Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dood in Joshua Tree NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Dood in Joshua Tree NP

Bericht door Liz »

Nou, die 19 andere partijen kom je echt niet allemaal tegen bij de Wave, hoor.
Wij hebben deze pittige wandeling gedaan in 2006, voor mij een uitputtingsslag, maar ik heb het wel gehaald !!
Maar tijdens de hele tocht van 6 uur zijn we onderweg 2 mensen tegengekomen en in de Wave zelf stonden nog 4 anderen, dus in totaal maar 6 mensen gezien gedurende de gehele wandeling.
Ik zou er zeker niet op rekenen dat je nog andere mensen tegenkomt.

@Yeehaw: Na de ervaring met de Wave maak ik tegenwoordig ook liever een wandeling naar de bar, daar heb je in ieder geval wél genoeg te drinken :mrgreen:
16x USA / 30 staten
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We waren al met 5 mensen, dus nog maar 15 permits over. maar inderdaad die kom je echt niet allemaal tegen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef: Dergelijke escapades zijn aan mij niet besteed. Ik vind de wandeling van de hotelkamer naar de bar met Happy Hour al wel genoeg ;)
Yeehaw
Dus het bezoek aan House of Fire vorig jaar was een uitzondering :wink: :mrgreen:
Zo zie je toch weer wat moois
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

:o))) Was die bar in House of Fire nog gesloten ook. Ik dacht nog Fire? Vuur? Water?? Maar naar HoF ging nog net Bart. DW wil over 3 weken de Freedom Trail gaan lopen,... gelukkig zijn daar voldoende uitspanningen..
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@jeehaw, Freedom trail kan ook heel warm zijn hoor, maar genoeg english pubs onderweg :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is een hele geruststelling Ina. Weet je toevallig ook waar je je auto het best kan parkeren? Ik had Boston Common gevonden. En nee. we gaan niet met het openbaar vervoer....
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

gondelier schreef:We waren al met 5 mensen, dus nog maar 15 permits over. maar inderdaad die kom je echt niet allemaal tegen.
Oeps ik had het fout. Ik dacht dat er 20 "parties" per dag naar de Wave mochten, maar het zijn maar 20 personen. Overigens heb ik er zelf ook nooit zo bij stil gestaan dat het zo snel zo heel verkeerd kan aflopen. Heel erg triest.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@Yeehaw, Wij waren met de metro, hotel net buiten de stad?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even terugkomend op wat te doen als je met de auto strandt in de woestijn en je zit in een verlaten gebied. Nooit overdag in de brandende hitte gaan lopen. Waarschijnlijk had het Tilburgse stel een redelijk volle tank. Dat is genoeg voor 15 à 20 uur in de auto zitten met de airconditioning aan. Je kan dan één of twee dagen in een gekoelde auto zitten wachten en hopen dat er iemand langs komt; of in ieder geval met lopen wachten totdat het donker wordt en dan pas gaan lopen. Is meestal wel koeler.

Andere tip die ik ergens op een Amerikaans forum zag is het maken van een vuurtje met behulp bijvoorbeeld van de band van het (reserve)wiel. Van een Amerikaans forum:
evidently they never thought of setting a tire on fire to make black smoke. the guy at dusa said the park keeps an eye on places like black eagle mine road for people who get stuck, but perhaps not so much in the summer
Martin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We maken geen hotelreserveringen Ina. Zien we ter plaatse wel....
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Henriëtte schreef:Op onze site hebben we al regelmatig een waarschuwing gezet bij de beschrijvingen van de afgelegen plekken, vandaag hadden we het er over dat die waarschuwingen misschien nog wat duidelijker moeten worden.
De laatste dagen zijn we bezig geweest met het maken van een overzicht, waar moet je zoal rekening mee houden als je gaat dirtroad rijden of gaat hiken in eenzame gebieden. Dat overzicht staat nu online http://www.ontdek-amerika.nl/waarschuwing.html Als iemand nog iets belangrijk mist, of iets onduidelijk vindt, dan vinden we het fijn als je ons dat even laat weten.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

prima idee :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou als belangrijkste punt, helemaal aan de bovenzijde van de pagina, mededelen dat het door het verhuurbedrijf vrijwel nooit is toegestaan om een huurauto off paved road te rijden. Sedan, cabriolet, minivan, SUV met of zonder awd.
Yeehaw
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor de tip, Yeehaw. We hebben in het stukje "kosten bij schade" nu ook vermeld dat het niet is toegestaan om van de verharde weg af te gaan. En we kwamen daardoor ook op het idee om te wijzen op de mogelijkheid ter plekke een geschikte Jeep te huren. Zoals we zelf in Death Valley hebben gedaan vorig jaar, toen we naar de Racetrack zijn geweest.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik had het gelezen Henriette maar ik dacht dat het misschien beter was dit als eerste te vermelden. Op de Rd naar de Racetrack zijn we eens omgedraaid omdat we het niet meer verantwoord vonden. (vlijmscherpe stenen op de weg) Goed dat jullie die Farabee jeep hadden gehuurd. En vwb het off road rijden. Ik heb dit menigmaal met de verhuurbedrijven besproken en ook op de Road Trips forums. Heb zelfs naar jurisprudentie gezocht maar het blijft allemaal onduidelijk. Ik kan niets vinden wat een verhuurbedrijf doet als je een ongeluk krijgt op verharde wegen met stukken unpaved zoals ut261, az88 en Pikes Peak. Wij zijn vaak in Australia geweest en onze rentalcontracten vermeldden daar: Je mag wel korte stukken unpaved rijden naar National Parks en naar je accomodatie. "Kort" wordt verder niet gespecificeerd maar we hebben menigmaal dirtroads moeten rijden naar onze hotels.
Deze zinnen ben ik echter in de contracten in de USA nooit tegengekomen. Meer dan bij Prohibited Use of Car en: "Use off paved roads or roads that are not regularly maintained" staat er meestal niet. De eerste vraag die opkomt is: Wat zijn unpaved roads" Verstaan zie hier bv de korte stukjes unpaved naar sommige attracties in Death Valleyook onder? En als je naar Bodie wil moet je ook zo'n 3 miles over een "graded"" dirtroad. Volgens de letter van het contract zou je dus ook geen stukken unpaved mogen rijden bij een omleiding bij wegwerkzaamheden. Belachelijk natuurlijk. En hoe zit het met sommige stukjes R66 die knap ruw kunnen zijn? In Australia heet het trouwens niet unpaved maar unsealed, ook al zoiets.
Misschien weet iemand iets over gerechtelijke uitspraken op dit gebied.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 02 sep 2011, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Triest relaas uiteraard, maar het kan nog gekker:

http://www.guardian.co.uk/world/2011/se ... nyon-water
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met Opa's conditie is in ieder geval niets mis ;)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Naja, opa was nog maar 45.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Yeehaw schreef:Ik had het gelezen Henriette maar ik dacht dat het misschien beter was dit als eerste te vermelden.
Dat zou qua indeling niet zo goed passen, het gedeelte over dirtroad rijden staat immers pas wat verderop en daar past het het beste bij.
Yeehaw schreef:Ik heb dit menigmaal met de verhuurbedrijven besproken en ook op de Road Trips forums. Heb zelfs naar jurispredentie gezocht maar het blijft allemaal onduidelijk.
Dat klopt, ook wij weten (gelukkig!) niet wat de juridische consequenties zullen zijn als een autoverhuurmaatschappij je 'betrapt' op dirtroad rijden. Vandaar dat we daar verder ook niet op in gaan, we willen liever geen foutieve informatie verstrekken. Dat je over het algemeen niet verzekerd bent, daarover lijkt me echter weinig twijfel te bestaan. En juist dat vinden we wel erg belangrijk, dat hebben we dus wel vermeld.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dus ook geen stukken unpaved mogen rijden bij een omleiding bij wegwerkzaamheden

wij hebben hele stukken unpaved moeten rijden met de camper, niks omleiding, de gewone route waar wegwerkzaamheden bezig waren. In ons uppie op de beartoothroute bv, maar ook bij Kanab in de buurt langzaam in de file. Dat was geen keuze maar noodzaak, bovendien zijn er wel een heleboel mensen in overtreding.
Erg onduidelijk dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer