen, daarvoor moet je naar liquorstores. Een sixpack corona is er 15 dollar (tegen in de USA 8 dollar) Een fles wijn die bij de AH 5-6 euro kost, vragen ze ook rustig 15 dollar voor.

Benzine is echter spotgoedkoop.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ok, ik schrapte intussen het Afrika-idee... Ik stel het uit naar een volgende keer :)

Canada blijft hoooooooog op de lijst!
Financieel gezien denk ik aan een dag of 20... Ik vond een vlucht van 780 euro heen en terug naar Seattle (Juli 2012). Naar Vancouver is meer dan 1000 euro, toch wel een groot verschil!
Ik overweeg kamperen nog steeds heel erg! (als ik reisgezelschap vind die dat ook ziet zitten!) met hier en daar een hotel, hostel, motel of B&B. Ik denk dat dat de prijs erg kan drukken!!!!

Aangezien ik naar Seattle zou vliegen moet ik uiteraard ook hier rekening mee houden in de planning en 'verlies' ik wel wat tijd. Maar meer dan een aankomst- en vertrekplek vind ik het niet dus ik moet er ook geen daaaaagen verblijven.
Ik wil rustig m'n tijd nemen voor Vancouver en Vancouver Island... Eventueel San Juan Islands ook... Is er dan nog tijd voor iets anders in Canada of zal dit al meer dan genoeg zijn????
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Marloes
Amerikafan

Bericht door Marloes »

Wij hebben afgelopen week bij Tioga Tours tickets geboekt voor Air transat € 650 p.p. naar Vancouver rechtstreeks voor juni 2012. Tioga Tours had de tickets nog weer €100 goedkoper dan dat ik zelf via internet kon vinden.
Ook hebben we een camper geboekt voor 19 dagen voor +/- €1600.
Ik had de kosten in eerste instantie veel hoger ingeschat toen ik via internet aan het zoeken was. Dus ben toch wel blij met onze aanwinst.
Het loont dus ook wel de moeite om daar even langs te gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Air Transat staat er hier wel om bekend om de stoelen echt wel op elkaar te pakken, met zetels die je dus niet naar kan laten omdat de knieen van de persoon achter je in de weg zitten en zo... Ik hoop dat jullie dus niet zo'n typsiche nogal grote Nederalnders zijn...
Elke
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wat is een goede vliegnaatschappij naar Canada die goed betaalbaar is?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Air Canada is heel goed, maar niet altijd goedkoop. Al zijn de tickets Europa-Canada-Europa aanzienlijk goedkoper dan van hier Europa en terug.
Maar Jet Airways kan ik je echt wel aanbevelen! En die hun prijzen zijn denk ik beter dan die van Air Canada.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer