Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aankoop via ebay

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
nljordi
Amerika-newbie

Aankoop via ebay

Bericht door nljordi »

beste leden,

ik wil een aankoop via ebay doen.
mijn aankoop is in amerika en word vervoerd naar nederland.
nu was mijn vraag: komen er extra kosten bij? want ik heb laatst ergens gehoord dat er bij een land dit wel zo is alleen weet niet meer welke en zit nu te twijfelen tussen amerika en engeland.
hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Aankoop via ebay

Bericht door ned in MO »

Als je USPS verstuurt komen er min 10 euro aanbiedingskosten bij. bij fedex, UPS en DHL niet.
qua belastingen 22 euro of minder? geen btw
150 euro of minder? alleen BTW 19%
boven de 150 euro btw en invoerrechten. Invoerrechten zijn afhankelijk van wat je gekocht hebt.

Alleen bij kleding: koop je meer dan 322 euro? Certificate of origin verplicht kost ong $50
Koop je voor meer dan $2500 dan is een ITN verplicht $12

Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.
nljordi
Amerika-newbie

Bericht door nljordi »

als ik het dus goed begrijp:

ik koop een product die bijv. GBP 3,49 (4.00 euro), staat bij de advertentie verzending gratis. dan betaal ik gewoon die 4.00 zonder extra kosten?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat gratis is bijna altijd alleen verzendkosten gratis binnen het land waar het aangeboden wordt.
Buitenlandse verzendingen bijna nooit omdat verzenden naar het buitenland nou eenmaal veel meer kost dan binnenlands verzenden.
nljordi
Amerika-newbie

Bericht door nljordi »

ned in MO schreef:Dat gratis is bijna altijd alleen verzendkosten gratis binnen het land waar het aangeboden wordt.
Buitenlandse verzendingen bijna nooit omdat verzenden naar het buitenland nou eenmaal veel meer kost dan binnenlands verzenden.
tot nu toe nog niet gehad met ebay als er bij staat verzending gratis.
maar ik heb het dus wel goed begrepen of komen er nog belasting kosten ofzo bij?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Heel simpel, klik op het tabblad "shipping and payment" en je kan The Netherlands selecteren en zie je meteen de kosten of "Free shipping" staan.

Belastingen heb je bij 4 euro geen last van.
nljordi
Amerika-newbie

Bericht door nljordi »

DejaVu schreef:Heel simpel, klik op het tabblad "shipping and payment" en je kan The Netherlands selecteren en zie je meteen de kosten of "Free shipping" staan.

Belastingen heb je bij 4 euro geen last van.
oke thnxx voor alle info ;) ik ga me object even bestellen dan :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

nljordi schreef:ik koop een product die bijv. GBP 3,49
Dat is een aankoop in de UK, en niet in Amerika. Dus binnen Europa zal die verzending misschien gratis zijn, net zoals dat vaak ook het geval is bij aankoop en verzending binnen Amerika.

Of gaat het deze keer wel over een aankoop die je doet in de USA? En staat er bij dat ze gratis verzenden naar Nederland/Europa? En gaat dat ook over iets dat amper de waarde van een postzegel heeft?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Het kan ook zijn dat je deze aanbieder vindt bij de internationale aanbieders op de US-site (www.ebay.com) en dan zou je ook even kunnen kijken of je het produkt op de Nederlandse site kan vinden (www.ebay.nl) bij dezelfde aanbieder.
nljordi
Amerika-newbie

Bericht door nljordi »

ik heb het product gekocht, er zijn geen extra kosten bij gekomen en het pakketje is al onderweg. de aankoop heeft ook niet echt waarden (oordopjes) http://cgi.ebay.nl/RED-HANDSFREE-EARPHO ... 2c5f2ec529

nog maals thnxx voor de reacties :) nu weet ik meer hoe en wat :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer