(en die vind ik dan weer niet te kanen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Manier van eieren bakken en soorten brood in het Amerikaans
Re: Manier van eieren bakken en soorten brood in het Amerika
Bij de broodsoorten voor het ontbijt natuurlijk ook de alom geprezen Bagel !
)
16x USA / 30 staten
Ohw die ik vind ik juist weer heeeeerlijk! Bijna elke ochtend een bagel met cream cheese en een jus'tje als ontbijt! *jammie*
wat is een basted egg? .......Krijg er wel trek van zeg

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Bij de broodsoorten hoort natuurlijk ook nog Wonderbread
, want er staat brood op het etiket.
Eigenlijk is het een veredeld soort witte kauwgom, met nucleaire ingrediënten, want na 7 weken is het nog net zo vers als de eerste dag.
Leuk topic, waarvan we veel varianten al geprobeerd hebben. Maar basted eggs ken ik ook nog niet.
Eigenlijk is het een veredeld soort witte kauwgom, met nucleaire ingrediënten, want na 7 weken is het nog net zo vers als de eerste dag.
Leuk topic, waarvan we veel varianten al geprobeerd hebben. Maar basted eggs ken ik ook nog niet.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

-
Syllvia
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Basted egg ken ik ook niet.
trouwens de hashbrowns van de Cracker barrel zijn het lekkerst (vind ik dan), ik denk dat ze er nog een rauw ei doorheen doen ofzo.
trouwens de hashbrowns van de Cracker barrel zijn het lekkerst (vind ik dan), ik denk dat ze er nog een rauw ei doorheen doen ofzo.
Die van Cracker Barrel zit kaas doorheen. Heerlijk zijn die inderdaad.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hier de uitleg van Basted Eggs: http://askville.amazon.com/baste-eggs/A ... Id=4705999
[youtube]GrXPLky2NyM[/youtube]
En een filmpje van een iets andere manier met heet water:Traditionally, basted eggs (when you order your eggs fried, you usually have to specify how you want it cooked: sunny side up, over easy, etc. "Basted" is one of the choices in some of the "more traditional" places). Simply, basted egs are cooked in rendered out bacon-, sausage-fat or butter.
You place an egg in your pan with the drippings or butter. As it sits in the pan cooking from the bottom, spoon the melted fat over the top of the egg. The hot fat will cook the egg from the top. You can usually cook it to the doneness level you prefer unless you want it totally hard-cooked. That's a little difficult to accomplish with basting due to the length of required cooking time and the indirect method of heat basting employs.
Bon Appetit!
[youtube]GrXPLky2NyM[/youtube]
Laatst gewijzigd door Njit op 16 sep 2011, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
oh ja, basted eggs! Die was ik nog vergeten in mijn lijstje. Inderdaad, hete vet over een sunny side up maar ik hoorde laatst dat het nu ook met heet water wordt gedaan - ik heb het videootje in njit's posting niet gezien, misschien dat water daar in wordt vermeld.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Video is met heet water en een deksel erop ja. Lijkt mij wat gezonder 
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Mijn favoriet (ook bij Cracker Barrel verkrijgbaar): Eggs in a Basket:

yummie...
Twee weken geleden had ik nog een hoop lol met mijn collega's op het werk, omdat Bojangles adverteerde met een: Fried Bologna Biscuit, een caloriebom bestaande uit een Buttermilk biscuit en gefrituurde Bologna
niet yummie...

yummie...
Twee weken geleden had ik nog een hoop lol met mijn collega's op het werk, omdat Bojangles adverteerde met een: Fried Bologna Biscuit, een caloriebom bestaande uit een Buttermilk biscuit en gefrituurde Bologna
niet yummie...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je basted eggs doet met water lijkt het meer op poached. Ik vind basted eggs horen met hete boter of vet te worden gedaan; hoe wil je anders je aderen dichtslibben? 
Ik bestel basted in plaats van sunny side up, want ik heb een hekel aan die snotterige bovenkant...
Ik bestel basted in plaats van sunny side up, want ik heb een hekel aan die snotterige bovenkant...
Ik varieer zoveel mogelijk qua ontbijt maar mis de nederlandse boterham met kaas of hagelslag toch echt wel heel erg af en toe haha.
Mijn favo ontbijtopties hier zijn:
- Bear Naked Heavenly Chocolate Granola met melk
- Croissant met boter
- Grote Cinnamon Roll of Dognut (die eerste vooral vind ik erugggg lekker)
- Eggs sunny side up of scrambled eggs met bacon of een sausage
Verder zijn ze hier in het zuiden gek op biscuits met gravy als bijgerecht bij ontbijt. Ik vind de gravy nog het meest lijken op Honig Groentesaus en dat gooien ze dan hier over de biscuit op hun nuchtere maag. Bah... ik vind het echt niet te eten!
Mijn favo ontbijtopties hier zijn:
- Bear Naked Heavenly Chocolate Granola met melk
- Croissant met boter
- Grote Cinnamon Roll of Dognut (die eerste vooral vind ik erugggg lekker)
- Eggs sunny side up of scrambled eggs met bacon of een sausage
Verder zijn ze hier in het zuiden gek op biscuits met gravy als bijgerecht bij ontbijt. Ik vind de gravy nog het meest lijken op Honig Groentesaus en dat gooien ze dan hier over de biscuit op hun nuchtere maag. Bah... ik vind het echt niet te eten!
Broodbak machine + pakketjes van familie! Ik heb hier een kilo hagelslag en 2 kilo goudse kaas liggenZiva schreef:Ik varieer zoveel mogelijk qua ontbijt maar mis de nederlandse boterham met kaas of hagelslag toch echt wel heel erg af en toe haha.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Syllvia
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Na het zien van het filmpje van Njit, heb ik gelijk de basted eggs gemaakt. Ik eet nl. iedere morgen 2 gebakken eitjes.
Het is helemaal super!! Niks vet, glijden zo uit de pan!! aanrader dus!
sja de eggs in the basket van Cracjer barrel is mijn lievelingsontbijt.....helaas zit er geen CB in Hawaii of Vegas....
Het is helemaal super!! Niks vet, glijden zo uit de pan!! aanrader dus!
sja de eggs in the basket van Cracjer barrel is mijn lievelingsontbijt.....helaas zit er geen CB in Hawaii of Vegas....
- Bandido
- Amerika-expert
Sterker nog: in het Zuiden van Amerika zijn biscuits in principe uitsluitend ontbijteten. Brood wordt hier als ontbijt zelden gegeten, of het moet een sneetje geroosterd witbrood zijn. De soorten brood die hier genoemd werden worden hier alleen als lunch gegeten. In het Zuiden zijn "grits" een essentieel onderdeel van een ontbijt. Was het vroeger arme mensen eten, nu is het helemaal terug van weggeweest. En "shrimp and grits" is zelfs een soort van staatsgerecht van Georgia geworden. Grits bij het ontbijt eet je met boter, spekjes, kaas of zoet: met suiker of maplesyrup.Clint schreef:En dan heb je nog biscuits. Die vallen volgens mij traditioneel gezien meer onder de dinner rolls, maar er zijn ook breakfast gerechten mee.
Wat eieren betreft is het trouwens apart dat je eigenlijk nergens een gekookt ei bij je ontbijt zult aantreffen, deze eten Amerikanen vooral op een salade.
Qua ontbijt wil ik nog even "Poptarts" vermelden. Enorm zoet en verkrijgbaar in tientallen smaken, en daarom zeer populair met name onder kinderen. Het is in wezen een cracker met een bepaalde zoete vulling met glazuur die je even in de broodrooster kunt doen:
- Bijlagen
-
- Poptart.jpg (29.21 KiB) 1085 keer bekeken
"Keep Georgia On Your Mind"
Grappig, hier is het dus echt een avond iets, biscuits. Behalve dan als je bij één van de fastfood ketens stopt voor ontbijt, dan kan je sausage biscuits krijgen.
Naast Poptarts heb je dan ook nog de 'Toaster Strudels', de eeuwige vijand van Poptarts
Naast Poptarts heb je dan ook nog de 'Toaster Strudels', de eeuwige vijand van Poptarts
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Grits, één van de favo's van mijn vrouw als we "uit" gaan ontbijten, ik vindt het een gruwel.
Wat ik wel smakelijk vindt, ook als ontbijt, zijn Pigs in a blanket, een soort saucijzebroodjes, maar dan anders.
Bij de supermarkt vind je ze ook in mini-uitvoering, lekker voor tussendoor

Wat ik wel smakelijk vindt, ook als ontbijt, zijn Pigs in a blanket, een soort saucijzebroodjes, maar dan anders.
Bij de supermarkt vind je ze ook in mini-uitvoering, lekker voor tussendoor

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb 1x (per ongeluk) grits besteld. Dacht echt 'wat heb je nou voor een zooi op m'n bord gekwakt?' . Het smaakte zoals het eruit zag - niet dus..
Ook zeer populair bij ToscaBandido schreef:Qua ontbijt wil ik nog even "Poptarts" vermelden. Enorm zoet en verkrijgbaar in tientallen smaken, en daarom zeer populair met name onder kinderen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die dingen zie je vaak ook in een Motel6 liggen als goedkoop ontbijt. Af en toe best lekker 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1846 Weergaves
-
Laatste bericht door markro