Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat zijn "sick days" en wat gebeurt er als je die niet "opneemt" in een jaar? Moet je sick zijn om zo'n dag te kunnen opnemen? Wat als je een week ziek bent, krijg je dan doorbetaald of niet? Gaan na x dagen je vakantiedagen eraan in zo'n geval?
PTO is geloof ik Paid Time Off. Is dat te vergelijken met de Nederlandse "vakantiedagen"? Zijn die gewoon vrij opneembaar gedurende een jaar?
Verder val ik in een "state retirement plan" Dat is een pensioenplan geloof ik maar is dat gelijk aan het Nederlandse pensioenplan qua opbouw of is dat juist veel minder/meer? Moet je aanvullend pensioen opbouwen?
Verder moest ik ook nog een W-4 formulier invullen. Dat is voor belastingteruggave geloof ik. Is dat te vergelijken met de Nederlandse loonbelastingverklaring? Zo nee, wat is het verschil? Waarom moet ik aangeven of ik 0 of 1 ben? Wat is verstandiger om te doen? Ik heb dacht ik voor 0 gekozen overigens maar dit was nog aan te passen.
Sorry voor deze wirwar aan vragen en ik begrijp dat ik deze vragen beter bij HR van mijn nieuwe werkgever kan neerleggen maar ik voel me nu al zo'n nitwit en als ik dan ook nog helemaal niets weet gaat dat gesprek zo lastig
Alvast bedankt voor iedereen die wat duidelijkheid kan geven en hopelijk hebben anderen er ook iets aan