Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lange wachttijd op Miami airport
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Lange wachttijd op Miami airport
Op 13 oktober a.s. vliegen we naar Miami. We komen daar om 14.30 uur aan en huren dan meteen een auto om door te rijden naar Cape Coral. Op de 21e vliegen we terug van Miami, maar de vlucht gaat pas om 21.30 uur. Als we de auto om 15.30 uur huren, moeten we deze dus ook weer om 15.30 uur inleveren. (Een dag extra huur is meteen € 50,--). Dat betekent dus dat we 6 uur moeten overbruggen voordat we gaan vliegen.
Ik had al bedacht om de auto gewoon wat eerder in te leveren en dan nog wat in de buurt van het vliegveld te gaan doen. We zijn geen echte shoppers, maar ik zag dat er een outlet in de buurt was, dus daar kunnen we ook nog wat tijd doorbrengen. Of misschien heeft iemand een idee hoe we die tijd kunnen besteden?
Heeft iemand ervaring met de bagage-lockers op Miami Intl Airport? Op de website wordt het me niet duidelijk wat de kosten zijn.
Ik had al bedacht om de auto gewoon wat eerder in te leveren en dan nog wat in de buurt van het vliegveld te gaan doen. We zijn geen echte shoppers, maar ik zag dat er een outlet in de buurt was, dus daar kunnen we ook nog wat tijd doorbrengen. Of misschien heeft iemand een idee hoe we die tijd kunnen besteden?
Heeft iemand ervaring met de bagage-lockers op Miami Intl Airport? Op de website wordt het me niet duidelijk wat de kosten zijn.
Re: Lange wachttijd op Miami airport
Ik zou toch voor die extra $50. In de buurt van Miami Airport kan je niet echt rondlopen, ook zal je van de Mall transport moeten hebben naar de Airport, wat ook geld kost.
Omdat wij bang waren vast te komen zitten in het verkeer waren wij ook erg vroeg op Miami Airport. Er was echt niets te doen, we hebben gewacht in de aankomsthal tot we onze baggage konden afleveren. Daarna konden we door de douane en zijn we wat winkels in geweest. Helaas was er ook geen toegang tot gratis WiFi en hadden we een uur vertraging waardoor de dag wel erg lang duurde. 
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Ik dacht dat er (na 9/11) geen bagage lockers op vliegvelden meer te vinden zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker.Heleen72 schreef:Heeft iemand ervaring met de bagage-lockers op Miami Intl Airport? Op de website wordt het me niet duidelijk wat de kosten zijn.
Voor al die moeite, hangen op het vliegveld en eventuele extra kosten zou ik inderdaad gewoon die 50 euro betalen en nog volop genieten van de laatste dag van je vakantie!
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
precies, geef die extra 50 euro uit. Ik vlieg een paar keer per jaar via Miami Airport en vind het een vreselijk vliegveld, in mijn mening is het een ongeorganiseerde chaos waar niets te doen is.
6 Uur is een halve vakantie dag! Ik zou de extra kosten gewoon voor lief nemen.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Bagage lockers hebben ze niet, ivm 9/11 en veiligheid, op geeneen US vliegveld volgens mij. Dus dan zit je zonder auto en met bagage, voor 6uur lang op het vliegveld. Het is ook nog eens niet zo'n beste buurt daar, dus rondlopen zou ik je zeker niet aanraden.
De Dolphin Mall zit relatief dichtbij, in de Walmart rondlopen is ook altijd wel een beleving, die zit ook lekker dichtbij. Ik zou toch zeker kijken of je nog iets met de auto kan regelen, want ik denk dat je dan veel relaxter je laatste uurtjes van de vakantie doorkomt. Dus wordt de afweging niets doen op Miami Airport voor zeker 6uur (en er is echt weinig te doen), of € 50 betalen en nog 4uurtjes op pad kunnen. Stel dat je op de heenvlucht eerder aankomt, dan moet je nog vroeger je auto weer terug inleveren
Succes met de afweging !
De Dolphin Mall zit relatief dichtbij, in de Walmart rondlopen is ook altijd wel een beleving, die zit ook lekker dichtbij. Ik zou toch zeker kijken of je nog iets met de auto kan regelen, want ik denk dat je dan veel relaxter je laatste uurtjes van de vakantie doorkomt. Dus wordt de afweging niets doen op Miami Airport voor zeker 6uur (en er is echt weinig te doen), of € 50 betalen en nog 4uurtjes op pad kunnen. Stel dat je op de heenvlucht eerder aankomt, dan moet je nog vroeger je auto weer terug inleveren
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
Heleen72
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie reacties! Dit stond op de website over de baggage-lockers: http://www.miami-airport.com/baggage_storage.asp, maar ik werd er niet echt wijzer van.
Jullie hebben me (bijna
) overtuigd dat we een extra huurdag gaan nemen. Maar stel je voor dat we de auto gewoon voor 8 dagen huren, zoals we vantevoren van plan waren en we leveren hem te laat in. Rekenen ze dan een soort boete? Of is het gewoon een extra huurdag? Ik vraag het, omdat het ook zomaar kan zijn dat het vliegtuig op de heenweg vertraging heeft, waardoor we bijvoorbeeld pas om 17.00 uur ofzo bij de autoverhuur zijn. Dat zou betekenen dat we hem dan ook pas weer om 17.00 uur in hoeven te leveren. Toch?
Die 50 euro valt inderdaad wel mee op het hele vakantiebedrag, maar het staat alleen niet in verhouding tot het totale huurbedrag voor 8 dagen (€ 238,--). Vandaar dat ik een beetje in de "war" raakte van het bedrag
.
Jullie hebben me (bijna
Die 50 euro valt inderdaad wel mee op het hele vakantiebedrag, maar het staat alleen niet in verhouding tot het totale huurbedrag voor 8 dagen (€ 238,--). Vandaar dat ik een beetje in de "war" raakte van het bedrag
Vraag het reisburo wat er gebeurt als je idd "later" de auto inlevert.
Als je je auto te laat inlevert dan wordt die opgegeven als gestolen. Of dat binnen 1 of 2 uren is weet ik niet meer precies, maar dat doen ze al heel snel. Ik zou een dag bijhuren. Daarbij komt nog dat bij te late inleverig een verhoogd tarief wordt berekend. Bij het afhalen moet je voor dat hoge dagtarief een paraaf zetten. Lees het maar eens na.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als het goed is geef je van te voren al een tijd op wanneer je de auto op komt halen. Als je 'm dan later dan die afgesproken tijd ophaalt moet je 'm toch op de afgesproken tijd inleveren. Zelfde had ik dit jaar bij National op Miami (al leverde dat voor mij geen problemen op). Gereserveerd om 16:30 uur. Opgehaald om 16:50 uur maar moest de auto wel weer inleveren om 16:30 uur (op LAX). Heb dit ook al vaker meegemaakt.Heleen72 schreef:Ik vraag het, omdat het ook zomaar kan zijn dat het vliegtuig op de heenweg vertraging heeft, waardoor we bijvoorbeeld pas om 17.00 uur ofzo bij de autoverhuur zijn. Dat zou betekenen dat we hem dan ook pas weer om 17.00 uur in hoeven te leveren. Toch?
Zelf had ik dit jaar 1 uur en 15 min. gerekend tussen tijd van aankomst en ophalen. Dat bleek precies de benodigde tijd te zijn (ondanks dat het erg druk was bij Immigrations). We kwamen een kwartier te laat aan met het vliegtuig en ik haalde de auto ook met ruim een kwartier vertraging op.
Soms is een paar uur extra huren voordeliger dan een hele dag. Ik zag op mijn getekende overeenkomst van dit jaar staan dat een extra dag ruim $ 60 zou zijn en een extra uur $ 23. Wellicht kun je dat bespreken bij het afhalen?
En anders, zoals je zelf ook al besloten hebt, gewoon een extra dag huren ben je van alle zorgen af.
Roland
-
Heleen72
- Amerikakenner
Euhm... Ik was BIJNA overtuigd hè?Coyote schreef: En anders, zoals je zelf ook al besloten hebt, gewoon een extra dag huren ben je van alle zorgen af.![]()
Nog eventjes laten bezinken en vanavond boeken!
Nog eventjes uit nieuwsgierigheid: Andersom geldt zeker niet? Dus als ik de auto eerder ophaal dan de afgesproken tijd, dan moet ik de auto ook op die tijd weer inleveren en niet op de afgesproken terugbrengtijd? Eigenlijk is dat dus een beetje scheef...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Heb je dit meegemaakt?, het is ons nog nooit gebeurt, en we zijn toch echt wel eens bijna een dag te laat geweest. Gewoon de extra kosten betaald en that's it, maar geen boete en al helemaal niet opgegeven als gestolen.jaap1 schreef:Als je je auto te laat inlevert dan wordt die opgegeven als gestolen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Inderdaad, als je de auto eerder ophaalt dan de afgesproken tijd, geldt de tijd van ophalen en niet van reserveren.Heleen72 schreef:Nog eventjes uit nieuwsgierigheid: Andersom geldt zeker niet? Dus als ik de auto eerder ophaal dan de afgesproken tijd, dan moet ik de auto ook op die tijd weer inleveren en niet op de afgesproken terugbrengtijd? Eigenlijk is dat dus een beetje scheef...
Zo is het bij mij tenminste altijd gegaan.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb dezelfde ervaring als Roland. De tijd gaat lopen vanaf het moment dat je de auto ophaalt.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Een huurperiode is gebaseerd op 24 uur m.a.w. Haal je de auto op om 15.00 uur dan moet je deze om 15.00 uur weer inleveren. Meestal "krijg" je een bonustijd van 59 min om de auto zonder extra kosten in te leveren.
Dat een extra dag/uur(en) veel meer geld (kan) kosten komt omdat je geboekte tarief anders wordt, als de medewerker niet oplet of iets erom geeft dan kan dat heel veel geld kosten!!.. (overigens sta zij in hun recht om dit te doen)
Wat er gebeurd is dat de computer het tarief automatisch omzet naar een andere met alle gevolgen van dien.
In principe kun je beter de auto vooraf langer reserveren dan dat je dat bij terugkomst op gaat gokken
Ik heb bij diverse autoverhuurders gewerkt (in NL) maar dit is overal hetzelfde! Zeker bij weektarieven zie je dat de pc dit automatisch gaat omzetten naar hele dure tarieven voor 1 of 2 uur vertraging. Om de klanten tevreden te houden deden wij dat terugzetten met een aantekening voor eventuele boetes, maar het HQ was daar meestal niet blij mee.
Succes!
Oh ja ! Helemaal vergeten! Kleine tip: check je vertrektijd op het contract!! Indien mogelijk zullen/kunnen zij het contract op voorhand maken met als starttijd de tijd die jij oorspronkelijk aangegeven hebt...
Dat een extra dag/uur(en) veel meer geld (kan) kosten komt omdat je geboekte tarief anders wordt, als de medewerker niet oplet of iets erom geeft dan kan dat heel veel geld kosten!!.. (overigens sta zij in hun recht om dit te doen)
Wat er gebeurd is dat de computer het tarief automatisch omzet naar een andere met alle gevolgen van dien.
In principe kun je beter de auto vooraf langer reserveren dan dat je dat bij terugkomst op gaat gokken
Ik heb bij diverse autoverhuurders gewerkt (in NL) maar dit is overal hetzelfde! Zeker bij weektarieven zie je dat de pc dit automatisch gaat omzetten naar hele dure tarieven voor 1 of 2 uur vertraging. Om de klanten tevreden te houden deden wij dat terugzetten met een aantekening voor eventuele boetes, maar het HQ was daar meestal niet blij mee.
Succes!
Oh ja ! Helemaal vergeten! Kleine tip: check je vertrektijd op het contract!! Indien mogelijk zullen/kunnen zij het contract op voorhand maken met als starttijd de tijd die jij oorspronkelijk aangegeven hebt...
Laatst gewijzigd door emporionelis op 15 sep 2011, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat je ook kunt doen is voor die laatste dag een klein autootje huren ipv de auto die je op dat moment hebt.
Als ik bij eBookers.de kijk dan kun je op 21 oktober voor 24 euro een autootje huren die je om 10 uur kunt ophalen en om 20 uur weer terug brengt.
Maar of je voor die 27 euro die je dan bespaart veel moeite moet doen (naar de luchthaven, auto omwisselen, bagage overzetten) .....
PS
Je zou ook nog kunnen kijken bij Bags to Go om je bagage af te zetten of op te laten halen.
Kosten zijn $ 6 per koffer (per dag, maar dat maakt niet uit) zoals ik het even snel las.
Als ik bij eBookers.de kijk dan kun je op 21 oktober voor 24 euro een autootje huren die je om 10 uur kunt ophalen en om 20 uur weer terug brengt.
Maar of je voor die 27 euro die je dan bespaart veel moeite moet doen (naar de luchthaven, auto omwisselen, bagage overzetten) .....
PS
Je zou ook nog kunnen kijken bij Bags to Go om je bagage af te zetten of op te laten halen.
Kosten zijn $ 6 per koffer (per dag, maar dat maakt niet uit) zoals ik het even snel las.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als al die bagage tenminste in een kleinere auto past. Ik denk dat veel mensen, net als wij, de afmeting van de auto aanpassen aan de vracht bagage die erin moet passen.US-fanboy schreef:.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als t puur gaat om tijdelijk je bagage te kunnen stallen is t geen slechte oplossing natuurlijk.
Als iemand 5 lockers had kunnen huren voor 5 koffers voor $5 per stuk dan is dit altijd nog goedkoper.
Als iemand 5 lockers had kunnen huren voor 5 koffers voor $5 per stuk dan is dit altijd nog goedkoper.
-
Heleen72
- Amerikakenner
Dank allemaal voor jullie tips! Ik heb gisteren geboekt bij usareisen.de. En voor alle zekerheid gewoon een dag extra. Volgende keer toch ook maar beter opletten bij het boeken van de terugvlucht, zodat die een beetje overeenkomt met de aankomsttijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1102 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties