Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beste weg naar Bodie

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
john1969
Amerikafan

beste weg naar Bodie

Bericht door john1969 »

Hallo,

Wij willen toch nog Bodie in het schema zetten maar via welke weg is Bodie het makkelijkste te bereiken met een gewone auto...
via de 167 of via de 270 en staat het goed aangegeven...

alvast bedankt

John
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: beste weg naar Bodie

Bericht door elninjoo »

Wij zijn er gewoon van Lee Vining naartoe gereden op de gps, dus via de kortste weg van daar mag ik aannemen. Het is gewoon 'n normale weg en nog 'n aantal km dirt road. Niets bijzonders dus en zeker niet 'n 4x4 voor nodig (wij hadden 'n standaard SUV zonder 4x4)
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Ook met een camper is de weg goed te berijden.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Toen ik daar medio juni was waren ze druk bezig met wegwerkzaamheden, waardoor de onverharde weg nog wat onverharder was dan normaal. Ik ben bijvoorbeeld geen camper tegengekomen en mijn schokdempers heb ik ook behoorlijk moeten testen. Het is al met al best te berijden, maar onderschat het niet zou mijn advies zijn.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik ben vandaag naar Bodie gereden langs 270 het is ook de enigste die een aanduidingsbord heeft (hier kan ik wel verkeerd in zijn). De weg is heel goed te doen met de wagen. Er lagen geen scherpe stenen. Ik heb er ook enkele campers zien rijden. Ik zou het zeker doen mooie belevenis.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Mjölnir schreef:Toen ik daar medio juni was waren ze druk bezig met wegwerkzaamheden, waardoor de onverharde weg nog wat onverharder was dan normaal. Ik ben bijvoorbeeld geen camper tegengekomen en mijn schokdempers heb ik ook behoorlijk moeten testen. Het is al met al best te berijden, maar onderschat het niet zou mijn advies zijn.
Wij delen deze ervaring. Ook wij waren in juni hier en ook wij hebben de onverharde weg genomen naar Bodie. Onze huurauto heeft er niets aan overgehouden gelukkig, maar het was geen pretje en we hebben toch behoorlijk zitten zweten. Zachtjes rijden en we zijn er wel gekomen, maar hebben de betere weg teruggenomen!
john1969
Amerikafan

Bericht door john1969 »

Lelle schreef:
Mjölnir schreef:Toen ik daar medio juni was waren ze druk bezig met wegwerkzaamheden, waardoor de onverharde weg nog wat onverharder was dan normaal. Ik ben bijvoorbeeld geen camper tegengekomen en mijn schokdempers heb ik ook behoorlijk moeten testen. Het is al met al best te berijden, maar onderschat het niet zou mijn advies zijn.
Wij delen deze ervaring. Ook wij waren in juni hier en ook wij hebben de onverharde weg genomen naar Bodie. Onze huurauto heeft er niets aan overgehouden gelukkig, maar het was geen pretje en we hebben toch behoorlijk zitten zweten. Zachtjes rijden en we zijn er wel gekomen, maar hebben de betere weg teruggenomen!

hoezo betere weg??

verder bedankt voor de reacties

John
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij namen eind augustus de weg (395) van Lee Vining richting Bridgeport, en dan rechts de 270 naar Bodie.

Het staat duidelijk aangegeven, en de weg was goed berijdbaar. Wij namen dezelfde weg terug.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

hoezo betere weg??

verder bedankt voor de reacties

John
Hoi John,

Wij reden vanaf Lee Vining de 395, toen de 167 (east) en zijn toen de onverharde weg opgegaan, ik heb het uitgezocht en deze weg heet de Cottonwood Canyon Road. Terug zijn wij over de 270 gegaan. Die was veel beter begaanbaar!
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

De Cottonwood Canyon Road hebben we (per ongeluk) in de zomer van 2010 ook genomen. We hebben meerdere keren op het punt gestaan om om te keren, want het was toch wel echt heel erg hobbelig met grote stenen enzo. Terug hebben wij toen ook de andere weg genomen en dat was echt een eitje in vergelijking met de heenweg!
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer