Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wave experience sept 2005 (permits en foto's)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

WE HEBBEN TICKETS :!: :!: :!: :P

het ging razensnel met de tickets. alle dagen binnen 10 minuten al weg.
onze eerste geplande datum ging niet omdat ik de streepjes was vergeten met het creditcardnummer. mijn broer was ook al bezig met de tweede datum en gelukkig ging dit wel.

Wave, here we come.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gefeliciteerd Erika, dat is geweldig nieuws!!!!!!!!!

Je krijgt hier zeker geen spijt van en je zult je de ogen uitkijken.
Nu kun je de route ook wat vaster plannen en hoef je niet voor de poort te liggen.

Het ging nog steeds op de oude manier he?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ja, nog op de oude manier.

het begon net iets voor 8 uur en ik moet je zeggen dat dit echt stressen is hoor. vooral toen het eerst mis ging.
we willen toch nog even kijken of we nog voor mexican hat ergens kunnen overnachten. want ik denk dat we erg moe zullen zijn en geen zin hebben om nog een poos te rijden.
we hadden de planning om 15 september te gaan, is nu 16 geworden. dan gaan we toch nog een volle dag bij grand canyon blijven wat we eerder toch uit ons schema hebben gehaald.
mijn hart gaat nog wat tekeer, wat een spanning.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Geweldig Erika!!

Het is echt een schitterende ervaring hoor, toevallig hebben we gisteren nog naar onze foto's van The Wave zitten kijken. Nog even lekker nagenieten. Heerlijk voor jullie dat je hier nu naar uit kan kijken...
En dat stressen, heel herkenbaar hoor. Had ik ook, op 1 januari.

Groeten van Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Fantastisch Erika....gefeliciteerd.
Je zult zeker genieten zoals iedereen die naar The Wave is geweest, het is zó mooi daar.

Wij zijn na onze 6 (!!) uur durende wandeling doorgereden naar Kanab om daar te overnachten.
Dat was goed te doen hoor.

Maar wij zijn wel 's ochtends om 7 uur gaan lopen en waren om 1 uur 's middags terug bij de auto.
We zagen meerdere mensen die wat later gingen lopen om rond het middaguur bij The Wave te zijn vanwege de stand van de zon.
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dat klopt. De Wave is het mooist, ook om te fotograferen, omstreeks het middaguur. Je hebt dan het minst last van schaduwen.

Wij waren er rond tien uur en hebben een poos zitten te genieten bij de Wave en foto's genomen. Daarna zijn we verder naar boven geklommen en via de Brain Rocks e.d. naar de Second Wave gegaan. Omstreeks het middaguur waren we weer terug bij de Wave en hebben toen weer allemaal foto's gemaakt omdat het licht er nu anders (lees beter) in viel.

Dat was dus twee keer genieten.... :wink:

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

We gaan nu proberen om met behulp van de topo kaarten een route te plannen voor de gps.
Ik hoop dat het een handig hulpmiddel is en anders om de auto weer te vinden want als ik sommige reisverslagen zo doorlees dan gaan veel mensen hier het meeste probleem mee hebben.
Ik ben blij dat het wachten nu voorbij is en ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat we de permits daarwerkelijk in huis hebben want ik kan het nog nauwelijks geloven dat het toch gelukt is .
We hebben het vermoeden dat we straks veel van onze oosterburen tegen zullen komen omdat er vanuit die kant enorm veel belangstelling is voor dit mooie gebied,maar goed wij mogen ook.
Groetjes Erika
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Toen wij bij de loterij waren -2 keer- stond er 's ochtends een heel gemêleerd gezelschap.
Er waren een paar Duitsers, één Fransman, 2 Nederlanders ( :lol: )
en volgens mij was de rest Amerikaans.

Maar er is inderdaad belangstelling vanuit de hele wereld voor dit
mooie stukje natuur.
16x USA / 30 staten
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Dat klopt. De Wave is het mooist, ook om te fotograferen, omstreeks het middaguur. Je hebt dan het minst last van schaduwen
De Wave fotograferen zonder schaduwen is inderdaad mooi. maar vaak geven schaduwen het nodige reliëf aan foto's , zoals bv in Monument Valley en Bryce Canyon. Mede daardoor zijn foto's voor 10u00 's morgens en na 16u00 in de namiddag vaak het mooist.

jacques
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:Toen wij bij de loterij waren -2 keer- stond er 's ochtends een heel gemêleerd gezelschap.
Er waren een paar Duitsers, één Fransman, 2 Nederlanders ( :lol: )
en volgens mij was de rest Amerikaans.
Toen wij bij de lottery waren - 3 keer - stond er ook een zeer gemeleerd gezelschap waaronder inderdaad alle keren een aantal Duitsers.

De laatste dag was er ook een Frans echtpaar die de lottery won en toen bleek dat ze niet eens wisten wat de Wave was. Ze kregen ruzie met de ranger, want ze dachten echt dat ze daar moesten zijn voor de Antelope Canyon. Dat wezen ze tenminste aan op een foto. Goh, wat was dat mens kwaad dat ze naar de Wave "moest" (had ze natuurlijk ook nog nooit van gehoord). Helaas waren de verliezers toen al weg, anders hadden ze iemand anders blij kunnen maken.

Zo zie je maar weer hoe onvoorbereid sommige mensen ergens op afgaan.

Je komt trouwens weinig of geen mensen tegen Erika. Uiteindelijk mogen er maar 20 mensen per dag in dit enorme grote gebied. Bij de Wave zelf hebben we een paar gezien, maar onze oosterburen waren daar niet bij.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Marjan, ik kan haast niet wachten om er heen te gaan en met eigen ogen dit fenomeen te aanschouwen.
Ik kreeg het wel even spaans benauwd toen je melde dat het permit systeem totaal ging veranderen omdat we er eigenlijk twee dagen zijn en ook graag Antelope Canyon willen zien was ik al bang dat het aan onze neus voorbij zou gaan.
Maar ik ben blij dat wij straks als alles goed gaat voor ons zelf een beeld kunnen geven als andere amerika ganger vertellen over de wave en wat dat betekend.
We waren dus ook al heel blij met alle goede tips die we in de loop van de tijd hebben verzameld en gaan straks met goede moed op stap.
Groetjes een blije Erika
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Erika,

gefeliciteerd met je tickets! Echt heel super...wij zijn op drie (!) verschillende computers bezig geweest voor kaartjes voor september, en het is niet gelukt.... :cry: Echt zo balen. We gaan nu kijken of we onze route nog beetje kunnen omgooien zodat we het 's ochtends vroeg ter plekke nog kunnen proberen, maar omdat we dan maar één kans hebben, schatten we die kans niet hoog in. Echt een teleurstelling. Maar goed. Julie heel veel plezier, geniet van die unieke ervaring!
(En naderhand zien we hier graag foto's en verhalen :wink: )

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi Marije ,wij zijn ook zeker blij dat we de tickets konden krijgen.
We zaten met twee computers te wachten op het startsignaal en toen iets voor acht ging het dan gebeuren.
Alles ging vrij gemakkelijk en konden heel snel door ,maar toen kwam de eerste melding dat de dag die we hadden ingegeven al niet meer beschikbaar was en toen begonnen we een beetje te trillen want we hebben eigenlijk geen dagen over maar goed gelijk de dag erop ingegeven en waarempel het ging goed.
Nu konden we door naar de laatste pagina waar de betaling gebeurd en daar zou het bijna nog mis gaan.
Wat bleek,we hadden bij de creditcard gegevens tussen de nummers geen streepje ingevoerd en daarom accepteerde hij ons niet, dus een spatie invoeren gaat ook niet, maar geef je de cijfers gevolgd door een streepje en dan zo verder dan is ineens alles goed.
Nou ik kan je verzekeren dat het even geduurd heeft voordat we over de schrik heen waren want we dachten al van nu is het gebeurd,omdat alle tickets zo snel weg gaan .
Maar alles ging goed en hebben ze nu thuis liggen met de foto uitleg en kan niet anders zeggen dan dat het er netjes en duidelijk uitziet.
We hebben onze reis toch nog moeten aapassen omdat alls nu een dag is opgeschoven maar ook dat is nu voor elkaar.
Ik hoop voor je dat je nog in staat bent om ook nog aan permits te komen.iIk volg ook regelmatig een duits forum en daar kwamen ook al de meldingen binnen van wel geprobeerd maar niet gelukt en september schijnt weer een populaire maand te zijn daar.
Groetjes Erika
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Erika,
Ik begrijp uit je verhaal dat je ze nu ook echt binnen hebt. Geweldig. Het is altijd prettiger als je ze dan ook in de handen hebt.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer