Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Walnic: Denver - Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Walnic: Denver - Las Vegas

Bericht door Walnic »

:D WE GAAN WEER NAAR DE STATES !!!!! Na 2 jaar een vakantie in Italië, willen we volgend jaar weer de oversteek naar Amerika maken. In 2009 hebben we het "standaard"rondje door het zuidwesten gedaan, een fantastische ervaring !! Nu willen we volgend jaar juli het noordwesten gaan ontdekken, met nadruk op Yellowstone. We reizen per camper met onze 3 kids van dan 17, 16 en 14 jaar oud. We weten nog niet de precieze dag van vertrek, dit zal rond 1 juli zijn. Ik heb alvast een eerste opzet gemaakt voor een route, leuk weer die voorpret. Graag hoor ik van jullie weer allerlei tips, leuke campgrounds en dingen te doen, kom maar op met die reacties.

dag 1 Amsterdam - Denver
dag 2 Denver (camper ophalen) - Nederland - Estes Park 90 km
dag 3 Estes Park
dag 4 Estes Park - Wheatland 250 km
dag 5 Wheatland - Custer 320 km
dag 6 Custer - Bezoek Mount Rushmore en Wind Cave NP
dag 7 Custer - Buffalo 300 km
dag 8 Buffalo - Cody 300 km
dag 9 Cody - Beartooth Highway - Yellowstone 350 km
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone - Grand Teton 160 km
dag 14 Grand Teton
dag 15 Grand Teton - Garden City (Bear Lake) 280 km
dag 16 Garden City - Salt Lake City 195 km
dag 17 SLC
dag 18 SLC - Capitol Reef 360 km
dag 19 Capitol Reef
dag 20 Capitol Reef - Escalante - Zion NP 320 km
dag 21 Zion NP
dag 22 Zion NP - Las Vegas
dag 23 Las Vegas (camper inleveren)
dag 24 Las Vegas
dag 25 Las Vegas - Amsterdam

Eventueel kunnen we nog een dag extra inplannen,afhankelijk van de vluchten. Dan zit ik te denken aan nog een extra dag in Yellowstone, maar misschien is 3 hele dagen ook wel genoeg. Vorige keer hebben we ervaren dat voor ons 400/450 km per dag genoeg is, dan hebben we nog tijd genoeg om regelmatig te stoppen en onderweg nog iets te bezoeken. Het blijft tenslotte vakantie. Campings wil ik weer op voorhand boeken, ik ben niet zo van het vrijblijvende. Ook zitten wij in het hoogseizoen en overnachten we graag in de parken zelf, dus dan vind ik het prettig als onze overnachtingsplek vastligt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Walnic: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Nicole, ik vind het een prachtige route zo. Een eventuele extra dag zou je ook in South Dakota kunen gebruiken. Willen jullie niet nar Badlands? Of naar Crazy Horse?
Ik neem aan dat jullie al in Bryce zijn geweest, maar dat zal dan ook voor Zion gelden. Anders is een stop in Bryce ook een must!
Is het iets om via Moab terug te gaan naar Denver? Is misschien met de camperhuur ook aantrekklijker, hoewel ik niet weet hoe het daar met drop off kosten gaat.

Marianne
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Marian, Bryce zijn we inderdaad al geweest, net als Zion. Hier hebben we de Narrows gelopen, verder weinig van het park gezien. Vandaar dat we daar nog een keer terugwillen. Moab hebben we ook al gedaan. We eindigen in Vegas omdat de kinderen graag in een hotel aan de Strip willen slapen, vorige reis hebben we bij Sam's Town in de camper geslapen. Daarom willen we graag eindigen in Vegas. De extra dag is nog een beetje afhankelijk van de vluchten, ik weet zeker dat we die dag goed in kunnen vullen, Badlands is inderdaad ook een optie.
Walnic
Amerikafan

Reis Walnic: Denver - Las Vegas met de camper

Bericht door Walnic »

Volgend jaar juli gaan we weer terug naar Amerika :lol: We zijn dan ook alweer aardig een route aan het plannen. Graag willen we weer tips en leuke ideeën van jullie ontvangen, ik maak graag gebruik van alle ervaring op dit forum. We zitten te denken aan de volgende route, aantal dagen is nog even afhankelijk van de vluchten, het kan dus nog een dag meer of minder zijn.

dag 1 Amsterdam - Denver
dag 2 Denver - Nederland - Estes Park (camper ophalen) 90 km
dag 3 Estes Park
dag 4 Estes Park - Guernsey 300 km
dag 5 Guernsey - Custer 250 km
dag 6 Custer ( Mount Rushmore - Wind Cave NP)
dag 7 Custer - Sheridan 380 km
dag 8 Sheridan - Cody 240 km
dag 9 Cody - Beartooth Highway - Cody
dag 10 Cody - Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone - Grand Teton 160 km
dag 15 Grand Teton
dag 16 Grand Teton - Garden City (Bear Lake) 280 km
dag 17 Garden City - Salt Lake City 195 km
dag 18 SLC
dag 19 SLC - Capitol Reef 260 km
dag 20 Capitol Reef
dag 21 Capitol Reef - Zion NP
dag 22 Zion
dag 23 Zion - Las Vegas
dag 24 Las Vegas
dag 25 Las Vegas
dag 26 Las Vegas - Amsterdam

We slaan Bryce over omdat we daar de vorige keer al geweest zijn. Mijn vraag is wel of Capitol Reef goed met een camper te bezoeken is, of zijn het vooral dirtroads waar je met de camper niet mag rijden. We eindigen in LV omdat onze 3 pubers erg graag in een hotel aan de Strip willen slapen. Ook willen we daar een show van Cirque du Soleil gaan zien.
jta
Amerika-expert

Re: Reis Walnic: Denver - Las Vegas met de camper

Bericht door jta »

hallo,

hebben ongeveer zelfde traject gedaan ( wel met auto, en verdeelt ove 2 reizen).

In Custer zeker Custer State Park en zijn dieren niet vergeten. Je kan in de black hills ook goud zoeken ( is eens wat anders)
Op weg naar Sheridan : devils tower, en zijn grote stad van prairiedogs
In Grand Teton vond ik de wandeling aan Jenny Lake ( eerst de fery, dan wandelen, en de beren) heel boeiend en mooi

Jacques
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoi Walnic
We weten al van elkaar dat we gaan. Nu moet ik eens even bij jouw kijken. Huur je trouwens een camper? En waar?
Misschien kun je uit mijn topic al wat ideeën halen. En uit allerlei reisverslagen.
Teton wil ik ook een ochtend raft doen; dat is rustig maar met name voor wildlife. Mocht je "alles" al gezien hebben dan kun je het ook overslaan. Het lijkt mij wel mooi. Voor Yellowstone ook de website van het park.

Nu wat linkjes naar websites:
http://www.bbhc.org/home Buffalo Bill Historic Center in Cody
Gunfight in Cody bij Irma hotel oid. 18 uur
http://www.blackhillsbadlands.com/
http://www.grand-teton-scenic-floats.co ... float.aspx
http://www.gtlc.com/activities/outdoor-fun-floats.aspx
En een ludieke
http://www.roadsideamerica.com/

WE 'zien' elkaar vast nog wel... hier of misschien onderweg. Wat zijn je data???
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bamboo
Amerika-ontdekker

Bericht door bamboo »

Leuk om te lezen. Wij gaan ( ook met 3 kids, iets ouder ) bijna het zelfde rondje maken. Waarschijnlijk twee weken later. Wij blijven dan aan het einde nog een week in Las Vegas ( huren daar een huis ). Ik vind de tickets nog wat aan de dure kant. Ik wil het liefst met British Airways van Londen rechtstreeks naar Denver en vanaf Las Vegas rechtstreeks terug. Welke camperverhuurder hebben jullie op het oog?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route inderdaad. Net als Marianne zou ik een extra dagje proberen te nemen in SD. Misschien kan je nog wat ideeën opdoen uit ons verslag van afgelopen juni : http://www.bartenevy.be/ (2011 gedeelte dus)
Ipv Wheatland kan je ook kiezen voor Scottsbluff, dan kan je het Scottsbluff National Monument bezoeken. Een klein parkje maar wel erg mooi vonden wij.

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo Walnic. Zoals Marianne al aangaf een mooie route. Het is persoonlijk maar ik denk dat 3 hele dagen Yellowstone, met 3 kids lang genoeg is. Natuurlijk ken ik jullie niet en als jullie van wandelen en natuur houden dan kun je, je wel een week in Yellowstone vermaken. Grand Teton vonden we geweldig. Nog enkele tips en misschien heb je hier iets aan. In Cody heb je het Buffelo Bill Museum, hebben wij niet gezien maar moet wel mooi zijn. Verder hebben ze daar een rodeo http://www.codystampederodeo.com vonden wij schitterend om een keer mee te maken. Ook hebben ze daar een street fight voor Hotel Irma. Niet spectaculair maar wel leuk en humoristisch. In Salt Lake zijn we naar de 1 na grootste open kopermijn van de wereld geweest, http://www.kennecott.com Geweldig om te zien. Niet een hele dag maar een paar uur kun je daar wel door brengen.
Een gedeelte van jullie route, maar dan anders om, hebben wij in 2009 gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Succes met de planning.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Hoi Isis,
We willen een camper huren bij Roadbear in Denver en inleveren in Las Vegas. Volgende week hebben we een gesprek met Travelhome over de data van de vluchten en dan weet ik meer. Het liefst vertrek ik zaterdag 30 juni, maar ik weet niet of Roadbear op zondag open is. Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte aan een dag in Denver, wij gaan meer voor de natuur dan voor de steden. Jouw topic kijk ik zeker iedere keer in als ik op het forum zit, haal daar veel tips voor onze reis uit. Bedankt voor de links naar website, ik sla al die informatie op bij mijn favorieten, heb ik straks een heel naslagwerk.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Ik heb de route al iets aangepast.

dag 4 Estes Park - Guernsey
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op zondag kun je geen camper ophalen. Je zou dan eigenlijk vrijdag moeten vertrekken. Of pas op zondag en maandag ophalen. Wij worstelen hier ook mee omdat je dan altijd in een weekeinde terugkomt en inleveren dus ook lastig is.
Travelhome prima maar ik zou even bij Tioga informeren zij zijn ook met de huurprijzen net wat goedkoper. Het scheelt bij ons op de kale huur al €250 á 300,-. Tioga doet alles via mail en ik vind dat je bij Tarvelhome niet vele meer krijgt .... wij hebben er vorig jaar geboekt. Wij leggen nu precies dezelfde oiffertes naast elkaar....
De vluchten waren behoorlijk aan de prijs en ook daar kan Tioga net wat scherper aanbieden. €200 pp minder dat tikt aan met 5.
Enfin ik zou er een mailtje voor offerte naar Tioga aan wagen.

Ik ben al een soort roadboek aan het maken... per dag wat je allemaal KAN doen en met linkjes. Is gewoon erg handig en overzichtelijk in al die dingen die je gaat zien.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Er ging even iets fout bij mijn bericht. Dus even opnieuw, de route is al iets aangepast.

dag 4 Estes Park - Guernsey 300 km
dag 5 Guernsey - Custer 250 km

dag 7 Custer - Sheridan 380 km
dag 8 sheridan - Cody 240 km
dag 9 Cody - Beartooth Highway - Chief Joseph Highway - cody
dag 10 Cody - Yellowstone

Dit omdat we dan op dag 8 niet te laat in Cody aankomen en nog genoeg tijd hebben voor Buffalo Bill museum. Dag 9 hebben we iets ingekort. Mijn man vond 350 km rijden met een camper langs de slingerweg van Beartooth Highway erg lang en vermoeiend. Omdat het ons een mooie route lijkt, willen we hier ook goed de tijd voor nemen en niet gehaast moeten rijden. Het rondje Cody-Cody is ongeveer 270 km, dus dat leek ons beter.
Kan niet wachten om de vluchten vast te leggen, dan weet ik ook wanneer ik Yellowstone kan boeken. Bedankt alvast voor jullie reacties, ga weer snel reisverslagen lezen om hier tips uit te halen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

:offtopic: Twee topics... dat is onhandig... of niet?
Nicole wat betreft de campings. Ik zou wel de parken (NP en SP) vastleggen maar ertussen hoeft toch niet. Ik wil misschien nog Cody vastleggen we komen daar op 4 juli.. ongeveer. Misschien moet je ook even kijken waar je op 4 juli zit dat is de nat feestdag.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Ik vind het zelf wel prettig als de overnachtingsplekken vastliggen, dan kan ik meer ontspannen van mijn dag genieten. Anders maak ik me de hele tijd druk of we wel iets kunnen vinden aan het einde van de dag. Vooral omdat we in het hoogseizoen reizen. Ook willen wij graag in de parken zelf overnachten, dan is het fijn als er iets vastligt. Ook 4 juli lijkt me goed om alvast te boeken, is toch een belangrijke feestdag voor de amerikanen.
Is inderdaad niet handig om 2 topics over de route te hebben, zal even zien of ik er 1 kan laten verwijderen.

* Note Mod, (Rob)
Twee topics over dezelfde route samengevoegd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op zondag kun je geen camper ophalen.
Ligt er aan bij welke verhuurder en in welke plaats, E-M heeft bijvoorbeeld verschillende plaatsen waar je ook op zondag je camper op kan halen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ze gaat / wil bij Road Bear huren.... Denver.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Rob, bedankt voor het samenvoegen van mijn 2 topics, was foutje van mijn kant.
Heb net ook offerte aangevraagd bij Tioga Tours, kunnen we dat vergelijken met Travelhome. Als alles goed is, liggen de data dan volgende week vast.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Yes, we hebben geboekt :thumbup: Bij tioga, deze was toch iets goedkoper. Nu heb ik een luxe-probleem, we hebben voor 26 dagen geboekt, mijn route was 25 dagen. Dus ... heb ik een dag over. Wat raden jullie aan, is er een gebied/park waarvan jullie zeggen, dat moet je zeker zien als je daar bent. We vertrekken op zondag 1 juli naar Denver en vliegen donderdag 26 juli terug vanaf Las Vegas. Is Badlands te doen in 1 dag of ligt dat teveel uit de route. Of misschien een dag extra in Estes Park of Grand Teton. Ook Yellowstone is nog een mogelijkheid.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo Walnic. Geweldig dat jullie weer gaan en jullie hebben geboekt :thumbup: Nu nog de puntjes op de i. De extra dag. Deze zou je als reserve kunnen aanhouden. Als je ergens komt en het bevalt zo goed zou je nog een dag extra kunnen blijven dan wat jullie hadden gepland. Verder zie jullie route er goed uit. Suggestie voor de extra dag. Na Salt Lake City Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon en dan naar Capitol Reef? Van Capitol Reef naar Zion en dan even aansteken bij Lower Calf Creek Fall of in Escalante, Hole in the Rock Road met Devil's Garden, Peek-A-Boo en Spooky Canyon. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Dag 13 en 14. Succes met de verdere voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer