Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mamsie
Amerika-ontdekker

Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door mamsie »

Hallo iedereen !

Ik ga voor het eerst naar het zuidwesten (vertrek 11mei en kom 04juni terug) en ik had gedacht een camper te huren en rond te trekken - nu ja, ik ga helemaal alleen en weet niet goed of dit wel een goed idee is...graag jullie advies/gedachten !
De route die ik in gedachte heb is de volgende: San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Grand Canyon - Joshua Tree - Los Angeles - langs kuststrook terug naar San Francisco (overnachten in Monterey ?)

Fire away - laat maar horen !

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
jolanxyz
Amerika-expert

Re: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door jolanxyz »

Waarom zou je in een camper willen? Het kan hoor, maar in je eentje is een auto dan niet efficiënter en flexibeler? Voor de kosten hebben wij het ooit eens voor ons 2 uitgerekend. Campingplaatsen, extra benzine tov een auto en mijlenpakketten kosten ook geld en zoveel scheelde dat niet met een auto en motelovernachtingen.

De route is een standaardrondje dus daar is niets mis mee, maar je schrijft er niet bij hoe lang je overal wil blijven en wat je in de parken wilt doen.

Hou er met je route rekening mee dat de Tioga Pass in Yosemite dicht zal zijn (of je moet wel heel veel geluk hebben) en je dus om moet rijden. De afstand Yosemite - Death Valley is met de Tioga Pas open al een (te) volle dag, laat staan als je moet omrijden. Je zou ook de route kunnen omdraaien zodat je later bent en meer kans hebt dat de Tioga Pass open is.

Hoe wil je de rit Grand Canyon - Joshua Tree - L.A. indelen qua overnachtingen?

L.A. - Monterey is wat veel op 1 dag dus als je graag in Monterey wil overnachten dan heb je langs de kust een tweede overnachting nodig. Wil je de kustweg met 1 overnachting doen dan is Pismo Beach een betere keuze.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

We hebben allebei gedaan, met en zonder camper.
Er kleven allerlei voor en nadelen aan beide reissoorten. Daar zijn al veel topics over.
Geld kan daar een van zijn, maar je reist in het voorseizoen en als je vroegboekt kun je op veel zaken korting krijgen ( onbeperkte mijlen en dergelijke)
Vraag eens offertes aan bij Tioga, of gewoon bij plaatselijk reisbureau .

Grote voordeel camper voor ons: mooie plekjes kamperen, je eigen plek continue bij je en niet uit de koffer leven. En het allergrootste: altijd en overal de wc en de koffie bij de hand. Ofschoon als je alleen rijdt zul je toch moeten stoppen.
Grote nadeel: langzamer, geen/minder dirtroads: de auto is wat flexibeler zeg maar...

Houdt er ook rekening mee dat je ook met kamperen soms zaken moet vastleggen zoals in Yosemite of Grand Canyon.

Vind het al knap dat je in je uppie gaat, alleen met een camper. ... Wel ben erg beniewd wat het gaat worden.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Neem lekker 'n SUV en slaap in motels en B&B's!

Snap sowieso de aantrekkingskracht van 'n camper niet. Groot log ding, storende factor op de weg. En je bent aan campings gebonden, terwijl je ook elke dag weer 'n heerlijke kamer met fatsoenlijk bed en badkamer kunt hebben die nog voor je opgeruimd worden ook als je langer dan 1 dag blijft.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

storende factor op de weg.
wat is dat nou voor onzin, nog nooit achter een vrachtwagen gereden dan :roll:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

ben net in Canada geweest en daar reden de vrachtwagens (ook die grote met dubbele aanhangers vol boomstammen) echt hard, ik ben beslist geen heilig boontje wat zich aan de snelheid houdt, maar ook ik werd af en toe ingehaald door dit soort vrachtwagencombinaties

en de vrachtwagens die langzaam reden hielden zich ook aan de regel om gebruik te maken van de pullouts zodat je er langs kon en veel campergebruikers deden dat niet, waardoor je 'n hele tijd tegen dat lelijke uitzichtverpestende ding aan moet kijken tot je 'n inhaalbaan had
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

elninjoo schreef:ben net in Canada geweest en daar reden de vrachtwagens (ook die grote met dubbele aanhangers vol boomstammen) echt hard, ik ben beslist geen heilig boontje wat zich aan de snelheid houdt, maar ook ik werd af en toe ingehaald door dit soort vrachtwagencombinaties

en de vrachtwagens die langzaam reden hielden zich ook aan de regel om gebruik te maken van de pullouts zodat je er langs kon en veel campergebruikers deden dat niet, waardoor je 'n hele tijd tegen dat lelijke uitzichtverpestende ding aan moet kijken tot je 'n inhaalbaan had
Dus omdat jij een camper een lelijk ding vindt die JOU het uitzicht bederft, raadt jij de topicstarter aan om een SUV te nemen? :roll: :shock:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Nee, da's natuurlijk niet de hoofdmotivatie. Met 'n auto ben je veel flexibeler, kun je veel lekkerder doorrijden en kun je gebruik maken van comfortabele hotels. Ook zijn sommige leuke weggetjes (dirtroads) niet of niet zo goed toegankelijk voor 'n camper.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dat je inderdaad een schone kamer met schone bedden kunt verwachten in hotels is een voordeel, hoeft trouwens ook niet altijd zo te zijn.
Dat je iedere nacht een ander bed beslaapt kan een voor maar ook een nadeel zijn.
En zoveel werk is het schoonhouden van een camper zeker als je alleen reist nu ook weer niet.
Dat is een rationele afweging die TS moet maken.
Kennelijk is haar plan een camper te huren, maar vraagt ons of er gegronde redenen zijn dat niet te doen.
De nadelen tov andere weggebruikers is daarbij niet aan de orde,
Of het moet al zijn dat je van jezelf moet weten of je aanblik van een enkele gefrustreerde mede
weggebruiker kunt verdragen.
Op haar route zullen het trouwens meer zwaaiende medecampergebruikers zijn :wink:

oke E je bent me net voor :wink:
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Bedankt voor de reacties...het is idd het kostenplaatje dat ik niet goed kan inschatten; ik heb al bij verschillende websites (waaronder Tioga) een offerte aangevraagd - maar ik heb geen idee of de combinatie huurwagen/motels-hotels goedkoper gaat zijn.
Voor mezelf: ik ga eerlijk gezegd liever met een camper - kwestie van idd altijd alles bij de hand te hebben (ik ben zo iemand die nogal moeilijk op 'vreemde toiletten' haar behoefte kan doen) en niet altijd met koffer en/of rugzak moet zeulen.
De route moet ik nog goed uitstippelen - ik heb nog maar een eerste (voorlopige) route opgesteld - maar ik dacht dat goed te doen nadat ik eruit was of ik nu al dan niet met een camper ga reizen (kan ik ook ineens enkele dingen reserveren).

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

onze duurste vakantie was juist met auto. Maar dat lag aan meerdere factoren; slechte koerst dollar/euro. Hotelkamers nog al eens duur ( zaten allemaal vol en dan moet je toch wat). Altijd uit eten en ik ben dus totaal niet van de fastfood (ketens) :roll: .

Maar vaak zijn dit juist de argumenten dat mensen wel met een auto gaan, die vinden het goedkoper. Vooral in het hoogseizoen. Ik weet niet hoe het zit met eenpersoonskamers in USA. Ronald reist ook vaak/altijd alleen, misschien weet die meer.

Gezeul met tassen/koffers en vreemde wc's krijg je zeker als je met een auto gaat. Anderzijds, je zult ook met het schoonmaken van opslagtanks van de camper aan de slag moeten.

Lastige keuze zeker.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Je wc in je hotelkamer is toch gewoon jouw wc? Da's toch geen openbaar toilet? Zou juist vies zijn van zo'n bewaarbak in zo'n camper die je ook nog 'ns zelf moet legen meestal toch?

Ik reis alleen en vond het ideaal, lekker 'n goeie SUV onder m'n kont en leuke hotels/b&b's/ranches uitgezocht. Ik had wel van te voren m'n route uitgestippeld en geboekt. En ik had alles goed ingeschat qua tijd die ik overal wilde besteden. Op 2 stukken van 1000 km had ik geen hotel geboekt omdat ik niet wist hoever ik zou raken, maar ben eigenlijk beide keren al bijna tot m'n volgende locatie geraakt. Montana was heerlijk om te rijden. Als ik er zou wonen zou ik DHL chauffeur worden, wat 'n heerlijkheid die wegen daar en helemaal als je 'n comfortabele auto rijdt. 8)
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

helemaal als je 'n comfortabele auto rijdt

maar ook in de camper is het daar heerllijk rustig :mrgreen:

maar tja mamsie gaat niet naar Montana 8)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

:offtopic: Het is anders wel heel mooi in Montana.

En eten als je met een auto reist, hoeft niet altijd buiten de deur. Investeer in een koelbox en je kan drankjes, yoghurt, broodbeleg koel houden. Vaak zijn er bij supermarkten gegrilde kippen en salades te koop die een prima maaltijd zijn.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Sommige opmerkingen van Elninjoo vind ik wat overdreven/ flauw. Dat je liever in een auto rijdt is prima maar ik rijd liever met een camper en geef ook niet af op hotels. Jij zegt je bent gebonden aan campings.. ja dat is toch geen nadeel??? Met een auto ben je toch ook gebonden aan een hotel. motel oid. Sorry maar ik vind dat een beetje flauwe opmerking.

Het is gewoon wat je fijn vindt. Het grote voordeel van camper is dat je alles altijd bij je hebt en midden in de NP kan staan. Je kunt op elk moment stoppen voor een plas, koffie, dutje of pizza uit de oven Met een auto kan dat staan in NP vaak niet tenzij je ook een tent meeneemt. Op een camping heb je ook snel aanpsraak, als je dat leuk vind is dat een voordeel. Maar misschien heb je ook snel aanspraak in hotels dat weet ik niet.
Nadeel soms is het wat onhandig manoeuvreren maar alleen neem je geen enorm bakbeest en wordt je beschouwd als een grote auto.. en bij de meeste P plekken kun je dan makkelijk staan. In de meeste campers zit ook een douche.
De wc is juist schoon want je gebruikt hem alleen zelf.. ach dat dumpen valt wel mee. Is makkelijker dan het legen van het geval van de caravan in Europa. Maar het is wel een werkje dat je om de paar dagen moet doen (slang aansluiten) eerst zwart water dan grijs water en dan alles weer dicht ... dan de slang doorspoelen. Klaar is klara ... wij kopen altijd even huishoud handschoenen.

Het is wat bij je past. Kijk ook wat je in Europa liever doet en dan bedoel ik niet op city trips maar gewone vakanties. Hoewel ik wel denk dat je alleen misschien prettiger reist in een auto. Hoewel wie reedt er dit jaar met tentje en auto (deels dus hotels) door ZW? Bas Oude Ophuis.. ik weet zijn alias niet meer. Kan ik wel navragen.

Die mensen die achter je rijden... tja daar heb je in principe geen last van. Soms gingen we even aan de kant als we geen haast hadden. En dat hebben we nooit op vakantie. 8)
Succes met keuze uiteindelijk zul je vooral van het land genieten. Hoe je dat doet... als jhet bij jouw past!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

amen :wink:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

jolanxyz schreef::offtopic: Het is anders wel heel mooi in Montana.

En eten als je met een auto reist, hoeft niet altijd buiten de deur. Investeer in een koelbox en je kan drankjes, yoghurt, broodbeleg koel houden. Vaak zijn er bij supermarkten gegrilde kippen en salades te koop die een prima maaltijd zijn.
Precies. Ik had 'n grilltoaster gekocht van 15 dollar waarmee ik panini's maakte. En 'n koelbox voor m'n dietcoke, water en corona's.

Veel in B&B's geslapen dus daar krijg je veel persoonlijke aandacht en tips over de omgeving en ook contact met andere gasten.

Zou dat legen van de wc toch echt té vies vinden.

Kamperen heb ik een keer gedaan in zuidelijk Afrika. Daar voegt het wel iets toe, want met 'n klein groepje bij 'n kampvuur (geen campers, alleen tentjes) maar het gebrek aan comfort is toch niets voor mij. Campers hebben ongetwijfeld meer comfort, maar ik hou niet van zulke kleine ruimtes. Heb graag grote hotelkamers met 'n goed bed en 'n fatsoenlijke badkamer ipv 'n douche waarin je je kont niet kan keren, of nog erger: een publieke douche.
Het hangt idd van je persoonlijke smaak af wat je leuker vindt, in veel natuurparken heb je ook lodges en hoef je echt niet te kamperen. Als early riser rij ik toch meestal al weer rond op het moment dat de zon opkomt.

In mijn auto had ik ook alles bij wat ik nodig had. Kaas, brood, chips, fruit en drank. What else do you need?

Buiten de parken heb je in elk geval altijd wifi en gsm-ontvangst en daarvan is in de parken nauwelijks sprake. En zeker als alleen reizende vind ik het wel lekker om in bed te kunnen liggen internetten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thuul schreef:Maar vaak zijn dit juist de argumenten dat mensen wel met een auto gaan, die vinden het goedkoper. Vooral in het hoogseizoen. Ik weet niet hoe het zit met eenpersoonskamers in USA. Ronald reist ook vaak/altijd alleen, misschien weet die meer.
Bedoel met Ronald mij? (Roland ipv Ronald) :wink:

Ik reis inderdaad ook meestal alleen en met een huurauto. Voor één persoon denk ik nog altijd de goedkoopste manier. Ik slaap meestal in een Super 8, Days Inn of Best Western. Afgelopen 2 vakanties lag mijn gemiddelde hotelnacht op zo'n $ 50 per nacht (rond de € 35). Dat vind ik best meevallen. Daarvoor had ik een gewone 2-persoons kamer. Hotel/motelovernachtingen kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik verkies bovengenoemde motels omdat ze goedkoop zijn en vrijwel altijd gratis internet hebben. Afgelopen vakantie 1x een iets minder motel erbij gehad maar voor de rest altijd schoon en netjes. Met een camper zullen de kosten voor een gemiddelde ovenachting lager zijn. Denk ongeveer de helft maar daar kunnen de camper-deskundigen vast meer over zeggen.

Vergeet echter niet dat het verbruik van een camper veel hoger ligt dan van een auto. Met de stijgende brandstofprijzen wel iets om rekening mee te houden. Ga er maar vanuit dat je met een camper zeker 2x zoveel (misschien wel meer) kwijt bent aan brandstofkosten. Tel daarbij de hogere huurprijs en (vaak) geen ongelimiteerde mijlen bij op en dan is het rekensommetje gauw klaar. Ik moet het verbruik van de huurauto van afgelopen vakantie nog uitrekenen maar heb globaal al gezien dat het mij weer niet tegenviel.

Met een huurauto en slapen in motels moet ik natuurlijk wel elke dag uiteten maar ook dat valt reuze mee. Meestal was ik voor het avondeten niet meer kwijt dan $ 20 tot $ 25 en voor het ontbijt $ 10 - $ 15. Daarvoor eet ik in gewone restaurants, dus geen fastfood. Als je met een camper reist kun je voor je eigen eten zorgen maar ook dat moet gekocht worden. Overigens heb ik dit jaar vaak een gratis ontbijt genomen bij het motel. Dus dat scheelt ook weer. Veel motels bieden een gratis ontbijt aan en ik merk dat de kwalitiet daarvan steeds beter is geworden in de loop der jaren.

Verder vind ik het gemak van een huurauto heerlijk, gaan en staan waar je wilt. Met een camper kan veel maar zul je soms ook concessies moeten doen. Belangrijkste is denk ik dat je voor je zelf bepaalt wat jij belangrijk vindt. Wil je 's avonds heerlijk op een camping of in de natuur staan en je eigen eten koken dan is een camper ideaal. Wil je wat mobieler en makkelijker vakantie vieren dan zijn motels/hotels i.c.m. een huurauto ideaal. 's Avonds en 's ochtends enkel je koffer uit en in de auto laden en klaar ben je. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door Isis »

Je hebt gelijk hoor maar mobieler heeft 2 kanten. Met auto makkelijker en sneller, met camper ben je wel mobiel in de zin van overal je potje koken of je pizza in oven gooien (dat lukt toch niet in de auto :lol: ?).
En je hebt inderdaad niet overal internet (ik roep dan Hoera :D ) lekker niet bereikbaar maar als je alleen reist is dat misschien niet fijn. In de parken in ZW hebben wij met onze mobiel een week geen bereik gehad (Las Vegas - Moab). Voor ons gene probleem.
Benzine is best stevig ... het verbruik dan. Reken met een 25" op 1: 3 ongeveer in liters en km.. in gallons ziet het er leuker uit 1:10 ofzo. Gelukkig kost de benzine minder dan in NL. Je kunt met een website erachter komen hoeveel het kost per gallon in ene bepaalde streek. Ik weet neit meer welke website.

Het is dus een kwestie wat wil je en waar voel je je lekker bij! Succes met kiezen
Laatst gewijzigd door Isis op 24 sep 2011, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
elninjoo
Amerikakenner

Re: Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door elninjoo »

Ik ben niet zo van het zelf moeten koken op vakantie. Die panini's vond ik wel 'n goeie zet, dat kan overal in elke hotelkamer en smaakt als ontbijt, maar ook als avondeten als ik geen zin had om uit eten te gaan. En dan lekker op bed liggen eten met 'n dvdtje of 'n internetforum erbij. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer