Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wintersport Californie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ploon
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wintersport Californie

Bericht door ploon »

Heeft er iemand ervaring met wintersport in Californie en dan met name Mammoth of Big Bear?
hoe zit het daar met de overnachtingen, volgens mij is het niet aan de piste?
Pim van Loon
cashew
Amerika-newbie

Re: Wintersport Californie

Bericht door cashew »

ik ben in 2006 met familie die in de orange county woont op wintersport geweest. We sliepen in June Lake, dat ligt naast Mammoth.
We zijn daar tussen oud en nieuw geweest, helaas lag er niet voldoende sneeuw, mede doordat het erg hard waaide. Daarom was de berg op June gesloten. We zijn daarom in Mammoth wezen snowboarden. Amerikanen vinden het heel normaal als ze ergens naar toe moeten rijden.
Ik kan me herinneren dat we altijd met de auto naar het centrum van mammoth gingen, en vanuit daar met een gondel naar de piste. Ik weet niet meer of hier kosten aan verbonden zijn. Ik vond dat er in Mammoth weinig eenvoudige pistes waren. Ik zelf ben gevorderd en vond daar uitdagende pistes.
ploon
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door ploon »

ik kan redelijk snowboarden, dus geen beginners piste is niet zo'n probleem.
ik begrijp dat de pistes in californie/tahoe wat lager liggen dan bv beckenbridge. dat lijkt me wel lekkerder.

in yosemite schijn je ook te kunnen wintersporten, maar als ik het zo op hun site bekijk is het maar een klein resort/pistes?

zijn er nog bepaalde periodes (weken) die je maar beter kunt vermijden ivm lokale vakanties??
Pim van Loon
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

ploon schreef:Heeft er iemand ervaring met wintersport in Californie en dan met name Mammoth of Big Bear?
hoe zit het daar met de overnachtingen, volgens mij is het niet aan de piste?
Zelf geen ervaring met Californie qua wintersport (wel Utah en Colorado), maar wel gelezen dat rond Lake Tahoe veel te skien/boarden valt.
Hoger dan Colorado kan ik me haast niet voorstellen ... dat is al zooo hoog. :P
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Jaren geleden heb ik een paar keer rond Lake Tahoe geskied, wat ik een leuke en mooie plek vond (o.a. Northstar en Sugar Bowl), maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld Tres Vallees in Frankrijk: veel kleiner. In een weekend heb je wel een skigebied gezien. Alle weekenden zijn trouwens druk als de condities goed zijn, het is maar een paar uur rijden vanuit de druk bewoonde gebieden. Kerst in Tahoe is super druk. Er is veel accomodatie rond Lake Tahoe, en de meeste mensen rijden met de auto van hun hotel naar de piste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer