Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boston of Philadelphia

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Nonnie
Amerika-ontdekker

Boston of Philadelphia

Bericht door Nonnie »

In april van dit jaar zijn we voor het eerst in Amerika geweest. In het zuid westen (voornamelijk Arizona en New Mexico) en dit vonden we helemaal geweldig!
Nu willen we (waarschijnlijk volgend jaar april) naar New York. We willen maximaal 14 dagen weg en willen niet 14 dagen naar New York, maar we willen ook naar Washington DC, Boston en/of Philadelphia (reizen per trein). Nu denk ik dat 4 steden in 14 dagen een beetje veel van het goede is. NYC en DC willen we niet schrappen, maar nu is het dilemma natuurlijk of we voor Boston of Philadelphia moeten kiezen.
Of zijn deze 4 steden wél te doen in 14 dagen? Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Wij zijn niet zo'n museum-bezoekers, hoewel we wel in NYC naar het american museum of natural history willen. En wellicht dat we een museum van het Smithsonian in DC ook willen bezoeken. De meeste dagen denken we nodig te hebben voor NYC, maar hoe zouden we het verder kunnen verdelen?
Wie heeft er goede tips?
tosca
Amerika-expert

Re: Boston of Philadelphia

Bericht door tosca »

Het is wel te doen denk ik in, maar dat wordt wel een druk programma.

Je bijvoorbeeld kunnen denken aan:
4 dagen Washington
2 dagen Philladelphia
5 dagen New York
3 dagen Boston

Maar hierbij zijn de reisdagen niet meegerekend. Wanneer deze er nog af moeten zou ik persoonlijk er voor kiezen om Philadelphia te laten vallen en dan kun je lekker de tijd nemen voor de steden. Tussen de steden zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om met de trein te reizen. Je komt dan steeds midden in het centrum aan en wanneer je de tickets vroeg boekt, kun je vaak leuke prijzen vinden.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Wij zijn afgelopen vrijdag terug gekomen van de trip Boston - NY -Philly en Washington.

Wij hebben het volgende reisschema aangehouden, de afstanden tussen de steden hebben wij met de trein gedaan. De reden daarvan is dat wij beiden onder de 25 zijn en het sonde vonden om veel toeslag te betalen om een auto te hebben. Natuurlijk ben je nu meer aan de steden gebonden maar wij hebben ons er prima vermaakt. Het reizen met de trein is relaxed, wij hebben van te voren de tickets geboekt en we hebben er voor gekozen telkens rond 11 uur naar de volgende stad te vertrekken. Mocht je met de trein willen reizen kun je dit makkelijk vanuit huis al reserveren, het is namelijk het beste dit minimaal 3 dagen van te voren te doen om verzekerd te zijn van een plaatsje in de trein. Het systeem werkt namelijk iets anders als in Nederland. Voor de koffers heb je ruime bagage rekken en je kunt iets lekkers in de restauratiewagon kopen. Het voordeel van de trein vonden wij tevens dat je makkelijk met mensen in gesprek raakt waardoor voor ons de reis zo om was. De langste trip duurde ongeveer 4 uur van Boston naar NY en het kortste iets langer als een uur. Ik dacht tussen NY en Philly...

Dag 1: Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: NY
Dag 5: NY
Dag 6: NY
Dag 7: NY
Dag 8: NY
Dag 11: Philly
Dag 12: Philly
Dag 12: Washington
Dag 13: Washington
Dag 14: Washington

Mocht je het reisschema toch aan de drukke kant vinden dan zou ik persoonlijk Philly laten vallen ik vond het een erg mooie stad en ben blij dat we hem gezien hebben maar de andere steden zijn toch wat groter en hebben nog meer eigen dingen. Maar mocht je tijd hebben zou ik zeker Philly erbij nemen! Mochten er nog vragen zijn dan mag je me altijd pben of gewoon hier vragen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Nonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nonnie »

Bedankt voor de reacties!

BibiS, aparte telling, van dag 8 naar dag 11 :wink:
Op welke dagen zijn jullie dan met de trein naar de volgende bestemming gereisd? Ben je op dag 4 van Boston naar NY gegaan of al op dag 3?

We zijn sowieso van plan om te reizen per trein, omdat we deze keer alleen naar de steden willen en niet buiten deze steden hoeven te zijn. En waar kun je dan het best/makkelijkst de treintickets vooraf kopen? Is dat gewoon via de site van Amtrak?

Alle tips en adviezen zijn welkom!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je kunt de tickets inderdaad gemakkelijk bestellen via de website van Amtrak. Bij je eerste traject kun je meteen al je tickets voor de rest van je reis ophalen.

Wij hebben zelf steeds de vroege trein genomen omdat wij dat zelf fijn vonden, anders zit je op je reisdag steeds op je horloge te kijken wanneer je moet vertrekken. En op die manier hadden we nog lekker de rest van de dag in de stad van aankomst. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Haha oeps er is een beetje iets fout gegaan met knippen en plakken van die dagen... Wij hebben de treinreis telkens gemaakt op de dag dat de nieuwe stad er staat in het schema. Bijv Dag 4 staat er NY dan zijn we die dag van Boston naar NY gereisd. Je kunt de tickets gewoon op internet op de Amtrak site aanschaffen. Wij hadden de Norht East Regional Service of zoiets geloof ik maar je kunt ook de Acela kiezen. De Acela is vaak ongeveer n half uur sneller en heeft Wifi aan boord. Je krijgt meteen als bij Boston je tickets op haalt dan krijg je ze meteen allemaal. Je kunt ze dan ook meteen tekenen. Wij vonden 11 uur n fijne tijd omdat je zo nog rustig kon ontbijten op je gemak naar het station kon lopen enz. maar dat is natuurlijk maar net wat je zelf wil.
rvdodewaard
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdodewaard »

Philly is juist een hele leuke stad! Ik vond het leuker dan washington zelfs. Vooral het constitution center en de eastern state penitentiary zijn de moeite waard om te bezoeken. De stad heeft ook een hele gezellige wijk (society hill) vol met eettentjes.
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Zo zie je maar weer ieder zijn favoriet... Ik vond het penintairy ook erg indrukwekkend en de moeite waard... Ben benieuwd naar je (nieuwe) plannen Nonnie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rvdodewaard schreef:Philly is juist een hele leuke stad! Ik vond het leuker dan washington zelfs. Vooral het constitution center en de eastern state penitentiary zijn de moeite waard om te bezoeken. De stad heeft ook een hele gezellige wijk (society hill) vol met eettentjes.
Waar ik dan benieuwd naar ben, is wat je in Washington hebt gezien. Ik vind Philadelphia ook een erg leuke stad en Boston ook, maar in Washington en omgeving is er zoveel te zien en doen. Heel veel mensen denken, dat de monumenten en regeringsgebouwen "Washington" zijn, maar dat is dus niet zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben drie jaar geleden Washington 1 dag bezocht (vanuit NY), we hebben toen een goede indruk gekregen van de stad (het was hele lange en drukke dag) en redelijk veel dingen kunnen zien. Maar ik zou dolgraag nog eens terug willen en de stad een paar dagen willen bezoeken en overal rustig de tijd voor nemen. Zoals Petra zegt, zijn daar nog zoveel dingen te bezoeken in en om Washington :)
rvdodewaard
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdodewaard »

Petra/VS schreef:
rvdodewaard schreef:Philly is juist een hele leuke stad! Ik vond het leuker dan washington zelfs. Vooral het constitution center en de eastern state penitentiary zijn de moeite waard om te bezoeken. De stad heeft ook een hele gezellige wijk (society hill) vol met eettentjes.
Waar ik dan benieuwd naar ben, is wat je in Washington hebt gezien. Ik vind Philadelphia ook een erg leuke stad en Boston ook, maar in Washington en omgeving is er zoveel te zien en doen. Heel veel mensen denken, dat de monumenten en regeringsgebouwen "Washington" zijn, maar dat is dus niet zo.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de omgeving van capitol hill, the mall / tidal basin en het witte huis heb bekeken. En natuurlijk Arlington, maar dat is dan officieel weer geen Washington :). Helaas geen tijd gehad voor Georgetown, dat had denk ik leuker geweest.
Nonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nonnie »

Wat zou ik dan in 3 dagen Washington DC gezien moeten hebben? Ik denk dan toch gelijk aan die regeringsgebouwen eigenlijk (en wel afhankelijk van het openbaar vervoer).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Georgetown, Adams Morgan, Penn Quarter met Chinatown en het Verizon Center, the U Street corridor, met het restaurant, waar Obama dol op is, Ben's Chili Bowl. Vlak buiten DC, ook met openbaar vervoer te bereiken: Arlington National Cemetery, Old Town Alexandria met allerlei restaurants en winkels en het landgoed van George Washington Mount Vernon, om maar een paar dingen te noemen. Ik heb dit jaar zeker 30 mensen rondgeleid in DC en iedereen heeft spijt, dat ze er niet langer verblijven. Om de een of andere reden verstrekken reisbureaus maar heel weinig informatie over onze hoofdstad.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Offtopic... maar wilde het toch even kwijt op het Verizon Center en Old town Alexandria en het landgoed na hebben we toch alle dingen van jou lijstje bezocht Petra. Volgende keer laat ik me graag door je rondleiden :D!

On topic: Wat je zei over de reisbureau 's vind ik bij andere steden ook wel, zo heb ik ooit een reis afgewimpeld omdat het reisbureau gewoon te weinig van de plaats wist terwijl ze er wel volop mee adverteerden. Ze kunnen dan wel zeggen dat ze veel concurrentie hebben van het internet hebben en dat is natuurlijk wel zo maar als ik naar hen ga verwacht ik kennis en kunde en die is niet overal even goed is mijn ervaring.

@ Nonnie, Arlington vond ik ook erg indrukwekkend en echt een aanrader.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er zijn in DC ook een aantal heel interessante musea, behalve de Smithsonian, waaronder het Spy Museum en het Museum of Crime and Punishments, verder nog legio andere dingen te bezoeken, waar je alleen aan toekomt, als je langer blijft. Ik vind het gewoon altijd zo vreemd, dat mensen zo weinig tijd in de hoofdstad van dit immense land besteden. Ik besteed zelfs nog langer in Amsterdam, als ik er wil zien, wat belangrijk is. En iedereen maar grappen over de Amerikanen en Japanners, die maar een dagje Amsterdam bezoeken. Het gros van de mensen, die ik deze zomer heb ontmoet, bleven twee nachten in Washington en hadden alleen die ene dag om de stad te bekijken. Ok, van mijn zeepdoos af ;).
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Haha ga er maar weer van af ja ;) :P wij zijn er ook maar 3 dagen geweest... Maar wil niet zeggen dat ik niet langer had willen blijven en ga zeker nog eens terug. Amerikanen en Japanners hebben de naam, maar heb vaak het gevoel dat zij in ieders geval oprecht geïnteresseerd zijn. Sommige Nederlanders zijn voor mijn gevoel soms meer geïnteresseerd in het buitenland als in hun eigen land. Als ik hoor hoeveel mijn vrienden ( rond de 20/25 jaar) van Nederland weten en hebben gezien dan is dat echt jammer. Maar goed ieder zo zijn ding en interesses, lukt het verder met je voorbereidingen Nonnie?
Nonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nonnie »

Ook wij willen in eerste instantie maar een dag of 3 naar DC. Voor een eerste indruk is dit denk ik wel voldoende.
En ik denk dat we alle 4 de steden doen, zoals BibiS en tosca ook hebben aangegeven, omdat ik niet zou kunnen kiezen. Ik hoor over alle steden zo'n goede verhalen. En als ik dan toch in de buurt ben vind ik het eigenlijk zonde om er niet even langs te gaan. Als er naderhand echt een stad uit springt dan gaan we daar toch de volgende vakantie wat langer naartoe :mrgreen:

Bedankt voor alle reacties!
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Dat hadden wij precies zo Nonnie, zou zo mee willen hoor! Echt gaaf dat jullie het nog in het vooruitzicht hebben!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Goed idee, Nonnie, je zult zien, dat alle steden iets aparts hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer