Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vliegen met kinderen en overstaptijd
vliegen met kinderen en overstaptijd
Bij mijn zoektocht naar vluchten naar San Diego en terug van SF kom ik niet onder overstappen uit.
Vind ik nog niet zo een punt maar wil toch echt geen overstap missen of erg lang met kinderen wachten.
Heb op forum gelezen dat je toch wel minimaal 2 uur moet hebben voor overstap.
heb paar vragen hierover:
- maakt het uit of je in of uitgaat? Bij heenvlucht namelijk 4 uur de tijd maar terug ( Chicago) 1 uur en 15 minuten.
Ik neem aan dat binnenkomend meeste tijd in beslag neemt.
- Is er nog verschil in overstapplaats, Newark of Chicago of Atlanta?
-De enige rechtstreekse terugvlucht van SF naar Adam is erg duur. Kan verder geen enkele vinden, zou voor terugvlucht wel directe willen.
Is advies nog even te wachten of toch maar boeken?
Vluchten die ik nu met 1 keer overstap heb gevonden zijn via Dusseldorf met United. Ik ken deze maatschappij niet maar hebben ze wel wat te doen aan boord?
Meningen verschillen natuurlijk en ik heb ook wat ervaringen gevonden maar toch hoor ik graag nog waarom wel of niet met bepaalde maatschappij geadviseerd wordt als je met kinderen reist.
Vind ik nog niet zo een punt maar wil toch echt geen overstap missen of erg lang met kinderen wachten.
Heb op forum gelezen dat je toch wel minimaal 2 uur moet hebben voor overstap.
heb paar vragen hierover:
- maakt het uit of je in of uitgaat? Bij heenvlucht namelijk 4 uur de tijd maar terug ( Chicago) 1 uur en 15 minuten.
Ik neem aan dat binnenkomend meeste tijd in beslag neemt.
- Is er nog verschil in overstapplaats, Newark of Chicago of Atlanta?
-De enige rechtstreekse terugvlucht van SF naar Adam is erg duur. Kan verder geen enkele vinden, zou voor terugvlucht wel directe willen.
Is advies nog even te wachten of toch maar boeken?
Vluchten die ik nu met 1 keer overstap heb gevonden zijn via Dusseldorf met United. Ik ken deze maatschappij niet maar hebben ze wel wat te doen aan boord?
Meningen verschillen natuurlijk en ik heb ook wat ervaringen gevonden maar toch hoor ik graag nog waarom wel of niet met bepaalde maatschappij geadviseerd wordt als je met kinderen reist.
Re: vliegen met kinderen en overstaptijd
Wij hadden vorig jaar een overstap met twee kids (bijna 2 en 6 jaar) in Parijs en dat was zowel heen (1.25 uur) als terug stressen. Met kinderen doe je er toch langer over om van boord te gaan en naar de andere terminal. Maar we hebben het gehaald. Rechtstreeks is wel lekker, zeker met kinderen, maar dat past gewoon niet altijd in het plaatje. Over overstappen is wel veel te vinden op het forum. Vier uur op de heenweg is voldoende en is wel lekker met kinderen. Wij stappen over 7 weken over in 2.20 uur in Chicago, dus dan heb ik daar ook ervaring mee.
Wat betreft maatschappij. We nemen ons eigen vermaak wel mee, maar een IFE/AVOD is wel een uitkomst hebben wij gemerkt. Het is gewoon afhankelijk van de crew. De beste ervaringen heb ik met, jawel, Ryanair. Ze hielpen met de handbagage de trap op en schoven met mensen om ons naast elkaar te laten zitten.
Wat betreft maatschappij. We nemen ons eigen vermaak wel mee, maar een IFE/AVOD is wel een uitkomst hebben wij gemerkt. Het is gewoon afhankelijk van de crew. De beste ervaringen heb ik met, jawel, Ryanair. Ze hielpen met de handbagage de trap op en schoven met mensen om ons naast elkaar te laten zitten.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Of je in Europa overstapt of in Amerika dat maakt wel verschil. In Amerika heb je de immigratie/customs en moet je aansluiten in de rij. Soms gaat het snel soms langzamer.
Wij hadden in Atlanta 1.40 minuten, maar moesten wel rennen. Dit jaar hadden we een langere overstap en persoonlijk vind ik dat toch fijner, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen. Vliegmaatschappijen kunnen ook hun tijden aanpassen wat wij toen ook hadden. Bij boeken ruime overstap en dat werd toen door hun ingekort naar 1.40 uur.
Wij hadden in Atlanta 1.40 minuten, maar moesten wel rennen. Dit jaar hadden we een langere overstap en persoonlijk vind ik dat toch fijner, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen. Vliegmaatschappijen kunnen ook hun tijden aanpassen wat wij toen ook hadden. Bij boeken ruime overstap en dat werd toen door hun ingekort naar 1.40 uur.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Wij zijn altijd tevreden over United, maar ook over Continental, Delta en KLM, maar dan zien we vliegen ook als een noodzakelijk iets om aan de andere kant van de oceaan te komen. Het is altijd even afzien, maar het is achteraf altijd erg de moeite waard! Ik zou wel minimaal 2 uur nemen voor de overstap op de heenweg. voor de terugweg kan je genoegen nemen met minder tijd. Hou wel rekening met het feit dat vliegvelden behoorlijk groot kunnen zijn en dat je dus ver moet lopen...
De vraag of er wat te doen is voor kinderen: er zijn geen zandbakken, klimrekken enz, misschien een kleurplaat, maar je kan zelf toch ook van alles meenemen, je weet waarschijnlijk zelf het best hoe je je kinderen in hun stoel houdt....
De vraag of er wat te doen is voor kinderen: er zijn geen zandbakken, klimrekken enz, misschien een kleurplaat, maar je kan zelf toch ook van alles meenemen, je weet waarschijnlijk zelf het best hoe je je kinderen in hun stoel houdt....
In principe maakt het niet veel uit of je nu naar Zuid Frankrijk rijdt met kinderen of dat je in een vliegtuig zit. je neemt het zelfde mee voor onderweg. dus een schriftje met stiftjes, ik print altijd een setje kleurplaten uit, leesboekje, DS etc, etc.
Ik vind het persoonlijk prettiger om met ze te vliegen dan lange autoritten. Ze kunnen altijd naar de wc gaan als ze moeten. Soms gaan ze zelfs vaken dan nodig, dan lopen ze een beetje heen en weer. Wat prima gaat zolang ze maar niet gaan schreeuwen of rennen.
Af en toe komt er een karretje voorbij met eten oid wat afleiding geeft. Via de schermen kunnen ze de vlucht volgen en als je een eigen entertainmentset in je stoel hebt zijn ze daar uren mee zoet, met zappen enzo. De stewardessem zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam maar ze zijn natuurlijk niet van het animatieteam. Ik bereid ze altijd lange tijd van te voren voor op zo'n reis. Dan weten ze precies wat er gaan gebeuren (met slaap in je ogen overstappen , lang wachten ed) en hoe het allemaal in zijn werk gaat met inchecken, koffers/auto ophalen.
Ik vind het persoonlijk prettiger om met ze te vliegen dan lange autoritten. Ze kunnen altijd naar de wc gaan als ze moeten. Soms gaan ze zelfs vaken dan nodig, dan lopen ze een beetje heen en weer. Wat prima gaat zolang ze maar niet gaan schreeuwen of rennen.
Af en toe komt er een karretje voorbij met eten oid wat afleiding geeft. Via de schermen kunnen ze de vlucht volgen en als je een eigen entertainmentset in je stoel hebt zijn ze daar uren mee zoet, met zappen enzo. De stewardessem zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam maar ze zijn natuurlijk niet van het animatieteam. Ik bereid ze altijd lange tijd van te voren voor op zo'n reis. Dan weten ze precies wat er gaan gebeuren (met slaap in je ogen overstappen , lang wachten ed) en hoe het allemaal in zijn werk gaat met inchecken, koffers/auto ophalen.
Iselca schreef:- maakt het uit of je in of uitgaat? Bij heenvlucht namelijk 4 uur de tijd maar terug ( Chicago) 1 uur en 15 minuten.
Ik neem aan dat binnenkomend meeste tijd in beslag neemt. Ja, VS in kost veel meer tijd, dan dien je namelijk door immigration en customs te gaan. Terug kost nauwelijks tijd is mijn ervaring.
- Is er nog verschil in overstapplaats, Newark of Chicago of Atlanta? Alledrie zijn drukke luchthavens. Maakt mijns inziens niet veel uit.
Is advies nog even te wachten of toch maar boeken? Durf ik geen advies in te geven.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Op de heenweg moet je, als je overstapt in de VS, wel rekening houden met flink wat tijd met immigratie en douane Vier uur is dan echt niet te veel, zeker met kinderen. Als je tijd over hebt kun je nog wat eten of zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar toen wij met ons toen 18 maanden oud kind Amerika binnenkwamen, mochten we praktisch elke wachtrij overslaan. Dus bij immigratie werden we er uitgepikt, ook bij security voor de volgende vlucht. Daar was het zelfs zo dat het kind + de volwassene die dat kind toevallig droeg (ik dus) helemaal aan geen enkele controle werd onderworpen, dus geen scanner en geen fouillering. Ik hoop niet dat dat procedure is, maar mij hoorde je niet klagen.
We waren er in ieder geval nog nooit zo snel doorgeraakt als toen, na een half uur zaten we al klaar voor onze volgende vlucht, terwijl wij pas als laatste uit het vliegtuig waren gestapt en overal rustig onze tijd namen, aangezien we toch 4 uur de tijd hadden. Gelukkig was er op die luchthaven een soort van speelhoek voor kinderen een paar gates verderop
. Daar heeft die zich helemaal mogen uitleven en de vlucht erna heeft hij zelfs door het opstijgen en landen geslapen
.
We waren er in ieder geval nog nooit zo snel doorgeraakt als toen, na een half uur zaten we al klaar voor onze volgende vlucht, terwijl wij pas als laatste uit het vliegtuig waren gestapt en overal rustig onze tijd namen, aangezien we toch 4 uur de tijd hadden. Gelukkig was er op die luchthaven een soort van speelhoek voor kinderen een paar gates verderop
Wat ben ik blij dat ik deze reacties zie.
In mijn zoektocht naar vluchten van A' dam naar LV was ik juist op zoek naar een beperkte overstaptijd om de totale reisduur te beperkten.
Was ik even in de stress geschoten nu ik alle reacties zo lees.
In ieder geval gaan wij voor de vluchten via KLM. Die worden uitgevoerd door Delta airlines en via http://www.seatguru.com/airlines/Delta_ ... mation.php zag ik dat de stoelen voorzien zijn van een eigen videoscherm. Nou zullen ze daar geen Pieter Post, Teletubbies of (de favoriet van de laatste tijd) Te Land, ter zee en in de lucht
op draaien, maar het scheelt vast iets.
Dan ga ik nu maar kijken naar andere alternatieven met een wat langere overstap!
In mijn zoektocht naar vluchten van A' dam naar LV was ik juist op zoek naar een beperkte overstaptijd om de totale reisduur te beperkten.
Was ik even in de stress geschoten nu ik alle reacties zo lees.
In ieder geval gaan wij voor de vluchten via KLM. Die worden uitgevoerd door Delta airlines en via http://www.seatguru.com/airlines/Delta_ ... mation.php zag ik dat de stoelen voorzien zijn van een eigen videoscherm. Nou zullen ze daar geen Pieter Post, Teletubbies of (de favoriet van de laatste tijd) Te Land, ter zee en in de lucht
Dan ga ik nu maar kijken naar andere alternatieven met een wat langere overstap!
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
ik heb ook al regelmatig gezien dat er mensen met hele jonge kinderen een draagbare dvd speler bij hebben.
afgelopen reis waren er best leuke (teken)films voor kleinere kinderen te zien bij delta en klm,maar dat moet je net treffen
afgelopen reis waren er best leuke (teken)films voor kleinere kinderen te zien bij delta en klm,maar dat moet je net treffen
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Heb je er ook aan gedacht dat San Diego niet zo ver van Los Angeles ligt en je dus ook kunt overwegen om rechtstreeks naar LA te vliegen en dan (eventueel na een overnachting) in een uur of 2 naar San Diego te rijden?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Met britisch airways stap je vaak over in London, wat toch minder stress geeft dan in Amerika. Ik had beide keren, anderhalf uur en nig tijd zat om een hapje te eten, met kinderen duurt dit iets langer denk ik ja.....
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze kids zijn wat groter en we plannen nu een overstap van 1:55 (dwz dat is een goedkoper vlucht). We stappen dan over van een Delta op een Delta vlucht in Atlanta.
Wordt er rekening gehouden met overstappers? Mogen die als eerste uitstappen zodat je niet in het vliegtuig staat te wachten? Of is er soms met het personeel wat te regelen; even netjes vragen of ze iets kunnen doen?
Hoe zit dat in Atlanta? Iemand ervaring?
Wordt er rekening gehouden met overstappers? Mogen die als eerste uitstappen zodat je niet in het vliegtuig staat te wachten? Of is er soms met het personeel wat te regelen; even netjes vragen of ze iets kunnen doen?
Hoe zit dat in Atlanta? Iemand ervaring?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zorg maar dat je op de eerste vlucht zover mogelijk van voren zit want rekening houden met mensen met een (korte)overstap hebben ze nog nooit van gehoord het is ieder voor zich, wij hadden (mede door vertraging op de eerste vlucht) dit voorjaar maar een uur over voor onze overstap maar moesten gewoon op onze beurt wachen om uit te stappen.
Dat we die overstap uiteindelijk binnen 35 minuten konden maken was waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid.
Dat we die overstap uiteindelijk binnen 35 minuten konden maken was waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid.
Ik vind overstappen inderdaad helemaal geen probleem meer, heb er al veel over gelezen en zie het als een voordeel inderdaad.
Scheelt met zoeken!
LA kies ik niet voor omdat het geen prettige luchthaven is, drukke stad en ik deze misschien wel helemaal ga ontwijken.
Liever dan vanaf St Diego omhoog langs LA.
Ik heb geen kids meer in leeftijd voor kleurplaten maar wilde weten of ze in ieder geval films kunnen kijken of dat standaard is op deze reizen.
Anders duurt de reis wel erg lang.
Scheelt met zoeken!
LA kies ik niet voor omdat het geen prettige luchthaven is, drukke stad en ik deze misschien wel helemaal ga ontwijken.
Liever dan vanaf St Diego omhoog langs LA.
Ik heb geen kids meer in leeftijd voor kleurplaten maar wilde weten of ze in ieder geval films kunnen kijken of dat standaard is op deze reizen.
Anders duurt de reis wel erg lang.
nog een vraag over vertrektijd, als vliegtuig terug vertrekt om 6 uur s ochtends, hoe laat moet je er dan zijn?
Kost vertrek ook veel tijd en is dit realistisch, tips voor hotel in de buurt zijn welkom?
Kost vertrek ook veel tijd en is dit realistisch, tips voor hotel in de buurt zijn welkom?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Je moet 3 uur van te voren op het vliegveld zijn, dus als je vlucht om 6 uur gaat, dan om 3 uur aanwezig zijn.
Onze ervaring is dat dit best veel tijd is, maar je kan het ook treffen dat je overal lang moet wachten en is ook een extra controle. Je moet ook vroeger bij de gate zijn als bij een "europa"vlucht.
Onze ervaring is dat dit best veel tijd is, maar je kan het ook treffen dat je overal lang moet wachten en is ook een extra controle. Je moet ook vroeger bij de gate zijn als bij een "europa"vlucht.
-
wenneke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben een overstap gehad in Atlanta afgelopen zomer! Had me helemaal voorbereid op:Hoe zit dat in Atlanta? Iemand ervaring?
- een verschrikkelijke vertraging van het eerste vliegtuig.
- lange rijen bij Immigrations en norse mensen achter de balie
- koffers die niet geruststellend op het bagagebandje ronddraaien, maar op een ander plekje op deze aarde geland zijn
- rennen/sprinten/vliegen naar de volgende gate
- die gate niet kunnen vinden door het doolhof van een vliegveld.
- enz, enz, enz.... je ziet, ben enigszins neurotisch aangelegd blijkbaar
De werkelijkheid: Helemaal niks aan de hand!!
voor de geplande tijd geland, lekker snel het vliegtuig uit op ons gemakje, wandelend door de vele hekjes bij de Immigrations waar echt NIEMAND stond, gelachen met het vrouwke daar, ons koffers kwamen als laatste op de band, maar ze kwamen WEL, keurig na 10 meter weer op een andere band gedropt, op ons gemakje naar de gate gewandeld, er valt bijna niet te verdwalen, alles staat perfect aangegeven, daar iets gegeten en weer op ons gemakje in het volgende vliegtuig gestapt. Ik vond Atlanta een mooi vliegveld en groot (tuurlijk) maar alles was duidelijk en iedereen was supervriendelijk. Wij hadden een overstaptijd van 2 uur en dit was ruim voldoende.
Succes met het boeken van de tickets en de camper, wat een prachtige route heb je weer uitgedokterd zeg!
Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten / 2012: New York & Washington / 2022: Rondje New England en NYC / 2024: New York & Florida / 2025: Washington D.C & New York / 2026: Florida & cruise
2011: Zuidwesten / 2012: New York & Washington / 2022: Rondje New England en NYC / 2024: New York & Florida / 2025: Washington D.C & New York / 2026: Florida & cruise
Op dit moment is (naar mijn weten) Heathrow het enige vliegveld in Europa met een directe vlucht naar San Diego. Vanaf AMS ga je dan met British Airways; je komt aan in terminal 5 en kunt daar blijven: vervolgens vlieg je weer met BA, etc. Het nadeel is wel dat je ook op de terugweg een tussenstop zult hebben. Het voordeel is dat je <2 uur van tevoren op Schiphol hoeft te zijn: je vliegt immers binnen Europa. Zou ook een optie kunnen zijn dus.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je eerst nog een binnenlandse vlucht hebt hoef je echt geen 3 uur van tevoren aanwezig te zijn, je hebt geen moeilijke vragen zoals je in Europa hebt voor je naar Amerika gaat.Iselca schreef:nog een vraag over vertrektijd, als vliegtuig terug vertrekt om 6 uur s ochtends, hoe laat moet je er dan zijn?
Van te voren online inchecken (indien mogelijk) op de luchthaven koffers afgeven (Die zie je niet meer voordat je in Europa bent
Wij zorgen altijd dat we er 2 uur van tevoren zijn en genieten dan op het vloegveld nog van een ontbijtje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 5118 Weergaves
-
Laatste bericht door deebee7
-
- 12 Reacties