Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B1/B2 visum nodig voor overstap VS bij verblijf in Mexico
B1/B2 visum nodig voor overstap VS bij verblijf in Mexico
Toen mijn zusje afgelopen zondag voor 5 maanden naar Mexico vertrok. Bleek dat zij ivm overstap in Miami ook een visum nodig had voor in de VS, omdat zij langer dan 90 dagen in een buurland van de VS blijft. Alleen een ESTA formulier was dus niet voldoende.
Zij heeft daarom ter plekke een eerdere vlucht terug geboekt. Bij aankomst in VS had zij dus ook geen problemen, omdat ze dus binnen de 90 dagen terug zou gaan. Maar zij wil natuurlijk wel haar stage van 5 maanden afmaken.
Weet iemand of het mogelijk is om alsnog een B1/B2 visa aan te vragen nu zij al in Mexico zit?
En wat evt andere opties zijn om te voorkomen dat zij bij de terugvlucht na 5 maanden problemen krijgt in de VS.
Groetjes Jolien
Zij heeft daarom ter plekke een eerdere vlucht terug geboekt. Bij aankomst in VS had zij dus ook geen problemen, omdat ze dus binnen de 90 dagen terug zou gaan. Maar zij wil natuurlijk wel haar stage van 5 maanden afmaken.
Weet iemand of het mogelijk is om alsnog een B1/B2 visa aan te vragen nu zij al in Mexico zit?
En wat evt andere opties zijn om te voorkomen dat zij bij de terugvlucht na 5 maanden problemen krijgt in de VS.
Groetjes Jolien
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: B1/B2 visum nodig voor overstap VS bij verblijf in Mexic
Om even te zien of ik het goed begrijp:
ze vloog voor een stage van 5 maanden naar Mexico. -> Had ze hier geldige papieren voor, voor die stage?
het was de bedoeling dat ze een tussenstop in Miami maakte maar daar onmiddellijk op een vlucht naar Mexico stapte (zonder eerst enkele dagen in de US te verblijven)?
Had ze bij vertrek naar de US al een retourticket op zak? Of heeft ze dat pas geboekt nadat er blijkbaar problemen waren?
ze vloog voor een stage van 5 maanden naar Mexico. -> Had ze hier geldige papieren voor, voor die stage?
het was de bedoeling dat ze een tussenstop in Miami maakte maar daar onmiddellijk op een vlucht naar Mexico stapte (zonder eerst enkele dagen in de US te verblijven)?
Had ze bij vertrek naar de US al een retourticket op zak? Of heeft ze dat pas geboekt nadat er blijkbaar problemen waren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ze had bij vertrek een retour ticket naar Cancun met alleen een overstap in Miami. Ze is dus niet enkele dagen in de VS gebleven en ook op de terug weg zal ze dit niet doen. Haar ESTA formulier was goedgekeurd, visum voor Mexico zou ze daar regelen en stage is geregelgd via bemiddelingsbureau (stagecontract was nog niet getekend). Dat gaf ook helemaal geen problemen. Het ging er echt om dat ze de VS binnenkwam (enkele voor overstap! ) en meer dan 90 dagen later pas weer terug vloog.
Ze had dus een retourticket over 5 maanden en daar mocht ze dus niet mee vliegen. Dus wij hebben in alle haast snel een extra ticket terug gekocht op het vliegveld binnen de 90 dagen, toen mocht ze wel vliegen. Maar zij wil natuurlijk het liefst wel die stage van 5 maanden afmaken.
Wat zijn de opties?
Ze had dus een retourticket over 5 maanden en daar mocht ze dus niet mee vliegen. Dus wij hebben in alle haast snel een extra ticket terug gekocht op het vliegveld binnen de 90 dagen, toen mocht ze wel vliegen. Maar zij wil natuurlijk het liefst wel die stage van 5 maanden afmaken.
Wat zijn de opties?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga je vraag verplaatsen naar Reizen Algemeen. Daar hebben we in ieder geval forumleden die meer thuis zijn in het ESTA gebeuren. Want ik snap hier niets van. Als ze ESTA ingevuld had en een retourticket had, dan begrijp ik niet wat het probleem is...
Ook op de site van de Mexicaanse ambassade staat daar niets over, wel over al de formaliteiten die je bij je moet hebben als je die stage gaat doen:
http://www.embamex.nl/node/42
Was dat allemaal in orde?
Ook op de site van de Mexicaanse ambassade staat daar niets over, wel over al de formaliteiten die je bij je moet hebben als je die stage gaat doen:
http://www.embamex.nl/node/42
Was dat allemaal in orde?
Elke
Als je naar Mexico gaat wordt geloof ik de teller voor je Esta niet op nul gezet, die telt dus gewoon door sinds haar oorspronkelijke aankomst in de VS. Als ze 5 maanden in Mexico blijft en dan weer terug gaat naar de VS is ze voor de Esta dus ruim over de 90 dagen. Ik neem aan dat daar het probleem ligt, maar aan de andere kant, zou toch heel raar zijn als je in deze situatie een visum voor de VS zou moeten aanvragen?
Terug in Texas!
What if I want to stay in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean?
If your ticket terminates in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean, you must be a legal resident of the area in order to qualify for visa free travel. If you are not and your stay will extend beyond 90 days from the date on which you first entered the United States, you will require a visa. Legal Permanent residents include diplomats, students or temporary workers at companies located in these areas.
If your ticket terminates in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean, you must be a legal resident of the area in order to qualify for visa free travel. If you are not and your stay will extend beyond 90 days from the date on which you first entered the United States, you will require a visa. Legal Permanent residents include diplomats, students or temporary workers at companies located in these areas.
Dank voor het verplaatsen. Ik hoop dat er inderdaad iemand is die ons kan helpen. Want wij snappen het ook niet. Zelfs het visumbureau wat ik gebeld hebt begreep het niet...
Maar zie deze link; http://visumdienst.com/?location=extra& ... %20Amerika
Haar 90 dagen zijn inderdaad in gegaan zodra zij Amerika is binnengekomen voor haar overstap.
Maar als zij nu haar terugvlucht wijzigt en niet via Amerika maar direct naar Europa vliegt, zou dit het probleem oplossen? Of kan zij ook nog een visum voor Amerika aanvragen terwijl zij al in Mexico is?
Maar zie deze link; http://visumdienst.com/?location=extra& ... %20Amerika
Haar 90 dagen zijn inderdaad in gegaan zodra zij Amerika is binnengekomen voor haar overstap.
Maar als zij nu haar terugvlucht wijzigt en niet via Amerika maar direct naar Europa vliegt, zou dit het probleem oplossen? Of kan zij ook nog een visum voor Amerika aanvragen terwijl zij al in Mexico is?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als ze direct vanuit Mexico naar Europa vliegt zal ze zeker geen problemen tegenkomen.
Echter, wat ik ook las :
De beste optie lijkt me nog steeds direct vanuit Mexico terugvliegen.
Echter, wat ik ook las :
Volgens mij valt ze (als alle papieren in orde zijn) onder student of temporary worker en is ze in Mexico een Legal Permanent resident.pbuyse1 schreef: Legal Permanent residents include diplomats, students or temporary workers at companies located in these areas.
De beste optie lijkt me nog steeds direct vanuit Mexico terugvliegen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem lijkt dus te zijn dat haar papierwerk om legaal in Mexico te blijven als stageaire nog niet in orde was toen ze heen vloog.
Als ze rechtstreeks kan vliegen op Mexico, dan heb je dus niets te maken met ESTA. Enkel als je een (tussen)landing maakt in de USA. Vooral als je langer dan 90 dagen wilt blijven en geen geldige verblijfsstatus hebt om dat te mogen doen.
Als ze rechtstreeks kan vliegen op Mexico, dan heb je dus niets te maken met ESTA. Enkel als je een (tussen)landing maakt in de USA. Vooral als je langer dan 90 dagen wilt blijven en geen geldige verblijfsstatus hebt om dat te mogen doen.
Elke
Haar papieren voor de stage waren wel in orde, daar hadden ze bij het inchecken helemaal geen problemen. En het visum voor Mexico is daar ter plaatse gewoon geregeld, gaf ook geen problemen.
Het gaat echt alleen om visum voor Amerika. ESTA is dus niet voldoende omdat ze langer dan 90 dagen wil blijven.
Het gaat echt alleen om visum voor Amerika. ESTA is dus niet voldoende omdat ze langer dan 90 dagen wil blijven.
Net eindelijk contact gehad met Visumbureau. Zelfs zij hebben het helemaal uit moeten zoeken. Toevallig hadden zij deze week ook 2 mensen voor Canada gehad met hetzelfde probleem.
De oplossing is inderdaad de vlucht omzetten in een directe vlucht naar Europa en dus niet meer terugvliegen via Europa. Even naar Belize, Honduras o.i.d. had volgens hen ook geen zin omdat je dan eerst 3 maanden Amerika uit moet zijn geweest om weer opnieuw een ESTA aan te kunnen vragen.
Het is inderdaad allemaal erg vaag, maar ik hoop dat er andere mensen weer mee geholpen zijn!
De oplossing is inderdaad de vlucht omzetten in een directe vlucht naar Europa en dus niet meer terugvliegen via Europa. Even naar Belize, Honduras o.i.d. had volgens hen ook geen zin omdat je dan eerst 3 maanden Amerika uit moet zijn geweest om weer opnieuw een ESTA aan te kunnen vragen.
Het is inderdaad allemaal erg vaag, maar ik hoop dat er andere mensen weer mee geholpen zijn!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De ESTA is 2 jaar geldig, dus die hoeft je zusje voorlopig niet opnieuw aan te vragen.Joli schreef:...omdat je dan eerst 3 maanden Amerika uit moet zijn geweest om weer opnieuw een ESTA aan te kunnen vragen.
Daarnaast weet ik niet of ze kort na terugkomst weer opnieuw naar Amerika wil.
Anyway... ze weet nu hoe ze een en ander op kan lossen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 17035 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-