Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

woning kopen in de states

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
usaJim
Amerika-ontdekker

woning kopen in de states

Bericht door usaJim »

Beste forumleden,

Ik weet niet of ik met deze vraag in het goede subforum zit en ik kon niet echt oude topics vinden met een vergelijkbare vraag (heb niet zo heel lang gezocht :oops: ).

Ik ben Nederlander en werk momenteel voor een grote Belgische baggeraar. Voor mijn werk ben ik tussen de 6 en de 8 maanden per jaar in het buitenland en heb ik de overige 4-6 maanden verlof.
Veel van mijn collega's wonen niet meer in België/Nederland, maar hebben een woning gekocht in het buitenland (voornamelijk vanwege klimaat) en vliegen, zodra de werkperiode er op zit, naar hun woning in het buitenland waar dan ook vaak vrouw en kinderen zitten.
Ik zelf ben vrijgezel en sinds ik voor dit bedrijf werk woon ik officieel bij mijn ouders. In mijn verlofperioden ben ik echter meestal in de VS op vakantie. Momenteel is mijn zus bezig met de K1 procedure en zij verwacht binnenkort naar Amerika te reizen om te mogen trouwen. Ook heb ik nog andere familie in de States waar ik regelmatig verblijf.

Nu vroeg ik mij af of het als buitenlander mogelijk is om een woning te kopen in Amerika. Het plan staat nog in kinderschoenen en ik heb me hier nog nauwelijks in verdiept, vandaar eerst mijn vraag hier op het forum of er mensen zijn die iets vergelijkbaars gedaan hebben. Ik denk hierbij aan een appartement in NYC of een appartement of huis ergens anders in de States. In NYC kom ik regelmatig en ik vind het er super, maar ik ben ook een grote fan van de zuidelijke staten waar ik voor dezelfde woonlasten veel groter zou kunnen wonen, of waar ik eenzelfde woning veel goedkoper zou kunnen krijgen. Ik zie het niet alleen als verblijf maar ook als investering en ik zou eventueel overwegen om de woning gedurende periodes te verhuren.

Het hoe en waar is dus nog lang niet concreet, als eerste zal ik erachter moeten komen of het mogelijk is.
Kan ik in de VS een hypotheek krijgen?
Kan ik met een hypotheek bij een Nederlandse verstrekker een woning kopen in de States?
Wat komt er naast vaste lasten aan hypotheek bij kijken?
Mag ik er als niet-Amerikaan ingeschreven staan?
Mag ik er op toeristenvisum in mijn verlofperioden wonen (over het algemeen aaneengesloten perioden van 4-6 weken waarna ik het land weer zou verlaten voor werk)?
Mag ik de woning verhuren?

Allemaal vragen waar ik nog geen antwoord op heb en waarbij jullie mij misschien kunnen helpen.
Mensen met vergelijkbare situaties, ervaringen van zichzelf of derden, of iemand die gewoon zijn/haar two cents wil bijdragen, heel graag!!

Bedankt!
Jim
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: woning kopen in de states

Bericht door kastelke »

Er is een verschil tussen een woning kopen in de US, en het recht hebben om ook naar die woning te mogen gaan (op vakantie). Een woning kopen is niet het grote probleem, het probleem kan zich vooral voordoen als jij elk jaar 4-6 maanden naar de US wilt gaan. Omdat je, met jouw achtergrond, niet echt hechte banden met je thuisland aan kan tonen. En men er dus van uit kan gaan dat je je illegaal zou willen gaan vestigen in de US. Je zal Immigrations dus moeten overtuigen van het feit dat je telkens louter en alleen vakantie komt vieren. En dat is, heel eerlijk gezegd, niet exact wat je doet, want eigenlijk wordt Amerika dus jouw residentie... Het zou dus mogelijk een dubbeltje op zijn kant kunnen zijn, Immigrations zou je op een keer kunnen tegenhouden. Los van het feit dat je daar een woning hebt.

Maar om op je vragen omtrent de woning terug te komen:
Je kan als buitenlander een woning kopen. Al dacht ik ooit eens gelezen te hebben dat er hier en daar gemeentes zijn die daar uitzonderingen over hebben, maar dat zal zeer zelden het geval zijn.

Een hypotheek krijgen, dat zal een ander verhaal zijn. De Amerikaanse bank zal niet staan springen, immers, waar moeten ze hun geld gaan halen als jij plots niet meer het land in mag? Of als je je lening niet kan betalen en dus met de noorderzon verdwijnt?
En de bank in Belgie of Nederland zal ook niet staan te springen, immers, weten zij wat de werkelijke waarde is van het pand dat je wenst te kopen? Al zal je dus bij je eigen bank nog het meeste kans op slagen kunnen hebben, vooral als je veel geld op de bank hebt staan en dus maar weinig nodig hebt. Vraag het hen eens, of ze met jouw dit avontuur willen aangaan, dan weet je vooraf waar je staat.

Inschrijvingen, daar doen ze niet aan in Amerika.

Je zal best een professioneel bureau inhuren dat de zaken voor je in 't oog houdt, zeker ook als je het gaat verhuren. Immers, jij bent niet beschikbaar om effe naar de lekkende toilet te komen kijken, om alles dicht te gaan maken als er een orkaan of tropische storm aan komt waaien, als de boom van de buren op je dak gevallen is, als de ijskast lekt en de airco of verwarming dienst weigeren. Daar zal je dus mensen voor moeten betalen. Geen idee wat dat kost.

Daarnaast heb je nog wat kosten die komen kijken bij het sluiten van de verkoop, maar die zijn verre van zo hoog als in Be/Nl.

Je moet je woning verzekeren, afhankelijk van het gebied waar je zit kan dit best meevallen of een rib uit je lijf zijn.
Idem met de property taxes. Daar waar je in de ene county toe zal komen met bv. $600/jaar, zal je in de andere misschien wel $6,000 betalen. Maar dat bedrag kan je opvragen bij de verkopende makelaar.

Als je je woning verhuurt, denk ik dat je een belastingopgave in de US moet doen. (en ik denk ook dat je dat in principe in Be/Nl moet aangeven, want het zijn extra inkomsten)

Een toersitenvisum krijg je niet om naar je woning te gaan. Een toeristenvisum kan je enkel krijgen als je voldoende banden met je thuisland aan kan tonen (eigendom, studie, job,...), zodat je geen risico vormt om illegaal in de US te blijven.

Enkele topics van het afgelopen jaar over het aankopen van een woning in de US als je geen green card hebt. Je zal zien dat ik op het woord ‘foreclosure’ gezocht heb, omdat dit vaak iets is wat ter sprake komt bij het kopen van een goedkope woning in de US:
viewtopic.php?f=3&t=32999&start=60&hilit=foreclosure
viewtopic.php?f=3&t=28758&hilit=foreclosure
viewtopic.php?f=3&t=24202&hilit=foreclosure
viewtopic.php?f=12&t=133&hilit=foreclosure
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - Elke heeft al veel beantwoord. Een paar aanvullingen:
- het is op dit moment erg moeilijk hypotheek te krijgen in de US, de banken zitten op hun centen zeg maar.
Plus voor hypotheek wordt gevraagd naar verblijfsvergunning.
Ik denk niet dat een ned. bank hypotheek neemt op een residentieel onderpand in de US.

Een huis mag je verhuren, maar een appartement of condo (of een huis in een gated community) heeft een home owners accociation en die hebben regels over of er verhuurd mag worden en zo ja hoe groot percentage van alle units.
HOA kost ook maandelijkse bijdrage voor onderhoud gemeenschappelijke ruimtes enz.

Kosten condo-appartement: rente, aflossing, verzekering (inboedel, WA), association fees - zie hierboven. Power, soms ook water/garbage/sewer indien niet in association fees.
Bij een vrijstaand huis: rente, aflossing, verzekering (huis zelf, inboedel, WA, ev. aardbeving en/of flood). Power, water, garbage, sewer.
Onderhoud van vrijstaand huis: tuinonderhoud, pestcontrol, servicing airco(s), furnace verwarming, waterheater(s). Vegen schoorsteen, idem dryer vent. Schoonmaken dakgoten. Lappen ramen buitenkant. Eventueel onderhoud zwembad. Onderhoud buitenkant huis en drive-way (eventueel).
En dan inderdaad de OG belasting, de afbetaling van bond issues, fees, eventueel zg. Mello-Roos. Hoeveel is sterk afhankelijk van de staat/county waar het pand staat.

Maar waarom wil je een huis in de US dat je dan gaat verhuren ? Want je wilt er ook zelf naar toe. Dus moet je al kortdurend, gemeubileerd gaan verhuren. Ik vraag me af hoeveel animo daarvoor is. Toeristen ? Dan moet je wel op een voor toeristen aantrekkelijke lokatie zitten. Plus je verzekeringen en je onderhoud zal beduidend duurder zijn, hoe meer verschillende mensen, hoe meer slijtage.
Plus, Elke gaf het al aan, je kunt maar beperkt naar de US komen op VWP.
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Kastelke en Oortjes, bedankt voor jullie uitgebreide reacties.

Ik zit momenteel in het buitenland en zal zodra ik terug in Nederland ben eens met wat hypotheekadviseurs gaan praten of het eventueel mogelijk is om een hypotheek voor een woning in he buitenland te krijgen. Er zijn veel mensen met vakantiewoningen in het buitenland, ik kan me niet voorstellen dat die allemaal van eigen geld gekocht zijn.

Ik begrijp wat jullie bedoelen met het risico om bij customs niet doorgelaten te worden. Ik zou eventueel een huurcontract in Nederland en mijn baan in België hebben als reden om terug te keren.
Op den duur zou ik eventueel voor green card kunnen gaan als op het moment dat mijn zus us citizen is geworden maar dit wil ik buiten beschouwing laten. Het is wel de bedoeling dat ik er vakantie ga vieren, maar ik begrijp dat dit bij customs vreemd kan overkomen als ik er 4-5 keer per jaar naartoe ga.

Het is inderdaad niet de bedoeling om de woning permanent te verhuren en ik zie het ook echt niet als manier om geld te verdienen. Het zou meer zijn om ervoor te zorgen dat, wanneer ik er zelf langere tijd niet ben er toch af en toe iemand is om te kijken hoe de boel er bij ligt. Dit is bij een condo alweer minder belangrijk dan bij een huis aangezien gemeenschappelijke ruimten en dergelijke bij condos vaak wel onderhouden worden. Eventueel heb ik altijd wel familie en vrienden die gebruik van de woning zouden willen maken voor door er op vakantie te gaan.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het een goede investering is dus in een omgeving waar ik eventueel makkelijk zou kunnen verkopen en waar woningen niet in waarde dalen. Vandaar dat ik denk aan een condo in bijvoorbeeld Manhattan.

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om een auto te kopen en verzekeren als buitenlander. Als ik in Manhattan zou kopen is een auto verre van noodzakelijk, maar als ik voor een woning in een andere omgeving zou gaan zou dit wel eens een vereiste kunnen zijn.

Voordat ik definitief zou kopen ben ik eerst van plan om nog een aantal keer naar de states te reizen om plaatsen te bezoeken.
Wat ik wil in mijn verlof, is ergens verblijven in de buurt van, of in een grote stad, in de buurt van een NBA team en hoe meer sportcultuur hoe beter (NFL teams, collegebasketball gewenst).
Verder ben ik graag op het strand, dus dicht bij de kust is een pre. Nabij een lake of iets dergelijks zou ik ook overwegen.
Ik geef de voorkeur aan een warm klimaat maar dit is geen vereiste. Als laatste denk ik dat het handig is om in de buurt van een groot internationaal vliegveld te zitten in verband met bereikbaarheid vanuit Nederland/België.

Steden/staten die mij trekken:
NYC - vanwege de cultuur, vibe, Knicks, altijd wat te doen. Nadeel: klimaat, cost of living;
California, bijvoorbeeld LA, SF, SD, of wat kleinere plaatsen ertussenin - klimaat, cultuur, strand, veel te doen en zien in de buurt (natuur);
Miami - klimaat (hoewel de zomer misschien wat té is), strand, sport;
Houston - interessante omgeving vanwege mijn vakgebied en alle activiteit in de Golf van Mexico, klimaat, sport;
New Orleans - Nooit geweest, maar staat hoog op mijn too visit list. Om de een of andere reden is LA in van mijn favo staten;
East coast staten zoals VA, NC, SC, GA, plaatsen als DC, Norfolk/Virginia Beach, Wilmington, Charleston, Savannah, Jacksonville - Ik ben nog niet in al deze steden geweest maar van horen en lezen lijken het me leuke Amerikaanse steden, rustiger en goedkoper (behalve DC) dan bijvoorbeeld NYC, Californische steden, Miami, Houston en beter klimaat dan NYC;

Nogmaals, in een aantal van bovengenoemde steden ben ik nooit geweest, maar van speculeren, lezen en luisteren vorm je al snel een idee bij een stad.
Voordat ik ook concrete plannen kan maken zou ik eerst moeten weten - 1 of het financieel mogelijk is en - 2 waar ik naartoe wil.

Voor de meedenkers met betrekking tot kopen in Amerika en wat ik wil wat meer informatie over de situatie en voor de mensen die bekend zijn met steden die aan mijn wensen voldoen, ik sta uiteraard open voor alle ideeën! Dus geef commentaar op mijn voorkeuren en kom met ideeën.

Alle input is zeer gewaardeerd!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of je doel is om wel of niet winst te maken met de verhuur van je woning, dat is niet belangrijk. Als je het verhuurt, moet je het aangeven.
En ook in een condo kan je bv. hebben dat je ijskast kapot gaat, of de vriezer het niet meer doet. Of de huurders door he bed zakken. Het maakt dan helemaal geen verschil dat het een condo is, jij zal moeten zorgen dat iemand dat op komt lossen.

En vooraleer de forumleden hier veel tijd in steken, is het misschien beter dat jij eerst effe kijkt of het financieel haalbaar is. Want als je die lening niet krijgt, dan gaat het plan niet door?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

LA. Een joekel van een stad, waar je gaat wonen maakt dus veel uit aangaande strand dichtbij hebben en de property taxes zijn zeer hoog. De mooie plekken bij het strand zijn erg duur.
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Kastelke,
Vanwaar die negatieve "ondertoon"?
Wat ik bedoel met "Dit is bij een condo alweer minder belangrijk dan bij een huis" is dat het voor mij minder belangrijk is dat er nu en dan mensen zijn, omdat ik weet dat in ieder geval gemeenschappelijke ruimten verzorgd worden en dat ik me niet druk hoef te maken om zaken die Oortje noemde (tuin, driveway, etc).

In het geval van een condo zou ik niet verhuren maar het gewoon af en toe 'uitlenen' aan familie en vrienden. En ook bij een huis hoeft verhuren van mij niet.

Als ik geen hypotheek hiervoor zou krijgen betekent dit niet dat het niet doorgaat. Het betekent wel dat het mijn mogelijkheden beperkt.

Ik weet dat ik wel een persoonlijke lening kan krijgen van een bepaald bedrag, waarbij het de verstrekker niet interesseert wat ik ermee doe, zolang ik maar genoeg inkomen heb en op tijd betaal. Dit zou mij de financiële ruimte geven om bijvoorbeeld een woning te kopen in een buitenwijk van New Orleans of Houston, maar bij lange na niet genoeg financiële ruimte geven voor een condo in Manhattan, hartje LA etc.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat het budget erg kan variëren en ik afhankelijk van mijn keuze voor staat/stad misschien niet eens een dure hypotheek nodig heb.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

usaJim schreef:
Steden/staten die mij trekken:
Miami - klimaat (hoewel de zomer misschien wat té is), strand, sport;
Houston - interessante omgeving vanwege mijn vakgebied en alle activiteit in de Golf van Mexico, klimaat, sport;
New Orleans - Nooit geweest, maar staat hoog op mijn too visit list. Om de een of andere reden is LA in van mijn favo staten;
East coast staten zoals VA, NC, SC, GA, plaatsen als DC, Norfolk/Virginia Beach, Wilmington, Charleston, Savannah, Jacksonville - Ik ben nog niet in al deze steden geweest maar van horen en lezen lijken het me leuke Amerikaanse steden, rustiger en goedkoper (behalve DC) dan bijvoorbeeld NYC, Californische steden, Miami, Houston en beter klimaat dan NYC;
Hmm... Je schrijft dat je Miami in de zomer misschien een beetje té vindt qua klimaat, maar dan heb je de zomers in Houston, New Orleans en Jacksonville nog niet meegemaakt! Deze steden zijn een stuk benauwder dan Miami. Het weer in New Orleans kan eigenlijk best grillig zijn. Het is er heerlijk in het voor- en najaar, maar hou rekening met flinke regenbuien het gehele jaar. Soms is het een hevige bui die een kwartiertje duurt, maar het kan, net als in Nederland, makkelijk twee dagen achter elkaar blijven regenen. In de winter kan het 20 graden zijn met een lekker zonnetje, en 3 dagen later loop je met een winterjas te bibberen. Ik zou zeggen dat het klimaat tot de minpunten behoord.

Het is sowieso verstandig om eerst maar eens een aantal keer naar New Orleans op vakantie gaan voor je het hebt over een huis kopen in deze stad. New Orleans is geweldig, en het lijkt een goedkope stad, maar er zitten best veel haken en ogen aan. Wil je een beetje centraal zitten, dan zal je flink in de buidel moeten tasten of een appartement moeten huren (er worden ongelooflijk veel appartementen te huur aangeboden). Het centrum van NOLA is heel erg duur! De spotgoedkope woningen die in de 'buitenwijken' staan, zijn over het algemeen zeer slecht onderhouden, zodat je voor een leuk huisje van $60.000 alsnog honderdenduizenden dollars kwijt bent. Je krijgt te maken met bepaalde verzekeringen (flood insurance, erg belangrijk!) en maandelijkse lasten. Mocht je een leuk historisch appartement/huis hebben gevonden, dan ben je gebonden aan bepaalde regels. Zo mag je je woning enkel in bepaalde kleuren schilderen die door de gemeente worden bepaald, en als er in een kamer geen raam aanwezig is, dan mag je ook niet zomaar een gat in de muur maken om een raam te zetten.
Breng meerdere bezoekjes aan bepaalde wijken op verschillende tijdstippen en jaargetijden. De voorstelling die je van New Orleans hebt, is ongetwijfeld heel erg anders dan de werkelijkheid van deze wijken. Bepaalde wijken is het leuk wonen, maar er zijn ook heel veel wijken waar je gewoon niet naartoe wilt! Er zijn voldoende leuke appartementen die je kan huren, en ik weet dat er op the Esplanade een aantal appartementen zijn die je voor zo'n $150.000, $200.000 kan kopen. Hier komen dan nog wel de vaste maandelijkse lasten en taxes bij. Ook zijn er veel gebieden waar je niet zo nu en dan kan verblijven. Daarvoor is er teveel onderhoud aan woningen en zijn er teveel onveilige gebieden waar inbraak erg hoog is.
Als het gaat om bereikbaarheid; New Orleans heeft een 'internationale' luchthaven, maar er gaan geen rechtstreekse vluchten vanuit Europa naar MSY! Je zal altijd eerst moeten overstappen in de VS. Maar of dit echt heel belangrijk is?

Ik vraag me ook af waarop je hebt gebaseerd dat Jacksonville een leuke stad is? Mijn vriend (die uit Miami komt) is voor zijn werk een jaar/anderhalf jaar uitgezonden naar Jacksonville, en ik heb hier een paar maanden bij hem gewoond. Jacksonville is de grootste stad in Florida, het is enorm uitgestrekt, weinig vertier en er zijn aardig wat 'ghetto wijken', om het zo maar even te noemen. De gebieden die ik zou kunnen aanraden zijn Southside en Jacksonville Beach (Atlantic Beach). Ook hier zijn enorm veel huurwoningen in 'gated communities'. Huurwoningen komen met en zonder meubels en liggen rond de $600 en $2600 per maand. De goedkopere appartementen van zo'n $600, moet je nog zo'n $1000 per maand bij optellen voor de vaste lasten en extra voor de meubels. De (huur)woningen zijn over het algemeen wel groter (en goedkoper) dan in New Orleans en Miami. Dit is echter in Southside, ongetwijfeld dat JAX Beach duurder uitvalt.
Houston vind ik zelf geen fijne stad, maar de familie van mijn vriend woont hier en ik weet dat er een aantal wijken zijn waar je schitterende huizen kan kopen voor relatief weinig geld. Maar ook hier krijg je te maken met maandelijkse lasten en taxes.
Succes ermee.

Edit:
Ik vind eigenlijk niet dat de berichtjes van Kastelke een negatieve ondertoon hebben. Wellicht komt dat op jou zo over, maar dat komt misschien ook omdat je het allemaal ietwat rooskleurig ziet, terwijl Elke door ervaring heel goed weet wat er allemaal bij komt kijken. Het is niet leuk om te horen dat het niet zo simpel is als je op eerste gezicht zou denken, maar beter dat je nu op bepaalde punten wordt geattendeerd, dan dat je straks met een bak ellende zit. Want ook met een condo heb je bepaalde plichten en wordt niet alles automatisch voor je opgelost! Met een huurwoning wordt het (als het goed is) wel door de huisbaas opgelost, maar hier betaal je dus ook een paar honderd dollar extra voor per maand! Ongeacht of je het nou nodig hebt of niet...
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sorry dat ik negatief overkom, want dat was niet mijn bedoeling. Ik wou enkel realistisch zijn, maar sommigen zien dat inderdaad als negativiteit.
Maar ik kan mijn beeld enkel maar vormen op basis van wat jij schrijft.

Dus zo krijg ik de indruk dat jij nog in een zeer verkennende fase zat, waarbij je amper over info beschikte.
Want ik lees:
usaJim schreef:kon niet echt oude topics vinden met een vergelijkbare vraag (heb niet zo heel lang gezocht :oops: ).
[knip]
Het plan staat nog in kinderschoenen en ik heb me hier nog nauwelijks in verdiept
Dan krijg ik de indruk dat jij nog niet veel moeite gedaan hebt om info te vinden. Immers, er is in dit topic tot nu toe nog niets geschreven wat al niet elders in het forum staat in diverse topics die gaan over de aankoop van een huis in de US. Dan vind ik het een beter idee dat jij je eerst wat inleest, in plaats van dat iedereen hier moet gaan beginnen herhalen wat we het afgelopen jaar al meer dan 1 keer geschreven hebben.

Zeker als ik dan ook nog lees
usaJim schreef:Kan ik in de VS een hypotheek krijgen?
Kan ik met een hypotheek bij een Nederlandse verstrekker een woning kopen in de States?
Dan denk ik dat het verhaal wel eens heel snel afgelopen kan zijn zodra je bij de bank geweest bent. En dan hebben al de forumleden hier voor niets zitten herhalen wat ze al eerder schreven. Immers, je hebt nergens gezegd “geen probleem als ik geen lening kan krijgen, dan betaal ik wel cash”. Integendeel, je schrijft
usaJim schreef:Er zijn veel mensen met vakantiewoningen in het buitenland, ik kan me niet voorstellen dat die allemaal van eigen geld gekocht zijn.
Dus dan krijg ik het vermoeden dat je die lening echt nodig hebt. Wat ook niet abnormaal zou zijn he! Want ja, veel mensen betalen hun tweede woning cash. En dat zal dan ook 1 van de redenen zijn dat veel mensen geen 2 woningen hebben.
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je zus straks USC wordt betekent dat dat jij op termijn via haar een G.K. kunt veroveren. Maar de aantallen zijn gelimiteerd en dus is de wachttijd lang: denk vele jaren.
Een huis dat niet wordt bewoond als 'primary residence' daar wordt niet snel een hypotheek voor genomen, en ook de verzekering vindt dat beduidend minder geslaagd. Gevolg: als het al kan, is het duurder.
Niemand kan zeggen waar huizenprijzen meer of minder zullen zakken dan wel waar ze stabiel blijven of omhoog gaan.

De US heeft meer rampen in diverse gebieden dan Ned/Belgie. Aardbevingen, verschuivingen, branden, orkanen, overstromingen, enz.
OG belasting is hoog in de US, al snel honderden dollars per maand en er zijn in principe geen uitzonderingen, evenmin uitstel van betaling.

Diverse deelnemers hier hebben het idee al gehad (of hebben het nog) - dus lees die onderwerpen eens door, veel van de vragen zijn daar al - meerdere malen - beantwoord.

Als je het land inkomt is het niet customs dat je toegang kan weigeren, maar immigration. Een huurcontract in Belgie zal ze weinig zeggen want je kunt het de dag na binnenkomst in de US al opzeggen. Een vaste baan legt enig gewicht in de schaal, maar je zult er wel een verklaring van je werkgever bij nodig hebben omtrent je werkschema, gezien de lange periodes dat je vrij bent.
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Off topic:

Heel eerlijk gezegd: dit is een formum waarop ik al jaren mee lees maar pas redelijk recent gestart ben met posten. Je kunt verwachten dat iedereen antwoord op zijn eigen vraag vindt door de zoekfunctie te gebruiken, maar in de laatste jaren is er zo ontzettend veel geschreven dat het openen van 99 van de 100 huidige topics overbodig zou zijn.

Ik ben met je eens dat mensen met vragen als:
- ik wil naar de vs emigreren, wat moet ik doen?
- ik wil studeren in de vs, wie kan mij helpen?
- ik ga naar nyc, wat is daar te doen?

beter eerst de zoekfunctie gebruiken, maar ik start een uitgebreid topic met veel vragen waarin ik ook vraag naar meningen en ervaringen van anderen en waarin ik mijn idee aan jullie wil voorleggen. Als iemand het teveel moeite vind om te reageren, doe het dan niet, maar ik zelf vind het leuk om mensen te kunnen helpen en te schrijven over mijn ervaringen, ook al doen die mensen uiteindelijk niets met mijn advies.

On topic:

Bedankt voor alle reacties!

@ Figment, ik ben in juli 2009 in San Antonio geweest en ondanks de constante 40+ graden vond ik dit redelijk goed uit te houden (en dan vergelijk ik SA even met Houston, ik neem aan dat dit wat betreft klimaat redelijk vergelijkbaar is? (correct me if I'm wrong)). Miami in april 2010 vond ik een stuk benauwder aanvoelen met temperaturen van 30+ graden (hogere luchtvochtigheid?).
Goede tips over New Orleans, ik ben er nog nooit geweest, maar ben erover aan het denken om er dit najaar nog naartoe te gaan.
In Jacksonville heeft een oud collega van me gewoond en hij was er altijd heel enthousiast over. Ook hier moet ik nog naartoe.

Ik ben me heel erg bewust van het feit dat er veel bij komt kijken. Ik heb momenteel contact met een makelaar die vaker dit soort zaken gedaan heeft dus wie weet wat die voor me kan betekenen.
Nogmaals, het wel of niet krijgen van een hypotheek is geen vereiste voor mijn plan, het beïnvloed alleen de mogelijkheden.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

usaJim schreef: beter eerst de zoekfunctie gebruiken, maar ik start een uitgebreid topic met veel vragen waarin ik ook vraag naar meningen en ervaringen van anderen en waarin ik mijn idee aan jullie wil voorleggen. Als iemand het teveel moeite vind om te reageren, doe het dan niet, maar ik zelf vind het leuk om mensen te kunnen helpen en te schrijven over mijn ervaringen, ook al doen die mensen uiteindelijk niets met mijn advies.

Ik ben me heel erg bewust van het feit dat er veel bij komt kijken. Ik heb momenteel contact met een makelaar die vaker dit soort zaken gedaan heeft dus wie weet wat die voor me kan betekenen.
Nogmaals, het wel of niet krijgen van een hypotheek is geen vereiste voor mijn plan, het beïnvloed alleen de mogelijkheden.
Sorry dat ik ook ff reageer: Kastelke geeft je alleen maar goede raad, dit zou je kunnen zien als je je rose bril ff zou afzetten.
Als iedereen de zoekfunctie zou negeren kunnen er m.i. de helft van de posts gewist worden.
Er is niets verkeerds aan je ervaringen te willen delen maar vragen stellen die we al tig keer gezien hebben... daar dient nu eenmaal de zoekfunctie voor.

Juist! De makelaar... die moet je echt vertrouwen... Wil die niet enkel dat je een huis koopt en geen last verkoopt.
Geloof me, ik kan het weten! (@ Kastelke :wink:)

Nu het positieve!

Ik ben zelf een huis eigenaar en wil je wel helpen als je een huis in Florida zou willen kopen, dat heb ik ook gedaan.
Ff een tip: Heb je een groepsverzekering bij Jan De Nul?
Die zou je als borg kunnen gebruiken om een huis aan te schaffen...
Ik wed dat je daar nog niet aan gedacht had hé... :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Jim, eerst de zoekfunktie benutten betekent dat je dan de meest elementaire dingen al kunt oppikken, en we in de discussie daarop kunnen voortbouwen - dat maakt het voor alle betrokkenen interessanter.
Wat betreft makelaars: die moeten/willen allemaal zoveel mogelijk productie draaien en huizen verkopen. Er zijn goede, er zijn slechte, en zelfs de goede kunnen zich in bepaalde dingen behoorlijk vergissen. Uiteindelijk ben jij degene die overal voor opdraait.
Zo weet een makelaar niets over immigration en wat jij al dan niet mag, idem dito financiering buiten de US.

Ik denk dat je eens alle kosten op een rijtje moet gaan zetten van de posten zoals hierboven al aangegeven wat een condo dan wel een huis je per maand zou kosten. Realiseer je ook, dat de aankoop van een huis je enkele duizenden dollars aan koperskosten kost, maar dat verkoopkosten 6% van de verkoopprijs zijn.
Een condo of een PUD (private Urban Development) met een HOA kan bovendien nog extra kosten met zich mee brengen voor gezamenlijke faciliteiten zoals clubhuis, tennisbanen, zwembad enz. Reuze leuk voor wie er gaat logeren, maar je moet wel alle maanden dokken. Een HOA kan ook juridisch in de problemen komen - men is gezamenlijk verantwoordelijk voor bv. wegdek, straat verlichting, eventueel riolering, waterleidingen en nog zo wat meer. Dat kan je dus enkele honderden of een paar duizend dollar extra kosten (yes, been there, done that.....)
Idem een appartement, het hele gebouw heeft onderhoud nodig en als de reserves/maandelijkse bijdrages niet toereikend zijn komt er een extra assesment. Dat kun je niet weigeren te betalen want een HOA heeft bijna altijd het recht een lien op je property te leggen.
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Bedankt voor de reacties.
Ten eerste ga ik niet zomaar met een makelaar in zee. De persoon in kwestie ken ik al jaren en werkt bij een kantoor dat ervaring heeft met Europeanen die een huis in de States willen kopen. Over het bureau kan ik niet oordelen, maar de makelaar zelf vertrouw ik voor 100%.

Disney Golf, ik heb nooit gezegd dat ik bij JDN werkte, maar heb inderdaad een groepsverzekering. Ik wist inderdaad niet dat deze als borg gebruikt kan worden. Goede tip! Ook bedankt voor je aanbod, als ik besluit in Florida te willen kopen maak ik er graag gebruik van! heb een aantal mooie condos op Ocean Drive aan South Beach gezien!)

Ik ben inderdaad bezig met het opstellen een financieel plaatje, zodra ik meer weer met betrekking tot financieringsmogelijkheden kom ik hierop terug!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

usaJim schreef:(en dan vergelijk ik SA even met Houston, ik neem aan dat dit wat betreft klimaat redelijk vergelijkbaar is? (correct me if I'm wrong))
Houston is gemiddeld genomen warmer dan San Antonio, en het luchtvochtigheidspercentage is er ook stukken hoger, waardoor het veel warmer en benauwder aanvoelt in Houston. Het klimaat in beide steden is dus niet helemaal vergelijkbaar...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

usaJim schreef: Disney Golf, ik heb nooit gezegd dat ik bij JDN werkte,
Hoeveel grote Belgische baggeraars zijn er dan? :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De mensen van Deme voelen zich waarschijnlijk beledigd. ;-)
Elke
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

Dat wou ik maar effe benadrukken Kastelke :wink: hoewel Disney het bij het juiste eind had! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer