Het beste zou in dat geval zijn dat jij ook probeert een H1B visum te verkrijgen door een werkgever te vinden die je sponsort maar hou er rekening mee dat dit niet eenvoudig is. Een werkgever moet namelijk aantonen waarom ze perse jou willen hebben voor de job en niet een random Amerikaan. Bovendien moeten ze ook betalen om dit te kunnen doen dus Amerikaanse werkgevers willen liever niet sponsoren.
Heel eerlijk gezegd, ik denk dat als je naar Amerika wilt verhuizen met een heel gezin je echt wel een flinke spaarpot moet hebben voordat je dat doet. Dat zeg ik niet om je te ontmoedigen maar dit is gewoon realistisch. En dit is in zowel het geval dat je een Greencard wint via de DV als in het geval dat je via je man zijn werk in Amerika komt. Je zult direct moeten investeren in huur, een auto, je verzekeringen, huisraad en noem maar op. Verder wil je misschien ook spullen verschepen etc.
Bij het consulaat gaan ze er vanuit dat een Greencard winnaar zichzelf minimaal 3 maanden moet kunnen redden zonder inkomsten. Dus voor een gezin is dat bedrag nog hoger omdat er een afhankelijkheidsfactor bij komt kijken. Een als Greencard winnaar mag je nou geen enkel risico voor Amerika vormen want ze willen niet dat je in de problemen komt en bijvoorbeeld bij de voedselbank moet aankloppen of een beroep moet doen op gratis ziektenkosten.
Echt, ik blijf bij wat ik zei, schrijf je gewoon samen met je man in voor de loterij, geniet ondertussen van dit forum en doe zodoende kennis op en ga in de tussentijd zeker eerst eens naar het land van je dromen toe! Dat is sowieso een aanrader, los van wat de toekomst brengt