Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Help: zus zit illegaal in Amerika met kinderen.

Bericht door ned in MO »

Ik ben de eerste om haar sterkte te wensen als het allemaal waar is. Maar als het allemaal aan alle kanten rammelt geef ik daar mijn mening over. Ik val niemand persoonlijk aan. Geef alleen weerwoord tegen beweringen die kant nog wal slaan.
Als je dat niet ziet is dat jammer voor je. Heb je het artikel over scheiden gelezen?

@ kastelke, ik herhaal niet, maar kom met nieuwe feiten. Scheiden gaat echt zoals het hier wordt uitgebeeld.
En alleen maar zeggen och wat zielig etc? Dan kunnen we nog wel 20 pag vullen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

S@nnie schreef:We kregen deze mail (gekleurde deel) afgelopen donderdag van een van de advocaten die ermee bezig is.
Het word voor ons heel moeilijk om van hier uit precies te begrijpen wat er gebeurd zelfs mijn zusje weet het niet omdat ze geen post te zien kreeg en dus nergens van op de hoogte is/was
Echter, ik wil de familie er duidelijk op wijzen, dat als ....... niet reageert (Response) op de aanvraag voor een scheiding die kennelijk was ingediend op 15 augustus, 2011 (Petition for Dissolution of Marriage), de kinderen automatisch aan de echtgenoot worden toegewezen en dat de echtscheiding als finaal wordt beschouwd. De uiterlijke datum voor het indienen van een Response is 5 september 2011. Aangezien dat labor day is in de Verenigde Staten, raad ik aan dat deze Response uiterlijk op 2 september 2011 wordt ingediend. Dat is dus binnen 24 uur vanaf nu!!!!
Ik snap dat de advocaat het zekere voor het onzekere wil nemen hier en liever 2 September die response ingediend wilde hebben. Echter; vanaf 15 augustus tel je 20 dagen en als die dag in het weekend of op een feestdag valt, dan mag je altijd de eerste dag ná die dag een response indienen. Dus 6 September is de uiterste datum.
Daarnaast; een rechter zal bijna nooit een default uitspreken voor een scheiding. Dat is gewoon niet hoe de gang van zaken is in familierecht. Een rechter wil en zal altijd doen wat het beste is voor alle partijen en ook al ben je te laat met je response, dan zal een advocaat altijd nog een motie in kunnen dienen voor uitstel. Er zijn manieren voor, alleen is het natuurlijk beter om wel op tijd een antwoord te sturen.

@Ned in MO; de link die je aanhaalt zegt niks over wanneer je een antwoord moet filen en gaat ook niet over default uitspraken. Het zegt hooguit iets algemeens over hoe scheidingen meestal geregeld worden, maar niet alles over de procedures die daarvoor moeten worden gebruikt. Wel wat voor procedures je kunt gebruiken trouwens.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik denk dat s@nnie heel veel heeft aan de info van houston we have a problem. Ook komt de info van Sannie gefaseerd, wat ik me kan voorstellen in een geval als deze. Ik ben denk ik ook goed gelovig. Dit verzin je gewoon niet, althans voor mijn gevoel niet. Al denk ik zeker dat er geen kant en klare oplossing is voor hun problemen. Ik wens ze dan ook nogmaals oprecht veel sterkte.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De reden, waarom ik ervan overtuigd ben, dat dit een waar verhaal is, is het Engels in de verschillende emails. Veel van de bewoordingen verzin je niet als Engelssprekende Nederlander. Er zijn nog andere prive redenen, waarom wij als moderators dit verhaal wel degelijk geloven. Als wij allemaal goedgelovigen blijken te zijn hebben we heel erg "egg on our faces", maar liever te goedgelovig, dan mensen, die hulp nodig hebben, negeren. Toch?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Helemaal waar Petra, voor mij waren de e-mails ook nog meer een bevestiging van de waarheid van dit hele verhaal alhoewel ik vanaf het begin al niet twijfelde aan de oprechtheid van S@nnie door haar schrijfstijl en omdat ik werkelijk geen enkele reden zie waarom iemand zoiets complex zou verzinnen.

Het zou dus echt fijn zijn als mensen niet steeds maar herhalen dat ze twijfelen. Hou je dan gewoon buiten dit topic of volg het zonder te reageren. Er zijn namelijk ook mensen, zoals ik, die gewoon willen weten hoe het afloopt en of er updates zijn en die echt niet geïnteresseerd zijn in wie er twijfelt aan dit verhaal. Als je daarover wilt discussieren kun je toch een nieuw topic maken en daarin verder gaan?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

houstonwehaveaproblem schreef:Het is toch mogelijk dat S@nnie ook maar flarden van berichten opvangt door miscommunicatie? Zeker als haar zus zelf al niet op de hoogte is van de procedures. En als er dan ook nog eens een bericht komt dat ze moet antwoorden of anders haar kinderen kwijt is, dan slaat ook de paniek toe als je zelf niks weet van procedures in een ander land.
En ik denk dat dat hier nou precies gebeurt.

Persoonlijk zou ik, als ik S@nnie was, niet alles gelijk hier neerzetten. Hoe graag wij als forumleden ook op de hoogte van alles blijven. Wellicht eerst bepaalde berichten aan bijv. 'houstonwehaveaproblem' voorleggen (Als zij dit wil natuurlijk). Zij is duidelijk thuis in de materie en kan volgens mij S@nnie beter dan wie ook uitleggen wat sommige 'flarden van berichten' inhoudt.

Nu wordt er naar mijn mening teveel gespeculeerd als S@nnie een berichtje hier plaatst en worden er reacties gevraagd waar ook S@nnie het antwoord niet op weet.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Ik ben wat prive aan het mailen met Housten we have a problem oa documenten die wij krijgen van mijn zusje.
Wij snappen er niks van maar heb al gemerkt dat zij veel weet:)
Heb haar mijn persoonlijke naam gegeven omdat ik hier een andere naam gebruik en vertrouw erop dat ze geen van deze persoonlijke dingen zal delen.
Uiteraard mag ze van mij wel posten van wat ze begrijpt uit de stukken die ik haar gaf.

We hebben de laatste dagen heel veel contact gehad met mijn zusje, ze kan gaan en staan waar ze wilt, gaat naar een centrum of de bieb om op internet te kunnen en ook kreeg ze via die healty service een GSM, deze heeft ze al die jaren niet mogen hebben, dus er gaat al een wereld voor haar open.
Ook hebben we goede advocaten bereid gevonden haar te helpen en die zijn druk bezig met haar "zaak" en we hopen dat ondanks alles dat ze haar kids terug krijgt ook al in USA maar dat ze die niet verliest dit gaat ze niet te boven komen. Ze mist haar kids nu enorm maar is ondanks dat toch heel positief en klinkt heel veel beter dan toen ze bij die ###### was

Momenteel is er weinig nieuws, me zusje gaat 19 okt weer naar de rechtszaal moeten maar dan is ze niet alleen
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Zo te lezen hebben we met z'n allen, ondanks al het gekissebis, toch wel wat kunnen helpen!

Succes, S@nie en zus!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Fijn Sannie .. en wat geweldig dat HWHAP je helpt.. Ik hoop alleen dat je zusje niet meer terugkeert naar die vent, want dat is het gevaar in deze relaties, de manipulatieve invloed van die kerels waar deze vrouwen toch gevoelig voor blijven zijn.
Sandy
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

blij dat je via dit forum toch hulp gevonden hebt en dat er nu schot in de zaak zit. We blijven duimen voor jou en je zus.

Houstonwe..., ook knap van jou dat je Sannie hierbij helpt, iemand als jou kan ze best gebruiken! :clap:
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Jullie zijn allemaal heel hartelijk bedankt!!!!
Jammer dat er sommige zijn die nog steeds twijfels hebben aangaande deze topic
Alks ik meer weet post ik het zeker, maar zal wss nu pas na 19 okt worden
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik kan hier bevestigen dat S@nnie mij de docket control list heeft gestuurd. Deze is online te bekijken en het is een lijst van data waarop dingen bij de rechtbank zijn ingediend en ook data van zittingen enzo. Normaal in civiele zaken kan iedereen die dingen bekijken en ook de inhoud van de stukken die zijn ingediend, maar in familiezaken geven ze je iets meer privacy en kun je alleen zien welke stukken er zijn ingediend en niet de inhoud van die stukken.
Het lijkt mij sterk dat S@nnie een willekeurig cause nummer (elke rechtszaak heeft een nummer waaronder de zaak ingediend is) is gaan zoeken bij een rechtbank in de US. De meeste Nederlanders weten niet eens hoe zoiets werkt en dàt zoiets bestaat hier in de US. Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat zij echt de waarheid spreekt of in elk geval altijd vanuit haar waarheid heeft gesproken. Dat zij dingen anders heeft begrepen dan dat ze in werkelijkheid zijn dat is niet vreemd. Taalbarrière en geen kennis van de rechtsgang hier zorgen ervoor dat zij ook niet alles snapt(e).
Ik hoop dat ik haar verder kan helpen met dingen verduidelijken en voor degenen die graag willen weten hoe het verder gaat hoop ik dat S@nnie af en toe een update wil posten.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Super Houston!! En wat fijn voor S@nnie dat jij haar duidelijk kunt maken wat er , in ieder geval op juridisch gebied, nu eigenlijk gebeurd.

Succes ermee S@nnie, en hou ons af en toe op de hoogte!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

bij deze dan mijn welgemeende excuses . Na een confirmatie van Houstonwehaveaproblem neem ik dan aan dat het waar is. Sterkte ermee
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Awel, Mark, dat siert je, vind ik! :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
S@nnie
Amerika-ontdekker

Bericht door S@nnie »

Hwhap, bedankt zover al voor je hulp meis, ben er echt blij mee. Het is idd voor ons niet simpel alles te begrijpen.

Rivercola, ja hoor ik laat jullie weten als er nieuws is maar denk dat dit pas na 19 okt gaat zijn....

Ned in MO bedankt excuses aanvaard

Kastelke, idd dit is heel fijn want heb er geen woord van gelogen. Weet dat het mss raar overkwam maar komt doordat wij ook niet alles weten en er steeds stukjes werden gepost

Fijne dag voor de NL leden en slaap voor die in USA
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

OMG wat een verhaal. Heel veel sterkte en vooral succes de komende tijd!
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hoe is het nu?
Sandy
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Even wachten Sandy. Het is nog niet 19 oktober ;)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Even geduld nog :thumbup:
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer