Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bezoek 9/11 memorial NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bennogr
Amerika-expert

Re: bezoek 9/11 memorial NYC

Bericht door Bennogr »

Wij kregen een email van het 9/11 Memorial, nu een officieel museum met dingen waar je op moet letten en wat je wel en niet mag meenemen. Kijk als je gaat vooral even in de mededelingen voor bezoekers (http://www.911memorial.org/visit) hoe dat geregeld is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

toen ik gisteren kaartjes wilde reserveren voor het memorial, was alles helaas al niet meer ' available' :cry: . We gaan kijken of we 's ochtends om 9 uur nog kaartjes kunnen krijgen (we zijn er van 24 t/m 28 oktober), er staat op de site dat ze op dat tijdstip nog een aantal kaartjes weggeven.
Ik wil wel graag naar het Tribute centre, ook nav jullie verhalen, maar kan op de website niet vinden hoe ik daar online kaartjes voor kan vinden. Zie wel bij 'visitor information' de prijzen en openingstijden ed staan, maar nergens dus een mogelijkheid om te reserveren.
Iemand een idee?
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Een tip als je gaat reserveren via http://www.911memorial.org/visit, achternamen met voorvoegsels als den of van worden door het reserveringssysteem niet herkend en het is niet mogelijk na het ingeven van je naam om door te gaan naar de volgende pagina. Reserveren lijkt niet mogelijk. Na een week proberen (telefoon is constant overbezet) en emailen kreeg ik vanmiddag de ingeving om de voorvoegsels eens achterwege laten en opeens kon er wel geboekt worden.
Ik heb de fout per email doorgegeven dus hopelijk is het binnenkort opgelost. Vooralsnog hebben wij gelukkig nog laat op de dag kaartjes kunnen bemachtigen terwijl vorige week nog alles mogelijk was.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Woensdag naar het monument geweest. Drukte viel erg mee (om 17:30), wel door beveiligingspoortje, riem af en spullen uit de zak, maar geen controle op ID (zou voor alle zekerheid toch maar een paspoort meenemen). Wel op de reservering natuurlijk.

Monument zelf is indrukwekkend. Vreemdste vond ik, dat ik me de gebouwen nauwelijks meer kan voorstellen. Het gedenkpark is omgeven door allerlei nieuwe bouwactiviteiten, inclusief de plaats waar het grote plein lag voor de torens, en dat maakt terugdenken extra moeilijk.

De buurt zelf is ook erg veranderd. Tussen het WTC en de Hudson was vroeger niet zoveel, nu is er een complete nieuwe stad met hoge huizen. Nieuwe kantoren, nieuwe hotels rond de plek. Met gelukkig nog wel wat oude gebouwen.

Ben indertijd vaak langs de torens gelopen en ben er ook een aantal keren binnen geweest. Maar je loopt dan nooit met de gedachte: ik moet goed om me heen kijken want ik moet me zoveel mogelijk herinneren voor later. Dat dergelijke gebouwen zomaar kunnen verdwijnen, is nog steeds onomvattelijk.
md89
Amerika-ontdekker

Bericht door md89 »

Wij hebben kaarten voor 4 oktober. Ben erg benieuwd, het zag er op tv indrukwekkend uit. Jammer dat het museum pas volgend jaar open gaat..maar een goede reden om nog een keer terug te gaan ;)
Afbeelding
Robbie1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Robbie1983 »

Wij hebben kaarten voor 26 september.
Ben benieuwd....
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het visitor's center is wel open...heel indrukwekkend...
rvdodewaard
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdodewaard »

sachasenne schreef:Het tribute center niet verwarren met de winkel die allerlei spullen verkoopt ten voordele van. Ze liggen in elkaars buurt.
Ik weet niet of je er echt tours kan doen.
Je volgt een soort parcours. Onderweg krijg je beelden, stukken van het vliegtuig en andere gevonden dingen zijn er tentoongesteld. Je kan er luisteren naar de verhalen van overlevenden via ingesproken tapes, er hangen foto's, er wordt een film gedraaid.
Ook onze zoon en zijn vriendin waren onder de indruk.

We hebben wel wat moeite moeten doen om het tribute te vinden. Maar dat zal waarschijnlijk aan onze orientatie liggen ;-)
Het tribute center is zeer indrukwekkend. Je kan er wel degelijk een tour aanvragen. Er zijn vrijwillgers die voor het tribute center werken en een tour doen rondom ground zero. Ze leggen uit hoe de situatie was, waar de 7 wtc gebouwen stonden, de volgorde van de gebeurtenissen op 9/11 en tot slot hun persoonlijke 9/11 verhaal. De vrijwilligers zijn allemaal betrokken geweest op de een of andere manier bij de aanslagen. Ik heb ademloos het verhaal ervaren van een dame van poolse afkomst die op de bewuste dag op de 84ste verdieping van de wtc noord toren aan het werk was. Heel erg indrukwekkend verhaal!
Marl
Amerika-ontdekker

Bericht door Marl »

Ik ga in november naar New York en ik had dit ook wel willen bezoeken, maar zo te zien is november helemaal vol? Voor oktober en december zijn nog wel kaarten te krijgen. Is november dan zo'n drukke maand in New York?
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wanneer in November ga je Marl? In November heb je o.a. Thanksgiving (24e) en Veterans day (11e)...
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

wij gaan ook in november naar NY en de hele maand november staat op 'not availlable'. Jammer zeg..
Marl
Amerika-ontdekker

Bericht door Marl »

sifaka schreef:Wanneer in November ga je Marl? In November heb je o.a. Thanksgiving (24e) en Veterans day (11e)...

Ik ga van 11 tot 18 november. Wel jammer dat het al vol is.
Sammiejjj
Amerika-newbie

Bericht door Sammiejjj »

Bedankt voor de tip! Wij gaan op 13 oktober.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Vandaag (woensdag 5 oktober) in de Daily News voor wie niet van tevoren besproken heeft: kaartjes voor bezoek aan het 9/11 monument zijn op dezelfde dag ook te verkrijgen. De uitgifte van de gratis kaartjes begint om 9 uur 's ochtends op weekdagen en 8 uur tijdens het weekeinde bij de toegang van het monument in Vesey Street. (Gratis, ga niet in zee met mensen die kaartjes verkopen!)

De krant meldt dat de eerste mensen op zoek naar kaartjes dinsdag om 6:30 arriveerden. Om half 9 stond er een rij van 295 mensen. Iedereen in de rij kreeg een kaartje, er waren die dag in totaal 1500 kaarten beschikbaar. Gratis kaartjes zijn ook te krijgen bij de NYC and Co. kiosk bij het stadhuis van de stad en de kaartverkoopwinkel van de New York Water Taxi in het South Street Seaport Museum in downtown.

Toerbussen en New York Water Taxi hebben ook kaartjes als onderdeel van hun programma, maar die zijn niet gratis, ze zitten in een pakket dat rond de $40 kan kosten (toer plus bezoek).

Mijn broer en zus die vorige week in New York waren hadden kaartjes via het internet geregeld, maar hadden zich in de dag vergist (ze kwamen op donderdag terwijl de kaartjes voor woensdag waren). Ze konden echter toch naar binnen, zij het wat later die donderdag.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij zijn er geweest zo'n 2 weken geleden. Echt onder indruk.
Afbeelding
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ik ben er ook geweest, op 12 september... de dag na de 10e verjaardag.

Vreemde ervaring, het doet je toch wat.. Zeker als je de mensen de namen ziet kalkeren op een wit papier...

Afbeelding
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
md89
Amerika-ontdekker

Bericht door md89 »

Ik ben afgelopen dinsdag geweest. Wow echt heel indrukwekkend. De vliegtuigen die steeds over vliegen (+ geluid) geven toch wel een apart gevoel erbij.
Afbeelding
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

We hopen volgend jaar een citytrip/fotografietrip naar New York te kunnen doen.
Het 9/11 memorial ziet er op de foto's indrukwekkend uit. Als we naar NY gaan dan staat het memorial op ons lijsje.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Hoi, wij gaan de laatste week van oktober naar New York. Ik zag op de site dat er alleen kaarten voor november te reserveren zijn.
Is het echt zo dat je zonder kaarten van tevoren te reserveren, het Memorial niet kunt zien? geldt dat ook voor het Visitor center? en museum?
Kun je met de metro dan gewoon uitstappen bij WTC? En liggen die adressen waar je op de dag zelf kaarten kunt kopen, in de buurt van het Memorial?

A limited number of passes for same-day visits are also available daily at the 9/11 Memorial Preview Site at 20 Vesey St. (at Church Street) beginning at 9:00 a.m., the NYC & Co. kiosk at City Hall and the NY Water Taxi booth at the South Street Seaport.
Swiebertje
Amerika-newbie

Bericht door Swiebertje »

Sorry mensen....ik vind het in en in triest dat je entree moet betalen voor de tour van het Tribute center.
9/11 was een aanslag op de hele westerse wereld. Om daar geld voor te vragen...ongelofelijk...die 3000 doden draaien zich om in hun graf.
Deze woorden heb ik ook letterlijk gezegd toen ik bij de deur van het gebouw stond. Laten ze er een donatie pot neerzetten net als in Shankville waar Flight 93 de grond inboorde.

Voor zover ik weet is the 9/11 Memorial gratis en tickets online te bestellen. Anders kom je er niet in
Laatst gewijzigd door Swiebertje op 15 okt 2011, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer